To sice není, ale nějaké to omezení MPR tam ve směru od D11 podle mne nakonec stejně zůstane.Aram96 píše:... přecejen tahle MÚK není takového tvaru, aby zde všechna OA musela zpomalovat na podobnou rychlost jako kamiony (naštěstí )
[D0] 510 Běchovice - Satalice
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Ano, to určitě, řekl bych, že je to před takovým křížením i na místě. 100 nebo 110.MPMP píše:To sice není, ale nějaké to omezení MPR tam ve směru od D11 podle mne nakonec stejně zůstane.Aram96 píše:... přecejen tahle MÚK není takového tvaru, aby zde všechna OA musela zpomalovat na podobnou rychlost jako kamiony (naštěstí )
Náhodou nevíte, jak je to s těmi kamiony, zda i ty míří do a z OC touto křižovatkou ?
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Řekl bych, že můžou, že to je příjezdová cesta pro zásobování IKEA a CČM. Na Streetview jsem žádnou zákazovou značku při letmém hledání nenašel.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Aram96. Já bych si také tipl, že je to příjezd pro kamiony. Ale přiznám se, že jsem tam za celý svůj život asi kamion nepotkal (pravděpodobně to celé zaváží až přes noc). Jiná cesta prakticky neexistuje. Maximálně z Chlumecké směr z centra okolo Mekáče, nebo z D0->Chlumeckou a sjíždět hned na prvním sjezdu, ale ten je na prd i v osobáku.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
To je záměr z nouze, protože původně měla D11 pokračovat radiálou rovně někam na MO u Hloubětína.MPMP píše: A ta zatáčka před Ikea je podle mě záměr, není možné pustit auta z dálnice "v přímém směru" do nákupní zóny.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Ano, zaváží to přes noc, byl jsme párkrát před zavíračkou v Ikea a už tam měli zaparkované kamiony nachystané na vykládku, některé si akorát hledaly svoje místo.krtek700 píše:Aram96. Já bych si také tipl, že je to příjezd pro kamiony. Ale přiznám se, že jsem tam za celý svůj život asi kamion nepotkal (pravděpodobně to celé zaváží až přes noc). Jiná cesta prakticky neexistuje. Maximálně z Chlumecké směr z centra okolo Mekáče, nebo z D0->Chlumeckou a sjíždět hned na prvním sjezdu, ale ten je na prd i v osobáku.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
To já vím, já to myslel tak, že není a ani nebude snaha to nějak přebudovat a to z výše uvedeného důvodu.jonáš píše:To je záměr z nouze, protože původně měla D11 pokračovat radiálou rovně někam na MO u Hloubětína.MPMP píše: A ta zatáčka před Ikea je podle mě záměr, není možné pustit auta z dálnice "v přímém směru" do nákupní zóny.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
měla pokračovat ještě dál a to až na žižkovskou radiálu
v lokalitě "za Horou" kvůli tomu byla léta stavební uzávěra
v lokalitě "za Horou" kvůli tomu byla léta stavební uzávěra
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Žižkovská radiála měla vést podél Olšanských hřbitovů (dodnes je tam patrná územní rezerva) a přes Žižkov až na magistrálu u Bulhara. Souviselo to i plánovanou masivní asanací Žižkova. Z dnešního pohledu k tomu naštěstí nedošlo ...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Stejně měli místo akce Vyhrazený jízdní pruh pro BUS, která spočívá v propojení přídatných pruhů MÚK H. Počernice s MÚK Běchovice vpravo https://mapy.cz/s/porucolote vyznačit toto propojení pro všechny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
A tady v této části pořád ještě není vyznačen 6-pruh ? Já jsem tam teď dlouho nejel, vždycky jen směrem k D8. Tam by se vešel, ne ? Nebo je to jen obdoba D11 po Jirny ?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Mlho, mlho:o) Viz třeba tady základní data:o)
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/507 ... hovice.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/507 ... hovice.pdf
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Á, moc se omlouvám, o tomto letáku jsem věděl, ale měl jsem za to, že je jen na ten úsek mezi MÚK Chlumecká a Olomoucká už jsem pozapomněl ..
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Taky budu možná za Mlhu, ale nedaří se mi najít, zda MÚK Chlumecká bude zrušena nebo nikoliv ? Případně v jaké podobě bude ponechána ? Pokud je to tedy vůbec v této fázi řešeno, protože ani v jednom letáku se k této stavbě (této krátké části kolem křižovatky) nikdo nehlásí. Má to být samostatná stavba mezi úseky 510 a 520 a samostatný leták nemá.
Resp. v letáku stavby 510 je to uvedeno jako součást stavby 520, ale v letáku 520 je to jako samostatná stavba - takže to není řešeno nikde .....
Resp. v letáku stavby 510 je to uvedeno jako součást stavby 520, ale v letáku 520 je to jako samostatná stavba - takže to není řešeno nikde .....
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Byla zpracována studie na úsek MÚK Chlumecká - MÚK Satalice a křižovatka v ní byla ponechána. Západní polovina bude propojena kolektorem s MÚK Satalice. Na východní polovina bude propojena přídatnými pruhy s MÚK Satalice, bude zrušena vratná větev D11 - ČM. Postavena nová přímá větev vedle vratné větve ČM - D10, obě tyto větve budou zapojeny do OK na II/611.
V MÚK Satalice bude uspořádání 2 (kolektor)+2+2+2 (kolektor)
V MÚK Chlumecká bude uspořádání 1+3+3+1
Mělo by to být přiřazeno ke stavbě 520.
V MÚK Satalice bude uspořádání 2 (kolektor)+2+2+2 (kolektor)
V MÚK Chlumecká bude uspořádání 1+3+3+1
Mělo by to být přiřazeno ke stavbě 520.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Moment moment Lenny, tvoje podrobné vysvětlení ve mě vyvolalo spoustu dalších otázek
První co moc nechápu je ta OK v Chlumecké .. proč stavět něco, co dost brutálně zhorší současnou situaci .. napadá mě jedině ve jménu zklidňování a znepříjemňování této trasy, budiž.
A je mi záhadou, proč se v letáku k 520 píše, že budou kolektory v MÚK Satalice oboustranné a budou propojeny s Chlumeckou
Ten most nad ulicí Hartenberská zvládne 4+4 ? Pokud ano, tak úplně naknop , byť by byl levý 3.pruh jen 3,5 m a přídatný pruh mezi křižovatkami 3,25 m.
Jelikož má jít z 511 3 pruhy + z D11 2, tak by to muselo vypadat tak, že před mostem se připojí úplně pravý pruh (5.) a na mostě už v tu dobu pravý pruh (4.) se stane odbočovacím na Chlumeckou. Řešení dle mě jakštakš dostatečné, délka prvního připojováku 300+300 na druhý připojovák=odbočovák na Chlumeckou, jo.
V prostoru MÚK Chlumecká se nejspíš postaví 2 nové mosty po obou stranách, z Chlumecké bude alespoň čas na nabrání rychlosti, směr od D10 bude pro kolektor. Tak je ?
Nechápu ale počet pruhů 1+3+3+1, resp. že směr od Satalic má jen 1 ? To jako celý kolektor od 520+D10 povede jedním pruhem ? To musí být špatně, ne ?
Ten průpletový úsek mezi křižovatkami Chlumecká a Satalice je dost krátký na to, že auta z ČM směr 520 budou muset přes 2 pruhy, které se budou hned plnit autama mířícími na D10 Navíc tam ještě někde musí vzniknout pruh pro kolektor múk Satalice, no fakt tuhle část nechápu, jak je myšlena
Největší otazník pro mě je ale MÚK Satalice .. úplně mimo mě přijde vedení okruhu jen ve 2 pruzích, když MÚK s D11 se staví na 3+3 a tam je rozhodně větší počet odbočujících, protože "D11 vzniká z okruhu". Minimálně směr 510>520 nedává smysl vést ve 2 pruzích Opačný směr dává trochu smysl, když kolektor bere auta na VR, D10 i Chlumeckou dohromady. Bohužel to vedení 2+2 není pravděpodobně kvůli dostatečnosti, ale kvůli nachystanému mostu .. Na co zde dělat špunt okruhu ?? Navíc si myslím, že bez odstavného by se tam 3+3 + kolektory mohlo vlézt , ne ?
A ten kolektor vpravo bude muset být asi obří, vždyť tam budou 4 pruhy vedle sebe (1 z VR, 1 z kolektoru, 2 z D10), ty se za 350 metrů budou muset stihnout snížit do 3 + odpojit pruh na Chlumeckou a to ještě auta z 520 mířící na Chlumeckou budou muset z 4.pruhu do 1., dle mě naprosto nemyslitelné. Resp. při novostavbách za miliardy naprosto mimo. A to ještě vše v dálniční křižovatce dvou 6-pruhových komunikací
Jestli má mít kolektor v MÚK Chlumecká 1 pruh, tak to nechápu už totálně Jakože doprava z D10 + VR mířící na 511 se narve do 1 pruhu ? Zase nesmysl ..
Myslím, že celou situaci by vyřešilo mimoúrovňové vykřížení OBOUSTRANNÝCH kolektorů s rampami mezi 510 a D10. Rampa D10>510 by se normálně 2-pruhově připojila k D0, měla by na to přes 500 metrů, aby to stihla před mostem v MÚK Chlumecká, kam se vlezou už jen 3 pruhy, ale za mě to je jakštakš dostatečné. Zvlášť tedy pokud z 520 půjdou jen 2 pruhy, což mě přijde prostě slabé, když se komplet celý nový okruh staví v 6-pruhu.
Kolektory by braly tudíž MÚK Chlumecká (kolektor vlevo by navíc umožnil současnou podobu Chlumecké), a MÚK Satalice (VR a D10 ale bez prioritního směru).
Promiň Lenny za obsáhlý příspěvek, ale měl bys k tomu něco ? Já když vidím, že už při prvotních studiích nebo EIÁCH vznikají divné věci, tak se ve mě vaří voda. Abysme tady totiž za 10 let neplakali, co to vzniká za paskvil, podobně jako na některých křižovatkách, které se chystají k realizaci nebo jsou pár let v provozu a argumentem je, že podoby křižovatek vznikly v 90. letech.
Aby to nedospělo do stavu, že se opravdu za 20 let budou stavět oboustranné 3-pruhové kolektory podél celé D0 mezi MÚK Dubeč a Satalice (jak psal Řebíček) kvůli nevyhovujícím průpletům na D0. Měli by si na ŘSD uvědomit, že máme nějaké normy na vzdálenost křižovatek atd. atd. atd.
První co moc nechápu je ta OK v Chlumecké .. proč stavět něco, co dost brutálně zhorší současnou situaci .. napadá mě jedině ve jménu zklidňování a znepříjemňování této trasy, budiž.
A je mi záhadou, proč se v letáku k 520 píše, že budou kolektory v MÚK Satalice oboustranné a budou propojeny s Chlumeckou
Ten most nad ulicí Hartenberská zvládne 4+4 ? Pokud ano, tak úplně naknop , byť by byl levý 3.pruh jen 3,5 m a přídatný pruh mezi křižovatkami 3,25 m.
Jelikož má jít z 511 3 pruhy + z D11 2, tak by to muselo vypadat tak, že před mostem se připojí úplně pravý pruh (5.) a na mostě už v tu dobu pravý pruh (4.) se stane odbočovacím na Chlumeckou. Řešení dle mě jakštakš dostatečné, délka prvního připojováku 300+300 na druhý připojovák=odbočovák na Chlumeckou, jo.
V prostoru MÚK Chlumecká se nejspíš postaví 2 nové mosty po obou stranách, z Chlumecké bude alespoň čas na nabrání rychlosti, směr od D10 bude pro kolektor. Tak je ?
Nechápu ale počet pruhů 1+3+3+1, resp. že směr od Satalic má jen 1 ? To jako celý kolektor od 520+D10 povede jedním pruhem ? To musí být špatně, ne ?
Ten průpletový úsek mezi křižovatkami Chlumecká a Satalice je dost krátký na to, že auta z ČM směr 520 budou muset přes 2 pruhy, které se budou hned plnit autama mířícími na D10 Navíc tam ještě někde musí vzniknout pruh pro kolektor múk Satalice, no fakt tuhle část nechápu, jak je myšlena
Největší otazník pro mě je ale MÚK Satalice .. úplně mimo mě přijde vedení okruhu jen ve 2 pruzích, když MÚK s D11 se staví na 3+3 a tam je rozhodně větší počet odbočujících, protože "D11 vzniká z okruhu". Minimálně směr 510>520 nedává smysl vést ve 2 pruzích Opačný směr dává trochu smysl, když kolektor bere auta na VR, D10 i Chlumeckou dohromady. Bohužel to vedení 2+2 není pravděpodobně kvůli dostatečnosti, ale kvůli nachystanému mostu .. Na co zde dělat špunt okruhu ?? Navíc si myslím, že bez odstavného by se tam 3+3 + kolektory mohlo vlézt , ne ?
A ten kolektor vpravo bude muset být asi obří, vždyť tam budou 4 pruhy vedle sebe (1 z VR, 1 z kolektoru, 2 z D10), ty se za 350 metrů budou muset stihnout snížit do 3 + odpojit pruh na Chlumeckou a to ještě auta z 520 mířící na Chlumeckou budou muset z 4.pruhu do 1., dle mě naprosto nemyslitelné. Resp. při novostavbách za miliardy naprosto mimo. A to ještě vše v dálniční křižovatce dvou 6-pruhových komunikací
Jestli má mít kolektor v MÚK Chlumecká 1 pruh, tak to nechápu už totálně Jakože doprava z D10 + VR mířící na 511 se narve do 1 pruhu ? Zase nesmysl ..
Myslím, že celou situaci by vyřešilo mimoúrovňové vykřížení OBOUSTRANNÝCH kolektorů s rampami mezi 510 a D10. Rampa D10>510 by se normálně 2-pruhově připojila k D0, měla by na to přes 500 metrů, aby to stihla před mostem v MÚK Chlumecká, kam se vlezou už jen 3 pruhy, ale za mě to je jakštakš dostatečné. Zvlášť tedy pokud z 520 půjdou jen 2 pruhy, což mě přijde prostě slabé, když se komplet celý nový okruh staví v 6-pruhu.
Kolektory by braly tudíž MÚK Chlumecká (kolektor vlevo by navíc umožnil současnou podobu Chlumecké), a MÚK Satalice (VR a D10 ale bez prioritního směru).
Promiň Lenny za obsáhlý příspěvek, ale měl bys k tomu něco ? Já když vidím, že už při prvotních studiích nebo EIÁCH vznikají divné věci, tak se ve mě vaří voda. Abysme tady totiž za 10 let neplakali, co to vzniká za paskvil, podobně jako na některých křižovatkách, které se chystají k realizaci nebo jsou pár let v provozu a argumentem je, že podoby křižovatek vznikly v 90. letech.
Aby to nedospělo do stavu, že se opravdu za 20 let budou stavět oboustranné 3-pruhové kolektory podél celé D0 mezi MÚK Dubeč a Satalice (jak psal Řebíček) kvůli nevyhovujícím průpletům na D0. Měli by si na ŘSD uvědomit, že máme nějaké normy na vzdálenost křižovatek atd. atd. atd.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Jestli se nepletu, tak s normama na rozestup křižovatek má na 510 problém i rozestup D10 a D11. Vždycky když se v minulosti řešily varianty okruhu, tak se využila "hotová" 510, která byla ale postavena jako komunikace jiné kategorie a zátěže než dnes a o jiných trasách se prohlásilo, že nemají přínos. No a teď tu máme technicky obtížně řešitelný paskvil s pochybnou dopravní funkčností a s velkými negativními dopady na ŽP okolí. A tohle bude snad nejzatíženější úsek okruhu s napojenou D10 a D11. Včera jsem jel přes D1xD35 a oproti tomu je D10xD0xD11 hodně velká bída, to mělo být někde v poli za Prahou na třikrát většim prostoru.
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Je k tomu nějaká veřejná malůvka? Mě by zase zajímalo, kudy povede pod MÚK Chlumecká cyklostezka (po které v létě denně jezdím), neb na jejím místě bude nejspíš ta sjezdová rampa od D11 na ČM.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Jeden obrázek bude názornější. Je to teprve studie, která se určitě bude měnit a upravovat.
MÚK Chlumecká nedovolí představitelé Prahy a MČ zrušit, je na ni navázaná parkoviště P+R, autobusové nádraží a v neposlední řadě Centrum Černý Most. Bohužel smůla.
MÚK Chlumecká nedovolí představitelé Prahy a MČ zrušit, je na ni navázaná parkoviště P+R, autobusové nádraží a v neposlední řadě Centrum Černý Most. Bohužel smůla.
- Přílohy
-
- chlumecka.jpg (238.44 KiB) Zobrazeno 4480 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Zjednodušení situace v kolektoru od D10 a Vysočanské radiály pro nájezd na Chlumeckou směr centrum by vyřešila vratná rampa a sjezd přes kruháč, čili obdobné řešení jako je navržené na druhé straně D0...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
To je dobrej brutal. Pokud se nenapojí Chlumecká na VR přes "prodloužení" ocelkovy, tak z MO na Chlumeckou nikdo nesjede - to bude deja vu exitu 3 na D10
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Jen pro obohacení diskuze odkaz na tu prodlouženou Ocelkovu.
https://www.praha14.cz/zivot-na-praze-1 ... ovatelska/
https://www.praha14.cz/zivot-na-praze-1 ... ovatelska/
- Přílohy
-
- Ocel_obr1.jpg (125.69 KiB) Zobrazeno 4442 x
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Tohle řešení s okružní křižovatkou bylo odmítnuto jako nekapacitní a nerealizovatelné, místo toho se zkoumaly dvě varianty se světelnými křižovatkami, jedna s přesmykem jízdních pásů před mostem a jedna se SSZ nedaleko pumpy...Lenny píše:Jeden obrázek bude názornější. Je to teprve studie, která se určitě bude měnit a upravovat.
MÚK Chlumecká nedovolí představitelé Prahy a MČ zrušit, je na ni navázaná parkoviště P+R, autobusové nádraží a v neposlední řadě Centrum Černý Most. Bohužel smůla.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Problémy má, já to myslel samozřejmě ironicky, že všude po republice se zaklínají normama, že např. 1,5 km od křižovatky nemůže být MALÁ odpočívka, ale na budoucím nejvytíženějším úseku dálnice v zemi postaví absolutně nenormový stav. Vzdálenost mezi MÚK Chlumecká a Olomoucká už se dá, jsem docela i fandou přídatných pruhů, je to funkční řešení, pokud je dostatečná délka, to mezi Chlumeckou a Satalice rozhodně není. Když jsem ale viděl malůvku přestavby MÚK Olomoucká s D11, tak jsem byl velmi potěšen. Opravdu vypadá jako pořádné dálniční křížení, na ten prostor velmi dobré až na pár detailů, okruh veden stále ve 3+3. To co je v plánu tady .. ano .. při realizaci v letech někdy 2006-2010. Ne 2028-2032, jednak bude zátěž násobně větší (a tady opravdu brutálně) a hlavně by novostavby měly vznikat s určitou úrovní komfortu jako v jiných zemích, např.Polsku či na SlovenskuLojzik píše:Jestli se nepletu, tak s normama na rozestup křižovatek má na 510 problém i rozestup D10 a D11. Vždycky když se v minulosti řešily varianty okruhu, tak se využila "hotová" 510, která byla ale postavena jako komunikace jiné kategorie a zátěže než dnes a o jiných trasách se prohlásilo, že nemají přínos. No a teď tu máme technicky obtížně řešitelný paskvil s pochybnou dopravní funkčností a s velkými negativními dopady na ŽP okolí. A tohle bude snad nejzatíženější úsek okruhu s napojenou D10 a D11. Včera jsem jel přes D1xD35 a oproti tomu je D10xD0xD11 hodně velká bída, to mělo být někde v poli za Prahou na třikrát většim prostoru.
Lenny díky za obrázek .. popravdě musím říct, že na těch plánech je snad všechno špatně je vidět, že tohle je opravdu navrženo pořád starodávným uvažováním. Vypíchnu 3 věci, které mě práskly do očí nejvíc: Připojení kolektorů na D0 od 520 .. jeden velký paskvil, tohle opravdu nemá v nových stavbách co dělat, to samé opačný směr, nejen, že je to vše hrozně krátké, ale auta z Chlumecké musí překřížit 2 pruhy, aby jela na 520, naopak auta od 511 řekněme v prostředním průběžném musí také přes 2 pruhy, aby mohla na D10, druhý odbočovací pruh se navíc téměř nestihne využít, je tam úplně k ničemu. 3 věc je, že plánují ukončit 6-pruh. dálnici jedním pruhem do kolektoru. Jako opravdu celkově když si to člověk představí v reálu, tak na takovémhle místě bude vznikat každý den nějaká nehoda, protože D0 není žádná místní dálnice, naopak, propojuje většinu tranzitních směrů, takže to nebudou všichni znát. Ty brutální zmatky, který pruh využít, rychlé “skočení” z připojováku do průběžného ze strachu, že pojedu blbě .. ne, tohle řešení se opravdu musí důkladně předělat.
A jen ještě k samotné Chlumecké .. na to se dívám tak, že většině “dálničních řidičů” to může být jedno, jak vypadá sjezd, důležitá je situace na samotné D0, ale takovýhle paskvil je opravdu v myšlenkách ve 20.letech tohoto století ? Nechápu myšlenku zhoršovat současný stav. Mimochodem pokud se postaví, to co je na obrázku, tak budou možná kolony aut už MÚK Olomoucká, protože celý ten odbočovák bude narvaný auty.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Našel jsem k tomu ještě obrázky:mapman píše: Tohle řešení s okružní křižovatkou bylo odmítnuto jako nekapacitní a nerealizovatelné, místo toho se zkoumaly dvě varianty se světelnými křižovatkami, jedna s přesmykem jízdních pásů před mostem a jedna se SSZ nedaleko pumpy...