Stránka 19 z 33

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 9:16:25
od MPMP
Lynx píše:Po delší době jsem dnes jel po 510 a nemile mě překvapilo, že je ve směru na jih po celé trase omezení na "80 km/hod". V protisměru je "stovka". To taky není žádná slast, ale jakžtakž se to dá pochopit vzhledem k blízkosti křižovatek a hustotě provozu. Ale osmdesátka na dálnici, trvale několik kilometrů, to je fakt zbytečná buzerace.
Není - omezení je od křižovatky s Chlumeckou (průplet s MÚK na D11) a následuje dvoupruhové připojení D11 (tam to taky na "stovku" nevypadá). Pak máte kousek "lesem" a následuje prudká pravotočivá zatáčka, ve které to taky na "stovku" není. Takže byste ji mohl povolit na tomto úseku a to (uznejte sám) nedává moc smysl.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 9:46:54
od musklin
To je o tom, že Lynx vidí situci, zamyslí se a napadne ho proč...?
Na to je reakce jak od algoritmu, který se není schopen učit...To jsou opravdu zvěrstva co se tu děje na poli projekce. Teď jsme jel několikrát obchvat Kolína - tak zprasenou stavbu, kde mohl být klidně na skoro stejném profilu střídavý třípruh a místo toho je řešení, kde stačí pomalý nákladák = šňůra aut + rychlost projetí 70 km/ h ----> fakt super investice do obchvatu za 2 miliardy.
510 má mít v levém pruhu mezi Štěrboholskou a Chlumeckou naprosto v pohodě 100 km - kdyby se někdo hodně bál, tak omezenou na 18-06, kdyby někdo přemýšlel tak proměnnou dopravní značku.
Jezdím tudy naprosto v pohodě večer kolem 20-22 hod mezi 100 -120 - no problem - mám najeto hodně v Evropě a USA, nikdy jsme nedostal pokutu za rychlost a nikdy jsme neboural.
Problém je jen v době špičky, kdy tranzitující náklaďáky "vytlačí" osobáky do levého pruhu, který samozřejmě nestačí a už to stojí.
Zajímavé, že o pár km dál na horší a a užší D10, exit 3 stojí kolona až na dálnici (díky zprasenému KO).. je tam kilo - no problem, v opačném směru se to od exitu 3 také zpomaluje každé ráno - pravý pruh max. rychlost kolem 80 km, je tam kilo (pokud se nepletu dokonce až za exitem) - no problem.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 9:58:10
od bojler
Pro ilustraci - silnice I/53 vede od Dyjské křižovatky až do Lechovic v polích. Kolem silnice je široký pás trávy, je to prakticky celé rovinka a nebo mírné svahy. I tak prý bude jen obyčejná silnice a "máme být rádi, že vůbec nějaká bude". Tak co chcete, když tady někteří jsou schopni obhajovat osmdesátku na "pouhém" 1km úseku. Potvrzuji příspěvek musklina, problémem popisovaného úseku je pouze silný provoz. Mimo špičku se tam dá jet i nad 120 s prstem v nose.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 10:24:21
od Lynx
Souhlasím s musklinem a bojlerem. Další věc je, že si myslím že není zbytečné zvýšit rychlost "jen na kilometru". Naopak, omezení by se mělo týkat opravdu jen odůvodněných úseků. Jakýkoliv metr omezení navíc je ke škodě a mimo jiné snižuje respekt k dopravním předpisům. Protože jet pouhou osmdesátkou v tom kilometrovém úseku lesem opravdu není žádný důvod.

Ohledně té D10 a exitu 3 - plně potvrzuji. Každodenně tam stojí fronty na krajnici dálnice. Pravidelně se navíc stává, že někdo ZASTAVÍ ZA PLNÉHO PROVOZU V PRAVÉM PRUHU DÁLNICE ! a chce se vecpat do té fronty odbočujících. A v tomto krajně nebezpečném místě je povolená "stovka".

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 10:25:30
od Martin z Ostravy
Stačila by doporučena 80 s časovou dodatkovou a hotovo, stejně se tam v té špičce víc jak 80-90 jet prostě nedá. Ale tady všichni jsou alibisti, protože co kdyby něco a tak to pak vypadá, lidi stejně na značky serou a ten jeden, co se jí bude řídit (cizinec) a půjde tak proti proudu, bude akorát vytvářet překážku a provoz spíše zkomplikuje a celý besip je v háji.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 10:45:08
od MPMP
Ano, přispěvatelé, kteří píší, že se tam "dá jet v pohodě víc" mají naprostou pravdu a pro "myslícího řidiče" to opravdu není problém (jezdím tam denně a vím o čem mluvím).
Horší už to je s těmi "nemyslícími", kteří jsou schopni Vám to tam z připojováku poslat rovnou před kapotu v minimální rychlosti a pak s těmi, kteří když uvidí omezení na 100 km/h, pojedou 120 a to i v místech, kde bývají denně kolony a za zatáčku není vidět.
Pokud by tam bylo proměnné dopravní značení, byl bych všemi 10 pro, takhle ale jsem proti a rozhodně bych nechtěl (s povolenou stovkou) zažít konec kolony hned za Běchovickou zatáčkou. A ten tam vzniká každé ráno.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 11:36:52
od Lynx
A není to omezení na osmdesátku málo, Antone Pavloviči ? Nebyla by lepší "pro jistotu" padesátka ? A nebo onen proslulý muž s červeným praporkem běhající před vozidlem ?

Popsal jste naší praxi dosti trefně. Protože existují i různí exoti co nedodržují nikdy nic, tak pro jistotu omezíme všechny na minimum. Důsledky to má pak takové, že to značení nedodržují ani ti slušní, protože je to prostě extrémně přísné. A pak opravdu nedodržuje ta omezení skoro nikdo, protože je přestane brát vážně. To je kruh vedoucí do pekel.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 12:38:56
od MPMP
Lynx píše:A není to omezení na osmdesátku málo, Antone Pavloviči ? Nebyla by lepší "pro jistotu" padesátka ? A nebo onen proslulý muž s červeným praporkem běhající před vozidlem ?
Nikoliv, není. Za prvé to je rychlost, při které se dá do kolony za zatáčkou dobrzdit (odzkoušeno několikrát "naživo"), za druhé, i ti největší ignoranti, kteří jezdí tak rychle, jak sami chtějí bez ohledu na DZ, pokud jedou "nad limit", přeci jen si dávají aspoň trochu pozor na dopravní situaci. To je prostě lidská psychika a podvědomí, s tím nic neudělají ani největší "borci" a za třetí, další snižování by bylo kontraproduktivní. Všechny zákazy, které se přeženou, se míjejí svým účinkem.
Schválně, zkuste si "Běchovickou zatáčku" projet někdy v klidové době 60 km/h, 80 km/h a 100 km/h a pak mi řekněte, kdy Vám to přišlo "nejpřirozenější".

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 14:05:21
od bojler
Narovinu říkám, že značky s výjimkou neznámých úseků už naprosto ignoruju. Rozpor mezi značením a skutečným nebezpečím je často na obě strany. Jsou bezproblémové úseky (tento), které slouží snad jenom k exhibici policie. A naopak místa, kde např. chybí plná a celá řada řidičů "kdyžnicneporušujunemůžesemněnicstát" se pak velmi diví..

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 14:16:32
od Lynx
MPMP píše:
Lynx píše:A není to omezení na osmdesátku málo, Antone Pavloviči ? Nebyla by lepší "pro jistotu" padesátka ? A nebo onen proslulý muž s červeným praporkem běhající před vozidlem ?
Nikoliv, není. Za prvé to je rychlost, při které se dá do kolony za zatáčkou dobrzdit (odzkoušeno několikrát "naživo"), za druhé, i ti největší ignoranti, kteří jezdí tak rychle, jak sami chtějí bez ohledu na DZ, pokud jedou "nad limit", přeci jen si dávají aspoň trochu pozor na dopravní situaci. To je prostě lidská psychika a podvědomí, s tím nic neudělají ani největší "borci" a za třetí, další snižování by bylo kontraproduktivní. Všechny zákazy, které se přeženou, se míjejí svým účinkem.
Schválně, zkuste si "Běchovickou zatáčku" projet někdy v klidové době 60 km/h, 80 km/h a 100 km/h a pak mi řekněte, kdy Vám to přišlo "nejpřirozenější".
Hrajete falešně. Dobře víte, že se tady nevede debata o Běchovické zatáčce - tedy o přejezdu z D0 na Štěrboholskou radiálu, ale o rovném úseku před tou zatáčkou (stavba 510) , který je dlouhý asi 4 km. V té zatáčce je osmdesátka odůvodněná, o to se nikdo nepře, neodůvodněná "80 km/hod" je však na té 4 kilometrové rovince před tou zatáčkou. Situace se dá racionálně řešit umístěním značky "80" až před zatáčku a ještě před tím umístěním značky "pozor kolony".

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 17:18:53
od Honey72
Nechápu, co tu nechápete. Tato část okruhu je zcela mimo současné normy. Nejen vzdálenostmi křižovatek, kde skončí připojovací pruh a vlastně hned následuje odbočovací, některé jsou dokonce sdružené a bez kolektoru. Ale na všech těch křižovatkách je hustý provoz. Něco jiného by bylo, kdyby šlo o obyčejné MÚK někde na Vysočině, ale prostě při vyšší rychlosti hrozí, že proud vozidel nebude moci najet do proudů vozidel na okruhu. Dále je vysoký provoz na samotném okruhu a při vyšší rychlosti nemusí řidič co tam nejezdí denně stačit sledovat všechny ty návěsti, jízdní pruhy a že jich tam je požehnaně. 80 je při dálničních průjezdech městy klasika, znám i místa kde je 60 či opravdu 50 Antone Pavloviči a dokonce věřte nevěřte i 40 :-) Samozřejmě, má to jiný účel https://www.google.cz/maps/@52.6189836, ... 6656?hl=cs
Prostě, zvýšení rychlosti tu nemá smysl, dokud zde nebudou tři pruhy, kolektory a proměnlivé značení a konečně, protihlukové stěny. A zvýšit rychlost v lesíku ? I tam na sebe hned navazují křižovatkové pruhy a nechat z 80 stovku na pár stovek metrů je stejně kontraproduktivní, jako když je konec obce začátek obce pár set metrů od sebe :-)

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 21:31:44
od Mike
měl Lynx štestí, že tam mohl jet
v měsíci jsou tak 3-4 dny, kdy se tam běžně jezdí 100 a víc
zbytek měsíce je kolona do půlky mostu k OC, případně na Čerňák nebo až na VR

tenhle úsek se trochu probere až s 511

ona by mohla být už od podjezdu pod tratí, odtamtud vidíte do celého údolí, ale jak řečeno, "kdyby to zachránilo jediný život..."

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 4.5.2018 23:08:25
od Lynx
Honey72 píše:Nechápu, co tu nechápete. Tato část okruhu je zcela mimo současné normy. Nejen vzdálenostmi křižovatek, kde skončí připojovací pruh a vlastně hned následuje odbočovací, některé jsou dokonce sdružené a bez kolektoru.
Mýlíte se, je tam kolektor (MÚK s D11). Pro 80 km/hod tudíž není žádný důvod ani v těchto místech, ani v následném lesíku. Minimálně tyto 2-2,5 km by mohly být alespoň na stovce úplně v pohodě a bezpečně.
Honey72 píše: A zvýšit rychlost v lesíku ? I tam na sebe hned navazují křižovatkové pruhy a nechat z 80 stovku na pár stovek metrů je stejně kontraproduktivní, jako když je konec obce začátek obce pár set metrů od sebe :-)
Zásadně nesouhlasím. Naopak je naprosto kontraproduktivní nechávat omezenou rychlost tam kde není důvod, odůvodnění mého názoru, viz předchozí příspěvky.

V tomhle se holt asi neshodneme. Divím se, že je tady tolik příznivců šnečí jízdy. A to jsem přitom ve městě jeden z malá co rychlost většinou dodržují.A při mojí padesátce v zastavěných částech města mě spousta lidí předjíždí.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 5.5.2018 6:37:36
od mapman
Tak já to tu trochu rozseknu. Rozdílné rychlosti pro oba směry jsou dány rokem opravy té které poloviny a s tím související příslušností úřadů. Dopravní značení směr Běchovice stanovoval ještě v roce 2015 magistrát na žádost zadavatele opravy - Závodu Praha ŘSD - který s ohledem na požadavky přilehlých městských částí ohledně hlukové zátěže požadoval 80 na tvrdo pro obě strany.

Stanovení pro směr Satalice už vydávalo s ohledem na změny v zákoně o pozemních komunikacích Ministerstvo dopravy, a tady se podařilo i po dohodě s dotčeným orgánem prosadit 100ku navzdory potenciálním problémům s hlukem. Problematická 80ka u STOPky při nájezdu od obchodní zóny směr Satalice byla vyřešena díky vytvoření průpletu pomocí vodorovného značení. Proto je 100ka na celém opravovaném úseku v tomto směru.

Chystá se i 100ka pro směr Běchovice. Bude stanovena buď letos spolu se zřízením BUS pruhu mezi D11 a I/12 nebo v jiné souvislosti ale určitě je zájem rychlosti sjednotit.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 6.5.2018 18:49:05
od Jakub Šponar
mapman píše: Chystá se i 100ka pro směr Běchovice. Bude stanovena buď letos spolu se zřízením BUS pruhu mezi D11 a I/12 nebo v jiné souvislosti ale určitě je zájem rychlosti sjednotit.
A tohle někdo fakt myslí vážně?? Bus pruh na debilnějším místě už snad ani nejde vymyslet.
Pokud se nepletu tak tam jezdí dva autobusy (z toho jedna je "obskurní" 240)

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 6.5.2018 19:35:17
od hekor
Tak to snad bude v odstavném pruhu, ne? Protože jinak by to byla opravdu ultrabejkárna...

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 6.5.2018 20:23:27
od Mike
je tam rezerva pro 3pruhy, nyní nevyužitá
a tohle přidá asi 8km BUSpruhu, to se před volbami hodí ....

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 6.5.2018 20:25:40
od ElWapp
První bus pruh na dálnici? Jsem zvědavý jakým originálním způsobem se to vyznačí - v kombinaci s již osazenými novými velkoplošnými značkami...

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 6.5.2018 20:32:04
od Lenny
Jak jednou tam bus-pruh někdo zavede, už ho nikdo nezruší. Tedy zruší, ale bude se muset postavit souběžná silnice s okruhem, po které ten bus bude jezdit. :lol:

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 7.5.2018 3:17:52
od kot
Chce se mi :zvraci: .

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 7.5.2018 6:37:51
od mapman
BUS pruh na dálnici ještě nemáme a i tenhle bude vyznačený žlutě a stanovený jen jako dočasný do doby dostavby stavby 511 okruhu. O jeho účelu by nám tu možná mohl více napsat m@rtin?

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 7.5.2018 8:56:13
od michal
Do doby dostavby 511? Takze v podstate trvale reseni, protoze tomu, ze stavba 511 v pristich 20 letech vznikne, bohuzel prestavam verit... :ko:

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 9.5.2018 8:46:09
od Sosa
Hodně bude záležet na tom, co si letos Pražáci zvolí na magistrát. Pokud to opět bude Stropnický a spol tak to do 20 let nebude. Je ale zvláštní, že tito nepodporují ani stavy MHD, třeba metro.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 9.5.2018 16:05:30
od m@rtin
Ano, o vyznačení buspruhu na 510 jsme opravdu požádali (Ropid). To ještě ale neznamená, že nám bude vyhověno.

Požadavek pramenil pouze a jen z toho důvodu, že se silnice stavebně již připravila na uspořádání 3+3 jízdní pruhy, ale do realizace 511 k faktickému rozšíření nedojde. Na PO 510 jsou v provozu linky 240 a 250, přičemž 250 je hned za autobusem č. 180 linkou s největší průměrnou odchylkou od jízdního řádu v Praze. Běžně zde bývá zpoždění 45 minut v trase Černý Most - Sídliště Rohožník. Díky čemuž se kompletně rozpadá jízdní řád i do protisměru. U linky 250 to ve výsledku vede k potřebě vyššího počtu vozidel a řidičů, a tedy k horší produktivitě na 1 km, což v důsledku Prahu stojí peníze navíc.

Přišlo nám opravdu nepatřičné, aby veřejná doprava stála v kolonách mezi kamiony na komunikaci, kde fyzicky prostor existuje, ale nemá se používat, protože není 511 a není EIA.

Už to, že sem píšu bezmála 10 let o mne doufám vyvrací, že bych byl zelený ekoterorista, který nechce žádný nový kilometr jakékoliv komunikace. Naopak, dokončení PO i MO nepovažuji za nutnost, ale za samozřejmost, nicméně mě dovádí k téměř šílenství, že si rozšíříme D11, ale nemůžeme po ní jezdit, protože nemáme EIA. V případě PO 510 mi přijde buspruh prospěšný, byť bych tam mnohem raději již dávno viděl PO 511, díky které žádný buspruh potřeba nebude.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 9.5.2018 19:40:01
od Japao Joe
Jen pro upřesnění - na D11 EIA je, ale nejsou realizovaná v ní požadovaná opatření.