[D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Odpovědět
Maniac
Příspěvky: 181
Registrován: 9.6.2009 9:59:50

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Maniac »

JosJosef píše:V zásadě jsme ve shodě. Nechť je datum a posoudí se všechny došlé varianty.
Proč dali Chabry návrh teď, je ale zřejmé. Nově se dělaly 2 nové oficiální alternativní návrhy. Chabry k nim přidali svůj a žádali společné porovnání, to je opravdu myslím férové. Když se s nimi nejednalo, blokují 511. To je od nich nehezké, ale chápu to.

Se Suchdolem se jedná, Suchdol přestal zdržovat 511, což dříve dělal a o úpravách 518 zřejmě stále jedná. Ale to je v pořádku, hlavně ať zbytečně neblokuje 511. Jednotlivci budou prudit stále, důležité je jednat s rozumnými a dospět k rozumnému kompromisu.

Ale jinak je opravdu krásně vidět ten rozdíl u přístupu Suchdol x Chabry. Se Suchdolem se jedná, posuzuje se jejich varianta se změnou ZUR. U Chaber se nejedná - jejich varianta se neposuzuje - taky vyžaduje změnu ZUR (ale i středočeského kraje). Změny ZUR ale vyžadují i alternativní oficiální návrhy kolem Chaber.
Chtělo by to uspořádat blokádu Chaber...
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Kubajsu »

Mě se ten návrh Chaber docela líbí... Když to srovnám s tím nesmyslem, který napadl IPR (tunel pod Čimickým údolím), tak je to téměř geniální nápad :lol:
jozka
Příspěvky: 2785
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od jozka »

Tak zrovna nejnizsi bod Cimickeho udoli je porad hodne vysoko na hladinou Vltavy, kterou musi D0 prekonat mostem, takze to uplne od veci nemusi byt. Tohle nejsou Budejice.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Lynx »

kyk píše:Tenhle návrh na variantu přišel pozdě.
Nedivím se, že že se s nimi nikdo nechce bavit.
To máte rozhodně pravdu, jenže tahle stavba je zaseklá už 20 let a je potřeba nějáký kompromis najít. Takže nevím jestli je vhodné se teď kousnout a prosazovat něco proti vůli místních. Třeba jo, babo raď. Ale taky to může znamenat další konzervaci. Tohle nemá ŘSD vůbec jednoduché a je chyba dávné minulosti, že se neudělao už před 20 lety tohle:
kyk píše:U staveb takového významu musí investor jednoznačně deklarovat, že do teď jsme posuzovali varianty a od teď se budeme věnovat dalším krokům směřujícím k stavbě.
Podle mého by to měl udělat alespoň teď a vyzvat ať tedy ještě navrhnou do nějákého data jiné varianty (včetně téhle) a posoudit jí, alespoň rámcově. Ovšem s tím, že následně bude vybrána ta nejlepší varianta a diskuze definitivně končí.
Kubajsu
Příspěvky: 1309
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Kubajsu »

jozka píše:Tak zrovna nejnizsi bod Cimickeho udoli je porad hodne vysoko na hladinou Vltavy, kterou musi D0 prekonat mostem, takze to uplne od veci nemusi byt. Tohle nejsou Budejice.
Mohlo by to mít jakž takž smysl, kdyby se snížil most přes Vltavu. Pokud si odmyslíme to, že portály tunelu vychází do chráněné lokality, v údolí je vlastně jen louka a starý sad a sklony vozovky vychází na nutnost výjimky z norem... A tenhle tunel by navíc nijak neprospěl obydleným oblastem.
Naopak udělat podobný tunel na druhé straně pod kopcem (a 2 mosty, které původně stejně být měly, jen kousek jinde) mi dává smysl.
miho
Příspěvky: 244
Registrován: 6.6.2010 16:23:33
Bydliště: Spořilov

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od miho »

Čím déle se dostavba okruhu odsouvá, tím více stále nových odpůrců dorůstá. Kdyby se to postavilo už v osmdesátých letech, kdy paní Mgr. Kateřina Šilhová Šafránková chodila do mateřské školky, tak mohl být klid.
kot
Příspěvky: 10529
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od kot »

Jiní ale zase "odcházejí" do věčných lovišť....
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od AUTOsro »

Problém té chaberské varianty je vynechání MÚK Čimice.

Takovéto vyhazování MÚK z okruhu kvůli obavě před tranzitní dopravou (buď přímo vynecháním daného napojení, nebo nepřímo požadavkem na variantu, u které takové napojení není možné) vede ve skutečnosti k pravému opaku - okruh ztratí význam pro vnitropražskou dopravu (která tak zůstane v zástavbě v Praze, protože se nemá jak na okruh atraktivně dostat) a bude sloužit pouze tomu tranzitu, který by na těch lokálních spojkách stejně nejezdil, protože by k tomu neměl důvod.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

A je ta MÚK Čimice opravdu nezbytná ? Nestačila by jen ta vedlejší MÚK ? Samozřejmě z pohledu do budoucna budou určitě lepší obě, rozšiřující zástavbu lze očekávat. I když rozšiřování do šířky není u Prahy zdaleka potřeba, stejně k němu dojde.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Lynx »

Pokud by ta varianta měla znamenat prosazení okruhu, tak jsem jednoznačně pro. Je to varianta s nejmenším vlivem na bydlící lidi a zároveň by neměla být dražší než ty estakády, tunely apod. co se probírají v jiných variantách. MÚK Čimice zas tak nutná není a ta varianta opravdu vypadá nejrozumněji z toho co se zkoušelo.

Jakýkoliv přechod kolem Chaber je divočina, kdy většina Chaber bude mít výhled na nedalekou monstrózní estakádu a značně to znehodnotí bydlení na většině území obce a tohle by mohl být rozumný kompromis.
AUTOsro píše:Problém té chaberské varianty je vynechání MÚK Čimice.

Takovéto vyhazování MÚK z okruhu kvůli obavě před tranzitní dopravou (buď přímo vynecháním daného napojení, nebo nepřímo požadavkem na variantu, u které takové napojení není možné) vede ve skutečnosti k pravému opaku - okruh ztratí význam pro vnitropražskou dopravu (která tak zůstane v zástavbě v Praze, protože se nemá jak na okruh atraktivně dostat) a bude sloužit pouze tomu tranzitu, který by na těch lokálních spojkách stejně nejezdil, protože by k tomu neměl důvod.
Já bydlím v oblasti severu Prahy a MÚK Čimice by pro mě byla asi výhodnější, než když nebude, ale i když bude vynechaná, tak nezvolím kvůli tomu jinou trasu středem města. Najedu holt na MÚK co je mezi Zdiby a Chabry. Zrovna v tomhle případě, se totiž lidem ze severu města moc variant nenabízí. V podstatě jediná cesta na západ je ulicí V Holešovičkách a ta je velkou část dne zacpaná kolonami, protože je to zároveň jediná cesta do centra.
Takže to si radši trochu zajedu směrem ven z Prahy, kde se jede většinou plynule a bez potíží a najedu an okruh, kde to bude doufám také plynulé. Než abych stál někde v kolonách ve vnitřní Praze.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Anonym »

Aram96 píše:A je ta MÚK Čimice opravdu nezbytná ? Nestačila by jen ta vedlejší MÚK ? Samozřejmě z pohledu do budoucna budou určitě lepší obě, rozšiřující zástavbu lze očekávat. I když rozšiřování do šířky není u Prahy zdaleka potřeba, stejně k němu dojde.
Výstavbou 519 dojde ke změně funkce MÚK Březiněves - jako křížení dvou dálnic, bez napojení na okolní krajinu. Pochybuji, že by celou oblast zvládl jeden sjezd, který bude řešit i Zdiby a Klecany (trochu uleví MÚK Zdiby). V okolí je samozřejmě plánovaná další výstavba. Část je již v územním plánu určená k zastavění. Krajina se bude urbanizovat tak jako tak. Pole zmizí a místo nich bude výstavba. Pokud chce Praha zvyšovat podobrých lokalitách a přidávat patra ke stávajícím budovám je také probčet obyvatel, tak jinou možnost než stavět v polích nemá. Do brownfieldů se vejde pár lidí v předražených bytech na relativně lematické.
Nicméně lepší okruh s jedním hodně vytíženým MÚK než žádný okruh. Kdyžtak je možné do budoucna tento vytížený MÚK změnit na tvar typu čtyřlístek.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Přestavba MÚK Březiněves na dálniční nebude mít téměř na nic vliv. Vždyť jsou hned vedle 2 MÚK, na D8 pro Libeznici a okolí a na I/8 MÚK s Kosteleckou.

MÚK Čimice mi přijde především dobrá v tom, že spolu s MÚK Rybářka propojuje doslova 2 obce vedle sebe přes Vltavu bez dlouhého zajíždění na další nájezdy. Jiná funkce mě moc nenapadá, když fakt skoro vedle je MÚK Ústecká.
Pokud by zrušení MÚK Čimice znamenalo, že bude nějaká malá část místní dopravy zajíždět o pár km dál, je to myslím zkousnutelné. Ale samozřejmě chápu snahu narvat co nejvíce dopravy na okruh. Ale pokud to zde odblokuje 519 jako takovou, tak je to myslím docela únosný ústupek.
Navíc nevím, jestli je vyloženě žádoucí mít na okruhu dopravu, která na jednom obyč sjezdu najede a na dalším hned sjede. :?
JosJosef
Příspěvky: 14
Registrován: 10.11.2020 10:28:38

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od JosJosef »

MUK čimice by měla v té oficiální stávající verzi 519 význam opravdu jen pro cesty z čimic na západ (a opačně), zbytek převezme bez problému MUK Ústecká (za cenu vyššího provozu na Ústecké). Vypadá to, že hlavním důvodem pro existenci MUK Čimická bude opravdu nejspíš neveřejný plán na výstavbu Čimické radiály. Pak ale plně chápu postoj Chaber na zrušení MUK Čimická, protože Čimická radiála by byla pro Čimice a Chabry to co je Spořilovská pro Roztyly a Spořilov a tomu se budou všichni samozřejmě bránit. Nejspíš se o Čimické radiále opravdu vážněji uvažuje. Soudím tak z www stránek o Chabrech https://18400.cz/cimicka-radiala-dalsi- ... -chabrech/.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Vždyť tam taková “tichá” radiála stejně vznikne právě z té MÚK Ústecká, ne ? :)
Ale jinak souhlasím s tím, že jestli se opravdu nějaká Čimická radiála chystá, tak je to pěkný nesmysl.

Každopádně MÚK Čimická není nic, co by nešlo někdy eventuálně dostavět (resp.bez radiály přece nemusí MÚK stát předem). Takže lepší cesta mě přijde ustoupit Chabrům a 518+519 postavit v 6-pruhu alespoň bez MÚK Čimice. Obdobný postup bych viděl i na 520.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Lynx »

Tohle jsem viděl v Satře asi před 10 lety, jako studii jedné z mnoha variant. Nevím jestli se to aktuálně připravuje, ale spíš bych tipoval, že to vytáhli jako podporu té své varianty, aby zdůraznili údajnou nebezpečnost MÚK Čimice, ale žádná příprava jinak nejspíš nepobíhá. Za Pirátů a Prahy sobě těžko. Jinak co já vím, tak se dlouho plánovala tahle část "radiály" jestli se to dá tak nazvat:

https://mapy.cz/s/norecadaja

Což je vlastně částečný obchvat Čimic a Chaber, takže by měli být naopak rádi. Ale co jsem viděl poslední plány okruhu, tak v těch už nebylo ani tohle, ale by to napojeno jen tahle něják:

https://mapy.cz/s/lemevojafu

Takže ač se článek snaží vyvolat dojem, že to spěje k Čimické radiále, tak skutečnost je přesně opačná a místní aktivisté likvidují jeden kousek potencionální silnice za druhým.

Paradox je v tom, že dnes to jezdí přímo přes obce. Ale strach z bubáka "nové dálnice" je tak velký, že si to radši nechají smrdět pod nosem, než aby měli velkého bubáka půl kilometru od baráku, kde by o něm nejspíš ani nevěděli. Občas velkej Kocourkov.
JosJosef
Příspěvky: 14
Registrován: 10.11.2020 10:28:38

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od JosJosef »

Dle drbů co jsem objevil, tak Čimickou radiálu dříve prosazovali Dolínek a Fichtner. V současnosti žádná jména nevím, ale prý se opravdu bude zadávat nějaká studie o případných přínosech a negativech. Nicméně vzhledem k tomu, že snad každému musí přijít celá idea čimické radiály šíleně drahá jak stavebně, tak provozně - o ostatních negativech nemluvě, tak to současná magistrátní koalice může myslet jen jako munici proti někomu, kdo zdržuje zahloubení Holešoviček. Resp. v to doufám.
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od ElWapp »

Mě by se něco v podobě čimické radiály i celkem zamlouvalo. Hlavně ta jižní část. Dnes jsou denně kolony na Horňátecké, Čimické, Střelničné. Celý sever se do města souká ulicí V Holešovičkách, pár Bohničáků trojskou serpentinou. Nějaké alternativní spojení by tady vůbec nebylo k zahození, třeba jako pokračování Trojského mostu. Proti zakopání Holešoviček by tímhle aspoň vznikla nová trasa, ty Holešovičky vlastně nic nového nenabídnou.
Vůbec je celý ten sever Prahy tak špatně dopravně řešený, že oblast Bohnic a Kobylis je od okolí odříznuta Vltavou a Libereckou ulicí a jsou tady jen 4 (!) cesty do města. Jak by pomohlo třeba napojení Žernosecká - Veselská. Nebo most na Prahu 6. Bohužel dnes už jsme ve stavu, že jakákoliv nová spojnice by okamžitě byla zasekaná auty a bude proti ní tuhý odpor.
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Lynx »

Ano, souhlas. Celý sever Prahy je na střed a západ města v podstatě napojen jedinou komunikací a to ulicí V Holešovičkách. + tedy cesta přes Troju a zakázaný průjezd souběžně s tramvají ulicí Trojskou, ale to kapacitně i z jiných důvodů nestačí. Takže mi Čimická radiála přijde jako přínosná. Bohužel by se ale musel stát nějáký zázrak ve vedení Prahy i v legislativě, abychom se něčeho takového dožili. Most na Prahu 6 by se také hodil, bohužel se ale uvažuje jen o tramvajovém a to ještě bůhví kdy a bůhví jestli. Každopádně jakékoliv další propojení (včetně vnějšího okruhu) alespoň částečně pomůže. Tak jako pomohl i Trojský most, předtím to bylo zas ještě o kus horší.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Osobně bych to viděl jen spíše na něco s místním významem pro Bohnice atd. Nevím, k čemu by byla radiála mezi okruhy, když napojení na městský okruh by bylo pár metrů od sebe .. To mě moc smysluplné nepřipadá, kdo by tu alternativní trasu využíval ?
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od ElWapp »

Treba kdokoliv z vecne ucpane Ustecke. Problem ale je, ze by to Blanka nepobrala. Holt tady severu muze vyrazneji pomoci jen ten okruh od 518 po 520.
Mike
Příspěvky: 4998
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Mike »

bude ta lanovka ne ;)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
ElWapp
Příspěvky: 1641
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od ElWapp »

Kéž by. To je tak jediná pozitivní věc z hlediska dopravy na severu, které se dožiju.
kot
Příspěvky: 10529
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od kot »

ElWape, doufám že jsi ještě mladík. :lol: Aby jsi se toho dožil.
Michal R
Příspěvky: 1473
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Michal R »

Z dopravního hlediska to správně píše Lynx, a nákladní lanovka posílená ve špičce parními katapulty už se tu řešila u stavby 513/514 :D

Ale mě vcelku zajímalo, PROČ to "nejde"... a jako vždy jde o zájmy a tedy o prachy. Historie procesu zakotvení trasy na SOKP pamatuje na nejednu akci, kdy vedení města nebo StČ kraje přišlo s "novým dopravním řešením", kdy se malovali nejrůznější změny tras - tu více, tu méně smysluplné. A jak se i často ukázalo, šlo ve skutečnosti o business s pozemky. O velký business... a kde jde o takhle velký business, tam jsou "Zájmy".

A stejně tak i u severní části SOKP (518/519) je překážkou postupu vpřed (krom standardních ingrediencí jako nimby, mašíblů, kverulantů, přetížené státní správy, neschopných politiků) rozpor mezi starými "zájmy" a novými "zájmy". Prostě v Praze za posledních cca 6 let se nejen vyměnila politická reprezentace, ale také došlo ke generační výměně. A s tím došlo i k faktické obměně firem a businessu obecně na Prahu navázaných. A noví lidé, nové zájmy.
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aranep_01 »

Několik informací od primátora Prahy Hřiba k 511, 518-519, 520

518-519:
Zpracovává se technická dokumentace, která je podkladem pro EIA.
EIA by mohla být podaná na ministerstvo životního prostředí v březnu 2023.
Podařilo se najít způsob realizace, který by měl vyhovovat všem, a neměly se upravovat zásady územního rozvoje, což by mohlo ohrozit průběh povolování.

odkaz: https://praha.pirati.cz/okruh.html
vydáno 8.12.2021
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“