[D0] 520 Satalice - Březiněves
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Nakonec fakt budeme rádi když okruh dostavíme díky tunelům v polích jako na okruhu Vídně.
https://www.google.cz/maps/@48.3599667, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@48.362694,1 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@48.3599667, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@48.362694,1 ... a=!3m1!1e3
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
rejp:
...a to ani neni okruh Vidne, neda se po tom jet z jedne casti Vidne do druhe...
...a to ani neni okruh Vidne, neda se po tom jet z jedne casti Vidne do druhe...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Ty domy v okoli ulice U cisticky staly prave uz v dobe, kdy se tam okruh planoval ...jozka píše: Ano a lidi, co si koupili nemovitost tady a ne o dve vsi vedle prave proto, ze tam povede dalnice a tady ne ani nemuknou.
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha-zakos.jpg
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Já nevím, pánové, ale jel někdy někdo z vás po S1 kolem Vídně či A99 kolem Mnichova a těsně před tunelem zastavil a řekl "tunelem v polích dál nejedu"? Já tedy ne. Čili pokud toto má být jediná schůdná cesta, jak okruh realizovat, tak se nedá svítit. A buďme rádi, že nějaká cesta vůbec je.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Já proti tunelům nic nemám a pokud to má chránit obyvatele obcí, tak teprv ne. I ve volné krajině mají tunely smysl, zůstane zachováno panoráma a nedojde k přetnutí. Ale nesmí se to přehánět a nestát se z toho precedens. To už jinak nepostavíme ani kilák.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
...a od te doby se tam vlastnicky nic nezmenilo... nehlede na to, ze nejde o jednu ulici.Ty domy v okoli ulice U cisticky staly prave uz v dobe, kdy se tam okruh planoval ...
Obecne, vzhledem k tomu, co se deje, proc si myslite, ze by se tahle varianta nesetkala s odporem dotcenych?
Naposledy upravil(a) jozka dne 30.3.2021 11:54:04, celkem upraveno 1 x.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Napadá Vás kromě staveb SOKP, které ještě nemají ÚR, ještě nějaké další místo, kde toto hrozí? Myslím tím dálnice základní dálniční sítě, ne nějaké D19 apod.Honey72 píše:Já proti tunelům nic nemám a pokud to má chránit obyvatele obcí, tak teprv ne. I ve volné krajině mají tunely smysl, zůstane zachováno panoráma a nedojde k přetnutí. Ale nesmí se to přehánět a nestát se z toho precedens. To už jinak nepostavíme ani kilák.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Tyhle tunely samozrejme zvysuji sanci, ze se okruh vubec postavi. To, ze pak v provozu vyvolaji mnohem vyssi naklady ted nikdo neresi. V tak huste zastavene lokalite jako je Praha a okoli, plne partikularnich zajmu, minimalizuji odpor proti stavbe. Jenze ma to nekolik ALE. Prvni je precedens, ze pak si kdykoliv par mistnich populistu v zastupitelstvu a majitelu pastousek v kdejakem satelitu, ktery vznikl tricet let pote, co byla dalnice vytrasovana, vyrve tunel s poukazem na to, ze to predsi slo u Budejic a v Praze… Coz by, za druhe, az zas tak nevadilo, kdyby tahle zeme byla neomezene bohata. Ale ona neni a navic vecirek uz konci a zacnou se rozjizdet rotacky. A ty co zdedi tuhle obri sekeru budou radi, ze jim zbyde na zaplatovani der po zime…
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Nyní se v podstatě vyloučila varianta, kdy množství náspů odpovídalo množství zahloubení. Je dobře, že náspy již nejsou na pořadu dne. Nějaká změna trasy typu Čakovice nepřipadá v úvahu, 9 km dlouhý tunel je nesmysl a navíc napojení na další silnice. Já bych to viděl na nějaký kompromis mezi 2 a 3 variantou. Snaha jednat je, nevidím to tak černě jako třeba středočeská D3.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Obecně jsem pro tunely klidně na rovině ovšem tam, kde chrání velmi blízkou nebo hustou zástavbu. Ty tunely tady mě nepřijdou sice navrženy úplně smysluplně, nicméně jestli to zvýší šanci na postavení, tak jsem pro. Sdílím názor, že "těch pár tunelů si naše republika prostě dovolit může". Druhá věc je, že kdyby to "obyčejné" zahloubení bylo opravdu poctivé /podobně jako na 511/ tak si myslím, že by to tady stačit mohlo, nepřijde mi tady zástavba zase tak moc blízko .. jenže když se podíváme na pravděpodobný vývoj do budoucna, tak se ty tunely budou velmi hodit. Smysluplný mě přijde tunel Vinoř a část tunelu Třeboradice, zbytek moc ne. Možná by výsledná varianta mohla být 3 ale s kratšími tunely. A mám hrůzu z té MÚK v tunelu, protože našinci jsou schopní tam šoupnout 60tku kvůli bezpečnosti. Přitom jestli má být severní trasa okruhu pořádně zajímavá, tak by to chtělo všude 130/100 v tunelech. Realita bude ale spíše 100 a 80.
Pokud by zvítězila varianta s tunely, pak se opravdu nabízí otázka, jestli to už není lepší vzít příměji a jen s jedním ale delším tunelem přes Čakovice .. ovšem takovéhle úvahy, případně studie, by se musely dělat jedině paralelně vedle přípravy současné varianty 520. Moc v to nevěřím, že k něčemu takovému dojde (protože tohle řešení by nejspíš nechtěli prověřovat ani zelení-piráti) a je to asi dobře.
Pokud by zvítězila varianta s tunely, pak se opravdu nabízí otázka, jestli to už není lepší vzít příměji a jen s jedním ale delším tunelem přes Čakovice .. ovšem takovéhle úvahy, případně studie, by se musely dělat jedině paralelně vedle přípravy současné varianty 520. Moc v to nevěřím, že k něčemu takovému dojde (protože tohle řešení by nejspíš nechtěli prověřovat ani zelení-piráti) a je to asi dobře.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
ta omezení rychlosti v tunelech jsou podle mě nejpádnějším argumentem
zase, až se to bude opravdu stavět, tak už tu budou jen ojetá elektroauta, co víc nepojedou, protože by v tom tunelu mohla uváznout...
těch pár nových vodíkových a nejnovějších s jadernou fúzí to nezdrží
zase, až se to bude opravdu stavět, tak už tu budou jen ojetá elektroauta, co víc nepojedou, protože by v tom tunelu mohla uváznout...
těch pár nových vodíkových a nejnovějších s jadernou fúzí to nezdrží
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Myslím, že reálnější je to, že s elektroauty bude v tunelech naopak maximálně 50, aby se prostě nemohla stát nehoda, při níž by se auto mohlo vznítit, protože v tunelu by se to asi nehasilo úplně snadno. Vůbec nejlepší by bylo nechat města pro elektro a dálnice pro spalováky.
-
- Příspěvky: 657
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
https://zdopravy.cz/ministerstvo-chce-p ... tlo-77727/
článek popisující Hamletovské dilema: "zakopat pod zem, nezakopat pod zem"
článek popisující Hamletovské dilema: "zakopat pod zem, nezakopat pod zem"
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Odpověď na tuto otázku může dát exkurze po S1 kolem Vídně mezi Eibesbrunnem a Korneuburgem. Komunikace je na exponovaných místech zakopaná pod povrch, dokonce výjezdy jdou z podzemí. Jde to, když se chce.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Půl roku pryč a nic nového? Nemá někdo info zdali a jak se to hýbe?
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
V červenci byla vypsána veřejná zakázka na technicko ekonomickou studii úprav:
D0 520 Březiněves - Satalice, optimalizovaná TES ve dvou variantách (kombinace zahloubené a tunelové varianty)
D0 520 Březiněves - Satalice, optimalizovaná TES ve dvou variantách (kombinace zahloubené a tunelové varianty)
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/441692Předmětem je podrobnější dopracování technického řešení variant 2 a 3 nejlépe kombinací technického řešení variant 2 a 3 , a to s důrazem na vedení nivelety trasy D0 520 tak , aby byly v maximální možné míře eliminovány její vlivy na životní prostředí a veřejné zdraví (zejména ochrana obytné zástavby , ovlivnění hydrogeologických poměrů , snížení objemů zemních prací , odvodnění , bezpečnost provozu a další ) , a to se zohledněním relevantních požadavků v obdržených vyjádřeních .
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Tak to se určitě do jara začně stavět
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Několik informací od primátora Prahy Hřiba k 511, 518-519, 520
520:
Ředitelství silnic a dálnic jsme přemluvili, aby šlo do tunelové a zahloubené varianty (pravděpodobně to bude kombinace), aby měla stavba co nejmenší dopad na okolí a co nejdřív byla povolena.
Dělá se na EIA (vyhodnocení vlivů na životní prostředí), vydání se očekává v únoru 2024.
Geotechnický průzkum bude dokončen do září 2022.
odkaz: https://praha.pirati.cz/okruh.html
vydáno 8.12.2021
520:
Ředitelství silnic a dálnic jsme přemluvili, aby šlo do tunelové a zahloubené varianty (pravděpodobně to bude kombinace), aby měla stavba co nejmenší dopad na okolí a co nejdřív byla povolena.
Dělá se na EIA (vyhodnocení vlivů na životní prostředí), vydání se očekává v únoru 2024.
Geotechnický průzkum bude dokončen do září 2022.
odkaz: https://praha.pirati.cz/okruh.html
vydáno 8.12.2021
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
tak to je prohra
a precedens pro další "náplavy"
aneb, co nám je do ÚP, mi si postavíme a pak si to vyřvem...
a precedens pro další "náplavy"
aneb, co nám je do ÚP, mi si postavíme a pak si to vyřvem...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Aktuálně to je asi jediná cesta v tomhle území...tedy pokud to není fligna, a pak zas začnem brečer, že tunely ne, protože se nám ztratí podzemní voda... od Hřiba je to tedy trochu chucpe, že on někoho přemluvil, hlavní role je podle mých info ve vstřícnosti současného vedení ŘSD najít varianty a nesnažit se protlačit původní řešení za každou cenu.
Druhé Hřibovo chucpe je v tom, kdo to zaplatí - určite ně on (Praha), natož starostové těch našich přípražských vsí, které proti tomu bojují...
Druhé Hřibovo chucpe je v tom, kdo to zaplatí - určite ně on (Praha), natož starostové těch našich přípražských vsí, které proti tomu bojují...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Me spis zaujalo, ze "praha.pirati.cz".
Od primatora bych cekal neco ve stylu "praha.eu"
Od primatora bych cekal neco ve stylu "praha.eu"
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Praha už je jeho:o)
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Já si myslím, že nějaká kombinace tunelové a zahloubené varianty je zde tím správným řešením. Navrhnout těch hloubených tunelů o něco méně ale smysluplněji, ne jak je v letáku teď.
Vůbec přemýšlet a mít jako variantu vedení takovéhle stavby přímo po povrchu, mě přijde dost mimo.
Vůbec přemýšlet a mít jako variantu vedení takovéhle stavby přímo po povrchu, mě přijde dost mimo.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Když tam bude jen tunelová, budou zase frfňat, že to není variantní:o) Blbé je, že další a další starostové (včetně našeho mlékárníka) ty tunely už několikrát chtěli protáhnout, trochu bych řekl, že jen hrají o čas a natahují a natahují...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
pokud se pamatuji, tak "sever" měl být 3+3
a to chcete cpát do tunelů ?
ještě tak do těch "ekoduktů", kde není max.80kmh
nebo všichni vlastníte firmy na dodávku vzduchotechniky a kamer, že se napakujete na "slavných" 100kmh ?
to nebude kapacitní okruh, resp. jestli návrhová 80kmh, pak to musí být kapacitně 6+6....
a to chcete cpát do tunelů ?
ještě tak do těch "ekoduktů", kde není max.80kmh
nebo všichni vlastníte firmy na dodávku vzduchotechniky a kamer, že se napakujete na "slavných" 100kmh ?
to nebude kapacitní okruh, resp. jestli návrhová 80kmh, pak to musí být kapacitně 6+6....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit