[D0] 510 Běchovice - Satalice
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Intenzita dopravy na MÚK Chlumecká je úzce propojena s kapacitou P+R a s návštěvností nákupních zón - takže pokud se nějak zásadně zvětší poptávka, tak se můžou ty kolony prodlužovat. Ale není mi známo, že by se tam něco zásadního mělo doplnit, propojka Lipnická-Ocelková tomuto uzlu spíš odlehčí.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
ad překřížení - to je tak neobvyklé, že bych se vsadil , že tam bude obrovský problém najížděním do protisměru. Samozřejmě ne ve dne (nebo alespoň ne moc), kdy tam stojí proti auta, ale třeba v noci, za zhoršené viditelnosti, v dešti, v mlze ...... pravděpodobnost, že to občas někdo vezme rovně je obrovská. A to "občas" může být dost často.mapman píše:Lidi, vždyť jsme tady ve městě, vám opravdu přijde v pořádku sem cpát další podjezdy a nadjezdy, když ty úrovňové křižovatky mají dostatek kapacity i v dlouhodobém výhledu? A utrácet za to peníze z Vašich daní?
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Už teď vytváří křížení Hartenberská / Náchodská kolony, které mají na Chlumecké 0,5 km (proto tam namalovali ten bus pruh) a na Hartenberské dtto. Lipnická-Ocelková tomu odlehčí, ale rozhodně ne tak aby se dal fouknout sjezd z D0 do semaforu.
Toto je totiž důsledek problému o kterém se zde nechce slyšet - smísení tranzitní a místní dopravy na jednu komunikaci.
Toto je totiž důsledek problému o kterém se zde nechce slyšet - smísení tranzitní a místní dopravy na jednu komunikaci.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Lipnická-Ocelková vůbec nepomůže sjezdu z D0 (od Běchovic) - Chlumecká. Obchoďáky na ČM - D10 také ne. Obchoďáky - Kbelská je lepší jet nyní po Chlumecké a Kolbenově, takže také žádná úspora.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Taky mi přijde, že si to cucaj z prstu. Minimálně ta styková křižovatka je současný stav kam na Chlumeckou prásknou ještě jednu křižovatku, která zázračně vyzmizíkuje ty kolony co tam jsou už dnes. Jsou někde nějaká aktuální čísla predikcí? Poslední DIP co jsem viděl s dlouhodobým výhledem, kde byla třeba i Beranka nepředpokládala, že by se zatížení Náchodské skrz HP (a tedy i dnešní kolony) nějak snižovalo.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Lipnická - Ocelkova může odlehčit vztahy, které dnes z VR a opačně používají sjezd na Chlumeckou od severu. Náchodská je na hranici kapacity, takže tam se žádný významný nárůst ani realizovat nemůže ani se tam nechystá nějaké kapacitnější řešení - porostou asi denní intenzity, ale špičky už rezervu prakticky nemají.
Obchoďáky nejsou jen CČM a Ikea ale třeba taky Hornbach, Sconto a další. Vyjet z těchto dvou na D10 bude lepší po nové spojce.
Obchoďáky nejsou jen CČM a Ikea ale třeba taky Hornbach, Sconto a další. Vyjet z těchto dvou na D10 bude lepší po nové spojce.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Když už se tu diskutuje nová spojka Lipnická - Ocelkova, existuje alespoň přibližná představa, kdy by mohla být?
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Stejně mi něco říká, že i když to vyřešíme my tady pro zábavu, nebo projektanti za peníze, tak to bude trvat nejmíň 15 let, než se začne v lepším případě alespoň stavět...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Pokud tu kapacitu mají, tak pro mě je to určitě lepší řešení .. mě jde čistě o to, aby byla komfortní D0, když to řeknu blbě, nebrat do slova, tak co se děje pod ní, mě nezajímá, nechci ale, aby se kvůli připojování jednoho sjezdu totálně dodrbala dálniční křižovatka a komfort na D0, jak délka připojováků, odbočováků, počet průběžných pruhů, odb. pruhů apod.mapman píše:Lidi, vždyť jsme tady ve městě, vám opravdu přijde v pořádku sem cpát další podjezdy a nadjezdy, když ty úrovňové křižovatky mají dostatek kapacity i v dlouhodobém výhledu? A utrácet za to peníze z Vašich daní?
Souhlas, proto se o to zajímám, nerad totiž teď slyším kolikrát argumenty ŘSD, že tahle křižovatka je navržena tak a tak, sami ví, že blbě, ale je to proto, že plány vznikly před 20 lety. Proto by se od začátku měly chystat plány dobré. Tady na to snad dojde, pokud je to ve fázích studie, věřím tomu, když v MÚK Olomoucká má podle DUR dojít k poměrně komfortnímu a kapacitnímu propojení D0 a D11michal píše:Stejně mi něco říká, že i když to vyřešíme my tady pro zábavu, nebo projektanti za peníze, tak to bude trvat nejmíň 15 let, než se začne v lepším případě alespoň stavět...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
To by mě taky zajímalo a navíc zdali kvůli té stavbě bude muset být přerušen provoz vlaku.MPMP píše:Když už se tu diskutuje nová spojka Lipnická - Ocelkova, existuje alespoň přibližná představa, kdy by mohla být?
Jinak Náchodská v Počernicích je dle mé zkušenosti za hranou kapacity a nevím co by ji mělo pomoci, leda tak MUK Beranka, ale to by musela ležet blíž ku Praze.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Někdo to tady dával pár příspěvků zpět:Mroz píše:To by mě taky zajímalo a navíc zdali kvůli té stavbě bude muset být přerušen provoz vlaku.MPMP píše:Když už se tu diskutuje nová spojka Lipnická - Ocelkova, existuje alespoň přibližná představa, kdy by mohla být?
Jinak Náchodská v Počernicích je dle mé zkušenosti za hranou kapacity a nevím co by ji mělo pomoci, leda tak MUK Beranka, ale to by musela ležet blíž ku Praze.
https://www.praha14.cz/zivot-na-praze-1 ... ovatelska/
Silnice bude podcházet trať pravděpodobně tady:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.5726191&y ... ase=ophoto
Podchod se rozšíří.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Já bych to raději nepodceňoval. Co umí udělat jeden nepovedený sjezd na dálnici můžeme vídat o pár kiláků vedle. Tam se od kruháku udělá kolona 3/4 kiláku až na dálnici. 3/4 kiláku od nepovedený křižovatky s Chlumeckou by bylo až k napojení z D11. To by na D0 nebyl zrovna moc komfort.Aram96 píše: Pokud tu kapacitu mají, tak pro mě je to určitě lepší řešení .. mě jde čistě o to, aby byla komfortní D0, když to řeknu blbě, nebrat do slova, tak co se děje pod ní, mě nezajímá, nechci ale, aby se kvůli připojování jednoho sjezdu totálně dodrbala dálniční křižovatka a komfort na D0, jak délka připojováků, odbočováků, počet průběžných pruhů, odb. pruhů apod.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
No já nevím jak víc polopaticky to už mám napsat, že právě to je pro mě důležité, proto píšu, že "pokud to kapacitně vyjde" = to nebude zasahovat do dálnice (to, že o tom mám své pochyby je jiná věc), tak mě je ve výsledku jedno, jak komfortní řešení je tam pod D0 na Chlumecké Určitě nejsem ten, co by něco podceňoval, naopak, já, jelikož jsou tyto stavby na přípravu vždy tak na 20 let, tak volám po opravdu kapacitních řešeních .. protože to vidíme i v případě Brna, kdy se o 6-pruzích mluví 15 let a možná za 5 let se dočkáme prostředního průpletového úseku v "6-pruhu" a už to bude pomalu málo Ten má ale oproti D0 přesně opačné vyhlídky a to, že tam bude doprava ubývat, na D0 nikdy ubývat nebude, bude se sem vyhánět víc a víc dopravy z města, NA bude více na dálnicích a obecný nárůst do města bude také velký, změny by s tím mohly udělat snad jen nějaké nové koleje či VRT
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 3.1.2020 19:58:11, celkem upraveno 1 x.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
To nějak nekoresponduje s ostatními informacemi. Jednak, kolony tam bývají již dnes. A hlavně, ruší se vratná rampa, protože 130 m průplet pro 6 a 7,5 tis. aut ze dvou směrů nevyhovuje. Ale úrovňové křížení stejných 6 tis. vozidel z jednoho směru a kapacitně již dnes zcela vyčerpané Náchodské (intenzity jsem nenašel) má dostatečnou kapacitu v dlouhodobém výhledu?mapman píše:Lidi, vždyť jsme tady ve městě, vám opravdu přijde v pořádku sem cpát další podjezdy a nadjezdy, když ty úrovňové křižovatky mají dostatek kapacity i v dlouhodobém výhledu? A utrácet za to peníze z Vašich daní?
Naopak si myslím, že úrovňové křížení situaci může zhoršit:
a) Ve směru z centra se posune první semafor o dobrých 300 m směrem do centra (teď je první semafor až na křižovatce s Hartenberskou), téměř k začátku odbočovacího pruhu na nájezd na D0 směr D10. Ten pak bude při koloně do Počernic blokovaný, protože vždy se najde dost řidičů, kteří se pokusí kolonu objet a zařadit se vepředu (stejný jev lze pravidelně pozorovat na sjezdu D5->D0 směr D1 - při koloně na D0). A při troše smůly může kolona zablokovat i nájezd na D0 směr D1.
b) Nedovedu si představit, že by na dopravu v Počernicích neměl vliv další semafor směrem do centra, který bude muset nutně upřednostnit proud sjíždějící z D0.
Osobně si myslím, že vedení jedné rampy pod současnou úrovní terénu nemusí mít zásadně horší estetický dopad.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Diky, presne tak jsem si to predstavoval, ale prave ten uzky podchod me zarazil, pac si nedovedu predstavit, jak se to bude delat za provozu zeleznice.Anonym píše: Někdo to tady dával pár příspěvků zpět:
https://www.praha14.cz/zivot-na-praze-1 ... ovatelska/
OT: Jinak ze zmineneho odkazu me jeste vice potesila v planku uz nakreslena Budovatelska-Mladoboleslavska
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Tak samozřejmě že jim to kapacitně vyjde, když si na místě kde je už dnes běžně 400m kolona cucaj z prstu čtrnáctimetrový kolony. Už jsem pár dokumentací přečetl, abych věděl, že na papíře jim to vždycky vyjde jak potřebujou aby to vyšlo Ale i kdyby jim to doopravdy vyšlo, tim že zrušej tu větev C a udělaj novou větev A, tak si možná nějaký problémy vyřešej, ale zmenší si rozestup od D11 skoro o polovinu (na max nějakých 350m) a problém si tak možná vyroběj jinde. Tady to snad ani nemá dobré řešení, tenhle úsek vznikal v parametrech úplně jiné komunikace než na něj teď cpou a neexistuje snad jediný parametr o kterém by se dalo říct, že je aspoň vzdáleně v pořádku.Aram96 píše:No já nevím jak víc polopaticky to už mám napsat, že právě to je pro mě důležité, proto píšu, že "pokud to kapacitně vyjde" = to nebude zasahovat do dálnice (to, že o tom mám své pochyby je jiná věc)...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
To je pravda, chci udělat nějákej nákres, jak bych to viděl, ale je jasné, že bez x nových mostů to nepůjde. Nevím, na čem pořád chtějí na D0 šetřit. Ty tunely na 520 se budou muset téměř bez diskuzí udělat také, byť to okruh zpomalí .. jiné východisko nebude, pokud to chtějí postavit v době, kdy ještě budou jezdit auta...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
mně by přišlo zajímavý, jak tuhle někdo v jinym vlákně navrhoval, zrušit D11 někde od Mochova do Prahy a rozvětvit to na D10 a I/12. Asi by to dost odlehčilo 510, případný problém by nebyl tak fatální, tranzit z D11 by se rozvětvil už před Prahou. Nebo zbourat celou 510 mezi D10 a D11 a postavit to tam znova jako jednu ohromnou MÚK tří dálnic + sjezd do Prahy. Jinak je to všechno takové flikování na strašně malym prostoru, úzkej násep, malý rozestupy, nevychází jim to kapacitně,..
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Letos by měla být zahájena modernizace/optimalizace trati Vysočany-Čelákovice, ovšem jestli to s tím někdo koordinuje, ví asi jedině hlidacstatu.cz...Mroz píše:Diky, presne tak jsem si to predstavoval, ale prave ten uzky podchod me zarazil, pac si nedovedu predstavit, jak se to bude delat za provozu zeleznice.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Nápad je to zajímavý, ale podle mě celkem zbytečný, ačkoli bych tedy měl být pro, protože mám D11 před Prahou asi kilometr od bydliště.Lojzik píše:mně by přišlo zajímavý, jak tuhle někdo v jinym vlákně navrhoval, zrušit D11 někde od Mochova do Prahy a rozvětvit to na D10 a I/12. Asi by to dost odlehčilo 510, případný problém by nebyl tak fatální, tranzit z D11 by se rozvětvil už před Prahou. Nebo zbourat celou 510 mezi D10 a D11 a postavit to tam znova jako jednu ohromnou MÚK tří dálnic + sjezd do Prahy. Jinak je to všechno takové flikování na strašně malym prostoru, úzkej násep, malý rozestupy, nevychází jim to kapacitně,..
Na D10 by se to napojovalo někde u Záp -> Zápy by byly obehnané 2 dálnicemi z poměrně velké blízkosti. Nehvizdy by byly to stejné. Byl návrh poté zrušit tu část D11 z Prahy k rozdělení. Ale za ještě tam máte stále se rozšiřující se logistické monstrum u Jiren (tedy alespoň část dálnice do sjezdu Jirny by musela zůstat) + plánovaná zastávka VRT u Nehvizd s P+R pro dojíždějící do Prahy, aby tam vůbec nedojeli.(Ta by asi šla posunout k rozdělení).
Navíc je mezi Mochovem a Nehvizdy rozvodna a vedení vede přesně jediným možným pásem, kde by mohlá stát propojka D11-D10.
D11- I/12. I/12 by nestačila kapacitně. plnohodnotná dálnice místo I/12 by asi nebyla průchozí. Musela by se tedy postavit D1-Úvaly(část toho středočeského okruhu od Prahy).
Já teda nevím, ale přijde mi to trochu přehnané kvůli malému úseku 510. Za ty peníze by se dal asi z 510 postavit nějaký 16 pruh v tunelu . 510 zase není někde uprostřed města mezi baráky, aby se nedala upravit/rozšířit.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
No, 20m D11 od obytné zástavby a tři dálnice v HP není považováno za problém, takže dvě dálnice kolem Záp nejspíše ještě dál než v HP tedy problém přece taky být nemůže
Kousek je to sice malý, ale když nebude třeba kvůli nedostatečné kapacitě fungovat, tak můžou kolabovat okruh a dvě dálnice najednou, bude se to objíždět a okruh bude k ničemu. Stačí se podívat co dělá se Štěrboholskou nedostatečná kapacita mezi Průmyslovou a lanovym mostem.
Ale jo, zakopat 510 pod zem by taky nebylo špatné.
btw ta I/12 se nijak neliší od současné 510, tu taky postavili jako I/1 pro výrazně nižší zátěž a povýšit to na dálnici a rozšířit nebyl problém. To se jen udělá invariantní projekt na zkapacitnění, v EIA jim vyjde, že zkapacitnit to bude lepší než nulová varianta a je hotovo.
Kousek je to sice malý, ale když nebude třeba kvůli nedostatečné kapacitě fungovat, tak můžou kolabovat okruh a dvě dálnice najednou, bude se to objíždět a okruh bude k ničemu. Stačí se podívat co dělá se Štěrboholskou nedostatečná kapacita mezi Průmyslovou a lanovym mostem.
Ale jo, zakopat 510 pod zem by taky nebylo špatné.
btw ta I/12 se nijak neliší od současné 510, tu taky postavili jako I/1 pro výrazně nižší zátěž a povýšit to na dálnici a rozšířit nebyl problém. To se jen udělá invariantní projekt na zkapacitnění, v EIA jim vyjde, že zkapacitnit to bude lepší než nulová varianta a je hotovo.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Jedná se o stavbu Mstětice (mimo) - Vysočany (včetně). Díval jsem se do dokumentace pro výběrové řízení, koordinace se stavbou Ocelkova-Lipnická tam zmíněná je. Všechny mosty i propustky na trase mají důkladnou dokumentaci stávajícího i nového stavu, jen tento ne - a je u něj napsáno, že je součástí související stavby.michal píše:Letos by měla být zahájena modernizace/optimalizace trati Vysočany-Čelákovice, ovšem jestli to s tím někdo koordinuje, ví asi jedině hlidacstatu.cz...Mroz píše:Diky, presne tak jsem si to predstavoval, ale prave ten uzky podchod me zarazil, pac si nedovedu predstavit, jak se to bude delat za provozu zeleznice.
Ocelkova-Lipníkova má vydané ÚR, tak doufám, že se to podaří dotáhnout, vydat SP a vytendrovat.
V ročním plánu výluk SŽDC (nyní SŽ) na 2020 ani 2021 to není (ale to se může změnit).
- Přílohy
-
- ocelkova.jpg (388.17 KiB) Zobrazeno 7026 x
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Mosquite, bylo by mi divné, že by SŽDC dávala nové výhybky na jakkoliv neupravený starý most, tak jsem tam kouknul taky a v průvodní zprávě se píše mj. toto:
Proti stavebnímu povolení ale bylo podáno odvolání, takže bůhví kdy se vůbec začne...
A taky tu myslím ještě nepadlo, že snad letos a příští rok by se měly zrekonstruovat (znovuvystavět?) mosty na D0 přes Chlumeckou. Teď někdy by se mělo žádat o stavební povolení. Takže v této oblasti bude veselo tak nějak kontinuálně
V rámci této stavby se má taky rekonstruovat most přes D0 s omezením vždy na celém jednom jízdním pásu a provozem 2+2 na druhém. (Případnou další díru pro kolektor si bude muset řešit ŘSD extra.)Pro realizaci stavby nejsou nutné žádné podmiňující investice ... s výjimkou stavby cizího investora (OSI MHMP) „Stavba č. 0211 Lipnická – Ocelkova“, jejíž náplní je výstavba nové komunikace mezi ulicemi Ocelkova/Skorkovská a Budovatelská, včetně výstavby nového, resp. rekonstrukce a rozšíření stávajícího žel. mostu v ev. km 12,412 v odb. Skály. Tato stavba vydané pravomocné ÚR a v současné době je v přípravě ve fázi zpracování DSP a DVZS. Z hlediska časové vazby je nutné, aby tato stavba zahájena a zrealizována nejpozději v souběhu s realizací stavby „Optimalizace traťového úseku Mstětice (mimo) – Praha-Vysočany (včetně)“, případně pak pouze její část, týkající se dotčeného mostního objektu a přeložek dotčených IS – VTL plynovodu.
Proti stavebnímu povolení ale bylo podáno odvolání, takže bůhví kdy se vůbec začne...
A taky tu myslím ještě nepadlo, že snad letos a příští rok by se měly zrekonstruovat (znovuvystavět?) mosty na D0 přes Chlumeckou. Teď někdy by se mělo žádat o stavební povolení. Takže v této oblasti bude veselo tak nějak kontinuálně
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Nevěřím, že ty světelné křižovatky něčemu pomůžou, jelikož už těď je to tam zacpané, tak nechápu jak může přidání semaforu pomoci. Navíc se musí počítat, že doprava např. na D1 případně někdy v budoucnu na D3 nebo i možná na D4 která nyní jezdí přes město na jih bude chtít využít právě D0 a bude na téhle křižovatce také najíždět. Konkrétně já z Vysočan dále Žižkov, Jarov. Nápor na tuhle křižovatku bude enormní tipuju, že oproti nynějšímu stavu tam vzroste doprava minimálně 3x. Plus když k tomu ještě připočtu Horní Počernice. Přitom by stačilo aby ta Chlumecká směrem do Počernic na Náchodskou podjela nájezd tj. byla zahloubena a není co řešit. Rozhodně mi nepříjde rozumné tady šetřit na úkor komfortu a bezpečnosti a pak se to v budoucnu stejně bude muset předělat.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Majkii vyčteš někde, KDO PODAL ODVOLÁNÍ ? A i jeho důvod ? díky