D1 k I3 ve čtyřpruhu, zbytek v třípruhu, celá D3, D9 k Mělníku, celá D0 nejméně v třípruhu, to vytáhli z nějaké sci-fi novely?Max píše:Pravda je, že i ŘSD má ve své kategorizaci do roku 2040 úsek 510 jako S 40,5.
[D0] 510 Běchovice - Satalice
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Lojzik ještě jste zapomněl přistávající letadla do Kbel a testování helikoptér případně klasická Letecká doprava do Ruzyně.VRT nezmiňujte ta je až za D11, možná to je území Počernic, ale to je asi tak všechno. Kde přesně bydlíte, ke v Počernicích nikdy nějaký extrémní hluk nepřišel. Bydlíte ve městě tak se s tím smiřte tam asi ticho nikdy nebude. Co se přesně změní? Po 510 pojede více aut, ale například velmi pravděpodobně skoro zmizí kolony směrem do Štěrbohol.
Ty středočeské varianty jsou prostě nesmysl, lidí bude naštvaných ještě vice, navíc většina v mnohem klidnějších a přírodnějších územích než by měla vést 511 a 520.
Když už jsme u toho obklopení, tak třeba středočeskou variantou by jste uzavřel největší les v Praze a Šestajovice, Újezd, Klánovice, Úvaly a Jirny mezi 4 dálnice(510, D11, I/12 a okruh) plus tam máte hlavní vlakový koridor v ČR plus tu VRT.
Nějak v tom tu výhodu nevidím oproti využití 510 a nějakého zvýšení provozu které lze kompenzovat.
Ty středočeské varianty jsou prostě nesmysl, lidí bude naštvaných ještě vice, navíc většina v mnohem klidnějších a přírodnějších územích než by měla vést 511 a 520.
Když už jsme u toho obklopení, tak třeba středočeskou variantou by jste uzavřel největší les v Praze a Šestajovice, Újezd, Klánovice, Úvaly a Jirny mezi 4 dálnice(510, D11, I/12 a okruh) plus tam máte hlavní vlakový koridor v ČR plus tu VRT.
Nějak v tom tu výhodu nevidím oproti využití 510 a nějakého zvýšení provozu které lze kompenzovat.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
dojmologickyLojzik píše:[, nebo to řešíte jen dojmologicky?
jako bydlící na Českobrodské od 1.9.1980
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Bude se letos něco provádět s mostem přes Chlumeckou?
https://mapy.cz/s/rajudehazo
Dlouhodobě jsou tu uzavřeny pomocí vodících desek obě krajnice v obou směrech...
https://mapy.cz/s/rajudehazo
Dlouhodobě jsou tu uzavřeny pomocí vodících desek obě krajnice v obou směrech...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Ano, bude, pokud se to stihne včas vytendrovat. Má být zahájena kompletní přestavba obou mostů.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
A dle smlouvy je na to potřeba i stavební povolení (už by mělo být zažádáno). Předpokládám, že ministerské, ale na úřední desce nebylo zatím nic.
A ještě mě k tomu napadá, jestli se u toho nějak předpokládá časový překryv s realizací opravy železničního nadjezdu nebo by to naopak mělo být provedeno obojí samostatně? Nebo je to nezávislé?
A ještě mě k tomu napadá, jestli se u toho nějak předpokládá časový překryv s realizací opravy železničního nadjezdu nebo by to naopak mělo být provedeno obojí samostatně? Nebo je to nezávislé?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Cílem je ochránit sídliště Černý Most II - Střed před hlukem z D0. Jeho obyvatelé si na hluk z D0 skutečně dlouhodobě stěžují (zjištěno v rámci projektu Vybíralka 25), takže PHS a vůbec cokoliv co hluk sníží velice rádi přivítají. Koneckonců v současné situaci naměřili v Bryksově ulici 70 dB v noci, PHS by to chtělo už teď. Praha 14 se zavázala spolupracovat při uvolňování pozemků potřebných ke stavbě PHS a sama vylepší protihlukové kopce na svém území osázením stromy.krtek700 píše: Když jsme u těch PHS u 510, jaké jsou pozice? Obyvatelé HočoPočo a Černňáku je chtějí? Chtějí městské části/Praha s ŘSD spolupracovat, třeba na finanční stránce? U již stojících staveb by to měl být základ, pokud nepřekračují povolené limity.
Obyvatelé si tedy odepřou výhled na dálnici a řidiči výhled na paneláky.
Praha 14 požadovala při zkapacitnění SOKP 510 dodržení limitů pro novou hlukovou zátěž (60 dB/50 dB) pro daný typ komunikace. Nu a protože zrovna úsek mezi ČM a HočoPočo nevede v zářezu ani v tunelu, nýbrž na náspu, tak pořádné PHS a tichý asfalt (ten už tam je) jsou jediná možnost jak hlukové limity dodržet. Totiž aspoň podle akustické studie pořízené v rámci EIA. Jaká bude realita se pozná až při provozu. Je to postoj typu "když už to má vést tudy, tak ať jsou důsledně minimalizovány dopady na okolí". Asi lepší než NIMBY.
Praha 14 k požadavku měla následující důvody:
1. Vedle stojí sídliště, jehož veřejný prostor se má kompletně renovovat v rámci projektu Vybíralka 25
2. Stále budovaná odpočinková zóna Park u Čeňku.
3. Projekt Greenside Černý Most - "Bydlení s výhledem na Golf" od Canaby.
Sídliště je tam už hodně dlouho a snaha chránit jej před hlukem je v pořádku. Projekty #2 a #3 jsou samozřejmě velice pochybné a v blízkosti D0 je nejspíš nikdo nikdy neměl povolovat a začínat. Odpočinková zóna plná hluku a novostavba 500 metrů od dálnice, která se má zkapacitnit nejsou nejlepší nápady. I když kombinace protihlukových oken a rekuperace dokáže zázraky.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Ono by to chtělo obě trasy, 510 i tu středočeskou, aby se zátěž rozložila. Cpát všechno pouze na jeden okruh, ať už bude tam či jinde, je neperspektivní. Jak ukazuje i ta výhledová kategorizace silnic ŘSD, že ani 6 pruhů nebude stačit. V archivu územních plánů Prahy se jeden čas o něčem takovém uvažovalo.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
To je sice hezké, že by to chtělo dvě trasy ale v současnosti nemáme ani jednu tak ať už se postaví ta jedna a pak se může pokračovat dál. Ale myslím si, že středočeský okruh nevznikne po tom jaké problémy jsou s D0.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Na tomto úseku si myslím, že budou vždycky problémy s kapacitami. Reálně by zde všude měl být 6-pruh + 1 přídatný pruh v celé délce, což je s přimhouřením očí 8-pruh. Ovšem návrh řešení MÚK Chlumecké, který se tu objevil je daleko pod kapacitními potřebami tohoto úseku. Zkapacitnění MÚK Olomoucká je na tom určitě lépe.
Není vůbec vyloučené, že se zde za 20-30 let bude stavět opravdu oboustranný 4-pruhový kolektor, který propojí MÚK Olomoucká+Chlumecká+Satalice, jak jednou napsal někde bývalý ministr dopravy. Ten to teda ještě myslel až po MÚK Dubeč. To si myslím, že potřeba nebude. Myslím, že za těch 20-30 let bude určitě potřeba buď toto, nebo postavit dálnice okolo středočeského kraje, podobně jak byl návrh MD loni pro odvedení tranzitu z okruhu pro směry D1-D10 a D11-D8, nic dalšího už asi vymyslet nejde.
Není vůbec vyloučené, že se zde za 20-30 let bude stavět opravdu oboustranný 4-pruhový kolektor, který propojí MÚK Olomoucká+Chlumecká+Satalice, jak jednou napsal někde bývalý ministr dopravy. Ten to teda ještě myslel až po MÚK Dubeč. To si myslím, že potřeba nebude. Myslím, že za těch 20-30 let bude určitě potřeba buď toto, nebo postavit dálnice okolo středočeského kraje, podobně jak byl návrh MD loni pro odvedení tranzitu z okruhu pro směry D1-D10 a D11-D8, nic dalšího už asi vymyslet nejde.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
ŘSD rozšíří část Pražského okruhu na šestipruh, vybralo projektanty
https://zdopravy.cz/rsd-rozsiri-cast-pr ... nty-56540/
"Zakázku za 13,5 milionu korun získalo podle registru smluv sdružení firem Pragoprojekt, Viapont a Ateliér projektování inženýrských staveb..
...ŘSD plánuje, že stavět začne v roce 2022."
https://zdopravy.cz/rsd-rozsiri-cast-pr ... nty-56540/
"Zakázku za 13,5 milionu korun získalo podle registru smluv sdružení firem Pragoprojekt, Viapont a Ateliér projektování inženýrských staveb..
...ŘSD plánuje, že stavět začne v roce 2022."
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Tohle je vtipné:
Podle informačního letáku ŘSD byl úsek už dříve postaven s rezervou pro případné rozšíření na šestipruh.
a následuje:
Dálniční mosty přes ulici Hartenberská a Národních hrdinů budou zbourány a postaveny znovu.
Tak tady je někdo pěkný pohádkář. To taky můžu říct, že mám příjezdovou cestu na chalupu připravenou na 8 pruh akorát musím zbourat sousedův barák a taky most přes potok.
Podle informačního letáku ŘSD byl úsek už dříve postaven s rezervou pro případné rozšíření na šestipruh.
a následuje:
Dálniční mosty přes ulici Hartenberská a Národních hrdinů budou zbourány a postaveny znovu.
Tak tady je někdo pěkný pohádkář. To taky můžu říct, že mám příjezdovou cestu na chalupu připravenou na 8 pruh akorát musím zbourat sousedův barák a taky most přes potok.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Rezerva je širší středový pruh a to i na všech mostech. Nemusí se tedy rozšiřovat do stran, jako tomu bylo u D1. Takže normálně by to bylo jednoduché.
Mosty se musí zbourat jen kvůli jejich špatnému technickému stavu, ne kvůli rozšíření.
Mosty se musí zbourat jen kvůli jejich špatnému technickému stavu, ne kvůli rozšíření.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Já tomu nerozumím, vždyť už je snad stavebně rozšířeno, ne? Jen zbývá dodělat phs a pak slavnostně přemalovat pruhy.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Tak ještě otázka, jak jsou ty mosty staré, že jsou ve špatném technickém stavu?
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Aha, ona je v tom zahrnuta i přestavba křižovatky s D11. Ovšem most přes Hartenberskou byl zbourán a znovu postaven nedávno, v letech 2011-2012. Ten se snad podruhé bourat nebude?
(a podle ortofoto i ten přes Národních hrdinů, v roce 2015...)
(a podle ortofoto i ten přes Národních hrdinů, v roce 2015...)
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Ten most přes Národních hrdinů docela chápu .. ten by po rozšíření měl nést víceméně 3 + 2 pruhy v každém směru, ale ten přes ulici Hartenberskou vůbec nechápu. Ten vyhovuje pro 3+1 pro každý směr a jak bylo napsáno výše, i podle map.cz se stavěl či rekonstruoval před pár lety, takže tam je to pro mě nepochopitelné. I podle DUR na rozšíření, když by vedly z D11 2 připojováky k D10, tak čas na ukončení jednoho po tenhle most je habaděj a přes most bohatě stačí 3 průběžné + 1 přídatný pro připojení z D11 = odbočení na Chlumeckou.
Edit: ten přes Národních hrdinů .. nestačilo by rozšířit jen ten směrem k D1 ? Směrem k D11 v těchto místech mají být pruhy na D11 stejně už oddělené od okruhu, čili by bylo hodno současný v tomto směru nechat pro vedení 3 průběžných + odstavného a postavit nový most pro nesení pruhů na D11.
Edit: ten přes Národních hrdinů .. nestačilo by rozšířit jen ten směrem k D1 ? Směrem k D11 v těchto místech mají být pruhy na D11 stejně už oddělené od okruhu, čili by bylo hodno současný v tomto směru nechat pro vedení 3 průběžných + odstavného a postavit nový most pro nesení pruhů na D11.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
A nejsou tím myšleny mosty na kolektorových vozovkách? Ty mají být komplet nové...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Jakých kolektorech ? Jediný je v MÚK Olomoucká a ty se budou stavět ...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
To jsem myslel...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Tak teď jsem z toho jelen. Jestli jsou oba mosty méně než 10 let staré tak mi to příjde docela divné tvrzení, že je to kvůli technickému stavu.
Honey72 víš nějaké podrobnosti co nám unikají?
Kubajsu: jenže tam se píše o bourání ne o výstavbě.
Honey72 víš nějaké podrobnosti co nám unikají?
Kubajsu: jenže tam se píše o bourání ne o výstavbě.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Tak já nevím, nemíchají se tam jablka a hrušky? V textu se píše o úseku od D10 po Běchovice, mapka ukazuje jen úsek od Chlumecké po Běchovice...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
V textu je to blbě protože i na stránkách ŘSD se to jmenuje blbě.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Tak jak je to tedy správně ? V mapce + textu...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Leták se jmenuje Satalice-Běchovice, ale i podle mapky a popisu se jedná o zkapacitnění jen mezi Chlumeckou a Běchovicemi, no a zdopravy.cz si vzal název letáku/stavby. Ale Satalice-Chlumecká se řeší v jiném záměru (nyní nejspíš technická studie - z toho co jsem viděl tak absolutně podhodnocená, jak kdyby se to dělal před 20 lety) takže tak