[D0] 510 Běchovice - Satalice
Re: 510 Běchovice - Satalice
Je to rok co tam nebydlím a začíná se to tam měnit... Provizorní světelná křižovatka se upravila (dnes dost lepší) a podjezd pod R1 se nejspíš rozšiřuje? snad upraví i tu navazující cestu do Horních Počernic směr Lidl. To nákupní centrum bude obrovská dominanta Černého Mostu. Nevím jestli je to správné... Chybí tam slušný park a u bytových domů parkovací místa
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 510 Běchovice - Satalice
Pořád asi OT, ale včera jsem parkovací dům navštívil, a důrazně nedoporučuju. Není problém se do něj trefit, stojí tam pracovníci s ukazateli. Ale vlivem nedostatečné kapacity výjezdu (jeden pruh, dává se přednost na Bryksově, a pak semafor na křižovatce u podjezdu okruhu) se tam tvoří kolony, řekl bych tak stupeň 4-5. Výjezd mi trval minimálně 20 minut, a to jsem byl jenom o jedno patro nad jeho úrovní a poměrně blízko, z vyšších pater se táhla nekonečná kolona. A to celé v pracovní den okolo sedmé večer.
Zajímavé je na něm třeba to, že nad každou uličkou svítí počet volných míst v ní.
Zajímavé je na něm třeba to, že nad každou uličkou svítí počet volných míst v ní.
Re: R1 - Pražský okruh
Co to tam montuje ten velký jeřák?kasme píše:MÚK Satalice a 510 trochu podrobněji
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... r1/111001/
Re: R1 - Pražský okruh
portál dopravního značení MÚK Satalicedvs píše:Co to tam montuje ten velký jeřák?kasme píše:MÚK Satalice a 510 trochu podrobněji
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... r1/111001/
Re: 510 Běchovice - Satalice
stavba (reko) mostu finišuje, na dopravniinfo.cz je uzavírka na R1 do 16.11.2011
ropid.cz píše:výluka BUS 296
od 28.10.2011 (19:00 hod.) do 30.10.2011 a od 4.11.2011 (19:00) do 6.11.2011
...
Důvod: demontáž lešení na mostě na Pražském okruhu (Východní spojka)
Re: 510 Běchovice - Satalice
V jakém stavu je EIA na 510, která byla před více než rokem vrácena?
Nešlo by aspoň protlačit mini zkapacitnění 510 spočívající v rozšíření připojení D11 k R1 ve směru na Štěrboholskou, aby bylo dvoupruhové. Uprostřed místo na třetí pruh je a o nějakých set metrů by se prodloužil připojovák. Trochu by to pomohlo a vyhozené peníze by to nebyly. Od R10 by byl průběžný pravý a z D11 levý. EIA na zkapacitění MUK Rybníčky také prošla a EIA na MO tehdy také nebyla. Pokud opadnou ty kolony na D11, tak přeci emise klesnou a to je přínos pro životní prostředí.
Nešlo by aspoň protlačit mini zkapacitnění 510 spočívající v rozšíření připojení D11 k R1 ve směru na Štěrboholskou, aby bylo dvoupruhové. Uprostřed místo na třetí pruh je a o nějakých set metrů by se prodloužil připojovák. Trochu by to pomohlo a vyhozené peníze by to nebyly. Od R10 by byl průběžný pravý a z D11 levý. EIA na zkapacitění MUK Rybníčky také prošla a EIA na MO tehdy také nebyla. Pokud opadnou ty kolony na D11, tak přeci emise klesnou a to je přínos pro životní prostředí.
Re: 510 Běchovice - Satalice
Nápad vypadá dobře, ale obávám se, že by to k ničemu nebylo - ty kolony na D11 nejsou primárně z důvodu připojení, ale proto, že dál není kam jet.dvs píše:V jakém stavu je EIA na 510, která byla před více než rokem vrácena?
Nešlo by aspoň protlačit mini zkapacitnění 510 spočívající v rozšíření připojení D11 k R1 ve směru na Štěrboholskou, aby bylo dvoupruhové. Uprostřed místo na třetí pruh je a o nějakých set metrů by se prodloužil připojovák. Trochu by to pomohlo a vyhozené peníze by to nebyly. Od R10 by byl průběžný pravý a z D11 levý. EIA na zkapacitění MUK Rybníčky také prošla a EIA na MO tehdy také nebyla. Pokud opadnou ty kolony na D11, tak přeci emise klesnou a to je přínos pro životní prostředí.
Re: 510 Běchovice - Satalice
Jasně, že by to chtělo ještě 3 pruhovou Štěrboholskou od Průmyslové, ale to jsme řešili v jiném vlákně. I kdyby, ale byla ta Štěrboholská 3 pruhová, tak jednopruhové napojení D11 prostě nestačí. Jednopruhový připojovák má kapacitu jenom 1500voz/hod a D11 dopoledne bude mít něco mezi 2000 až 3000voz/hod a to vytváří kolonu samo o sobě.MPMP píše:dvs píše:V jakém stavu je EIA na 510, která byla před více než rokem vrácena?
Nešlo by aspoň protlačit mini zkapacitnění 510 spočívající v rozšíření připojení D11 k R1 ve směru na Štěrboholskou...Nápad vypadá dobře, ale obávám se, že by to k ničemu nebylo - ty kolony na D11 nejsou primárně z důvodu připojení, ale proto, že dál není kam jet.
Re: 510 Běchovice - Satalice
Čísla ze sčítání dopravy 2010, ze kterých by se to snad dalo odhadnout. Jsou za celou D11 v obou směrech (sč.úsek: 1-8300) a vybral jsem jen to podstatné:dvs píše:Jednopruhový připojovák má kapacitu jenom 1500voz/hod a D11 dopoledne bude mít něco mezi 2000 až 3000voz/hod a to vytváří kolonu samo o sobě.
Kód: Vybrat vše
Hodinová intenzita dopravy
+-- Padesátirázová intenzita dopravy voz/h 4061
+-- Špičková hodinová intenzita dopravy voz/h 4614
Roční špičková hodinová intenzita dopravy voz/h 4919
Roční průměr intenzit, den (06-18) voz/den 29649
Když vezmu roční průměr za těch 12 hodin (6-18), tak mi vyjde, že by tam mohlo jet cca 618 vozidel/hod (29649 / 12 / 2 / 2 = 618).
No a když vezmu tu roční špičkovou hodinovou intenzitu, vejde mi v extrémním případě 1229 voz/hod.
No a pak je tam ještě jaksi jedna proměnná ... do té rampy se ještě připojuje doprava z obchodní zóny ... a ta v těch číslech není. Pro ty si musíme dojít na TSK Praha ... takže intenzita dopravy v roce 2010 mezi uzly 9089 a 9033 (tj OBCHODNÍ CČM - PRAŽ.OKRUH) dělá v jednom směru 12442 voz./24 hod (v prac. dny). Takže tento dopravní proud se opět dělí na další 3 směry, a řekněme že 50% z celku jede na R1 jih (tj směr ŠR). Vychází mi z toho průměrně za celý den 254 voz./hod. na této rampě (v nákupních špičkách bych to odhadoval i na 800, ale to fakt vařím z vody).
Shrnuto a podtrženo ... nevěřím tomu, že se na té rampě běžně dopoledne vyskytuje 2-3 tis. voz. / h. Věřil bych tak číslu 1 - 1,5 tis. voz. / h., spíš i míň.
PS: výpočet je samozřejmě jen orientační a silně amatérský
Re: 510 Běchovice - Satalice
Souhlasím - ještě jsem tam nezažil kolonu, pokud je dál po 510 směr ŠR volno.
Re: 510 Běchovice - Satalice
No jasně když toho jede málo tady, tak dál toho už nepřibude tolik, aby se to nezvládlo i na připojení Průmyslové. Když se to zacpe tady, tak dál to drhne taky.MPMP píše:Souhlasím - ještě jsem tam nezažil kolonu, pokud je dál po 510 směr ŠR volno.
No s tou interpretací trošku nesouhlasím. Špičku nemůžu rozdělit přeci půl na půl - spíš bych řekl, že to je 70% 30%. Doposud více aut zabočovalo na R1 - Štěrboholskou - Jižní spojku. Už jenom takovéto posuny v procentech trochu přidají a posunou to jinam. Naopak v dopolední špičce bych neřešil moc nájezd od nákupní zóny.Petr Pokorný píše:Tak ... a jak to teď interpretovat
Kouknul jsem na maps.google.com s vrstvou doprava a tam je zajímavé, že hnědá čára není celá Štěrboholská, ale jsou tam vidět dvě úzká místa - napojení D11 a Průmyslová. A ještě je zajímavé, že se vyskytují kolem 8:00 v pondělí, úterý a ve středu (ve čtvrtek a v pátek se už hold do Prahy tak nejezdí).
Re: 510 Běchovice - Satalice
Tak jsem koukal do normy ČSN 736102 (obr. A12 v příloze) a pro připojovák s intenzitou nad 1200voz/hod by se mělo uvažovat o dvoupruhovém řešení.Petr Pokorný píše:Shrnuto a podtrženo ... Věřil bych tak číslu 1 - 1,5 tis. voz. / h., spíš i míň.
Re: 510 Běchovice - Satalice
Taky se o něm uvažuje v souvislosti s rozšířením 510 na 3+3 Jak je to s EIA bohužel nevím, pokusím si vzpomenout a zjistit.dvs píše:Tak jsem koukal do normy ČSN 736102 (obr. A12 v příloze) a pro připojovák s intenzitou nad 1200voz/hod by se mělo uvažovat o dvoupruhovém řešení.Petr Pokorný píše:Shrnuto a podtrženo ... Věřil bych tak číslu 1 - 1,5 tis. voz. / h., spíš i míň.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 510 Běchovice - Satalice
včera lajnovali levý pás (Bě => ČM)
pravý vypadal nalajnovaně
pravý vypadal nalajnovaně
Re: 510 Běchovice - Satalice
Tak zde máme problém s dilatačními závěry (Běchovice + most přes údolí Rybného potoka D8).
O problému se podle mě ví min. rok a co se o tom psalo, tak např. v Rakousku se tyto dilatační závěry nesmí vůbec používat.
http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_ ... l--1125323
O problému se podle mě ví min. rok a co se o tom psalo, tak např. v Rakousku se tyto dilatační závěry nesmí vůbec používat.
http://www.rozhlas.cz/zpravy/politika/_ ... l--1125323
Re: 510 Běchovice - Satalice
Kromě této "zdramatizované" reportáže si stojí za to ještě poslechnout odpolední vyjádření mluvčí ŘSD http://prehravac.rozhlas.cz/audio/2747259 cca od 41 min
Re: 510 Běchovice - Satalice
Jsem se vůbec nedozvěděl, proč ten šroub praskne a v čem jsou tak špatné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 510 Běchovice - Satalice
Jestli v těch Běchovicích vydržely desky 20 let bez maléru, tak jsou asi kvalitní.
Re: 510 Běchovice - Satalice
Nene, desky v Běchovicích se dělaly cca. před 4 lety nové...
Re: 510 Běchovice - Satalice
i levý most u CČM je po rekonstrukci v plném provozu
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... r1/121201/
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... r1/121201/
Re: 510 Běchovice - Satalice
Vypsána soutěž na opravu povrchu:
Odhad ceny: 200.000.000 CZK
http://www.isvzus.cz/cs/Form/Display/38 ... ght%3A60pxR1 510 Satalice - Běchovice, oprava: Stavba zahrnuje rekonstrukci (opravu) stávajících vozovek obou jízdních pásů hlavní trasy PO na úseku SOKP 510 v rozsahu od km 60,2 do 63,9.
Odhad ceny: 200.000.000 CZK
Re: 510 Běchovice - Satalice
A to rozšíření na 3+3 a úprava múk s D11 se má dělat až spolu s 511? Nebo až s 520?
Re: 510 Běchovice - Satalice
Vzhledem k chystané rekonstrukci to odhaduji na příští dvacetiletku.michal píše:A to rozšíření na 3+3 a úprava múk s D11 se má dělat až spolu s 511? Nebo až s 520?
Re: 510 Běchovice - Satalice
No právě, neměl jsem pocit, že to potřebuje nějak zásadní opravu, tím spíš s výhledem, že se něco bude dít. Takže buď se dít nic nebude, nebo se jen plýtvá s prostředky těsně před tím, než se bude něco dít. Obojí je běžnou realitou této země.
Re: 510 Běchovice - Satalice
Proběhne oprava včetně rozšíření zpevnění tak, aby se mohl při uzavírkách vést provoz 2+2, prodlouží se připojovací pruh z D11 směr ŠR a jiné drobné úpravy. Také dojde k opravě mostů (separé zakázky). Je to všechno připraveno tak, aby na to mohla navázat akce zkapacitnění, která však bude vyžadovat dokončení EIA, ÚR atp. To je na delší dobu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!