Radní vydali souhlasný posudek EIA k úseku D0 mezi Ruzyní Suchdolem
Radní Středočeského kraje vydali v případě části silničního okruhu kolem Prahy z Ruzyně do Suchdola souhlasné stanovisko z hlediska posouzení vlivů na životní prostředí. V úseku jsou plánovány čtyři mimoúrovňové křižovatky, přivaděč Rybářka, osm mostů a dva tunely.
Dokončení okruhu kolem Prahy je klíčový nejen pro hlavní město, ale především pro Středočeský kraj. Navrženou trasu považujeme dostatečně a podrobně prodiskutovanou a proto chceme stavbu co nejvíce urychlit,“ uvedla hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011).
Zmíněný úsek okruhu mezi Ruzyní a Suchdolem zasahuje do území hl. města Prahy a Středočeského kraje, leží v katastru obcí Přední Kopanina, Nebušice, Lysolaje, Suchdol, Sedlec a Horoměřice. Stavba začíná na 29,990 kilometru u mimoúrovňové křižovatky Přední Kopanina, končí za mimoúrovňovou křižovatkou Rybářka na 38,250 kilometru. Silniční okruh kolem Prahy je zařazen do sítě dálnic jako dálnice D0.
Součástí úseku budou čtyři mimoúrovňové křižovatky a osm mostních objektů, přičemž všechny jsou koncipovány jako nadjezdy. Technické řešení stavby zahrnuje dva tunelové úseky (tunel Suchdol v délce 1970 m a tunel Rybářka v délce 900 m). Celková délka činí 8,26 km.
Záměr je v souladu s územním plánem, přičemž všechny etapy pořizování územně plánovacích dokumentací prošly veřejným projednáváním a podrobným vyhodnocováním. Výstavba i provoz záměru budou při dodržení navržených opatření generovat nepříznivé vlivy na přijatelné úrovni. Tyto vlivy budou vztaženy zejména na obyvatele v nejbližším okolí záměru, dopady jeho zprovoznění se však promítnou i do širšího území přímo úměrně ovlivnění dopravního zatížení stávající komunikační sítě. Průměrné roční koncentrace imisních látek budou v celém zájmovém území splněny i s vlivem provozu hodnocené komunikace. Vlivem zprovozněni SOKP 518 v úseku Ruzyně – Suchdol lze v hodnocených katastrálních územích očekávat změnu akustické situace z provozu silniční dopravy v území přímo úměrně k ovlivnění dopravního zatížení komunikací. Ke zlepšení akustické situace dojde u objektů umístěných v blízkosti stávajících komunikací, u kterých dochází vlivem zprovoznění SOKP 518 ke snížení dopravní zátěže. Podzemní vody budou úsekově zastiženy při výstavbě tunelů Suchdol a Rybářka a MÚK Rybářka. Navržená progresivní stavební technologie tunelů a provádění výstavby dle pravidel „observační metody“, se zohledněním navržených opatření pro omezení dopadu tunelových konstrukcí na průběh a úroveň podzemní vody (izolované provedení tunelů, zajištění příčného proudění podzemní vody) eliminuje vlivy záměru na režim podzemní vody na přijatelnou úroveň.
http://kr-stredocesky.cz/web/urad/tisko ... -suchdolem