[D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Odpovědět
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Mosquit »

na úředních deskách obcí se objevilo:

Oznámení o návrhu Úz.opatř.o stav.uzávěře pro st.č.518 Ruzyně - Suchdol a č.519 č.j.MHMP 189413/2020

např: http://193.85.188.109:8083/wab/eud/EudD ... yves=15385
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Kubajsu »

dd píše:Ten tunel nedává jako ochrana Bohnic a Čimic příliš smysl.
Protože to podle odůvodnění IPRu nemá být ochrana lidí, ale krajiny. Zřejmě je pár luk, pole a zpustlý sad extrémně cenný :roll:
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od 1975 »

Dokud to ti myslitelé z IPRu, nebo Starostové pro okruh, nebo jakýkoli jiný Ochránce nemusí platit ze "svého", tak samozřejmě bude vyžadovat i tunel v poli.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

A není tam třeba možné očekávat rozšiřování zástavby ? To mě tak napadá jako další možný důvod. Jako obecně jsem pro zatunelovávání D0 i D43 okolo Brna tam, kde to vede nejblíž zástavbě, tady to tak však opravdu nevypadá, takže mi to moc smysl nedává. Ovšem ty tunely na 520 jsou také navržené naprosto bez smysluplnosti, takže co se divím :ko:
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Majkii »

wazer.cz
Pište česky, prosím!
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od AF-1 »

Ty by byly v podobnem poctu u okruhu v JEKEKOLIV trase.
Zavrit oci a durch!
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Jirka L »

Předchozí příspěvky patřící spíš MO jsem přesunul, ale něco málo z toho se týkalo zároveň i D0
Mosquit píše:Dnes v 18h je online diskuze na téma
"Velké změny Prahy: ulice V Holešovičkách a severní část Pražského okruhu 518, 519"

https://www.facebook.com/camppraha/vide ... 955198339/
Náměstek pro rozvoj Petr Hlaváček a náměstek pro dopravu Adam Scheinherr představují nejzásadnější změny Prahy. Tentokrát se budou věnovat ulici V Holešovičkách a severní části Pražského okruhu 518, 519.

Každá dopravní stavba vzbuzuje velké emoce a často i odpor. Některé dopravní stavby jsou natolik zásadní pro městský systém, že i přes jejich negativa převáží veřejný zájem k tomu, aby vznikly.

Je možné najít kompromis mezi veřejným zájmem a veřejným zdravím? Ulice V Holešovičkách patřila mezi jedno z hlavních témat současné koalice stejně jako rozumné řešení Pražského okruhu.

Jak se hledalo rozumné, společensky a finančně únosné řešení ulice V Holešovičkách ve vztahu ke studii Městského okruhu?

A jak se Praze podařilo nastavit připomínkování procesu EIA PO 518 a 519, aby byl co nejvíce městotvorný a ohleduplný ke svému okolí?
___
Akce v době vládních omezení přenášíme živě bez diváků. Přenos můžete sledovat na facebookové stránce CAMP Praha.

Otázky do diskuze můžete pokládat přes http://www.slido.com pod heslem #campujonline
Mosquit píše:Ke shlédnutí i na Youtube.
https://www.youtube.com/watch?v=i7II8RHUfnY
dvs píše: Co se týče 518, 519 prezentován ten tunel severně od Bohnic, ale novinka pro mne byla nová info bude studie zahloubené Kamýcké místo přivaděče Rybářka.
Jinak docela zajímavá prezentace a je dobré poslechnout i názory.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Kuba »

Komplikovanost přípravy pražského okruhu vystihuje i aktuální proces schvalování stavební uzávěry v jejím koridoru - viz. následující odkaz:
https://www.e15.cz/domaci/dostavba-praz ... te-1368965

https://www.e15.cz/domaci/magistrat-zav ... ce-1367705

platnou stavební uzávěru okruh už v minulosti měl. Platila od roku 1997, avšak v roce 2013 ji zrušil Nejvyšší soud. Hranice uzávěry byla vymezena 120 metry od plánované komunikace. Ve stejném rozsahu by měla být zřízena i nyní.

Ministerstvo dopravy požaduje do stavební uzávěry pro stavby 518-520 doplnit výslovnou možnost výstavby paralelní dráhy na letišti Ruzyně. Evidentně se poučili a nechtějí spoléhat na udělení nějaké vyjímky od HMP, která bude nějakou dobu ovládána aktivistickými stranami. A tak MDČR vydalo závazné stanovisko v tomto smyslu. HMP bude muset proces schvalování stavební uzávěry opakovat. HMP evidentně tu 2. dráhu nechce, ale nechtějí to říct zcela otevřeně nebo na tom ani nejsou v koalici dohodnuti. Ale např. radní Petr Hlubuček za STAN, který má v gesci životní prostředí a technickou infrastrukturu je zároveň dlouholetý starosta Lysolají a je výslovný odpůrce té dráhy (a také odpůrce stávající trasy SOKP, ikdyž to tolik neakcentuje).
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tis ... ychlovlaku
Tohle bude ještě složitý proces.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Obecnou komplikovanost v ČR dokazuje už právě i to, že se snaží k SOKP přifařit i paralelní dráhu. Chápal bych to třeba u změny ÚP, když se dělá jednou za 10 let, tak je to logické, ale stavební uzávěra to by mělo být snad každé zvlášť, ne ? :)
Doplnění "výslovné možnosti dostavby druhé dráhy" do stavební uzávěry moc nechápu .. když s ní plány okruhu jednoduše počítají, tak je snad jedno, jestli ta dráha má uzávěru nebo ne, ne ? :) Tedy "okruhu je to jedno".
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Saljack »

Tak tohle už mi příjde na hlavu. Co má proboha společného letiště a okruh. Tohle je od MD pěkný podraz. Tohle je prostě politika a budou se to snažit hodit na Prahu, že to zdržuje. Podle mě se to tímhle brutálně prodlouží. Je vidět, jak prioritní stavbou Pražský okruh je, když MD vymýšlí takové blbosti.
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Mike »

když už je systém nastaven tak, že o stavbách "národního" významu rozhoduje RSD a MD, tak to mají schválit bez ohledu na nějaké "lokální" politiky
ti ať si řeší cyklostezky, lampy a chodníky
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Kuba »

Nevím jestli si zcela rozumíme. Pořizovatelem v procesu vydání stavební uzávěry do stávající územně-plánovací dokumentace (ZÚR, ÚP Hl.m. Prahy) je Hl.m.Praha. MDČR dává pouze stanovisko. A je celkem logické, že MDČR si hájí všechny strategické záměry definované Politikou územního rozvoje. Ty záměry v dokumentaci nelze oddělit, protože se prostorově prolínají. Jde totiž hlavně o ten přistávací koridor a jeho ochranné hlukové pásmo. To samozřejhmě omezuje novou výstavbu a to logicky řadě dotčených vlastníků nemovitostí bude vadit. Pořizovatel změny je státní správa v přenesené působnosti, tzn. by do toho řízení neměli úředníkům místní politici zasahovat. Měla by existovat ta pomyslná "čínská zeď". V praxi to ale tak není, a tihle Hlubučkové, Hřibové, Čižinští si tam prosazují svoje politické cíle. Tak to bylo a bude. Bohužel reformu stavebního zákona ve smyslu přesunu všech úředníků stavebních odborů mimo působnost obcí s přenesenou působností Babiš neustál ve sporu s ČSSD a tahle změna se odpískala.
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Lynx »

Jestliže spojilo MDČR paralelní dráhu letiště se silničním okruhem Prahy, tak to je pořádná prasárna a komplikace pro okruh. Obě stavby spolu nemají nic společného, takže je nesmysl je jakkoliv spojovat.

Paralelní dráha je nepotřebná a nelogická z vice důvodů

- je blíže ku Praze, než současná dráha, zasáhne další lidi
- není potřeba, mnoho letišť funguje s jednou dráhou i za mnohem většího provozu na ní
- v době krize jde letecká doprava na dlouho do kopru a do značné míry i trvale (trvalé snížení provozu)

Takže odpor proti dráze je naprosto oprávněný. To je jen soukromý podnik, narozdíl od okruhu, který je ve veřejném zájmu, tak žádný veřejný zájem na navyšování zisku firmy Letiště Praha na úkor obyvatel neexistuje. Současná dráha pro obyvatele ČR i rozvoj turismu naprosto postačuje.
Kuba píše:Ty záměry v dokumentaci nelze oddělit, protože se prostorově prolínají. .
Nejen , že je lze oddělit, ale nevidím žádný důvod proč je spojovat. To jsou dvě nezávislé stavby. Takhle akorát MDČR způsobí, že odpůrci rozšiřování letiště budou blokovat i okruh.
Aram96 píše:Obecnou komplikovanost v ČR dokazuje už právě i to, že se snaží k SOKP přifařit i paralelní dráhu. Chápal bych to třeba u změny ÚP, když se dělá jednou za 10 let, tak je to logické, ale stavební uzávěra to by mělo být snad každé zvlášť, ne ? :)
Doplnění "výslovné možnosti dostavby druhé dráhy" do stavební uzávěry moc nechápu .. když s ní plány okruhu jednoduše počítají, tak je snad jedno, jestli ta dráha má uzávěru nebo ne, ne ? :) Tedy "okruhu je to jedno".
Přesně tak. Souhlas.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Kuba píše:Nevím jestli si zcela rozumíme. Pořizovatelem v procesu vydání stavební uzávěry do stávající územně-plánovací dokumentace (ZÚR, ÚP Hl.m. Prahy) je Hl.m.Praha. MDČR dává pouze stanovisko. A je celkem logické, že MDČR si hájí všechny strategické záměry definované Politikou územního rozvoje. Ty záměry v dokumentaci nelze oddělit, protože se prostorově prolínají. Jde totiž hlavně o ten přistávací koridor a jeho ochranné hlukové pásmo. To samozřejhmě omezuje novou výstavbu a to logicky řadě dotčených vlastníků nemovitostí bude vadit. Pořizovatel změny je státní správa v přenesené působnosti, tzn. by do toho řízení neměli úředníkům místní politici zasahovat. Měla by existovat ta pomyslná "čínská zeď". V praxi to ale tak není, a tihle Hlubučkové, Hřibové, Čižinští si tam prosazují svoje politické cíle. Tak to bylo a bude. Bohužel reformu stavebního zákona ve smyslu přesunu všech úředníků stavebních odborů mimo působnost obcí s přenesenou působností Babiš neustál ve sporu s ČSSD a tahle změna se odpískala.
Souhlasit se dá nejspíš jen s prvními větami. Logické je to z pohledu čistě MD, jinak to logiku nemá téměř žádnou na sebe tyto 2 stavby vázat. Každá má mít jeden proces, protože lze očekávat s dráhou větší odpor a to i z řad velké části politiků, na rozdíl od okruhu. Ano, o takových stavbách by měl rozhodovat ideálně nějaký vyšší stavební úřad s lepšími kapacitami a ne jednotlivé obce. Ale tohle je stavební uzávěra, ne stavební povolení, stavební uzávěru dělají politici a zastupitelé. A právě proto je nefér a špatně pro SOKP, že se k tomu snaží přidat i dráhu na letišti. Víceméně teď MD říká Praze, Praho, buď okruh i dráhu, nebo nic :evil: :evil: Což je totálně špatně.
PS: zaplaťpánbůh, že pracovníci stavebních úřadů nepřešli všichni pod stát, nechápu, jak u této věty můžeš napsat bohužel, to byla snad největší hovadina původního záměru. :ko:
Anonym
Příspěvky: 808
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Anonym »

Dráhu a okruh chtějí řešit dohromady asi z důvodu hluku. Letadla budou přistávat zhruba ve stejném koridoru jako bude okruh. Aby se splnily hlukové limity, tak se budou muset na okruhu dělat další protihluková opatření.
Kromě již zmiňovaného může dojít k omezení leteckého provozu i z důvodu ekologie. V současné době letadla neplatí spotřební daně za paliva. Po jejich zavedení a případných dalších ekologických poplatcích by mělo letadel ubýt.
Současný dráhový systém sice stačí, ale stávalo se, že v některých časech během dne byla dráhová kapacita vyčerpána. A ano, třeba takový Londýn Gatwick zvládne odbavit na jednu dráhu více než 2x tolik pasažérů. Tam ale častěji létají větší letadla.
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Saljack »

Anonym píše:Dráhu a okruh chtějí řešit dohromady asi z důvodu hluku. Letadla budou přistávat zhruba ve stejném koridoru jako bude okruh. Aby se splnily hlukové limity, tak se budou muset na okruhu dělat další protihluková opatření.
Kromě již zmiňovaného může dojít k omezení leteckého provozu i z důvodu ekologie. V současné době letadla neplatí spotřební daně za paliva. Po jejich zavedení a případných dalších ekologických poplatcích by mělo letadel ubýt.
Současný dráhový systém sice stačí, ale stávalo se, že v některých časech během dne byla dráhová kapacita vyčerpána. A ano, třeba takový Londýn Gatwick zvládne odbavit na jednu dráhu více než 2x tolik pasažérů. Tam ale častěji létají větší letadla.
Ale tady se jedná o stavební uzávěru, ne stavební povolení. Nevím jaký má vliv hlukové limity na stavební uzávěru, ale určitě se ten hluk bude posuzovat zvlášť kvůli stavebnímu povolení, které doufám nebude na obojí jedno i když po tomhle si tím být jistí nemůžeme.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak, tohle pořád nemá absolutně co dělat se stavební uzávěrou. Ta je pouze z toho důvodu, že je okruh v nedohlednu a musí se zabránit výstavbě, aby pak nemusely být demolice, když to řeknu zjednodušeně. Nic s hlukem a dalšími věcmi se teď neřeší. Je to úplný nesmysl tlačit spolu s okruhem i dráhu na letišti, pokud to bude ve výsledku "buď oboje nebo nic".
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od P_V »

Dovolím si tvrdit, že ta nová dráha bude mít ekologický přínos. Bude využívána pouze pro přistání, které je méně hlučné než vzlet. Umožní více spojů realizovat během denní doby. Dokonce pak bude možné, bude-li se nějakému žp orgánu chtít, noční provoz na letišti výrazně omezit, když bude prokazatelně přes den dostatek kapacity. A oddálí letové trati dál od hustě zastavěných míst na severním okraji Prahy, jelikož už nebude možné při vzletu hned po přeletu Vltavy řezat zatáčky na jih, protože by to křížilo novou trať.

(ano, jsem možná trochu zaujatý, neb když ze v létě zadaří, tak ty noční přelety stoupajících letadel nad severním městem jsou poněkud napřesdržku)
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od Lynx »

Je tomu přesně naopak. Přistávat se bude 1,525 km blíže Praze a to prioritně právě z tohoto směru (tedy nad Prahou), takže to na severu Prahy zasáhne ještě více lidí než nyní. ta dráha je sice prioritně pro přistání, ale nejen pro něj. Jinak řezat zatáčky nad Prahu budou moci stejně, protože k tomu dochází když se přistává z druhé strany (od Kladna) a vzlétá směrem nad sever Prahy, tím pádem letadlo řezající zatáčku nikoho křížit nebude. Jen bude v případě startu z nové dráhy dělat bordel ještě blíž k centru Prahy. Takže tento jev nezmizí, ba právě naopak, ještě se přiblíží centru.

ad uzávěra - když to čtu znovu, tak mi připadá, že to MDČR asi myslí tak,. že by uzávěra pro okruh mohla blokovat výstavbu dráhy ? ! Tedy že by provoz dráhy narušoval tu uzávěru ? ! jesti to tedy chápu správně .....proto si asi chtějí vynutit, aby tam někde bylo, že uzávěra pro okruh neblokuje dráhu.

Každopádně je to zase další způsob jak tu stavbu zablokovat ještě víc. Jakoby byla zablokovaná málo ....

další OT příspěvky přesunuty sem http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=57&t=3600 Jirka L.
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: [D0] 518, 519 Ruzyně - Suchdol - Březiněves

Příspěvek od kollma »

https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/504 ... ineves.pdf

Koukám, že do letáku přibyla(?) věta "ŘSD dále prověří korekci trasy kolem Dolních Chaber (pouze v rámci ZÚR)." To je pro mě docela novinka, už jsem slyšel o nově plánovaném tunelu u Čimic, ale u Chaber jsem myslel, že se pořád počítá se stejnou trasou. Takže nakonec tam možná budou i další dva tunely (oproti tomuhle letáku)? Tady přecejen tunely dávají trochu větší smysl než v Třeboradicích v polích na rovině...
d9k
Příspěvky: 7
Registrován: 31.3.2009 22:20:07

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od d9k »

Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Dusanh »

No tvl zase navrhovat posouvání okruhu na východ od Prahy. Kam na to ty lidi chodí...
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kot »

Furt do stejné poradny pro NIMBY ...
JosJosef
Příspěvky: 14
Registrován: 10.11.2020 10:28:38

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od JosJosef »

Trochu mne zaráží, že tu zdá se nikdo nepostřehl, že se poněkud změnilo portfolio odmítačů. Zmizel Suchdol, zvýraznily se Chabry. Ono je třeba si uvědomit, že jistí lidé začali mluvit s odmítači a zjistili, že jejich odmítání má mnohdy reálný a pochopitelný základ v ignoranci a nekomunikaci ze strany plánovačů. Prostě udělali pár rozumných a v zásadě levných ústupků a Suchdol už neprotestuje. S Chabry také komunikovali, nicméně starostka, s kterou komunikovali, byla odvolána (raději nekomentovat) a s novou již nekomunikovali a tlačí to na krev. Přitom návrh Chaber není nijak militaristický a už vůbec ne NIMBY (https://18400.cz/okruh-na-severu-rsd-ma ... zovatelne/), troufám si tvrdit, že je alespoň na první pohled i výrazně lepší než ty 3 oficiální - a podrobnějšímu srovnání se plánovači brání. Prostě se o něm nebo jiných ústupcích odmítají plánovači s Chabry bavit. Neříkám že všichni, ale obávám se že velká část odmítačů vzniká opravdu v důsledku arogance a nekomunikace plánovačů.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od jozka »

Tak si precete komentar pod odkazovanym clankem, zas tak ruzove to fakt neni.
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“