MÚK Zbraslav (D0×D4)
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Já to balím, protože tohle nemá smysl. V nejtěsnější blízkosti tak důležité múk, kde by se mělo preferovat několik směrů způsobem velkorysejším než povolují normy, budou stát dvě múk napojující přilehlé Kotěhůlky...
ad Standa: osobně vidím v současném stavu propletence ramp Brno-Plzeň a Slaný-Plzen v případě otevření severu R1 docela velkou překážku, když chceme, aby se vše, co nejde na D3 a D1, valilo na sever, ne jihem, ale to je věc názoru... Tak snad dojde jednou i na Třebonice, když má dojít na Černý Most.
ad Standa: osobně vidím v současném stavu propletence ramp Brno-Plzeň a Slaný-Plzen v případě otevření severu R1 docela velkou překážku, když chceme, aby se vše, co nejde na D3 a D1, valilo na sever, ne jihem, ale to je věc názoru... Tak snad dojde jednou i na Třebonice, když má dojít na Černý Most.
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Ovšem, mapmane, k čemu mi je dálnice až do Ostravy, když zkejsnu před Rudnou kvůli tomu, že někdo nenechá dostatečně kapacitně napojit dvě dálnice? Já vím, můžu to cestou dohnat. Ale dost to ztrácí na smyslu- rovnou by tam mohly být semafory...
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
To už trochu přeháníme ne?michal píše:Ovšem, mapmane, k čemu mi je dálnice až do Ostravy, když zkejsnu před Rudnou kvůli tomu, že někdo nenechá dostatečně kapacitně napojit dvě dálnice? Já vím, můžu to cestou dohnat. Ale dost to ztrácí na smyslu- rovnou by tam mohly být semafory...
Dneska je hlavní problém přeci jenom někde jinde (myslím tím Barrandov a Jižní spojku)... Jen se trochu bojím že po otevření jižní části R1 to tady bude jen horší. Ten směr D5-R1jih se bude muset nějak řešit..
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Nevím k čemu je mi kapacitní napojení dvou dálnic, pokud k němu musím z Ostravy dojet offroadem. To už si z té jedné dálnice na druhou v tom offroadu v pohodě dojedu přes pole...michal píše:Ovšem, mapmane, k čemu mi je dálnice až do Ostravy, když zkejsnu před Rudnou kvůli tomu, že někdo nenechá dostatečně kapacitně napojit dvě dálnice? Já vím, můžu to cestou dohnat. Ale dost to ztrácí na smyslu- rovnou by tam mohly být semafory...
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Je-li to narážka na nešťastnou MÚK R1/KOMOKO, máš samozřejmě pravdu. U MÚK D5/R1 snad nikdo nic takového neplánuje (tedy ani připojení ulice Na Radosti, ani rozšíření poloMÚK na jih od D5/R1 o chybějící dva směry), alespoň doufám .michal píše:Já to balím, protože tohle nemá smysl. V nejtěsnější blízkosti tak důležité múk, kde by se mělo preferovat několik směrů způsobem velkorysejším než povolují normy, budou stát dvě múk napojující přilehlé Kotěhůlky...
Asi bych to nenazýval propletenec, prostě se ty rampy normálně sjíždějí. Faktem je, že by to mohlo mít po spojení alespoň 2 pruhy a v této podobě najíždět na D5, která by měla být ještě alespoň pár km 3+3. Tak snad na to dojde.michal píše:ad Standa: osobně vidím v současném stavu propletence ramp Brno-Plzeň a Slaný-Plzen v případě otevření severu R1 docela velkou překážku, když chceme, aby se vše, co nejde na D3 a D1, valilo na sever, ne jihem, ale to je věc názoru... Tak snad dojde jednou i na Třebonice, když má dojít na Černý Most.
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Já tady ještě jenom k tý MÚK Třebonice. IMO na začátku 80. let, kdy se to stavělo resp. na konci 70. let při pojektaci, muselo být jasný, že motorizmus je na vzestupu, a to i ve východním bloku. A tyhle věci se nestaví na deset let.
Nevím, jestli to na té křižovatce vidíte, tak jsem to radši nakresil. Ty žluté čáry jsou konfliktní místa. Čili směrem od D1 na D5 jsou čtyři. Navíc jsou ty odbočovací pruhy špatně namalované, protože pokud se budete chtít řadit správně na Plzeň až na poslední "sjezdu", musíte dávat přednosti autům už v odbočovacím pruhu jedoucím, což je špatně. Tam je nepřerušená série 3 (!) sjezdů. Když už tam nejsou kolektory, tak aspoň toto přece. Vzal jsem porovnatelnou křižovatku u Mnichova München-Ost, tedy ne ty krásně optimální s preferovanými směry jako je třeba Nord. Na obchvatu jsou kolektory, odbočovací pruhy z A 96 jsou správně nakreslené, konfliktní místa jsou oproti čtyřem jenom dvě a navíc ve směru "jakoby od Plzně" jsou od sebe odděleny směry na "R1 sever" a "R1 jih", tzn. ne přes jeden sjezd, když už ne odbočení celých pruhů. Na obrázku je chyba, křižovatka je A 99 a A 94. Místo 3 rizikových míst jako R1->D5 je zde jenom jedno, a sice v kolektoru na 200 m rovince uvnitř čtyřlístku, což je stále lepší než v těch zatáčkách a dolíku na R1 ze severu a jihu.
Nevím, jestli to na té křižovatce vidíte, tak jsem to radši nakresil. Ty žluté čáry jsou konfliktní místa. Čili směrem od D1 na D5 jsou čtyři. Navíc jsou ty odbočovací pruhy špatně namalované, protože pokud se budete chtít řadit správně na Plzeň až na poslední "sjezdu", musíte dávat přednosti autům už v odbočovacím pruhu jedoucím, což je špatně. Tam je nepřerušená série 3 (!) sjezdů. Když už tam nejsou kolektory, tak aspoň toto přece. Vzal jsem porovnatelnou křižovatku u Mnichova München-Ost, tedy ne ty krásně optimální s preferovanými směry jako je třeba Nord. Na obchvatu jsou kolektory, odbočovací pruhy z A 96 jsou správně nakreslené, konfliktní místa jsou oproti čtyřem jenom dvě a navíc ve směru "jakoby od Plzně" jsou od sebe odděleny směry na "R1 sever" a "R1 jih", tzn. ne přes jeden sjezd, když už ne odbočení celých pruhů. Na obrázku je chyba, křižovatka je A 99 a A 94. Místo 3 rizikových míst jako R1->D5 je zde jenom jedno, a sice v kolektoru na 200 m rovince uvnitř čtyřlístku, což je stále lepší než v těch zatáčkách a dolíku na R1 ze severu a jihu.
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
No nemožu si pomoct, ale žádný krizový "kolizní body" na tom odbočení z R1 na D5 nevidim .. to, že nějakej frajer bude zkoušet z levýho do odbočení na poslední chvíli ještě předjet kamion jedoucí rovně, místo aby se v poklidu zařadil za něj, je bohužel spíš vlastnost zdejšího šoférskýho materiálu než stavebního řešení. K vidění též na sjezdu z MO na D1, kde ty dva pruhy už namalovaný jsou .. Dvojitej odbočovák v tomhle nepomůže a kolektor nejvejš zabrání rozšíření karambolu do průjezdnýho pruhu (což neznamená, že by tam ve směru sever neměl bejt, kor když v opačnym je). Samozřekně delší a dvojitý odbočováky můžou zvýšit průjezdní kapacitu, ale z hlediska "kolizní odolnosti" to vidim ve zdejších poměrech spíš negativně ..
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Není to narážka na Komoko, i když toho se to taky týká... Je to případ Třebonic. Pokud se má připojovat ulice Na Radosti, k tomu je tam už ta polomúk, do toho D5xR1, to vše v rozmezí ani ne dvou kilometrů, tak už fakt nevím, co si myslet...mapaStanda píše: Je-li to narážka na nešťastnou MÚK R1/KOMOKO, máš samozřejmě pravdu. U MÚK D5/R1 snad nikdo nic takového neplánuje (tedy ani připojení ulice Na Radosti, ani rozšíření poloMÚK na jih od D5/R1 o chybějící dva směry), alespoň doufám
Ten propletenec měl být v úvozovkách, moje nepřesné vyjádření.
Jinak co se týče toho obrázku čtyřlístku, je na něm křížení A94 a A99. mapa Na křížení A96 a A99 je Dreieck.mapa
Ale to je jen detail, který nemění nic na tom, že múk Třebonice je IMHO paskvil, stejně jako většina českých dálničních múk, at stojících, stavěných, či projektovaných...
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Mohl by prosím někdo připomenout odkaz na ten dokument týkající se přestavby D11 xR1? Nedaří se mi ho najít. Díky
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
To jsme zase u osoby blízké. Jinak by stačila dopravní kamera a rozesílat účty a časem by se to vyřešilo.jonáš píše:.. to, že nějakej frajer bude zkoušet z levýho do odbočení na poslední chvíli ještě předjet kamion jedoucí rovně, místo aby se v poklidu zařadil za něj, je bohužel spíš vlastnost zdejšího šoférskýho materiálu než stavebního řešení.
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Absolutne nemate pravdu - spravne vyprojektovana MUK nesmi takoveto (rizikove) chovani vybec umoznit. Predpoklad, ze tudy budou jezdit pouze tzv. "slusni ridici" je prilis silny a hlavne nekonecne naivni. Obor, ktery se zabyva pohodlnosti a bezpecnosti pri pouzivani lidskych vyrobku (vc. silnic), se nazyva ergonomie. Tento obor neni, bohuzel, pri projektovani ceskych dalnicnich krizovatek vubec bran na zretel.jonáš píše: .. to, že nějakej frajer bude zkoušet z levýho do odbočení na poslední chvíli ještě předjet kamion jedoucí rovně, místo aby se v poklidu zařadil za něj, je bohužel spíš vlastnost zdejšího šoférskýho materiálu než stavebního řešení ..
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Pekne to ucelove prekrucujete! To, o cem mluvite (MO>D1) je akorat zase dalsi cesky improvizacni paskvil, provizorni znouzectnost a pravdepodobne jedno z nejnebezpecnejsich mist na ceskych dalnicich:jonáš píše:K vidění též na sjezdu z MO na D1, kde ty dva pruhy už namalovaný jsou .. Dvojitej odbočovák v tomhle nepomůže a kolektor nejvejš zabrání rozšíření karambolu do průjezdnýho pruhu (což neznamená, že by tam ve směru sever neměl bejt, kor když v opačnym je). Samozřekně delší a dvojitý odbočováky můžou zvýšit průjezdní kapacitu, ale z hlediska "kolizní odolnosti" to vidim ve zdejších poměrech spíš negativně ..
http://www.mapy.cz/#x=133180656@y=135778556@z=18@mm=F
Navic to po par metrech konci dalsim "drahokamem" ceskych dalnic:
http://www.mapy.cz/#x=133186268@y=135779996@z=18@mm=F
To neni zadnej "dvojitej odbočovák", jak se mylne domnivate, to je obycejna ceska patlanice. Jestli chcete videt, jak vypada "dvojitej odbočovák", tak CR rozhodne dodnes zadnej nenajdete. Spravne to vypada treba takto:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=53.5 ... 6&t=k&z=19
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Opravdu děsné, vůbec nechápu jak tohle mohlo někoho vůbec napadnout.
Nemá to žádnou logiku, a je to nebezpečné.
Nemá to žádnou logiku, a je to nebezpečné.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Pěkně jste to vystihl, já už jsem na další argumentaci jonášovi rezignoval, protože chytrému napověz...Speedy Gonzales píše:Pekne to ucelove prekrucujete! To, o cem mluvite (MO>D1) je akorat zase dalsi cesky improvizacni paskvil, provizorni znouzectnost a pravdepodobne jedno z nejnebezpecnejsich mist na ceskych dalnicich:jonáš píše:K vidění též na sjezdu z MO na D1, kde ty dva pruhy už namalovaný jsou .. Dvojitej odbočovák v tomhle nepomůže a kolektor nejvejš zabrání rozšíření karambolu do průjezdnýho pruhu (což neznamená, že by tam ve směru sever neměl bejt, kor když v opačnym je). Samozřekně delší a dvojitý odbočováky můžou zvýšit průjezdní kapacitu, ale z hlediska "kolizní odolnosti" to vidim ve zdejších poměrech spíš negativně ..
http://www.mapy.cz/#x=133180656@y=135778556@z=18@mm=F
Navic to po par metrech konci dalsim "drahokamem" ceskych dalnic:
http://www.mapy.cz/#x=133186268@y=135779996@z=18@mm=F
To neni zadnej "dvojitej odbočovák", jak se mylne domnivate, to je obycejna ceska patlanice. Jestli chcete videt, jak vypada "dvojitej odbočovák", tak CR rozhodne dodnes zadnej nenajdete. Spravne to vypada treba takto:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=53.5 ... 6&t=k&z=19
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Speedy: to se nedá žádnym stavebnim řešenim ovlivnit, protože se totéž dá provést s přehledem i v samostatnym dvoupruhovym kolektoru. Ostatně na D1 je i regulérní šestipruh, kterej přesvědčivě dokazuje že zvyšovánim počtu pruhů se též v místních podmínkách kýženého zvýšení kapacity a bezpečnosti nedobereme. Je mi líto.
Mmch na tom "klasickym čtyřlístku" jsou kolizní úseky v každym směru, protože se tam střídá v rychlym sledu výjezd-nájezd-výjezd-nájezd. Proti tomu je ta R1-D5 (výjezd, výjezd a spojení dvou jednopruhů v dostatečně dlouhym průpletu samostatný rampy) ještě luxusní záležitost, i když se nedá projet 120 /to ten klasickej čtyřlist taky ne/.
Mmch na tom "klasickym čtyřlístku" jsou kolizní úseky v každym směru, protože se tam střídá v rychlym sledu výjezd-nájezd-výjezd-nájezd. Proti tomu je ta R1-D5 (výjezd, výjezd a spojení dvou jednopruhů v dostatečně dlouhym průpletu samostatný rampy) ještě luxusní záležitost, i když se nedá projet 120 /to ten klasickej čtyřlist taky ne/.
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Jonáši, ja bych si znova prohlédnul ten čtyřlístek. Při bližším pohledu se dá přijít na to, že je tam dokonce 3x kolektor a jednou v málo vytíženým směru do centra rozšíření na 3 pruhy resp. je prodloužen odbočovací pruh. Navíc je to celé na 200 m rovinkách.
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Martin:
Díky za perfektní rozbor krizových míst MÚK D5/R1. V zásadě ale nejde o neřešitelné problémy, někde by stačilo překreslit pruhy (konflikt dvou - přesněji tří - sjezdů z R1 od jihu), jinde by to chtělo rozšířit (sjíždějící se nájezdy z R1 ve směru na Plzeň), ale v zásadě tam je místa dost a nové rampy by se stavět nemusely. Samozřejmě pokud někoho nenapadne zkusit do této MÚK zakomponovat nějaké další komunikace .
Díky za perfektní rozbor krizových míst MÚK D5/R1. V zásadě ale nejde o neřešitelné problémy, někde by stačilo překreslit pruhy (konflikt dvou - přesněji tří - sjezdů z R1 od jihu), jinde by to chtělo rozšířit (sjíždějící se nájezdy z R1 ve směru na Plzeň), ale v zásadě tam je místa dost a nové rampy by se stavět nemusely. Samozřejmě pokud někoho nenapadne zkusit do této MÚK zakomponovat nějaké další komunikace .
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Zpět k tématu:
Odložil jsem plánovanou cestu do Všenor až na nedělní odpoledne a díky tomu jsem už měl možnost projet po nových rampách MÚK R1/Strakonická. Musím se přiznat, že mi ten úsek na propletení směrů 514 > Zbraslav/centrum a 513 > Příbram připadá opravdu dost krátký a už nejsem takový optimista, jako na začátku této diskuse .
Odložil jsem plánovanou cestu do Všenor až na nedělní odpoledne a díky tomu jsem už měl možnost projet po nových rampách MÚK R1/Strakonická. Musím se přiznat, že mi ten úsek na propletení směrů 514 > Zbraslav/centrum a 513 > Příbram připadá opravdu dost krátký a už nejsem takový optimista, jako na začátku této diskuse .
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
To včerejší zprovoznění odpovídá které etapě? Květen 2009? Čili mají měsíc zpoždění za plánem? http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar ... -2009-2224
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
jj, je to etapa II. původně plánovaná na květen...
a ještě rozdělená na IIA (v provozu) a následně od cca 21.6.2009 IIB
Akorád jsem zapomněl jak dlouho bude tato etapa trvat (na idnesu píšou do 31.8. - to se mi ale nezdá - je tam i jedna fotka ze včera), mají se dělat jen mosty (ve výluce na Strakonické silnici budou vybetonovány obě poloviny mostu - na hlavní trase). Ten podjezd v západní části prej až jindy.
Následně by se měl provoz na chvíli vrátit zpět a pak se zas na dlouho bude jezdit po větvích...
Odpoledne se tam snad dostanu a udělám nějaké fotky z provozu
a ještě rozdělená na IIA (v provozu) a následně od cca 21.6.2009 IIB
Akorád jsem zapomněl jak dlouho bude tato etapa trvat (na idnesu píšou do 31.8. - to se mi ale nezdá - je tam i jedna fotka ze včera), mají se dělat jen mosty (ve výluce na Strakonické silnici budou vybetonovány obě poloviny mostu - na hlavní trase). Ten podjezd v západní části prej až jindy.
Následně by se měl provoz na chvíli vrátit zpět a pak se zas na dlouho bude jezdit po větvích...
Odpoledne se tam snad dostanu a udělám nějaké fotky z provozu
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Podle těch plánů se to mělo vrátit v červnu do hlavní trasy, v červenci odklon přes rampy pro směr do centra a v srpnu oba směry po rampách a návrat na hlavní trasu v listopadu. Ale čert ví, jak to bude vypadat, když neplatí termíny... Zrovna jsem si říkal, že tak významná událost a fotky od Kasmeho nikde
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Jaká vlastně bude povolená rychlost na 512-514mapman píše: Hlavně si uvědomte že nikde okolo vás to víc než 100kou nepustí, ani na R1 ani na Strakonické...
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Škoda, že nelze odpovědět: podle toho, co bude ukazovat proměnné značení...
Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti
Můj skromný odhad je 100kmh (tak jako je to na 515) a v tunelech a možná i na estakádě 80kmh. To bych bral jako akorát. 80kmh na rovném úseku mimo tunel, jako je to na 510 mi přijde jako předposranost a víc jak stovkou se obávám tam nikdo nepovolí.