[D0] 510 Běchovice - Satalice
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Jen dotaz, proč je tendence rušit tu vratnou větev v Chlumecké ? Naopak bych očekával, že bude zkapacitněn stávající stav
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Jestli si dobře vybavuju, tak pokud neomezí rychlost, tak pro dálnici by tam měl být rozestup 2km podél sídla a je tam jen pár set metrů. Navíc jim tam mezi D10 a D11 vychází 125-150tis/24 PPD (podle toho kdo pro ŘSD dělá DIP) a na to už by i těch 3+3 mohlo být málo, aspoň u sousední 511 tvrdili, že na 3+3 okruhu se víc než 105tis/den nevejde. Jak to tam chtějí všechno nacpat? Nebo se má přisypávat ten násep?Aram96 píše:Vzdálenost mezi MÚK Chlumecká a Olomoucká už se dá, jsem docela i fandou přídatných pruhů, je to funkční řešení, pokud je dostatečná délka, to mezi Chlumeckou a Satalice rozhodně není. Když jsem ale viděl malůvku přestavby MÚK Olomoucká s D11, tak jsem byl velmi potěšen. Opravdu vypadá jako pořádné dálniční křížení, na ten prostor velmi dobré až na pár detailů, okruh veden stále ve 3+3. To co je v plánu tady .. ano .. při realizaci v letech někdy 2006-2010. Ne 2028-2032, jednak bude zátěž násobně větší (a tady opravdu brutálně) a hlavně by novostavby měly vznikat s určitou úrovní komfortu jako v jiných zemích, např.Polsku či na Slovensku
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Jsem jediný, komu ten obrázek od mapmana nejde načíst...?
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Mě to jde načíst a musím říct, že poprvé v životě vidím překřížení směrů, kdy se směry prohodí. Osobně jsem to pokud vím nikdy nezažil. Nejsem tedy žádný znalec, takže to jistě někde existuje, ale je to tedy dost neobvyklé.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
jako příklad mne napadá toto
https://en.wikipedia.org/wiki/Diverging ... nterchange
https://en.wikipedia.org/wiki/Diverging ... nterchange
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Neboť na 125 m se musí vyměnit 6 tisíc aut odbočujících z D11 na ČM a připojit 7,5 tisíce aut z ČM na D10.Aram96 píše:Jen dotaz, proč je tendence rušit tu vratnou větev v Chlumecké ? Naopak bych očekával, že bude zkapacitněn stávající stav
Ale stav na okruhu sedí? Řeší se akorát připojení větví na Chlumeckou ulici?mapman píše:Našel jsem k tomu ještě obrázky:mapman píše: Tohle řešení s okružní křižovatkou bylo odmítnuto jako nekapacitní a nerealizovatelné, místo toho se zkoumaly dvě varianty se světelnými křižovatkami, jedna s přesmykem jízdních pásů před mostem a jedna se SSZ nedaleko pumpy...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Stav na okruhu víceméně sedí - ale podle mých info to není definitivní řešení a bude se muset upravit.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Ok, chápu, ale nechápu, jak by mohla OK být kapacitnější. Proč se neuvažuje o německém řešení - mimoúrovňovém vykřížení těch směrů ? Místo na to je, jen se holt bude muset postavit most vedle D0 a ještě krátký most na to vykřížení, bez toho nic jiného nevymyslí. Leda snad to řešení od mapmana, to je kapacitní v tom smyslu, že se tam vleze dosti aut a nebudou snad zasahovat na samotný okruh, ale žádnou hladkou průjezdností to také neoplývá. Nevím, proč ŘSD pořád chce tak hrozně šetřit na této dálnici a hlavně v tomto úseku, kde se na malém prostoru kříží 3 kapacitní komunikace, z toho 2 6-pruhové a oni budou vymýšlet takovéhle nesmysly. Asi změním rétoriku a začnu prohlašovat že MÚK Sedlice (D35xD11) je super a komfortníLenny píše: Neboť na 125 m se musí vyměnit 6 tisíc aut odbočujících z D11 na ČM a připojit 7,5 tisíce aut z ČM na D10.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
OK byla zamítnuta, neboť kolona dosahovala až na D11.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
OK byl nesmysl. Pokud by byla červená na semaforu Náchodská x Hartenberská, tak by auta jedoucí do Horních Počernic zablokovala celý kruháč a nemohl by jet nikdo.
Co takle udělat větev D10 - Chlumecká mimoúrovňovně?
Zhruba takto:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... PHHvNJIbLX
Náchodskou trochu zvýšit od mostu D10 nabíhá pomalu, mohla by nabíhat rychleji. Nájezd k benzínce je nyní zbytečně strmý. Rampa D0 - Chlumecká by naopak mohla jít v zářezu. Zhruba na úrovni podchodu pod rampou Chlumecká - D0 u Lidlu, dále by podešla Náchodskou a k mostu přes D0 by už snad stihla zase nastoupat.
Co takle udělat větev D10 - Chlumecká mimoúrovňovně?
Zhruba takto:
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... PHHvNJIbLX
Náchodskou trochu zvýšit od mostu D10 nabíhá pomalu, mohla by nabíhat rychleji. Nájezd k benzínce je nyní zbytečně strmý. Rampa D0 - Chlumecká by naopak mohla jít v zářezu. Zhruba na úrovni podchodu pod rampou Chlumecká - D0 u Lidlu, dále by podešla Náchodskou a k mostu přes D0 by už snad stihla zase nastoupat.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
A nebo nadhodím jinou možnost - překřížení, jak předkládal mapman, ale mimoúrovňové. Tedy jeden ze směrů zahloubit. Otázka je, zda by na bylo dost místa.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Taky jsem psal, myslím si, že by mělo. Pravda, nebylo by to nic komfortního, max na 40-50 km/h, ale to tady nevadí. Nápad Anonyma taky není špatný.Lynx píše:A nebo nadhodím jinou možnost - překřížení, jak předkládal mapman, ale mimoúrovňové. Tedy jeden ze směrů zahloubit. Otázka je, zda by na bylo dost místa.
Edit: pardon, ty mluvíš o tom vykřížení až "dole".
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Jak už bylo psáno, tak je tam fakt špatné "křížení", ale podle mě je ten sjezd i docela dost ostrý a není moc varianta, jak ho vylepšit. Nedávno tam dělali něco se skálou a ještě opravovali vozovku. Na nový asfalt naházeli takovou vrstvu štěřku, že jsem dostal poprvé v životě neplánovaně driftoval(kromě zimy). Je jsem předokolkou a asi 40 v levém pruhu a vpravo byla dodávka, poté jsem měl trošku hnědé trenky .(pořádné označení se tam objevilo až v dalších dnech)Aram96 píše:Jen dotaz, proč je tendence rušit tu vratnou větev v Chlumecké ? Naopak bych očekával, že bude zkapacitněn stávající stav
Je tam potřeba poměrně pomalá rychlost, ale vzhledem k tomu křížení se dost často stane, že tam musíte sjet trochu rychleji.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
No vzhledm k tomu, ze ta skala je prirodni pamatka, tak s ni toho moc udelat nepujde.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
No ty úpravy a zajištění, co tam někdo spáchal, moc na přírodní památku nevypadají...
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Ale jde, a to skrze výjimku ze Zákona o ochraně ŽP, vydanou MŽP. Což ovšem v našich končinách je prakticky neproveditelné, takže souhlasím s Vámi, že to udělat nepůjde.Geo píše:No vzhledm k tomu, ze ta skala je prirodni pamatka, tak s ni toho moc udelat nepujde.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Může mi někdo znalý nastínit co je na té skále přírodně památeční ? díky
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Z druhé strany https://mapy.cz/s/jotebucada je PP Chvalský lom https://cs.wikipedia.org/wiki/Chvalský_lom
V září 1988 byl areál lomu prohlášen přírodní památkou.
Důvodem pro vyhlášení této přírodní rezervace byl vzácný výskyt břehule říční, dále byla snaha ochránit opěrný geologický profil v peruckém a korycanském souvrství odkrytý ve zdejším opuštěném lomu u silnice. Je zde dobře patrný přechod mezi geologickými obdobími křídy a cenomanu.
Břehule říční https://cs.wikipedia.org/wiki/B%C5%99eh ... %8Dn%C3%AD
V září 1988 byl areál lomu prohlášen přírodní památkou.
Důvodem pro vyhlášení této přírodní rezervace byl vzácný výskyt břehule říční, dále byla snaha ochránit opěrný geologický profil v peruckém a korycanském souvrství odkrytý ve zdejším opuštěném lomu u silnice. Je zde dobře patrný přechod mezi geologickými obdobími křídy a cenomanu.
Břehule říční https://cs.wikipedia.org/wiki/B%C5%99eh ... %8Dn%C3%AD
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Teda Houdini to je super vysvětlení . Díky chlape za osvětu !
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
A co varianta odvozená od SSZ s křížením, ale jeden z proudů vést v úrovni -1?
Buď směr Chlumecká -> Náchodská tudy. Od podjezdu mezi OC ke sjezdu na pumpu je to asi 350 m, ke křižovatce s Hartenberskou asi 430 m. To by mohlo vyjít.
Anebo směr D0 -> Chlumecká tudy. V té by bylo třeba klesat o dvě úrovně na zhruba 300 m, ale i to by asi šlo. Něco podobného je na rampě Veselská - > Cínovecká, která klesá o 2 úrovně na zhruba 200 m. Ale v plánku je tato rampa 2-pruhová, tak by asi vyšla stavebně náročnější.
Buď směr Chlumecká -> Náchodská tudy. Od podjezdu mezi OC ke sjezdu na pumpu je to asi 350 m, ke křižovatce s Hartenberskou asi 430 m. To by mohlo vyjít.
Anebo směr D0 -> Chlumecká tudy. V té by bylo třeba klesat o dvě úrovně na zhruba 300 m, ale i to by asi šlo. Něco podobného je na rampě Veselská - > Cínovecká, která klesá o 2 úrovně na zhruba 200 m. Ale v plánku je tato rampa 2-pruhová, tak by asi vyšla stavebně náročnější.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Lidi, vždyť jsme tady ve městě, vám opravdu přijde v pořádku sem cpát další podjezdy a nadjezdy, když ty úrovňové křižovatky mají dostatek kapacity i v dlouhodobém výhledu? A utrácet za to peníze z Vašich daní?
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Tuto variantu již píši několik příspěvků zpět. Jen navrhuji -1 nikoliv -2 a to tak, že by Náchodská nasypala - měla od mostu s D0 vyšší náběh. Výšková úroveň benzínky by se získala o trochu dříve. Tak by se dalo získat pár metrů a rampa D0 - Chlumecká by vedla v zářezu - zhruba na úrovni podchodu pod rampou Chlumecká - D0 - pohled od benzinky:dd píše:A co varianta odvozená od SSZ s křížením, ale jeden z proudů vést v úrovni -1?
Anebo směr D0 -> Chlumecká tudy. V té by bylo třeba klesat o dvě úrovně na zhruba 300 m, ale i to by asi šlo. Něco podobného je na rampě Veselská - > Cínovecká, která klesá o 2 úrovně na zhruba 200 m. Ale v plánku je tato rampa 2-pruhová, tak by asi vyšla stavebně náročnější.
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.589979 ... itch=0.136
Rampa by podešla Náchodskou a nastoupala zpět k mostu s D0:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... PsG1NhE8IB
Rampa Chlumecká - D0 by se musela zúžit nebo sebrat Lidlu jednu řadu parkovacích míst. Podchod posunout nebo vyřešit jinak.
D0 úplně město není a vykřížení je tam krátké.mapman píše:Lidi, vždyť jsme tady ve městě, vám opravdu přijde v pořádku sem cpát další podjezdy a nadjezdy, když ty úrovňové křižovatky mají dostatek kapacity i v dlouhodobém výhledu? A utrácet za to peníze z Vašich daní?
Naposledy upravil(a) Anonym dne 3.1.2020 14:29:14, celkem upraveno 1 x.
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
A mají skutečně? Jsou na to někde nějaká čísla?mapman píše:Lidi, vždyť jsme tady ve městě, vám opravdu přijde v pořádku sem cpát další podjezdy a nadjezdy, když ty úrovňové křižovatky mají dostatek kapacity i v dlouhodobém výhledu? A utrácet za to peníze z Vašich daní?
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Je na to zpracovaná mikrosimulace s následujícími závěry:
4 ZÁVĚRY A DOPORUČENÍ
Předmětem studie bylo posouzení mimoúrovňové křižovatky Chlumecká ve 4 variantách pomocí mikrosimulace dopravního proudu.
4 varianty uspořádání křižovatky:
• varianta srdcovitého uspořádání (současný stav + 3 jízdní pruhy na D0)
• varianta s okružní křižovatkou
• varianta SSZ s křížením
• varianta SSZ – styková křižovatka
Intenzity dopravy pro posuzovaný rok 2030 byly převzaty z dopravního modelu od TSK Praha a přepočteny na špičkovou hodinu dle variací zjištěných automatickými sčítači dopravy.
Z posouzení dynamickou mikrosimulací vyplývají následující závěry:
Varianta srdcovitého uspořádání
Varianta zachovává stávající srdcovité uspořádání, kde se vozidla jedoucí od D1 směrem na Chlumeckou musí zařadit do proudu vozidel přijíždějících od Černého Mostu směrem na D10, přičemž na zařazení a sjetí z D0 mají přibližně 150 metrů. Detektor kolony zaznamenal až 137 zastavení za hodinu z důvodu nepodařené změny jízdního pruhu. Toto se jeví jako největší zápor varianty, kterou je jinak možno považovat za vyhovující.
Varianta s okružní křižovatkou
Navržená turbo okružní křižovatka, a tedy i celá tato varianta, je nevyhovující. Na jižním vjezdu do okružní křižovatky od D0 se tvoří z důvodu nedostatečné kapacity tohoto vjezdu kolona, která se vzdouvá po D0 až na dálnici D11. K tvorbě kolony na tomto vjezdu minoritně přispívá i krátká mezikřižovatková vzdálenost mezi okružní a světelně řízenou křižovatkou Náchodská x Hartenberská.
Varianta SSZ s křížením
Varianta je z dopravního hlediska vyhovující. Samotné křížení je značně nestandartní prvek, jehož výhodou je proti variantě se stykovou křižovatkou možný průjezd 2 jízdními pruhy a větší vzdálenost mezi sjezdem z D0 a stopčárou SSZ, tedy je zde větší rezerva na případnou kolonu. Maximální zaznamenaná délka kolony od stopčáry směrem na D0 je 68 m, takže kolona nikdy nezasahovala až k místu odpojení z D0.
Varianta SSZ – styková křižovatka
Varianta je z dopravního hlediska vyhovující. Maximální zaznamenaná délka kolony od stopčáry směrem na D0 je 61 m, takže kolona nikdy nezasahovala ke sjezdu z D0. Vzhledem k tomu, že průjezd po Chlumecké směrem na Horní Počernice je veden pouze jedním jízdním pruhem, tak zde proti variantě s křížením dochází k tvorbě delších kolon (14 m místo 8 m ve variantě s křížením), časové zdržení proti téže variantě je však jen nepatrně vyšší (o 1 sekundu, tedy 13 s).
Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice
Díky, to vypadá, že bude stačit obyčejná úrovňová křižovatka. Zbývá tedy jediná otázka: jsou ty "převzaté kapacity" reálné i ve výhledu 20 let?