Stránka 4 z 8

Re: MUK R1xR4

Napsal: 15.3.2010 0:22:45
od Avantime
pavel.hrdina píše:
kasme píše:Ještě jsem si všiml zajímavosti, že cedule "Plzeň" jsou jedna celá zelená a druhá ne... http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 9.jpg.html
To me taky zmatlo. Navic u te cele zelene chybi navigacni cil Letiste, coz u te druhe je. Ta celozelena je z hlavni trasy I/4, zatimco ta druha je na rampe MUK R1 x I/4 - cili zadny velky rozdil proc by jedna mela byt takova a druha makova. Prijde mi to jakoby kazdou z nich delal nekdo jiny, pritom obe by mely pochazet z "pera" jednoho a tehoz cloveka a tudiz by mely drzet stejny styl.

Opravdu mi to hlava nebere, kdyz ani tady na jedne stavbe neni vule dodrzet nejakou jednotnost. Fakt by me moc zajimal duvod proc to takto je.
Pokud vidím dobře, tak ta celozelená značka je ve spodní částí dokonce bez bílého ohraničení!

Myslím, že konzistentní řešení by představovala ta spodní - celozelená - značka, za předpokladu doplnění výše zmíněného ohraničení. Bylo by myslím i logické, že značka, navádějící výhradně na R či D (tj. bez možnosti sjet jinam) má zelený podklad na celé ploše.

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 15.3.2010 0:29:16
od Martin z Ostravy
Měly být obě modré, není-liž pravda?
A nemůže tam hrát nějakou roli, že jsou proměnné?
Nějak si nedokážu představit, kde tam jsou umístěny, nemám tu MÚK tak v oku.

Re: MUK R1xR4

Napsal: 15.3.2010 0:36:32
od pavel.hrdina
Avantime píše:Pokud vidím dobře, tak ta celozelená značka je ve spodní částí dokonce bez bílého ohraničení!
Vidis, toho jsem si ani nevsiml. To je teda drsnost!
Avantime píše:Myslím, že konzistentní řešení by představovala ta spodní - celozelená - značka, za předpokladu doplnění výše zmíněného ohraničení. Bylo by myslím i logické, že značka, navádějící výhradně na R či D (tj. bez možnosti sjet jinam) má zelený podklad na celé ploše.
A ja uz jsem asi pochopil o co tam jde - podstatny rozdil v nich je ve smeru/tvaru sipek. Takze tedy:

1) Ta celozelena znacka ma sipku vodorovnou, tedy je analogicka posledni znacce na normalnim sjezdu z dalnice. Ta ma rovnez znacku v barve navazujici komunikace, tedy typicky modrou (pokud nejde o sjezd na D/R jako zde). Uvaha je takova, ze pokud jedu v odbocovacim pruhu, tak tesne pred tou znackou uz v zasade nemam moznost jet jinam nez na tu navazujici komunikaci a naopak, pokud v odbocovacim pruhu nejedu, tak uz se tam tesne pred znackou ani nedostanu. Cilize znacka je jednoznacne urcena pro ty kdoz realne odbocuji.

2) Znacka na moste je modra proto, ze na ni je sipka lomena (plne odpovidajici sipce sikme pod uhlem 45°) a (ted to podstatne) je umistena jeste v miste pred znackou zacatku silnice pro motorova vozidla. Oznacuje tedy zacatek odbocovaciho pruhu, kam muzu nebo nemusim najet. Proto je tedy v barevnem provedeni dosavadni komunikace (tedy zde modra) a uvnitr je barevny podklad pro navazujici komunikaci. Za ni by na konci odbocovaciho pruhu mela jeste nasledovat celozelena znacka odpovidajici te z bodu 1.

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 15.3.2010 0:39:13
od Martin z Ostravy
Tedy to je složité jak necky, ale dává to smysl.
Ale proč tam chybí to bílé ohraničení dole? Chyba?
Doufám, že to do konce září stihnou, chtěl bych si to projet.

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 15.3.2010 0:40:51
od kasme
Martin z Ostravy píše:Nějak si nedokážu představit, kde tam jsou umístěny, nemám tu MÚK tak v oku.
Zelená je na I/4 ve směru od centra http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... h.jpg.html
Modrá je na větvi "K" ve směru od Strakonic, Zbraslavi a Brna :) http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 7.JPG.html

Pavle, to je celkem logické :)

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 15.3.2010 0:56:28
od Lenny
kasme píše:Modrá je na větvi "K" ve směru od Strakonic, Zbraslavi a Brna :) http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 7.JPG.html
Na dalším portále bude vlevo modrá a vpravo zelená.

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 15.3.2010 1:15:26
od balik
Na kruháči by asi logičtějším významným cílem pro II/101 byly Dolní Břežany. (Jsou na tom sice s Jesenicí obdobně, pokud jde o rychlejší dojezd trasou R1-MÚK Břežany, nicméně "břežanské údolí" je aspoň jednoznačný orientační bod spojený s II/101).

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 15.3.2010 9:49:31
od kasme
pavel.hrdina: a našel jsem i oficiální vysvětlení... kdo si to má všechno pamatovat... :)
v našem případě jsou proti odkazovaným vyobrazením prohozeny modrá se zelenou :)

1) IS 6f: Návěst před křižovatkou

2) IS 7a: Výjezd

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 15.3.2010 10:38:29
od pavel.hrdina
Ovsem toto je hnus, velebnosti - chce se mi blejt. :cry:

Takhle presne ten navrh je ve vyhlasce - resp v jeji obrazove priloze. To nekdo vazne uletel na krute haluzi s tim vertikalne natazenym piktogramem a jeste ovalkem okolo cisla vyjezdu.

Jeste ze mame na RSD takove hlavy jako je pan Michal Prasil, ktery se v tomto konkretnim pripade nebal prijit s vlastnim navrhem a prosadit ho i do obrazove prilohy normy. Nicmene ani ho se nam zatim nepodarilo naklonit myslence odlisneho piktogramu pro dalnicni uzly...

Re: MUK R1xR4

Napsal: 15.3.2010 12:05:06
od Geo
mapman píše:Ta Jesenice tam patří, je to nejbližší významný cíl na trase, navíc je značená modře.
Není náhodou nejbližší významný cíl už Zbraslav?

Jinak taky mám rád systematičnost, ale řekl bych, že vpřípadě téhle MÚK poněkud selhává. Stačí se podívat na tu diskuzi o barvách cedulí. Mám spíš pocit, že ten systém nepočítá s křížením a D/R "obludnýma" (oproti čtyřlístku) křižovatkama.

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 15.3.2010 12:21:44
od Lenny
Mě to značení přijde logické, krasné a jednoduché. Napřed jsem se zhrozil, když jsem viděl, ten nápis Pražský okruh, ale už jsem si na to zvykl.

Nedokážu si představit, jak to udělat lépe.

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 15.3.2010 14:10:30
od Drak
Tady je podobná situace, ale v opačném gardu (z dálnice na silnici) http://foto.ceskedalnice.cz/nase-foto/p ... D5f21.html
Jak říkáte, za tou značkou na mostě bude následovat ještě jedna, celá zelená. Je to u nás všude, že poslední značka už má barvu podléhajicí té následující komunikaci.

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 15.3.2010 14:21:21
od pavel.hrdina
Drak píše:Je to u nás všude, že poslední značka už má barvu podléhajicí té následující komunikaci.
S vyjimkou bile, ktera se zatim vetsinou vidiva jeste v modrem ramecku. I kdyz jsou uz i vlastovky v podobe celobile, je jich ale malo.

Re: MUK R1xR4

Napsal: 15.3.2010 18:28:37
od mapman
Geo píše: Není náhodou nejbližší významný cíl už Zbraslav?
"Zbraslav" je už třeba název téhle křižovatky, takže z mého pohledu ne. U Zbraslavi se v této chvíli nacházíme, takže je popotřeba značit něco dál. MImochodem, obdobné případy jsou k nalezení dnes a denně na všech doprovodných komunikacích u dálnic, na tazích jako II/605, v Berouně je tak značená Rudná, i když po ní dojedete rychleji a lépe po dálnici...

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 18.3.2010 0:56:58
od Geo
"Zbraslav" je sice taktez nazev te krizovatkty, ale nenapadla me nahodou. Na jine ceduli v te same krizovatce to tak totiz je.

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 18.3.2010 7:39:44
od kasme
Geo píše:"Zbraslav" je sice taktez nazev te krizovatkty, ale nenapadla me nahodou. Na jine ceduli v te same krizovatce to tak totiz je.
Ale ta cedule, na které "Jesenice" není, je ve směru od "Jesenice".
A není náhodou od Strakonic výhodnější pro odbočení na Zbraslav použít výjezd Baně (do horní části) a nebo Lipence (na náměstí)...
Jesenice mi taky nesedí, ale asi je to tak správně :)

Exit Bane nema zadny vyznam pro prujezd smer JESENICE

Napsal: 18.3.2010 8:49:07
od Tachau
nebot sofer musi jet az na namesti a teprve tam odbocit na most. Jakakoliv zkratka nemozna - vsude jsou zakazy vjezdu. A propo cela OberZbraslav je residencni ctvrt a stalo by za to dat tam prujezd zakazan. Nejvhodnejsi pro soucasne odboceni je Exit LIPENCE a pak rovnou na namesti. Konecne ani to nikoho nerusi nebot tam nikdo nebydli. Jinak ulice Elisky Premyslovny je diky nekonecnemu serialu 513/514/512 slusne pretizena a z ciste ctvrti je spina. A to nemluvim jeste o tom, kdyz venkovani privezou k nam do parku odpad

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 18.3.2010 9:37:01
od Sosa
Co má proboha ulice Elišky Přemyslovny na Zbraslavi společného s 512-514?
Kdo by jel z Jesenice na Radotín přes náměstí :shock: ?
Ulice Elišky Přemyslovny je zatížena hlavně místním provozem.
Tomuto se fakt říká demagogie. :?

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 18.3.2010 10:19:56
od Geo
kasme píše: Ale ta cedule, na které "Jesenice" není, je ve směru od "Jesenice".
Ale zároveň i od Prahy. Ale myslím, že nemá cenu řešit jednu ceduli. Prostě některé cíle jsou na některých křižovatkách méně vhodné než jiné.

Mimochodem, z fotek to vypadá, že by ta cedule mohla být brzo aktuální. Nevíte v jakém časovém horizontu plánují ten sjezd otevřít?

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 18.3.2010 12:02:18
od Juno
mapman píše:"Zbraslav" je už třeba název téhle křižovatky ...
kasme píše:
Geo píše:"Zbraslav" je sice taktez nazev te krizovatkty, ale nenapadla me nahodou. Na jine ceduli v te same krizovatce to tak totiz je.
Podle mě je oficiální název křižovatky R1xR4 "MÚK Lahovice" - dle rozhodnutí OD MHMP vydaného ve spolupráci s ÚRM. Je v tom snad nějaká změna?

To Sosa: od te doby co se stavi dalnicni kriz R1/I4

Napsal: 18.3.2010 12:32:18
od Tachau
velka cast aut smerujicich do Stechovic musi jet bud po I/603 nebo pres Zbraslav-Cenrum. Zaroven i od Strakonic vetsina sjizdi uz exit Bane i presto, ze nemohou nikde na Most Miru odbocit. Auta misto po Strakonicke se jezdi po E.Premyslovny, az se otevre rok zpozdena krizovatka, tak se snad snizi i pocet aut a muze se uzavrit E. Premyslovna.

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 18.3.2010 17:26:09
od kasme
Geo píše:Mimochodem, z fotek to vypadá, že by ta cedule mohla být brzo aktuální. Nevíte v jakém časovém horizontu plánují ten sjezd otevřít?
Podle dostupných informací do konce března, tak se snad příští týden dočkáme...
Včera položili poslední vrstvu asfaltu, takže stačí nalajnovat a od centra a od Strakonic se může jezdit na Zbraslav a Štěchovice (a Jesenici) po finálních větvích...
Jen je třeba ještě trochu doladit jihovýchodní část kruháku, která je teď obousměrná.
Ale to se buď povede v příštích dnech a nebo po zprovoznění - po zrušení obousměrného provozu.
Tam to vypadá asi stejně jako pohled z gůglauta, akorát ta tráva není tak zelená :)
Fotku někde taky mám :)
Tachau píše:velka cast aut smerujicich do Stechovic musi jet bud po I/603 nebo pres Zbraslav-Cenrum. Zaroven i od Strakonic vetsina sjizdi uz exit Bane i presto, ze nemohou nikde na Most Miru odbocit. Auta misto po Strakonicke se jezdi po E.Premyslovny, az se otevre rok zpozdena krizovatka, tak se snad snizi i pocet aut a muze se uzavrit E. Premyslovna.
Objížďka je ovšem i od Prahy značena přes (M)ÚK Zbraslav... to že někdo jezdí přes náměstí...

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 18.3.2010 20:25:31
od pp21
Juno píše:Podle mě je oficiální název křižovatky R1xR4 "MÚK Lahovice" - dle rozhodnutí OD MHMP vydaného ve spolupráci s ÚRM. Je v tom snad nějaká změna?
Podle dokumentu "Oficiální seznam křižovatek na dálnicích a rychlostních silnicích - září 2009" dostupného na stránkách ŘSD se MÚK v km 9,87 jmenuje Zbraslav (a je to exit 10).
Můžu poprosit o nějaké označení toho rozhodnutí OD MHMP, abych si to mohl dohledat?

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 18.3.2010 22:41:30
od Jarda Š.
Petr Pokorný píše:
Juno píše:Podle mě je oficiální název křižovatky R1xR4 "MÚK Lahovice" - dle rozhodnutí OD MHMP vydaného ve spolupráci s ÚRM. Je v tom snad nějaká změna?
Podle dokumentu "Oficiální seznam křižovatek na dálnicích a rychlostních silnicích - září 2009" dostupného na stránkách ŘSD se MÚK v km 9,87 jmenuje Zbraslav (a je to exit 10).
Můžu poprosit o nějaké označení toho rozhodnutí OD MHMP, abych si to mohl dohledat?
Nic nebrání tomu, aby si ŘSD křižovatku pojmenovalo jinak, než jí pojmenovali projektanti v územně plánovací dokumentaci..

Re: MÚK R1×R4

Napsal: 18.3.2010 22:46:11
od Lenny
MUK leží ve dvou katastrech: Zbraslav a Lahovice