České dálnice > Diskusní fórum
http://forum.ceskedalnice.cz/

MÚK Zbraslav (D0×D4)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=60&t=568
Stránka 8 z 8

Autor:  Tachau [ 17.6.2010 8:33:46 ]
Předmět příspěvku:  petice proti snizovani rychlosti

by mohl bejt alespon start pro nejakou zmenu. Za poslednich 20 let byla snizena rychlost na vsech prijezdovych silnicich do Prahy z nasledujicich duvodu
1. hluk (schlager 2010) 2. prerusovani 4-proudovych silnic prechody pro chodce (I/4, I/7) 3 . pocit 150% bezpecnosti (kazdodenni vymyvani mozku v TV ohledne bezpecnosti na silnicich) 4. zklidnovani ulic. A to vsechno se deje, aniz by se otevrela adequatni nahrada. kam az spolecnost musi klesnout? Ceska uz pada 90 let

Autor:  Standa [ 4.10.2010 16:33:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: MÚK Zbraslav (R1×R4)

O víkendu jsem poprvé jel ve směru 513 > Strakonice, nic moc... Vykřižovací úsek je dost krátký, navíc do zatáčky a přes betony není moc daleko vidět. Tak se toho trochu bojím...

Autor:  dobrenz [ 14.12.2010 10:22:11 ]
Předmět příspěvku:  I/4 Strakonicka Prag - 70km/hod Lahovice

proc je v useku omezena rychlost na 70kmh? Puvodne byla 80 kmh a vse bylo okay. Dnes chaoz ustrasenych soferu, kteri uz na Lahovice-moste snizuji rychlost na 60km.

Autor:  balik [ 16.12.2010 2:52:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: MÚK Zbraslav (R1×R4)

Standa píše:
O víkendu jsem poprvé jel ve směru 513 > Strakonice, nic moc... Vykřižovací úsek je dost krátký, navíc do zatáčky a přes betony není moc daleko vidět. Tak se toho trochu bojím...

Stando, v praxi k obavám naštěstí není důvod.
Předpokládám, že problematičtější se jeví segment se "čtyřpruhem" na křížení od 513/514 do Strakonice/Slapy. Ve skutečnosti Tě ale krajní levý (513->Slapy) a krajní pravý (514->Strakonice) při křižování vůbec nezajímají, čili jsi zase jen ve dvoupruhovém křížení (stejně jako o segment dříve, kdes na klasickém dvoupruhu křižoval od 513 do Strakonic se směrem od Strakonic na 514 do Plzně); přitom "přítok" do toho "čtyřpruhu" je z každého z obou směrů vlastně jenom jednopruhový (jeden příjezd od 513 po vykřížování s "Plzní" a jediný odbočovák z 514). Takže Tobě (když se nacházíš v levém středním a směřuješ do pravého středního) do zrcátka zezadu nejedou souvisle zaplněné dva pruhy (pravý krajní a pravý střední) mířící k témuž cíli, do kterých by ses potřeboval nějak složitě vmáčknout, ale právě jenom jediný (pravý střední) s naředěnou "kadencí" (poté, co jediný proud z odbočováku od 514 se rozdělil právě mezi pravý střední a pravý krajní), jehož řidiči se - stejně vyplašeně, jako Ty - snaží dostat do Tvého (levého středního) pruhu. "Kolize" s pravým krajním (514->Strakonice) pro Tebe přichází až později, již v přehledném místě, přičemž Ty navíc zaujímáš výhodnější pozici a oni se připojují zprava do Tvého pruhu, takže to už je v pohodě.
Taky si vždycky říkám, že tenhle segment asi vypadá nebezpečně, ale musím uznat, že vykoumané to mají dobře. Vzhledem ke kapacitním hrdlům spočívajícím pravě v těch jednopruhových příjezdech do kolizního místa se tam v jediném okamžiku nemůže ocitnout nějaké nesnesitelné množství vozidel. Osobně se mi zdá podstatně nekomfortnější křížení na baranďáku Strakonice/Barrandov/Zlíchov -> JS/Modřany/nábřeží.

Autor:  Standa [ 16.12.2010 10:40:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: MÚK Zbraslav (R1×R4)

Jasně, je to jen o zvyk. Já spíš jen doplňoval dost rozsáhlou debatu v tomto tématu právě ohledně krátkých vykřížení této MÚK. Tvrdil jsem podle obrázků, že je to v pohodě, ale po prvním projetí (ještě po převedeném směru I/4) jsem musel alespoň částečně dát za pravdu kritikům, že tam může být kolizní místo. Souhlasím, že ta úzká hrdla tam nepustí příliš velkou dávku najednou, ale jsou tam ještě dva komplikující faktory (celé je to do zatáčky a přes betonové obruby není úplně dobře vidět), navíc v těch vykřižovacích pruzích mohou zůstat i nekřižující vozidla (která by samozřejmě mohla využít oba krajní pruhy), takže lehce zmatkující řidiči, zejména ti, kteří to tam úplně neznají, by mohli mít problém. Což je to, čeho jsem se obával, já sám se při řízení bojím až nebezpečně málo a ani se zařazováním se stylem "jistě je zde volné místo, i když není vidět" nemívám až takový problém ani u sebe, ani u druhých ;) .

Autor:  jonáš [ 2.7.2013 18:47:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: MÚK Zbraslav (R1×R4)

Viditelnost je tam opravdu mizerná, a každou chvíli tam potkám někoho kdo tápe a jede zbytečně pomalu. Nedivim se. Jinak když už to má člověk naježděný, je to celkem v pohodě.
Ale píšu sem kvůli aktualitce .. zrovna na týhle větvi sjezdu od Točné si něco po povodních "sedlo", asi násep za přemostěnim R4, než to podjíždí okruh, a je tam pozvolna se zvětšující schod, docela to kope. Je to už i značený.
A zdá se mi, že se po tý vodě nějak zvětšily hupy i na jiných přechodech most-násep .. aktualizace :)

Autor:  vaclav [ 29.7.2013 10:14:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: MÚK Zbraslav (R1×R4)

copak je to tady za novou nerovnost?

http://goo.gl/maps/zeQLl

Autor:  Bobek [ 29.7.2013 17:28:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: MÚK Zbraslav (R1×R4)

To asi sedlo po velké vodě, stejně jako na druhé straně MÚK.

Autor:  kasme [ 1.12.2013 22:23:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: MÚK Zbraslav (R1×R4)

vaclav píše:
copak je to tady za novou nerovnost?

http://goo.gl/maps/zeQLl



skokánky na MÚK Zbraslav :( :(

13.44 ještě jeden je v čase 12.22

http://www.youtube.com/watch?v=xusD8NeZ ... page#t=820

Autor:  jonáš [ 2.12.2013 11:25:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: MÚK Zbraslav (R1×R4)

Sedaj náspy, no .. samej schůdek. Sám jsem zvědavej, kdy to budou zavírat a předělávat (a jak často).

Autor:  vaclav [ 2.12.2013 11:46:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: MÚK Zbraslav (R1×R4)

jak se to opravuje? odstranit vrchni vrstvy v nejakym rozsahu 15m od opery, dosypat, zhutnit a nove vrchni vrstvy zpatky? a je to v ramci zaruky nebo to zaplati investor?

Autor:  jonáš [ 2.12.2013 13:40:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: MÚK Zbraslav (R1×R4)

Těžko říct, nejspíš se budou nejdřív dvacet let hádat, jestli je to v důsledku tý letní povodně, v úrovni dvacetiletý vody samozřejmě neočekávatelný. A po tu dobu tam bude čtyřicítka a schůdek ;-)

Stránka 8 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/