[D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Odpovědět
grundyg
Příspěvky: 192
Registrován: 31.5.2009 9:28:50

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od grundyg »

No mě napadlo jít ještě dál - kolik peněz by stál 6km tunel pod Vltavou? :D Myslím že ne víc než varianta tunel-most-tunel a estakáda, TBM jede a neptá se jestli je to o sto metrů víc nebo míň. Jiná věc jsou následné náklady na provoz. Ale zacpala by se pusa těm, kterým se nelíbí přivaděče, nestavěl by se dvoupatrový most, ušetřily by se Zámky a pole nad Drahaňskou roklí, odpadla by mega estakáda u Chaber. A jestliže Suchdol okruh kolem Prahy nechce, pak mu nemůže vadit, když na něj nebude napojen :-) Berte prosím v úvahu ty smajlíky, ale jestli chtěl někdo porovnávat varianty, proč nebyla uvažována tahle možnost? Bezpečnost? Technická nerealizovatelnost? Cena?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Lenny »

Kontrolní otázka a co maximální podélné sklony na tuto variantu :? :P
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
grundyg
Příspěvky: 192
Registrován: 31.5.2009 9:28:50

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od grundyg »

No směrem k Charbrům je to určitě OK, směrem k Suchdolu jsem to neměřil :-D
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od multi »

Já bych si se sklonem hlavu nelámal, procento sem, procento tam... Hlavně když bude mít starosta Suchdola zahojeno. :D Přidal bych v každém směru dva stoupací/klesací pruhy a hotovo. Přičemž v krajním stoupacím bych posun kamionů řešil jak jízdu tramvají v kopcích San Franciska. :lol:
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od P_V »

Byl by to dost neekologický počin, ztracené stoupání 150 m dolů a zas nahoru. Navíc by se muselo pořešit připojení Podbaby.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od kasme »

A co to pořešit tak, aby vozidla jedoucí dolů, vlastní hmotností vytlačovala vozidla jedoucí nahoru...

...omlouvám se, musel jsem :)
Už se zase těším, na nějakou věcnou diskusi :)
grundyg
Příspěvky: 192
Registrován: 31.5.2009 9:28:50

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od grundyg »

P_V: No jestli je to opravdu 150m výškový rozdíl, tak na to ani 3km klesání nestačí :-) A postoj ekologistů k takové variantě by byl zajímavý, ukázalo by se jestli jim jde opravdu o emise, nebo jestli mají jiné zájmy. I když to už asi víme.

Pobabu nepřipojovat, ještě by tam při povodni natekla voda :-D

Dobrá, zpět k seriózní debatě ;-)
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od multi »

To Kasme: Bylo by to dokonce i ekologické, jen by nám zřejmě v některém směru motoristé přebývali. :lol:

Omlouvám se za OT, ale musel jsem, přepínám a končím. :-)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Standa »

A co třeba teleport?

(taky jsem musel :) )
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od pavel.hrdina »

Z predchozi diskuse jednoznacne vyplyva, ze tunel pod rekou je kravina na n-tou. Neexistuje lepsi reseni, nez se z jednoho vysokeho brehu na druhy vysoky breh dostat mostem vysoko nad rekou. Proto pokracujme v uzitecnejsi diskusi nad predchozim vyctem co vsechno na variante J vadi Suchdolskym.
martini
VIP
Příspěvky: 3638
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od martini »

Pokud by měla být vypuštěna MÚK Rybářka (byť to zrušení změny Z1000 dle mého přímo neimplikuje), tak bych zkusil naprojektovat komplet zahloubení Kamýcké a napojení na MÚK Výhledy - pro porování. Primárně bych však tlačil Rybářku v podobě, ve které ji umožňuje ÚP bez Z1000.

Co se týče MÚK Výhledy, ta tam být musí, protože jinak by vše ze severu i nadále muselo přes Horoměřice a tam je ta situace tragická už dnes a to to okruh "nepřitahuje".

Je však jasné, že zatím by to mohlo být komplet bez MÚK na trase a 80% účelu by to splnilo :-).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od 1975 »

pavel.hrdina píše:Z predchozi diskuse jednoznacne vyplyva, ze tunel pod rekou je kravina na n-tou. Neexistuje lepsi reseni, nez se z jednoho vysokeho brehu na druhy vysoky breh dostat mostem vysoko nad rekou. Proto pokracujme v uzitecnejsi diskusi nad predchozim vyctem co vsechno na variante J vadi Suchdolskym.
Díky, že ses mě zastal, náčelníku :D Tuny toho, co vadí Suchdolským a jejich Chaberským soudruhům, lze najít v odvolání proti konceptu ÚP.
http://www.drahan.chabry.cz/data/dokume ... _12_08.pdf
Vybírám jen tři nejlepší perly:
- jižní varianta "nerespektuje a nerozvíjí kulturní a historické hodnoty ba rozmanité přírovní podmínky"
- varianta neřeší rozpory mezi pilíři udržitelného rozvoje
- varianta zabírá jak lesy ochranné, tak lesy zvláštního určení
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od 1975 »

martini píše:Pokud by měla být vypuštěna MÚK Rybářka (byť to zrušení změny Z1000 dle mého přímo neimplikuje), tak bych zkusil naprojektovat komplet zahloubení Kamýcké a napojení na MÚK Výhledy - pro porování. Primárně bych však tlačil Rybářku v podobě, ve které ji umožňuje ÚP bez Z1000.

Co se týče MÚK Výhledy, ta tam být musí, protože jinak by vše ze severu i nadále muselo přes Horoměřice a tam je ta situace tragická už dnes a to to okruh "nepřitahuje".

Je však jasné, že zatím by to mohlo být komplet bez MÚK na trase a 80% účelu by to splnilo :-).
Existuje někde porovnání těch variant přivaděče (mapka) původně a po změně Z1000? Co se tam měnilo a proč?
martini
VIP
Příspěvky: 3638
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od martini »

Nejednalo se o zásadní změny. Mapku bohužel k dispozici nemám a také by mne zajímala. Právě to je/byla jedna z výhrad Suchdoláků, že změny prováděné v rámci Z1000 nebyly řádně projednány. Starý stav by měl teoreticky být v platném ÚP Prahy. Co vím, tak se jednalo vesměs jen o úpravy poloměru některých větví křižovatky Rybářka a Ruzyně. U té Rybářky je to způsobeno tím, že tunel je oproti plánu z roku 1999, kdy byl ÚP doschvalován, navržen jako patrový, tudíž rampa ve směru přivaděč Rybářka - Ruzyně musela být navržena jinak a zasáhla jiné pozemky, než bylo v původním ÚP (rozumějte někdo to má blíže k zahradě). U Ruzyně nevím o jaké změny přesně šlo. Problém je, že MÚK Rybářka nejde bez této změny polohy pravděpodobně realizovat z prostorových důvodů.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od 1975 »

No, v tom pořadu Nedej se někdy z léta tam právník EPS nějakými mapkami mával, takže asi existují :D Navíc to doprovázel nestranný záběr na nějakou novostavbu bytového domu - což ale může být propagandistický záměr...
Na fotomapě na mapy.cz jsem žádnej takovej dům (asi v ulici Na Rybářce) nenašel...
Otázkou je, z jakého je ta mapa roku, ten dům vypadal poměrně nově... Kdo mu vydal stavební povolení a proč, je taky celkem jasné :D
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od P_V »

Rozdíl mezi starou a novou verzí přivaděče Rybářka, který byl suchdolským trnem v oku, je že se začátek tunelu zkrátil asi o 20 m, několik pixelů v mapě. On u toho ústí ale vykuk developer postavil obytnou čtvrť...
martini
VIP
Příspěvky: 3638
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od martini »

Jasně, to je problém začátku přivaděče Rybářka. Naprosto stejná situace s "vykukem developerem" je však blízko hlavní trasy poblíž portálu Výhledy, kde se rekrutovala také velká skupina odpůrců. No a tohle už vůbec nemám sílu komentovat. Je to ale bohužel (ne)zodpovědnost těch lidí, kteří si tam ty nemovitosti "na vesnici a přeci ve městě" koupili a nepodívali se do územních plánů. Vím, že v té první lokalitě byly ceny bytů cca v 2004, kdy byly těsně po dokončení, opravdu příznivé (co si pamatuji, tak 2+kk za 1,4 mil. Kč).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od 1975 »

Zřejmě koupili s tím, že budou mít "výbornou dopravní dostupnost" :D Mě by spíš zajímalo, jak ty pozemky byly vedeny před začátkem výstavby, že jim tam vůbec někdo tu šmoulí osadu povolil...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od jonáš »

No, řekl bych že stavební ouřad města Suchdola jim šel nejspíš na ruku .. mmch ještě k terminologii, místo "vykuk developer" stačí úplně psát pouze "developer". Viz třeba "zelený údolí" kousek od křížení R1xD1 za Nupaky.
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od andy »

Pražský okruh má vést u Suchdola, R55 dvěma tunely, řekla komise
ČT24 píše:Kratší jižní variantu Pražského okruhu tunelem kolem Suchdola doporučila komise především proto, že severní varianta, která vede dále od Prahy, má více odpůrců. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka je tato verze "neprůchodná" kvůli odporu obcí. Protestují však i Suchdolští; ministerstvo pro místní rozvoj nyní řeší téměř tři stovky odvolání k územnímu rozhodnutí z roku 2008.
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od GiuseppeS »

martini píše: No a tohle už vůbec nemám sílu komentovat.
http://www.kekozimhrbetum.cz -> v klidné lokalitě Horoměřic v Praze ... Přestože se nachází takříkajíc uprostřed lesů ... :roll:
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od 1975 »

andy píše:Pražský okruh má vést u Suchdola, R55 dvěma tunely, řekla komise
ČT24 píše:Kratší jižní variantu Pražského okruhu tunelem kolem Suchdola doporučila komise především proto, že severní varianta, která vede dále od Prahy, má více odpůrců. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka je tato verze "neprůchodná" kvůli odporu obcí. Protestují však i Suchdolští; ministerstvo pro místní rozvoj nyní řeší téměř tři stovky odvolání k územnímu rozhodnutí z roku 2008.
Světoznámý fanda okruhu Baroch na aktuálně musel asi trpět, když ťukal tohle veledílo - http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot ... ?id=658689. Nicméně si tam aspoň vecpal jakousi studii firmy EKOLA group, která údajně objevila spoustu exhalací, zvláště oxidu dusičitého, který suchdolské udusí hned po dokončení stavby. Zvláštní, podle jejich webu měří hluk :D Neviděl náhodou někdy někdo tuto studii?
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Sosa »

1975 píše:
andy píše:Pražský okruh má vést u Suchdola, R55 dvěma tunely, řekla komise
ČT24 píše:Kratší jižní variantu Pražského okruhu tunelem kolem Suchdola doporučila komise především proto, že severní varianta, která vede dále od Prahy, má více odpůrců. Podle šéfa Ředitelství silnic a dálnic Alfreda Brunclíka je tato verze "neprůchodná" kvůli odporu obcí. Protestují však i Suchdolští; ministerstvo pro místní rozvoj nyní řeší téměř tři stovky odvolání k územnímu rozhodnutí z roku 2008.
Světoznámý fanda okruhu Baroch na aktuálně musel asi trpět, když ťukal tohle veledílo - http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot ... ?id=658689. Nicméně si tam aspoň vecpal jakousi studii firmy EKOLA group, která údajně objevila spoustu exhalací, zvláště oxidu dusičitého, který suchdolské udusí hned po dokončení stavby. Zvláštní, podle jejich webu měří hluk :D Neviděl náhodou někdy někdo tuto studii?
To jou opravdu výsledky studie,které by nikdo nečekal,že budou u budoucích vstupů do tunelu vyšší exhalace,dnes tam není nic a pak tam budou jezdit auta.To dá rozum že tam budou vyšší exhalace.Dle kontextu soudím,že i podle té studie(pokud nějaká je) nebudou překračovet normy.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Lenny »

1975 píše:Světoznámý fanda okruhu Baroch na aktuálně musel asi trpět, když ťukal tohle veledílo - http://aktualne.centrum.cz/domaci/zivot ... ?id=658689. Nicméně si tam aspoň vecpal jakousi studii firmy EKOLA group, která údajně objevila spoustu exhalací, zvláště oxidu dusičitého, který suchdolské udusí hned po dokončení stavby. Zvláštní, podle jejich webu měří hluk :D Neviděl náhodou někdy někdo tuto studii?
Možná tuto VYHODNOCENÍ VLIVŮ KONCEPTU ÚZEMNÍHO PLÁNU HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY NA KVALITU OVZDUŠÍ

Koho by zajímaly podklady pro posouzení variant, tak má šanci si je zde i stáhnout http://www.praha-suchdol.cz/index.php?p ... n=cz&key=0
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“