[D0] 520 Satalice - Březiněves
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Tak s timhle pristupem brzy narazite. Ted frci samospravne komuny a pravo na cokoliv.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Honzl píše:Pánové, není to zas tak strašné a určitě se dohodnou. Viz toto z jejich prohlášení:
Pokud by však tuto variantu neumožnily „ekonomické, technické nebo geologické okolnosti“, tak by byla přípustná podle vedení města i varianta zahloubení pod úroveň terénu. Právě té dává přednost Ředitelství silnic a dálnic.
Takže, hádám, že bude jeden tunel a dvě zahloubení, vzhledem k nynější finanční situaci a potřebnosti okruhu co nejdříve!!!
Toto nepřímo potvrzuje R. Mádl v dnešním Interview ČT24 (na samém konci, tj. zhruba po 24. minutě).
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/ ... view-ct24/
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
To tu dřív budou jezdit samé elektromobily, než bude 520 hotov. Ale zas by se tak ušetřilo za větrání tunelů.michal píše:Myslím, že kdyby někdo spočítal, kolik benzínu a nafty se ročně jen prostojí v kolonách na Cínovecké, Kbelské a VR kvůli absenci okruhu, nestačili bychom se divit. Pak jsou i ty náklady na provoz tunelů lepší investicí, než to spálit popojížděním v koloně.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Něco nového? Už se staví?
-
- Příspěvky: 4232
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
...staví se leda tak na zadní...obce u trasy... v novém letáku je totok..
Na základě požadavku obcí i CK MD začalo ŘSD prověřovat technickou proveditelnost přeložky silnice II/610 v úseku Brandýs nad Labem – dálnice D0 jako přivaděče, a to mimo zástavbu obcí Dřevčice a Podolanka
...nevíte někdo, co se tím přesně myslí? Teď, když II/610 tak krásně opravují? .o)
Na základě požadavku obcí i CK MD začalo ŘSD prověřovat technickou proveditelnost přeložky silnice II/610 v úseku Brandýs nad Labem – dálnice D0 jako přivaděče, a to mimo zástavbu obcí Dřevčice a Podolanka
...nevíte někdo, co se tím přesně myslí? Teď, když II/610 tak krásně opravují? .o)
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Co přesně nevíš? Ještě s tvojí místní znalostí.1975 píše:...staví se leda tak na zadní...obce u trasy... v novém letáku je totok..
Na základě požadavku obcí i CK MD začalo ŘSD prověřovat technickou proveditelnost přeložky silnice II/610 v úseku Brandýs nad Labem – dálnice D0 jako přivaděče, a to mimo zástavbu obcí Dřevčice a Podolanka
...nevíte někdo, co se tím přesně myslí? Teď, když II/610 tak krásně opravují? .o)
Normálně silnici od sjezdu Vinoř do Brandýsa, aby nikdo nejezdil přes tyto obce. Ta cesta bude asi 3x kratší než po D0 a D10
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Řekl bych, že šel kolem pan Humor... Otázkou spíš je, kolik kompletních rekonstrukcí II/610 ještě čeká, než bude stát 520ka...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Obce mají strach, že by jim v tam jezdilo ještě více aut. V podstatě jim jde zhruba o tuto cestu:1975 píše:...staví se leda tak na zadní...obce u trasy... v novém letáku je totok..
Na základě požadavku obcí i CK MD začalo ŘSD prověřovat technickou proveditelnost přeložky silnice II/610 v úseku Brandýs nad Labem – dálnice D0 jako přivaděče, a to mimo zástavbu obcí Dřevčice a Podolanka
...nevíte někdo, co se tím přesně myslí? Teď, když II/610 tak krásně opravují? .o)
Pravděpodobně chtějí zrušit MÚK se současnou II/610 a nechat jem MÚK v Přezleticích a novou cestu tady:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... 0hVxhj0glF
Nicméně to není ani v územních plánech. Cesta by mohla pokračovat až na metro Letňany - šedivá čára v letáku.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
To si snad dělají srandu Nechci na D0 jezdit přes tragické Přezletice.
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
To je nádhera, tam by měl být sjezd, resp. pokračování na tzv. Přezletickou spojku směrem k Letňanům a někde tam se i napojovat přeložka 244.
Co mě více děsí jsou aktivity městských částí Prahy po budoucím přivaděči blíže k Letňanům, nejen všeobecně známý letňanský lesopark, ale i tzv. "Havraňák" Čakovice.
Pokud nepůjde přivaděč přes letňanský lesopark, pak už nebude kudy. Všude krásno, jen se nám budou hromadit auta a tranzit uvnitř MČ. Z mého pohledu příprava na koordinované harakiri s výhledem do zeleně.
(kdyžtak mě znalejší vyveďte z omylu)
Co mě více děsí jsou aktivity městských částí Prahy po budoucím přivaděči blíže k Letňanům, nejen všeobecně známý letňanský lesopark, ale i tzv. "Havraňák" Čakovice.
Pokud nepůjde přivaděč přes letňanský lesopark, pak už nebude kudy. Všude krásno, jen se nám budou hromadit auta a tranzit uvnitř MČ. Z mého pohledu příprava na koordinované harakiri s výhledem do zeleně.
(kdyžtak mě znalejší vyveďte z omylu)
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Fakt super zhodnocení ve tvé poslední větě (té bez závorek) .
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Leták 10/2020
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/503 ... talice.pdf
Dne 19. 10. 2020 bylo zveřejněno oznámení o zahájení zjišťovacího řízení EIA k záměru.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/503 ... talice.pdf
Dne 19. 10. 2020 bylo zveřejněno oznámení o zahájení zjišťovacího řízení EIA k záměru.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
No v té tunelové variantě je těch tunelů tolik, že už by se to pomalu vyplatilo střihnout tunelem pod Čakovicemi, zářezem protnout to golfové hřiště mezi Kbely a Vinoří a dalším tunelem kolem Satalic. Trasa by byla o pár km kratší, a možná i levnější. A díky záboru greenu by se ušetřila orná půda
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Ta myšlenka zde padla již několikrát, myslím ..
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Přesně tak, ta trasa je nakroucená právě kvůli tomu, aby se vyhnula co nejvíce všem obcím. Budovat na ní v polích a na rovině skoro 4 km tunelů je zhovadilost! Pokud není průchozí povrchová varianta, třeba i v zářezu a vylepšená o nějaké kratší tunýlky (ekodukty), pak je podle mě namístě se zamyslet nad jiným trasováním. Nejhorší ani tak nejsou vysoké investiční náklady tunelové varianty, ale hlavně ten precedens, který se ukazuje třeba na Radlické radiále. Protože těžko někomu vysvětlíte, že se má smířit s "dálnicí" několik desítek m od domu, když tady se v polích navrhují tunely kvůli obcím vzdáleným stovky a více metrů.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Hlavně také, když tam bude tolik tunelů, tak ta severní trasa přestává být tolik atraktivní kvůli nižší rychlosti pro OA. Já osobně jsem zastánce hloubených tunelů tam, kde je zástavba fakt blízko, nicméně pokud by to šlo řešit trasováním pod Čakovicemi s podobnou délkou tunelů, i když ražených, tak je to z tohoto hlediska výhodnější, protože severní část D0 má být ta kapacitní
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Už jsem tu dříve dával do placu návrh na průchod Čakovicemi hloubeným tunelem s využitím koridoru železniční trati, tak ho tady klidně zopakuji https://mapy.cz/s/belopujaga
Stejně ta trať potřebuje modernizaci jako sůl, vč. zdvoukolejnění a elektrizace.
Ano, v Čakovicích u cukrovaru by si takové řešení vyžádalo demolici asi 2 domů, protože tam už ten koridor železnice není tak široký. Ale to je snad přijatelná oběť za tak důležitou stavbu.
Ale je to hlavně o tom, jak píše Aram, že takto bude stavba plnit svůj účel - bude rychlejší a o 3,5 km kratší!
Stejně ta trať potřebuje modernizaci jako sůl, vč. zdvoukolejnění a elektrizace.
Ano, v Čakovicích u cukrovaru by si takové řešení vyžádalo demolici asi 2 domů, protože tam už ten koridor železnice není tak široký. Ale to je snad přijatelná oběť za tak důležitou stavbu.
Ale je to hlavně o tom, jak píše Aram, že takto bude stavba plnit svůj účel - bude rychlejší a o 3,5 km kratší!
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Ještě nedávno stála tunelová varianta 20 mld. Dnes stojí 30 mld. Čím to je? Přitom ceny stavebních prací podle posledních výběrových řízení klesly.
Za mne tunely postavit, protože jinak se místní podporovaní všemi okolními vesnicemi i pražským magistrátem postaví na zadní a nepostaví se nic.
Varianta vést celou trasu přes Čakovice dlouhým tunelem je sice zajímavá, ale znamenalo by to změnit územní a metropolitní plány, což trvá mnoho let a kde kdo se k tomu vyjadřuje. Otázka je, jestli by s tím pražský magistrát vůbec souhlasil. Taky nevím jak dlouhý tunel si diskutující představují, ale je jasné, že by nebyl jen pod Čakovicemi, ale musel by z důvodu hluku pokračovat i v okolí Kbel a možná i Satalic.
Oproti současné variantě by se v každém případě jednalo o zdržení a cenově bych si tipoval, že by takový tunel byl ještě dražší než aktuální tunelová varianta.
Za mne tunely postavit, protože jinak se místní podporovaní všemi okolními vesnicemi i pražským magistrátem postaví na zadní a nepostaví se nic.
Varianta vést celou trasu přes Čakovice dlouhým tunelem je sice zajímavá, ale znamenalo by to změnit územní a metropolitní plány, což trvá mnoho let a kde kdo se k tomu vyjadřuje. Otázka je, jestli by s tím pražský magistrát vůbec souhlasil. Taky nevím jak dlouhý tunel si diskutující představují, ale je jasné, že by nebyl jen pod Čakovicemi, ale musel by z důvodu hluku pokračovat i v okolí Kbel a možná i Satalic.
Oproti současné variantě by se v každém případě jednalo o zdržení a cenově bych si tipoval, že by takový tunel byl ještě dražší než aktuální tunelová varianta.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Tak v tunelech předpokládám 100 km/h, to už umíme i v Čechách. Přes Kbelskou to bude kratší cca o 2 km? Takže když bych počítal 6 km při 80 km/h + 5 km při 100 km/h = 7,5 minuty, oproti 5 km při 100 km/h + 8 km při 130 km/h = 6,7 minuty. Pomalejší by to tedy bylo jen pro celých 13 km při 100 km/h = 7,8 minuty.Aram96 píše:Hlavně také, když tam bude tolik tunelů, tak ta severní trasa přestává být tolik atraktivní kvůli nižší rychlosti pro OA.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Dražší by to ve výsledku nemělo být, ta trasa by byla asi o 3 km kratší a mě ani nedošlo, že v těch Čakovicích připadá v úvahu i tunel hloubený, řekněme cca 2,5 km. Ty Kbely a Satalice, to by ale byla otázka no - je dost možné, že by to bylo jak píše Anonym.
Každopádně z dopravního hlediska by to bylo o dost lepší řešení, než tunelová varianta v současné stopě. Ale také by byla časově asi o dost vzdálenější než tunelová varianta. Nicméně si troufám říct, že by mohla být časově bližší než pouze zahloubená varianta v současné stopě (cokoli kromě tunelové varianty dost možná neprojde přes blokátory a budeme tu za 10 let psát to samé co dnes).
Suma sumárum .. pokud nevyberou tunelovou variantu, nebylo by od věci dát na stůl jako možnost i ty Čakovice
Ty změny v těch cenách jsou tedy velmi podezřelé. Skoro to vypadá, že se dělá všechno pro to, aby tunelová varianta nevyšla
Každopádně z dopravního hlediska by to bylo o dost lepší řešení, než tunelová varianta v současné stopě. Ale také by byla časově asi o dost vzdálenější než tunelová varianta. Nicméně si troufám říct, že by mohla být časově bližší než pouze zahloubená varianta v současné stopě (cokoli kromě tunelové varianty dost možná neprojde přes blokátory a budeme tu za 10 let psát to samé co dnes).
Suma sumárum .. pokud nevyberou tunelovou variantu, nebylo by od věci dát na stůl jako možnost i ty Čakovice
Ty změny v těch cenách jsou tedy velmi podezřelé. Skoro to vypadá, že se dělá všechno pro to, aby tunelová varianta nevyšla
-
- Příspěvky: 395
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Rychlým pohledem na mapu bych to viděl na nutnost tunelu při průchodu kolem Satalické bažantnice - cca 1 km, možná kratší https://mapy.cz/s/rasogapobuAnonym píše:Taky nevím jak dlouhý tunel si diskutující představují, ale je jasné, že by nebyl jen pod Čakovicemi, ale musel by z důvodu hluku pokračovat i v okolí Kbel a možná i Satalic.
Další zahloubení by bylo asi nutné u toho golfového hřiště - opět cca 1 km https://mapy.cz/s/karenosake
A nejdělší zahloubení samozřejmě u Čakovic - cca 2 km https://mapy.cz/s/puvezalaso
Délkou tunelů je to tedy prakticky stejné, jen je to o 3,5 km kratší. Při rychlosti 100 km/h tedy o cca 2 min rychlejší
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
I pri 80. Za predpokladu, ze by mestske casti uspesne po suchdolskem vzoru zablokovaly stavbu sjezdu. Ja jako potencialni uzvatel jsem pro Klidne i pomalejc, hlavne ze plynule.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
což je jedině správně !Aram96 píše: ... Skoro to vypadá, že se dělá všechno pro to, aby tunelová varianta nevyšla
jak psáno výše, vznikl by tím nehezký precedens a to je to poslední co tu potřebujeme...
nakonec tam bude varianta "Písnice" tedy najeď na ČM a sjeď v Ústí
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Myslím si, že by tyto tunely nestačili. Na východě Satalic by D0 šla 300 metrů od domů. Mezi golfovým hřištěm a tunelem pod železniční tratí je výstavba ve vzdálenosti 300 - 500 metrů. Obce okolo 520 chtějí tunely z důvodu podobné vzdálenosti. Navíc je v návrhu územního plánu další zastavění mezi Kbely a Čakovicemi.Tomáš Němec píše:Rychlým pohledem na mapu bych to viděl na nutnost tunelu při průchodu kolem Satalické bažantnice - cca 1 km, možná kratší https://mapy.cz/s/rasogapobuAnonym píše:Taky nevím jak dlouhý tunel si diskutující představují, ale je jasné, že by nebyl jen pod Čakovicemi, ale musel by z důvodu hluku pokračovat i v okolí Kbel a možná i Satalic.
Další zahloubení by bylo asi nutné u toho golfového hřiště - opět cca 1 km https://mapy.cz/s/karenosake
A nejdělší zahloubení samozřejmě u Čakovic - cca 2 km https://mapy.cz/s/puvezalaso
Délkou tunelů je to tedy prakticky stejné, jen je to o 3,5 km kratší. Při rychlosti 100 km/h tedy o cca 2 min rychlejší
V Praze jsou ceny nemovitostí dražší než ve vesnicích okolo Prahy a 300 - 500 metrů je slyšet. To by bez tunelu neprošlo.
Z celého úseku zůstává bez tunelu pouze 400 m dlouhý úsek mezi bažantnicí a golfovým hřištěm, ale i ten je 500 m od výstavby a těsně sousedí s Vinořským parkem.
Mě z toho vychází jediná možnost vést celý úsek v tunelu.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Nebo to vůbec nestavět...