[D0] 520 Satalice - Březiněves
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Dobre, tak synergii uz chapu. Stacilo napsat, ze diky zeleznici tam to misto na hloubeny tunel je.
D5 a Tocnik je prestrelena, to jsem si mohl odpustit. Ale co se tyce D1 na jihu, tak to opravdu neni tak jednoduche. Na to, ze kdyz postavim val, tak to do 5. n.p. bude jako kdyby tam zadna dalnice nebyla se utahnout nenecham. Ale lze se urcite bavit o tom, co je jeste tolerovatelne.
Vzhledem k tomu, ze zas tak zainteresovany nejsem, a v oblasti jsem nic nekupoval (narozdil treba od kamaradu ve Vinori, coz neni jen Beverly Hills, ale jsou tam i "normalni" byty.), tak me puvodni ZAKOS docela prekvapil, a popravde by me zajimal skutecny duvod toho posunu. Jestli tam mel nekdo barak, nebo co. Z tech mapak s tim mezi Kbely a Vinori soupou, jak se jim to hodi.
D5 a Tocnik je prestrelena, to jsem si mohl odpustit. Ale co se tyce D1 na jihu, tak to opravdu neni tak jednoduche. Na to, ze kdyz postavim val, tak to do 5. n.p. bude jako kdyby tam zadna dalnice nebyla se utahnout nenecham. Ale lze se urcite bavit o tom, co je jeste tolerovatelne.
Vzhledem k tomu, ze zas tak zainteresovany nejsem, a v oblasti jsem nic nekupoval (narozdil treba od kamaradu ve Vinori, coz neni jen Beverly Hills, ale jsou tam i "normalni" byty.), tak me puvodni ZAKOS docela prekvapil, a popravde by me zajimal skutecny duvod toho posunu. Jestli tam mel nekdo barak, nebo co. Z tech mapak s tim mezi Kbely a Vinori soupou, jak se jim to hodi.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Z vaší strany je to pane Geo jedno velké nepochopení. Tady jde o ideu, že pokud má být velká část dálnice v tunelech, což je novinka prosazovaná na stávající stabilizované trase (tato trasa je přitom takhle vedena právě i proto, aby tunely být nemusely) - tak potom lze postavit variantu - přímější, kratší tou načrtnutou trasou a nikdo přitom nebude trpět hlukem, ani zplodinami a trasa bude buď pod zemí a nebo mnohem dál od zástavby , než je trasa navrhovaná. Jinými slovy - pokud tunely, tak lze trasovat daleko efektivněji a po všech stránkách lépe.
Jiná věc je, že z hlediska úředního je to bohužel v našich poměrech těžce nereálné a znamená to odsunutí stavby o dalších 100 let. takže nezbývá než zůstat u současné trasy, která je delší, vede blíže k obcím a drahé tunely tam budou dost možná stejně a na dost nesmyslných místech
Jiná věc je, že z hlediska úředního je to bohužel v našich poměrech těžce nereálné a znamená to odsunutí stavby o dalších 100 let. takže nezbývá než zůstat u současné trasy, která je delší, vede blíže k obcím a drahé tunely tam budou dost možná stejně a na dost nesmyslných místech
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Děkuji Gejzovi za vysvětlení té synergie, skutečně jsem to myslel v návaznosti na hloubený dálniční tunel pod kolejištěm žst. Praha-Čakovice (psal jsem o tom v některém z dřívějších příspěvků). Takže by bylo ideální oba projekty stavět dohromady. Ta železnice tam sice už dneska je, ale snad i sám uznáte, že její současný stav výrazně pokulhává za jejím potenciálem (další korporátní zmrzdispeak ) Elektrizace přinese plynulejší a tišší provoz, zdvoukolejnění výrazně rozšíří nabídnuté počty vlaků. Zkrátí se jízdní doby, odstraní se dnes častá a dlouhá zpoždění. Také je určitě namístě zamyslet se nad rozmístěním zastávek.
Každopádně můj příspěvek s alternativní trasou rozhodně není motivován tím, že bych chtěl vycházet vstříc protestujícím okolo stávající trasy. Těch mi není líto vůbec (měli si to zjistit) a starosty Radonic se svou haciendou v polích už vůbec ne. Nejlepší by bylo postavit 520 tak, jak je navrhován, ale v povrchové variantě, možná v zářezu s kratšími tunýlky jako ekodukty. Ale ne proboha na zakroucené trase v polích stavět 4 km tunelů! To považuji za zvrhlost a nebezpečný precedens pro další stavby (odteď kolem nás jedině v tunelu!). Pak je totiž lepší takové tunely postavit pod Čakovicemi a získat tím kratší a dopravně více funkční řešení.
Každopádně můj příspěvek s alternativní trasou rozhodně není motivován tím, že bych chtěl vycházet vstříc protestujícím okolo stávající trasy. Těch mi není líto vůbec (měli si to zjistit) a starosty Radonic se svou haciendou v polích už vůbec ne. Nejlepší by bylo postavit 520 tak, jak je navrhován, ale v povrchové variantě, možná v zářezu s kratšími tunýlky jako ekodukty. Ale ne proboha na zakroucené trase v polích stavět 4 km tunelů! To považuji za zvrhlost a nebezpečný precedens pro další stavby (odteď kolem nás jedině v tunelu!). Pak je totiž lepší takové tunely postavit pod Čakovicemi a získat tím kratší a dopravně více funkční řešení.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
No jo no, železnice pokulhává, však proti zdvojkolejnění nic nenamítám, jen ho nespojuji s dálnicí, a mírním zveličování přínosů, neb ty už existují, byť ne v takové míře.
Z osobní motivace jsem vás nepodezíral, jen mě štve, že ta debata se objevuje čistě z osobní motivace jiných, nikoliv z důvodu hledání optimální trasy. Každopádně vzhledem k tomu, že už současná odsunutá varianta není originál, tak musím zaujmout k té vracející se původní minimálně smířlivjejší postoj. Mimochodem oslaví 25 let (https://praha6.ecn.cz/velky_obr.php?id=24)
4km tunelu můžou vést úplně kdekoliv.
Z osobní motivace jsem vás nepodezíral, jen mě štve, že ta debata se objevuje čistě z osobní motivace jiných, nikoliv z důvodu hledání optimální trasy. Každopádně vzhledem k tomu, že už současná odsunutá varianta není originál, tak musím zaujmout k té vracející se původní minimálně smířlivjejší postoj. Mimochodem oslaví 25 let (https://praha6.ecn.cz/velky_obr.php?id=24)
4km tunelu můžou vést úplně kdekoliv.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Golfove hriste mezi Kbely a Vinori miri do insolvence.
https://byznys.ihned.cz/c1-66894710-fir ... insolvence
Tudiz je na case vzit tu moznost dlouheho tunelu od 610 ke Kostelecke pod zeleznici vazne v uvahu. Trasa kratsi a smysluplnejsi, tunel sice dlouhy ale celkove krasi nez ty kousky v polich za Prezleticema a Radonicema.
https://byznys.ihned.cz/c1-66894710-fir ... insolvence
Tudiz je na case vzit tu moznost dlouheho tunelu od 610 ke Kostelecke pod zeleznici vazne v uvahu. Trasa kratsi a smysluplnejsi, tunel sice dlouhy ale celkove krasi nez ty kousky v polich za Prezleticema a Radonicema.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
26.3.2021 vydán závěr zjišťovacího řízení EIA: záměr bude posuzován
https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... tovaci.pdf
https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... tovaci.pdf
Je nutné detailněji rozpracovat technické řešení variant 2 (hloubená) a 3 (tunelová) nebo (lépe) kombinaci technického řešení variant 2 a 3 (...) Variantu 1 (povrchová) se nedoporučuje v dokumentaci EIA nadále rozpracovávat a prověřovat.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Ano, ano, proc neposlat stavbu zpatky na startovaci caru, to je prece to prave, co potrebuje. Doted meli NIMBYste malo munice, je jim potreba nejakou dodat.Tudiz je na case vzit tu moznost dlouheho tunelu od 610 ke Kostelecke pod zeleznici vazne v uvahu.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Zvláštní - neměla by Varianta 1 (povrchová) být prověřována už proto, aby bylo srovnání? Není tohle jedním z cílů EIA?Jirka L píše:26.3.2021 vydán závěr zjišťovacího řízení EIA: záměr bude posuzován
https://portal.cenia.cz/eiasea/download ... tovaci.pdfJe nutné detailněji rozpracovat technické řešení variant 2 (hloubená) a 3 (tunelová) nebo (lépe) kombinaci technického řešení variant 2 a 3 (...) Variantu 1 (povrchová) se nedoporučuje v dokumentaci EIA nadále rozpracovávat a prověřovat.
Pak mě zaujalo tohle:
Nedílnou součástí této optimalizované varianty (variant) bude i MUK Březiněves (tak, aby byl
záměr samostatně provozuschopný).
Pokud by to otevřelo možnost postavit 520 PŘED 518/519, byl by to posun.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Vím, že to v tuhle chvíli není úplně směrodatné, ale v letácích je opravdu zprovoznění 520 uvedeno o rok dřív než u 519.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr
Dobra zprava je, ze se to posunulo. Spatna, ze se bude kopat tunel pod udolim. Nu coz, par desitek miliard sem nebo tam...
Dobra zprava je, ze se to posunulo. Spatna, ze se bude kopat tunel pod udolim. Nu coz, par desitek miliard sem nebo tam...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Copak to, to je jednorázová cena, ale ty pravidelné provozní nmáklady, které už budou "nafurt" taky nejsou zadarmo.mts píše:...t tunel pod udolim. Nu coz, par desitek miliard sem nebo tam...
A až skončí životnost tunelu, tak už se bude chodit jen pěšky, nebo jak? Dálnici "na povrchu" můžete opravovat po polovinách v režimu 2+2, ale tunely max. 1+1. To bude teprve masakr.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Tunel snad bude 6pruh, ne? To by se tam mohlo vejít.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Co by se "tam mohlo vejít"? Jedna tunelová trouba pro 3 pruhy přece nepojme 2+2.
Nebo snad ano?
Nebo snad ano?
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
No, před třemi lety jsem v Německu jel uzavírkou v třípruhovém tunelu ve čtyřech úzkých pruzích, takže to asi jde Otázkou je, co na to PBŘ a provozní dokumentace tunelu v českých podmínkách...
-
- Příspěvky: 924
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
To je krásný návod pro všechny NIMBYsty.
Koupili si dům / pozemek "za levno" u plánované dálnice, a prosadili si (za peníze celé společnosti) její zatunelování.
Koupili si dům / pozemek "za levno" u plánované dálnice, a prosadili si (za peníze celé společnosti) její zatunelování.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
to ale není návod
tak se přeci již dávno děje
jen mne překvapuje, že to "zatím" nevzniklo u 511
tak se přeci již dávno děje
jen mne překvapuje, že to "zatím" nevzniklo u 511
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Miku, ani to nepřivolávej ! Na druhou stranu, co by si klauni pak počali s vykoupenými pozemky...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Novináři to interpretovali tak, jakože jsou prosazovány tunely, ale v textu zjišťovacícho řízení je trochu něco jiného. Pokud si to správně vykládám, tak text nejvíc prosazuje variantu 2 (zahloubenou) , případně v nějáké kombinaci s variantou tunelovou.
U varianty 3 (tunelové) se píše, že jsou tam některé nepřijatelné vlivy na spodní vody, čili v této podobě je zřejmě neprůchodná. Já doufám, že se to týká toho absurdního tunelu u Radonic, že ten nakonec nebude. Zatímco ty dva hloubené tunely u Třeboradic by třeba projít mohly - ale to je jen moje domněnka.
Cituji:
"U varianty 2 byly definovány jisté vlivy, které odpovídají významu a rozsahu stavby a jsou řešitelné standardně navrhovanými opatřeními. Při jejich přijetí je tato varianta akceptovatelná ve všech hodnocených oblastech.
U varianty 3 jsou zásadní (až limitující) vlivy na podzemní a povrchové vody a horninové prostředí. Proto musí být dle doplňujících průzkumů tyto vlivy přesně specifikovány a musí být navržena účinná opatření tak, aby i po realizaci stavby byly vlivy záměru na akceptovatelné úrovni bez překročení únosného zatížení území"
A dále k tunelům:
"Jako nejpříznivější řešení vychází v mnoha aspektech varianta 3, avšak s předpokládaným limitujícím až nepřijatelným dopadem na vody (hydrogeologické poměry ovlivněné hlubokými zářezy a tunely). Varianta 3 přináší nejméně závažné vlivy na akustickou a rozptylovou situaci, vlivy na obyvatelstvo, půdy i vlivy na biologickou rozmanitost. Oproti variantě 1 a variantě 2 však přináší nejzávažnější vlivy v období výstavby (výstavba tunelů), největší zásah do horninového prostředí s výrazným navýšením zemních prací a přebytků zeminy, a nejzávažnější vlivy na povrchové vody (náročné odvodnění – dlouhé štoly, čerpané tunely; dočasné přeložky toků přes stavební jámy tunelů; dočasné ovlivnění hladiny podzemní vody a vodních zdrojů v období výstavby). V tunelových úsecích generuje za provozu také nejvyšší míru rizika havárií a jejich následků. Tyto vlivy jsou však při přijetí příslušných opatření eliminovatelné na přijatelnou úroveň. Jako limitující se však jeví vlivy na hydrogeologické poměry."
U varianty 3 (tunelové) se píše, že jsou tam některé nepřijatelné vlivy na spodní vody, čili v této podobě je zřejmě neprůchodná. Já doufám, že se to týká toho absurdního tunelu u Radonic, že ten nakonec nebude. Zatímco ty dva hloubené tunely u Třeboradic by třeba projít mohly - ale to je jen moje domněnka.
Cituji:
"U varianty 2 byly definovány jisté vlivy, které odpovídají významu a rozsahu stavby a jsou řešitelné standardně navrhovanými opatřeními. Při jejich přijetí je tato varianta akceptovatelná ve všech hodnocených oblastech.
U varianty 3 jsou zásadní (až limitující) vlivy na podzemní a povrchové vody a horninové prostředí. Proto musí být dle doplňujících průzkumů tyto vlivy přesně specifikovány a musí být navržena účinná opatření tak, aby i po realizaci stavby byly vlivy záměru na akceptovatelné úrovni bez překročení únosného zatížení území"
A dále k tunelům:
"Jako nejpříznivější řešení vychází v mnoha aspektech varianta 3, avšak s předpokládaným limitujícím až nepřijatelným dopadem na vody (hydrogeologické poměry ovlivněné hlubokými zářezy a tunely). Varianta 3 přináší nejméně závažné vlivy na akustickou a rozptylovou situaci, vlivy na obyvatelstvo, půdy i vlivy na biologickou rozmanitost. Oproti variantě 1 a variantě 2 však přináší nejzávažnější vlivy v období výstavby (výstavba tunelů), největší zásah do horninového prostředí s výrazným navýšením zemních prací a přebytků zeminy, a nejzávažnější vlivy na povrchové vody (náročné odvodnění – dlouhé štoly, čerpané tunely; dočasné přeložky toků přes stavební jámy tunelů; dočasné ovlivnění hladiny podzemní vody a vodních zdrojů v období výstavby). V tunelových úsecích generuje za provozu také nejvyšší míru rizika havárií a jejich následků. Tyto vlivy jsou však při přijetí příslušných opatření eliminovatelné na přijatelnou úroveň. Jako limitující se však jeví vlivy na hydrogeologické poměry."
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Budu konzistentní v názorech (viz Úlibice, Chýnov,...). Přestože je okruh kolem Prahy nejdůležitější dopravní stavba v ČR, tak než tunelová varianta 3, kde budeme budovat tunely pod potoky v polích, tak to raději ať to spadne pod stůl a postaví se třeba časem komplet tunel od Mladoboleslavské ke Globusu v Čakovicích. Je to 4km, stejně tak jako součet těch tunelů ve varaintě 3, ale alespoň ta trasa bude kratší a pomůže to více Kbelské + Průmyslové.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Kdo by řekl, že tunel Pohůrka na D3 bude s těmi problémy aspoň k něčemu u D0 . Úplně z toho vyjádření vidím připravu na to, jak někde řeknou: Podívejte se, jak to dopadlo u Budějovic, chcete aby se to stavělo deset let.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Nevím jaké 4 km počítáte ? Ale když se to vezme přímo, tak je to nějákých 9,5 km a velká část z toho by musela vést v tunelu. Takže nějákých 8 - 8,5 km tunelem. Nebo jste myslel, že by to u Čakovic vedlo povrchově ? To snad ne. Každopádně, kdyby se to dalo postavit v rozumném časovém horizontu, tak já bych byl taky pro. Ale to by se musel stát nějáký zázrak.Mroz píše:Je to 4km, stejně tak jako součet těch tunelů ve varaintě 3.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
https://mapy.cz/s/hebanomodoLynx píše:Nevím jaké 4 km počítáte ? Ale když se to vezme přímo, tak je to nějákých 9,5 km a velká část z toho by musela vést v tunelu.
Přičemž v půlce by to na pár set metrů mohlo vést v zářezu, jak kvůli bezpečnosti, tak napojení na okolí. U Satalicmi mi přijde, že stačí hluboký zářez a široký ekodukt. Hlavní výhoda, je to celé na území Prahy.
Pořád to jsou ale podobné omalovánky jako tu měl dříve Tomáš Němec.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 06#p221306
Myslím si, že to zatím není na programu dne, ale přijde mi dost smutné, že podobná řešení se ani nediskutují, když někdo bere vážně v úvahu nesmyslné varianty a zpracovává drahé analýzy na kraviny od pohledu.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Ano a lidi, co si koupili nemovitost tady a ne o dve vsi vedle prave proto, ze tam povede dalnice a tady ne ani nemuknou.Přičemž v půlce by to na pár set metrů mohlo vést v zářezu, jak kvůli bezpečnosti, tak napojení na okolí. U Satalicmi mi přijde, že stačí hluboký zářez a široký ekodukt. Hlavní výhoda, je to celé na území Prahy.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
A nebo naopak: "U Budějovic šlo postavit tunel pod údolím a tady ne? to bych se na to podíval."Saljack píše:Kdo by řekl, že tunel Pohůrka na D3 bude s těmi problémy aspoň k něčemu u D0 . Úplně z toho vyjádření vidím připravu na to, jak někde řeknou: Podívejte se, jak to dopadlo u Budějovic, chcete aby se to stavělo deset let.
Já bych sem analogie radši netahal.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
To se jeste ukaze, jak moc "to slo"