[D0] 520 Satalice - Březiněves
Re: R1 520
Věřte, že peníze se u stavby tohoto významu vždy "nějak" vyřeší, i za cenu dalšího zadlužení. Jakmile to půjde, začne se stavět. Stavební firmy už se na to třesou, nemyslete, a ony si peníze vždy nějak zajistí. Z pohledu tranzitní dopravy je než 520 důležitější 511. Takže reálně bych viděl 511 start cca 07/2011 (čistě hypotetický odhad), pak 518+519 "hned jak to půjde", jakmile bude pravomocné ÚR na tyto dvě, dokončí se EIA na 520, to je +1 rok, pak DÚR + vydání rozhodnutí cca 2 roky a na samotné stavbě lze oproti 518/519 ušetřit necelou stavební sezónu, takže reálně 518/519 začátek jaro 2012, dokončení podzim 2015 a následně s cca ročním zpožděním 520. Je to vše tak nastřelené od boku, ale myslím, že dříve to bohužel nepůjde
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R1 520
Pravě, že ne. MŽP šikovně brání Ss. Proces EIA je zastavený do vyjasnění trasy 518-9 a to nastane až po pravomocném ÚR. Do té doby stanovisko EIA nebude vydáno. Další věc je, že posuzování probíhá podle starého zákona, a je pravděpodobné, že bude tlak na přepracování podle nového zákona.Standa píše:Určitě, podle mě by měla 520 smysl dočasně i bez 518/519 (které se dají připojit na stávající plánovanou trasu 520 i v Ss variantě při krátké peáži s D8), protože by umožnila kvalitní bezproblémové spojení všech dálnic vedoucích do Prahy - kamiony z D8 na D5 stejně musí jet kolem. Bojím se, že 518/519 totiž bude hodně nadlouho, kvůli penězům...
Stálo by za to vyjednat s MŽP rozdělení na dvě části, jak již jsem naznačil výše.
To není můj vymysl, viz Záznam z jednání Výkonné rady Sdružení pro výstavbu silničního okruhu kolem Prahy ze dne 22.ledna 2009
BTW. na úřední desce MMR visí zamítnutí odvolání nějakého OS proti ÚR na 519, ale je to jen jedno z mnoha podaných.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R1 520
V sobotnim Auto Moto Revue na CT1 se Freddy Brunclik z RSD vyjadril, ze neni realisticke ocekavat kompletni dokonceni R1 pred rokem 2020. To je tristni, doufal jsem, ze do konce pristi dekady se to zvladne. Jinymi slovy, R1 se bude stavet jeste dalsich 12-15 let...
Re: R1 520
Ano, to je pravda, bude to nadlouho, je dobre, ze to vidi realisticky, ne jako to oblbovani politiku, nejdrive mel byt obchvat v roce 2010,pak 2015 ted 2020. Ale ono by stacilo aby se uz zacala stavet aspon dalsi cast, protoze na Suchdole to bude jeste na dlouho ale ostatni useky jsou take nutne, takze do 2015 by se neco postavit mohlo.
Re: 520 Satalice - Březiněves
V novém videu ohledně stavby jižní části R1 se v čase 2:25 objeví dva záběry vizualizace stavby 520. Uložil jsem je v co největší kvalitě, tady jsou:
Re: 520 Satalice - Březiněves
Vzhledem k tomu, že vypadl přivaděč k I/9 (přeložka II/243) mezi Líbeznicí a Bořanovicemi z územního plánu a tím pádem i teoretický koridor pro Ss variantu R1 518-519, tak asi zbývá napojit 520 v MUK Březiněves a napojení teoretické varianty Ss je možné jedině peage D8 MUK Březives Zdiby.
Ten koridor mezi Líbeznicí a Bořanovicemi jsme probírali tady II/243 :
I/9 obchvat Líbeznice
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1-sever.pdf
Argument čekání stavby R1 520 na vyřešení 518-519 podle mne padá. Stačí jenom vymyslet MUK Březiněves, tak aby umožnila pokračování oběma způsoby, a nemusí se čekat na 518-519.
Ten koridor mezi Líbeznicí a Bořanovicemi jsme probírali tady II/243 :
I/9 obchvat Líbeznice
To že napojení 518-519 k 520 ve variantě Ss potřebuje tento koridor je patrné z této mapky.Zápis z veřejného projednání posudku a současně dokumentace záměru Silnice II/243 - Obchvat Březiněvsi píše:Městská část Praha-Březiněves se pokoušela řešit odvedení dopravy ve spolupráci s dalšími dotčenými obcemi.
Účastnila se mj. projednání konceptu obce Bořanovice. V tomto konceptu se uvažovalo s napojením komunikace II/243 přes ulici V Alejíčkách na silnici I/9. Tato přeložka silnice II/243 však nebyla přijata obyvateli obce Bořanovice, zastupitelstvo proto rozhodlo o jejím vyřazení z řešení územního plánu.
Praha-Březiněves je tak nucena řešit dopravní situaci pouze na katastru své městské části...
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1-sever.pdf
Argument čekání stavby R1 520 na vyřešení 518-519 podle mne padá. Stačí jenom vymyslet MUK Březiněves, tak aby umožnila pokračování oběma způsoby, a nemusí se čekat na 518-519.
Re: 520 Satalice - Březiněves
D8 je v tomto úseku dost vytížená a i při rozšíření na 3+3 to podle mého stěží pobere dopravu z R1. Bude to potenciální úzké hrdlo.
Navíc po dokončení Vysočanské radiály nebude 520 tak nutná.
Navíc po dokončení Vysočanské radiály nebude 520 tak nutná.
Re: 520 Satalice - Březiněves
já bych ten optimismus s VR nesdílel, ano ulehčí Kbelské, Kolbenově, Chlumecké, ale viděl jste ten nájezd ve směru D8-R10 ?
tam až nasněží, tak se smíchy neudržíme
tam až nasněží, tak se smíchy neudržíme
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 520 Satalice - Březiněves
No peage by musela být asi 4+4. Těleso takovéto šířky je připraveno už na jižní části R1 mezi hypotetickým připojením D3 a začátkem Vestecké spojky.
Jenomže zde jde o to, že nemá vlastně cenu uvažovat o jiných variantách 520 v závislosti na řešení 518-519.
Jenomže zde jde o to, že nemá vlastně cenu uvažovat o jiných variantách 520 v závislosti na řešení 518-519.
Re: 520 Satalice - Březiněves
To je ještě prd proti tomu, co bude ve směru R10 -> D8 ... konkrétně na rampě VR -> Kbelská ... to je panečku sešup s ostrou zatáčkou doprava, tam to bude veselý.Mike píše:já bych ten optimismus s VR nesdílel, ano ulehčí Kbelské, Kolbenově, Chlumecké, ale viděl jste ten nájezd ve směru D8-R10 ?
tam až nasněží, tak se smíchy neudržíme
Re: 520 Satalice - Březiněves
jj,
jenže tam když uděláte hodiny tak vás max. sejme nějaké auto letící hore
ovšem hodiny na nájezdu od D8 budou končit skokem do údolí
ale to jsme v tomto tématu OT
jenže tam když uděláte hodiny tak vás max. sejme nějaké auto letící hore
ovšem hodiny na nájezdu od D8 budou končit skokem do údolí
ale to jsme v tomto tématu OT
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 520 Satalice - Březiněves
Byla vypsána soutěž:
Cena bez DPH 155 milionů Kč. Doba plnění 99 měsíců (to se jen tak zprovoznění nedočkáme. A obálky se otevírají 11. května.Předmětem plnění této veřejné zakázky je: a) Vyhotovení projektové dokumentace ve stupni: i. Dokumentace EIA včetně zjišťovacího řízení, ii. Dokumentace pro územní rozhodnutí, iii. Dokumentace pro stavební povolení, iv. Dokumentace pro zadání stavby; b) Výkon inženýrské činnosti pro územní rozhodnutí; c) Výkon autorského dozoru na stavby; d) Výkon inženýrské činnosti pro stavební povolení vč. majetkoprávní přípravy;to vše ve vztahu ke stavbě ,,R1 520 Březiněves - Satalice“.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 520 Satalice - Březiněves
No těch 99 měsíců je velmi optimistická zpráva . Že bych Prahu objížděl rychlostí 130km/h o tom se mi ani nezdá...Lenny píše:Doba plnění 99 měsíců (to se jen tak zprovoznění nedočkáme. A obálky se otevírají 11. května.
Re: 520 Satalice - Březiněves
Ne? mě se kupříkladu zdálo včera o A88, jak tam prolézám při stavbě mosty a těleso Už bych měl začít dělat taky něco jiného než pořád ty dálnice, že?
Jak to dopadlo s iniciativou rozdělit 520 na dvě části a v předstihu stavět úsek II/610 - R10? Soudě podle vypsaného výběrového řízení nijak.
Jak to dopadlo s iniciativou rozdělit 520 na dvě části a v předstihu stavět úsek II/610 - R10? Soudě podle vypsaného výběrového řízení nijak.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Intensita minimalni - 520 Satalice - Březiněves
Pokud se podivame kolik aut jezdi po Vysocanske radiale, tak 520 je tak trochu UFO-Stavba. Stacilo by jen celou E55 v Praze zaradit mezi R-Silnice a nepustit tam chodce a cyklisty. A pak je prujezd pres Prag okay.
Re: 520 Satalice - Březiněves
Tak to je plánované, že Vysočanská radiála spolu se severní části PPO budou tvořit dočasnou část PO.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 520 Satalice - Březiněves
přesně naopak, je potřeba ji postavit co nejdřív, protože až se probudí nějaký developer, co výhodně nakoupí pole u Vinoře, tak máme na krku druhé Běchovice.
neboli co jest postaveno, proti tomu ať si protestují
i kdyby to měla být jen polňačka, ovšem 25,5m široká
neboli co jest postaveno, proti tomu ať si protestují
i kdyby to měla být jen polňačka, ovšem 25,5m široká
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: 520 Satalice - Březiněves
V tomto segmentu vedení obchvatu po městských komunikacích hrozí, že časem nebude kapacitně dostačovat Kbelská. Vysočanské radiále překročení kapacity moc nehrozí.
Už teď je Kbelská peage PPO a obchvatu Prahy. Je možné, že tam stoupne zátěž po dobudování MUK Veselská x Kbelská a zprovoznění Blanky (stane se to atraktivní spojnice na severu Prahy). Východní část MO je podle mne v nedohlednu. Trochu kamiónů možná přibude i doděláním D8 přes České Středohoří.
R1 520 nemá smysl odkládat a ještě vázat na realizaci trasy přes Suchdol - stejně už neexistuje varianta, že by se posunula 520 ke Zdibům kdyby se hledala jiná varianta, protože ten průchod mezi Březiněvsí a Líbeznicí je zastavěný. Hold se smiřme, že při nejhorším bude D8 začínat jako 2+2+2+2.
Už teď je Kbelská peage PPO a obchvatu Prahy. Je možné, že tam stoupne zátěž po dobudování MUK Veselská x Kbelská a zprovoznění Blanky (stane se to atraktivní spojnice na severu Prahy). Východní část MO je podle mne v nedohlednu. Trochu kamiónů možná přibude i doděláním D8 přes České Středohoří.
R1 520 nemá smysl odkládat a ještě vázat na realizaci trasy přes Suchdol - stejně už neexistuje varianta, že by se posunula 520 ke Zdibům kdyby se hledala jiná varianta, protože ten průchod mezi Březiněvsí a Líbeznicí je zastavěný. Hold se smiřme, že při nejhorším bude D8 začínat jako 2+2+2+2.
Re: 520 Satalice - Březiněves
Spíš se smiřme, že bude dočasně (a víme co to slovo u nás znamená ) začínat jako 2+2 a bude permanentně přetížená.dvs píše:Hold se smiřme, že při nejhorším bude D8 začínat jako 2+2+2+2.
Re: 520 Satalice - Březiněves
jenom taková novinka, když už není severní část pražského okruhu, aspoň MÚK kbelská veselská
http://praha.idnes.cz/nova-mimourovnova ... zpravy_sfo
http://praha.idnes.cz/nova-mimourovnova ... zpravy_sfo
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: 520 Satalice - Březiněves
no co se týče tranzitu a okruhu, tak ssz které to "brzdilo" už tam není druhým rokembumbik píše:jenom taková novinka, když už není severní část pražského okruhu, aspoň MÚK kbelská veselská
http://praha.idnes.cz/nova-mimourovnova ... zpravy_sfo
takže žádná změna
akorát to odbočení Kbelská - Letňany není tak krkolomné...
jedině "Městský okruh" se nám trochu zkrátil (větev Kbelská centrum)
a přibylo zase pár cedulí s nápisem "Pražský okruh"
Re: 520 Satalice - Březiněves
Díky za každou hotovou stavbu!!! Když to stálo 500M a je v podstatě hotovo, tak se teď můžeme těšit na rozestavění něčeho nového. Doufejme...
Re: 520 Satalice - Březiněves
Tak 520 už není ani ve středočeských ZÚR rozhodl nssoud.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... iho-planu/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... iho-planu/
Re: 520 Satalice - Březiněves
Řád maltézských rytířů zřejmě získá pozemky v pražské Březiněvsi v rámci církevních restitucí. Na části snad jednou povede R1.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... -to-mozne/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... -to-mozne/
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Má někdo aktuální info ke stavbě 520?