MÚK Zbraslav (D0×D4)

Odpovědět
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od michal »

Já to balím, protože tohle nemá smysl. V nejtěsnější blízkosti tak důležité múk, kde by se mělo preferovat několik směrů způsobem velkorysejším než povolují normy, budou stát dvě múk napojující přilehlé Kotěhůlky...
ad Standa: osobně vidím v současném stavu propletence ramp Brno-Plzeň a Slaný-Plzen v případě otevření severu R1 docela velkou překážku, když chceme, aby se vše, co nejde na D3 a D1, valilo na sever, ne jihem, ale to je věc názoru... Tak snad dojde jednou i na Třebonice, když má dojít na Černý Most.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od michal »

Ovšem, mapmane, k čemu mi je dálnice až do Ostravy, když zkejsnu před Rudnou kvůli tomu, že někdo nenechá dostatečně kapacitně napojit dvě dálnice? Já vím, můžu to cestou dohnat. Ale dost to ztrácí na smyslu- rovnou by tam mohly být semafory...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od mapman »

michal píše:Ovšem, mapmane, k čemu mi je dálnice až do Ostravy, když zkejsnu před Rudnou kvůli tomu, že někdo nenechá dostatečně kapacitně napojit dvě dálnice? Já vím, můžu to cestou dohnat. Ale dost to ztrácí na smyslu- rovnou by tam mohly být semafory...
To už trochu přeháníme ne? ;)

Dneska je hlavní problém přeci jenom někde jinde (myslím tím Barrandov a Jižní spojku)... Jen se trochu bojím že po otevření jižní části R1 to tady bude jen horší. Ten směr D5-R1jih se bude muset nějak řešit..
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od rumpeak »

michal píše:Ovšem, mapmane, k čemu mi je dálnice až do Ostravy, když zkejsnu před Rudnou kvůli tomu, že někdo nenechá dostatečně kapacitně napojit dvě dálnice? Já vím, můžu to cestou dohnat. Ale dost to ztrácí na smyslu- rovnou by tam mohly být semafory...
Nevím k čemu je mi kapacitní napojení dvou dálnic, pokud k němu musím z Ostravy dojet offroadem. To už si z té jedné dálnice na druhou v tom offroadu v pohodě dojedu přes pole...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od Standa »

michal píše:Já to balím, protože tohle nemá smysl. V nejtěsnější blízkosti tak důležité múk, kde by se mělo preferovat několik směrů způsobem velkorysejším než povolují normy, budou stát dvě múk napojující přilehlé Kotěhůlky...
Je-li to narážka na nešťastnou MÚK R1/KOMOKO, máš samozřejmě pravdu. U MÚK D5/R1 snad nikdo nic takového neplánuje (tedy ani připojení ulice Na Radosti, ani rozšíření poloMÚK na jih od D5/R1 o chybějící dva směry), alespoň doufám :roll: .
michal píše:ad Standa: osobně vidím v současném stavu propletence ramp Brno-Plzeň a Slaný-Plzen v případě otevření severu R1 docela velkou překážku, když chceme, aby se vše, co nejde na D3 a D1, valilo na sever, ne jihem, ale to je věc názoru... Tak snad dojde jednou i na Třebonice, když má dojít na Černý Most.
Asi bych to nenazýval propletenec, prostě se ty rampy normálně sjíždějí. Faktem je, že by to mohlo mít po spojení alespoň 2 pruhy a v této podobě najíždět na D5, která by měla být ještě alespoň pár km 3+3. Tak snad na to dojde.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od martin »

Já tady ještě jenom k tý MÚK Třebonice. IMO na začátku 80. let, kdy se to stavělo resp. na konci 70. let při pojektaci, muselo být jasný, že motorizmus je na vzestupu, a to i ve východním bloku. A tyhle věci se nestaví na deset let.

Nevím, jestli to na té křižovatce vidíte, tak jsem to radši nakresil. Ty žluté čáry jsou konfliktní místa. Čili směrem od D1 na D5 jsou čtyři. Navíc jsou ty odbočovací pruhy špatně namalované, protože pokud se budete chtít řadit správně na Plzeň až na poslední "sjezdu", musíte dávat přednosti autům už v odbočovacím pruhu jedoucím, což je špatně. Tam je nepřerušená série 3 (!) sjezdů. Když už tam nejsou kolektory, tak aspoň toto přece.
muk1.jpg
muk1.jpg (220.08 KiB) Zobrazeno 9715 x
Vzal jsem porovnatelnou křižovatku u Mnichova München-Ost, tedy ne ty krásně optimální s preferovanými směry jako je třeba Nord. Na obchvatu jsou kolektory, odbočovací pruhy z A 96 jsou správně nakreslené, konfliktní místa jsou oproti čtyřem jenom dvě a navíc ve směru "jakoby od Plzně" jsou od sebe odděleny směry na "R1 sever" a "R1 jih", tzn. ne přes jeden sjezd, když už ne odbočení celých pruhů. Na obrázku je chyba, křižovatka je A 99 a A 94.
muk2.jpg
muk2.jpg (167.24 KiB) Zobrazeno 9713 x
Místo 3 rizikových míst jako R1->D5 je zde jenom jedno, a sice v kolektoru na 200 m rovince uvnitř čtyřlístku, což je stále lepší než v těch zatáčkách a dolíku na R1 ze severu a jihu.
muk3.jpg
muk3.jpg (135.06 KiB) Zobrazeno 9719 x
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od jonáš »

No nemožu si pomoct, ale žádný krizový "kolizní body" na tom odbočení z R1 na D5 nevidim .. to, že nějakej frajer bude zkoušet z levýho do odbočení na poslední chvíli ještě předjet kamion jedoucí rovně, místo aby se v poklidu zařadil za něj, je bohužel spíš vlastnost zdejšího šoférskýho materiálu než stavebního řešení. K vidění též na sjezdu z MO na D1, kde ty dva pruhy už namalovaný jsou .. Dvojitej odbočovák v tomhle nepomůže a kolektor nejvejš zabrání rozšíření karambolu do průjezdnýho pruhu (což neznamená, že by tam ve směru sever neměl bejt, kor když v opačnym je). Samozřekně delší a dvojitý odbočováky můžou zvýšit průjezdní kapacitu, ale z hlediska "kolizní odolnosti" to vidim ve zdejších poměrech spíš negativně ..
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od michal »

Standa píše: Je-li to narážka na nešťastnou MÚK R1/KOMOKO, máš samozřejmě pravdu. U MÚK D5/R1 snad nikdo nic takového neplánuje (tedy ani připojení ulice Na Radosti, ani rozšíření poloMÚK na jih od D5/R1 o chybějící dva směry), alespoň doufám :roll:
Není to narážka na Komoko, i když toho se to taky týká... Je to případ Třebonic. Pokud se má připojovat ulice Na Radosti, k tomu je tam už ta polomúk, do toho D5xR1, to vše v rozmezí ani ne dvou kilometrů, tak už fakt nevím, co si myslet...mapa

Ten propletenec měl být v úvozovkách, moje nepřesné vyjádření.
Jinak co se týče toho obrázku čtyřlístku, je na něm křížení A94 a A99. mapa Na křížení A96 a A99 je Dreieck.mapa
Ale to je jen detail, který nemění nic na tom, že múk Třebonice je IMHO paskvil, stejně jako většina českých dálničních múk, at stojících, stavěných, či projektovaných...
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od michal »

Mohl by prosím někdo připomenout odkaz na ten dokument týkající se přestavby D11 xR1? Nedaří se mi ho najít. Díky ;)
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od martin »

jonáš píše:.. to, že nějakej frajer bude zkoušet z levýho do odbočení na poslední chvíli ještě předjet kamion jedoucí rovně, místo aby se v poklidu zařadil za něj, je bohužel spíš vlastnost zdejšího šoférskýho materiálu než stavebního řešení.
To jsme zase u osoby blízké. Jinak by stačila dopravní kamera a rozesílat účty a časem by se to vyřešilo.
Speedy Gonzales
Příspěvky: 171
Registrován: 14.3.2009 11:14:37

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od Speedy Gonzales »

jonáš píše: .. to, že nějakej frajer bude zkoušet z levýho do odbočení na poslední chvíli ještě předjet kamion jedoucí rovně, místo aby se v poklidu zařadil za něj, je bohužel spíš vlastnost zdejšího šoférskýho materiálu než stavebního řešení ..
Absolutne nemate pravdu - spravne vyprojektovana MUK nesmi takoveto (rizikove) chovani vybec umoznit. Predpoklad, ze tudy budou jezdit pouze tzv. "slusni ridici" je prilis silny a hlavne nekonecne naivni. Obor, ktery se zabyva pohodlnosti a bezpecnosti pri pouzivani lidskych vyrobku (vc. silnic), se nazyva ergonomie. Tento obor neni, bohuzel, pri projektovani ceskych dalnicnich krizovatek vubec bran na zretel.
Speedy Gonzales
Příspěvky: 171
Registrován: 14.3.2009 11:14:37

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od Speedy Gonzales »

jonáš píše:K vidění též na sjezdu z MO na D1, kde ty dva pruhy už namalovaný jsou .. Dvojitej odbočovák v tomhle nepomůže a kolektor nejvejš zabrání rozšíření karambolu do průjezdnýho pruhu (což neznamená, že by tam ve směru sever neměl bejt, kor když v opačnym je). Samozřekně delší a dvojitý odbočováky můžou zvýšit průjezdní kapacitu, ale z hlediska "kolizní odolnosti" to vidim ve zdejších poměrech spíš negativně ..
Pekne to ucelove prekrucujete! To, o cem mluvite (MO>D1) je akorat zase dalsi cesky improvizacni paskvil, provizorni znouzectnost a pravdepodobne jedno z nejnebezpecnejsich mist na ceskych dalnicich:

http://www.mapy.cz/#x=133180656@y=135778556@z=18@mm=F

Navic to po par metrech konci dalsim "drahokamem" ceskych dalnic:

http://www.mapy.cz/#x=133186268@y=135779996@z=18@mm=F

To neni zadnej "dvojitej odbočovák", jak se mylne domnivate, to je obycejna ceska patlanice. Jestli chcete videt, jak vypada "dvojitej odbočovák", tak CR rozhodne dodnes zadnej nenajdete. Spravne to vypada treba takto:

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=53.5 ... 6&t=k&z=19
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Opravdu děsné, vůbec nechápu jak tohle mohlo někoho vůbec napadnout.
Nemá to žádnou logiku, a je to nebezpečné. :roll:
R48 -> D48 se podařilo!
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od martin »

Speedy Gonzales píše:
jonáš píše:K vidění též na sjezdu z MO na D1, kde ty dva pruhy už namalovaný jsou .. Dvojitej odbočovák v tomhle nepomůže a kolektor nejvejš zabrání rozšíření karambolu do průjezdnýho pruhu (což neznamená, že by tam ve směru sever neměl bejt, kor když v opačnym je). Samozřekně delší a dvojitý odbočováky můžou zvýšit průjezdní kapacitu, ale z hlediska "kolizní odolnosti" to vidim ve zdejších poměrech spíš negativně ..
Pekne to ucelove prekrucujete! To, o cem mluvite (MO>D1) je akorat zase dalsi cesky improvizacni paskvil, provizorni znouzectnost a pravdepodobne jedno z nejnebezpecnejsich mist na ceskych dalnicich:

http://www.mapy.cz/#x=133180656@y=135778556@z=18@mm=F

Navic to po par metrech konci dalsim "drahokamem" ceskych dalnic:

http://www.mapy.cz/#x=133186268@y=135779996@z=18@mm=F

To neni zadnej "dvojitej odbočovák", jak se mylne domnivate, to je obycejna ceska patlanice. Jestli chcete videt, jak vypada "dvojitej odbočovák", tak CR rozhodne dodnes zadnej nenajdete. Spravne to vypada treba takto:

http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=53.5 ... 6&t=k&z=19
Pěkně jste to vystihl, já už jsem na další argumentaci jonášovi rezignoval, protože chytrému napověz...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od jonáš »

Speedy: to se nedá žádnym stavebnim řešenim ovlivnit, protože se totéž dá provést s přehledem i v samostatnym dvoupruhovym kolektoru. Ostatně na D1 je i regulérní šestipruh, kterej přesvědčivě dokazuje že zvyšovánim počtu pruhů se též v místních podmínkách kýženého zvýšení kapacity a bezpečnosti nedobereme. Je mi líto.

Mmch na tom "klasickym čtyřlístku" jsou kolizní úseky v každym směru, protože se tam střídá v rychlym sledu výjezd-nájezd-výjezd-nájezd. Proti tomu je ta R1-D5 (výjezd, výjezd a spojení dvou jednopruhů v dostatečně dlouhym průpletu samostatný rampy) ještě luxusní záležitost, i když se nedá projet 120 /to ten klasickej čtyřlist taky ne/.
Speedy Gonzales
Příspěvky: 171
Registrován: 14.3.2009 11:14:37

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od Speedy Gonzales »

Obrázek
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od martin »

Jonáši, ja bych si znova prohlédnul ten čtyřlístek. Při bližším pohledu se dá přijít na to, že je tam dokonce 3x kolektor a jednou v málo vytíženým směru do centra rozšíření na 3 pruhy resp. je prodloužen odbočovací pruh. Navíc je to celé na 200 m rovinkách.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od Standa »

Martin:

Díky za perfektní rozbor krizových míst MÚK D5/R1. V zásadě ale nejde o neřešitelné problémy, někde by stačilo překreslit pruhy (konflikt dvou - přesněji tří - sjezdů z R1 od jihu), jinde by to chtělo rozšířit (sjíždějící se nájezdy z R1 ve směru na Plzeň), ale v zásadě tam je místa dost a nové rampy by se stavět nemusely. Samozřejmě pokud někoho nenapadne zkusit do této MÚK zakomponovat nějaké další komunikace :? .
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od Standa »

Zpět k tématu:

Odložil jsem plánovanou cestu do Všenor až na nedělní odpoledne a díky tomu jsem už měl možnost projet po nových rampách MÚK R1/Strakonická. Musím se přiznat, že mi ten úsek na propletení směrů 514 > Zbraslav/centrum a 513 > Příbram připadá opravdu dost krátký a už nejsem takový optimista, jako na začátku této diskuse :( .
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od michal »

To včerejší zprovoznění odpovídá které etapě? Květen 2009? Čili mají měsíc zpoždění za plánem? http://www.okruhprahy.cz/index.php?t=ar ... -2009-2224
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od kasme »

jj, je to etapa II. původně plánovaná na květen...
a ještě rozdělená na IIA (v provozu) a následně od cca 21.6.2009 IIB
Akorád jsem zapomněl jak dlouho bude tato etapa trvat (na idnesu píšou do 31.8. - to se mi ale nezdá - je tam i jedna fotka ze včera), mají se dělat jen mosty (ve výluce na Strakonické silnici budou vybetonovány obě poloviny mostu - na hlavní trase). Ten podjezd v západní části prej až jindy.
Následně by se měl provoz na chvíli vrátit zpět a pak se zas na dlouho bude jezdit po větvích... :)
Odpoledne se tam snad dostanu a udělám nějaké fotky z provozu :)
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od michal »

Podle těch plánů se to mělo vrátit v červnu do hlavní trasy, v červenci odklon přes rampy pro směr do centra a v srpnu oba směry po rampách a návrat na hlavní trasu v listopadu. Ale čert ví, jak to bude vypadat, když neplatí termíny... Zrovna jsem si říkal, že tak významná událost a fotky od Kasmeho nikde :D
MiKu
Příspěvky: 327
Registrován: 21.3.2009 21:01:00
Bydliště: u Kbelské, schovaný za PHS

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od MiKu »

mapman píše: Hlavně si uvědomte že nikde okolo vás to víc než 100kou nepustí, ani na R1 ani na Strakonické...
Jaká vlastně bude povolená rychlost na 512-514 :?:
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od michal »

Škoda, že nelze odpovědět: podle toho, co bude ukazovat proměnné značení... :? :cry:
grundyg
Příspěvky: 192
Registrován: 31.5.2009 9:28:50

Re: MUK R1xR4 - design 21. stoleti

Příspěvek od grundyg »

Můj skromný odhad je 100kmh (tak jako je to na 515) a v tunelech a možná i na estakádě 80kmh. To bych bral jako akorát. 80kmh na rovném úseku mimo tunel, jako je to na 510 mi přijde jako předposranost a víc jak stovkou se obávám tam nikdo nepovolí.
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“