Stránka 21 z 33

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 14.4.2019 23:55:19
od Aram96
Něco takového, i když to čmrkání v mapách není úplně ono :D
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... AWOJDsOJDg
Jinak počítá to samozřejmě s realizací severní části okruhu a nejspíš nerealizací Vysočasnké radiály, jelikož by asi příliv a odliv aut v MÚK s D10 byl od Prahy o dost vyšší, pak by kolektory možná nestačily...

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 27.6.2019 23:41:30
od Aram96
Já si to teď přesně nevybavuju, ale vejdou se na rampu HK>D0 všechny 3 pruhy ? Nebo to se bude teprve rozšiřovat, aby mohl pravý na sever a dva levé na jih D0 ?
Ideálně do budoucna samozřejmě 2+2 jako je na takových rozpletech normální i v Polsku, ale to počká až do severní části okruhu :lol:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 8:42:33
od krtek700
mapman píše:Ano, tohle všechno platí, na konci srpna se dodělá ten zbytek navazující na opravu levého pásu.
Šířkově by to neměl být žádný problém.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 8:50:43
od MPMP
Aram96 píše:Já si to teď přesně nevybavuju, ale vejdou se na rampu HK>D0 všechny 3 pruhy ? Nebo to se bude teprve rozšiřovat, aby mohl pravý na sever a dva levé na jih D0 ?
Ideálně do budoucna samozřejmě 2+2 jako je na takových rozpletech normální i v Polsku, ale to počká až do severní části okruhu :lol:
Jaké "3 pruhy"? Tam jsou teď 2 a na tom se přece nic při současné rekonstrukci měnit nebude. Jde pouze o opravu povrchu.
Kompletní přestavba MÚK je plánována až při zprovoznění D0 511 a to bude tak na "svatýho Dyndy". :(

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 9:37:20
od Aram96
MPMP píše:
Aram96 píše:Já si to teď přesně nevybavuju, ale vejdou se na rampu HK>D0 všechny 3 pruhy ? Nebo to se bude teprve rozšiřovat, aby mohl pravý na sever a dva levé na jih D0 ?
Ideálně do budoucna samozřejmě 2+2 jako je na takových rozpletech normální i v Polsku, ale to počká až do severní části okruhu :lol:
Jaké "3 pruhy"? Tam jsou teď 2 a na tom se přece nic při současné rekonstrukci měnit nebude. Jde pouze o opravu povrchu.
Kompletní přestavba MÚK je plánována až při zprovoznění D0 511 a to bude tak na "svatýho Dyndy". :(
No ty 3 pruhy, které budou snad do pár let zprovozněny na rozšířené D11 asi ne ? :)
Dík za odpověď, tohle jsem nevěděl, že to je plánováno spolu s D0 511 nebo jsem to zapomněl :ok: Máš na mysli i kolektor pro vratné rampy a rozšíření 510 na 6-pruh - tohle vše půjde dohromady s 511 ?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 12:28:50
od MPMP
Ne, to ne. Psal jsem, že přestavba MÚK D0 - D11 se plánuje až se zprovozněním D0 511.
Rozšíření D11 na 3 pruhy s tím nesouvisí, ale ani nemusí - před MÚK přece 3 pruhy jsou - dva do křižovatky a třetí do nákupní zóny. 8-)

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 12:59:18
od Aram96
MPMP píše:Ne, to ne. Psal jsem, že přestavba MÚK D0 - D11 se plánuje až se zprovozněním D0 511.
Rozšíření D11 na 3 pruhy s tím nesouvisí, ale ani nemusí - před MÚK přece 3 pruhy jsou - dva do křižovatky a třetí do nákupní zóny. 8-)
Chápu, ovšem podle mě součástí té přestavby by mělo být určitě doplnění pruhů na začátku D11. Nejméně 1 pro směr HK-DO, aby ty 3 průběžné pruhy z dálnice mohly pokračovat dál a nemusel se právě jeden odpojovat na nákupní zóny, ideálně však aby šly z D11 4 - 2 na sever D0 a 2 na jih, ale 3 postačí bohatě. A hlavně přidání pruhů pro spojování pruhů z D0 tak, aby se ty 2-pruhové rampy nemusely prvně soukat do jednoho a až pak připojovat k dalším, je potřeba je připojit 2-pruhově, oba směry :kladivo: Plus pak ještě jeden z nákupáku.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 14:22:05
od MPMP
O tom, co by bylo ideální se tu bavit nemusíme, to víme. Diskuze je ale o tom, co se připravuje.
V dokumentaci k procesu EIA z roku 2012 (je stále dostupná zde) se vyskytuje přiložená malůvka.
Zda stále ještě platí, to netuším.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 14:37:26
od michal
Tak si tak rikam, proc se smer D11- CCM neresil stejne jako smer CCM - D11. Jinak doufam, ze se zmenilo to, ze od Chlumecke na D11 byly na 510 dva pruhy, zatimco z 520/D10 jeden... :ko:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 15:46:53
od MPMP
michal píše:Jinak doufam, ze se zmenilo to, ze od Chlumecke na D11 byly na 510 dva pruhy, zatimco z 520/D10 jeden... :ko:
Sorry, "ty nemluvit řečí mého kmene". Jaké 2 pruhy od Chlumecké? Kde?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 16:39:27
od michal
Moc nevim, co na tom nechapete. Na najezdu z Chlumecke smer D11 byly v tom navrhu rozsireni 510 na 3+3 namalovany puvodne dva prubezne pruhy pro pripojeni k 510. Coz mi uz pred lety pri stojici Vysocanske radiale a inzenzitach na Chlumecke smer 510 (D11, SR) prislo fakt ujete...

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 16:49:47
od MPMP
michal píše:Moc nevim, co na tom nechapete. Na najezdu z Chlumecke smer D11 byly v tom navrhu rozsireni 510 na 3+3 namalovany puvodne dva prubezne pruhy pro pripojeni k 510. Coz mi uz pred lety pri stojici Vysocanske radiale a inzenzitach na Chlumecke smer 510 (D11, SR) prislo fakt ujete...
Tak to sorry, takhle ano, ale kde to bylo namalované? V té malůvce, co jsem sem dával já je vidět, že ze severu přicházejí pruhy 4 a předpokládal jsem, že 2 z Chlumecké a 2 od D10. Ale je pravda, že se možná pletu.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 16:58:31
od MPMP
Ve zmiňované dokumentaci k EIA je to tak, jak jsem popsal. Kde jste kdo viděl od D10 1 pruh?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 17:06:10
od michal
Jsou tam 4 pruhy. Pokud jsou dva pro Chlumeckou, dva zbyvaji pro Vysocanskou radialu/D10 a pro stavbu 520. Coz mi prijde ponekud nepomer... Nebo se snad bude vse zase predelavat, az jednou bude 520? To jsme na tom finacne tak dobre a priprava staveb nam jde tak snadno?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 17:06:57
od Jirka L
tady je čistopis DÚR

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 17:10:29
od michal
A jen aby to nezaniklo - to odboceni levym pruhem z D11 smer CCM mi po probehle prestavbe za stamiliony prijde fakt na budku, kdyz opacnym smerem je obdobne pripojeni zruseno. Aha. Takze to zustane pri starem. A posleme nakupujici z CCM rovnou do ctvrteho leveho pruhu... :crazy: Nicmene podle tohoto by to melo byt na hlavni trase okruhu jinak - lepsi. Puvodne byly prubezne na 510 jen dva pruhy v kazdem smeru, nepletu-li se?

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 17:21:05
od michal
Prosim adminy, aby muj predchozi prispevek snad i smazali... Protoze kdyz vidim, jak vypada na zacatku D11 spojeni dvou pruhu ve smeru od 520 a dvou pruhu od 511, dochazi mi slova a chut to dal komentovat...

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 28.6.2019 22:58:37
od Aram96
Tak jsem ani nečekal, že to rozpoutá takovou diskuzi :lol: a díky oběma kolegům za obrázky :ok: , ovšem jak sami uznáte, velmi silně se rozcházejí... :lol:
Můj názor na návrhy (berme finální stav čili dokončený celý okruh a HK-Plzeň (+D6,D7) jezdí severem):

Naprosté minimum je rozšířit D11 o jeden pruh směrem na D0 aby mohly naplno pokračovat 3 pruhy z D11 na další dálnici. Ideálně však tak, jak je na DUR - 4 pruhy, 2 na jih D0, 2 na sever D0. Tak má vypadat dálniční křižovatka. Co se týče toho pruhu, který jede do nákupní zóny, myslím si, že by až tak nevadilo, když by se odpojoval vlevo. To však za podmínky, že tím jezdí pouze OA, nikoli kamiony a zásobování. Tohle bohužel v praxi nevím, kamiony jsem tu jezdit neviděl. Pokud tudy míří i kamiony, tak bych se taktéž přimlouval za lepší řešení a to v podobě, že se tento směr bude odpojovat až ze samotné 2-pruhové rampy D11>511.

Druhá část toho minima, je přidání pruhů ve směru D0>D11. Je potřeba, aby obě 2-pruhové rampy šly do sebe a až poté se ubral jeden pruh, ať už vlevo či v pravo. Pokud bereme dokončený celý okruh, tak spíše ubrat vpravo. Když k tomu přidám pruh z nákupní zóny tak, jak je teď, bylo by dokonce v jednu chvíli potřeba mít 5 pruhů vedle sebe, nedá se svítit. Pokud by se NZ připojovala už na rampu 520>D11, pak by stačily 4 vedle sebe a ty by pak šly do 3.

A konečně, počet pruhů na D0 v průchodu křižovatkou .. myslím si, že po realizaci 511 by to klidně mohlo být tak, že 6-pruhy ze severu i z jihu D0 přechází ve 2 (směr HK) + 2 (průjezd křižovatkou). Pokud však zauvažujeme, že je dokončen celý okruh a zvednou se intenzity (jakože u Prahy se na 200% zvednou) vůbec podle mě není od věci tu křižovatku plánovat na pořádné rozšíření tak, jak vypadají velká křížení v Polsku či Německu, čili na hlavní trase pořád zůstávají 3 pruhy, + 2 se odpojují, čili 5 pruhů vedle sebe, a taktéž připojování za křižovatkou. Proč ne, za vyhozené peníze bych tohle úplně nepovažoval. Ale uznávám, že 3 pruhy v průchodu křižovatkou jsou nejspíš jen kvůli komfortu, nikoli nutnost, jelikož se velká část aut z D0 v této křižovatce odpojuje. Uf :lol:
Edit: který z návrhů je novější ? :) jinak uznávám, že možná není od věci křižovatku rozšířit ve dvou etapách. S 511 to minimum, které jsem napsal čili pouze počet pruhů pro odpojování/připojování pruhů na/z D0, a až pak spolu se severní částí okruhu dodělat další pruh pro rampu D11>520, spojení s NZ či průbězné pruhy na D0 v průchodu křižovatkou :? :?:

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 29.6.2019 8:39:30
od Jirka L
Aram96 píše:který z návrhů je novější ?
DÚR, z roku 2018.

Re: 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3

Napsal: 29.6.2019 9:34:59
od Aram96
Jirka L píše:
Aram96 píše:který z návrhů je novější ?
DÚR, z roku 2018.
Díky :)

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 2.7.2019 8:41:16
od ElWapp
Proč se ustoupilo od logického přeuspořádání a má zůstat napojení na OC levým pruhem? A proč se v rámci DÚR něco neudělá i s tou ostrou zatáčkou dál k Ikee?

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 2.7.2019 11:16:49
od MPMP
Odhaduji, že to přeuspořádání bylo pouze zbožným přáním, v reálu tam na to ale není místo. A to bohužel, protože to vyústilo ve sloučení dvou pruhů od severu (hlavní směr tranzitu !!!) do jednoho před připojením rampy z jihu, škoda.
A ta zatáčka před Ikea je podle mě záměr, není možné pustit auta z dálnice "v přímém směru" do nákupní zóny.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 2.7.2019 13:11:18
od Aram96
Řekl bych, že ta přestavba má jedinou slabinu, jinak je to více než dobré. A to opravdu to velmi rychlé sloučení 2-pruhů do jednoho na rampě 520>D11, tam mělo dojít rozhodně k delšímu 4-pruhovému úseku, poté připojit pruh z OC a poté třeba ubrat jeden pruh vpravo a jeden vlevo.
Říkám si ale, že tento problém by se mohl do budoucna vyřešit tak, že se to "prohodí" a rychlé sloučení do 1 pruhu bude od jihu od 511 a od severu pojedou 2 pruhy pořád dál. To by mělo být akorát o přemalování čar.
Jinak to OC bych řekl, že by nemusel být zase tak hrozný problém, vykřížení z vnějšku by bylo samozřejmě lepší, ale pokud tudy jezdí jen OA, tak bych v tom zase tak velký problém neviděl. Je ovšem pravda, že vyřešit by to šlo poměrně jednoduše a to oba směry připojit/odpojit z ramp mezi D0 a D11, třeba se to někdy dodělá. Pokud není místo, tak je to ale problém, to je jasné, že se nikomu nechce hýbat s celou rampou či dokonce s mosty nad ní.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 2.7.2019 14:24:05
od MPMP
Tady můžete vidět, že to místo tam skutečně není a navíc si myslím, že by nebyl dobrý nápad připojovat rampu z OC v levém oblouku, do kterého není vidět.

Re: [D0] 510 Běchovice - Satalice

Napsal: 2.7.2019 17:15:09
od Aram96
MPMP píše:Tady můžete vidět, že to místo tam skutečně není a navíc si myslím, že by nebyl dobrý nápad připojovat rampu z OC v levém oblouku, do kterého není vidět.
Souhlas, když by se to mělo připojovat takhle, tak by muselo připojování být delší, minimálně až po spojování s rampou od jihu, a i tak by to nebylo ideální kvůli oblouku. Místo jsem viděl, že není, je ovšem pravda, že menší odsunutí té rampy vedle by až takový problém nebyl. Místo pod mostem pod D0 na připojovací pruh by se našlo. Ale jak říkám, větší nedostatek, když už se dělá taková přestavba, vidím v tom rychlém spojování 2 pruhů do 1 místo přidání dalšího pruhu po delší dobu, tenhle nedostatek by zase byl vyřešen právě tím připojením OC směrem na HK už na tu zmíněnou rampu. Směr do OC nemá skrz počet pruhů problém, tam bych spíše viděl problém, pokud tím vnitřním pruhem míří i kamiony, ty budou muset přes 2 nebo 3 pruhy úplně doleva, což je docela nářez i pro ostatní účastníky, přecejen tahle MÚK není takového tvaru, aby zde všechna OA musela zpomalovat na podobnou rychlost jako kamiony (naštěstí :ok: )