[D0] 520 Satalice - Březiněves
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Šílenost. Jen pro doplnění:
var 1: 11 824 788 938 kč
var 2: 13 829 497 298 kč
var 3: 24 099 396 641 kč
Takže budeme kopat tunely pod potoky a podobně, odvodnění tunelů půjde až do Brandýsa, neustála údržba atd....
var 1: 11 824 788 938 kč
var 2: 13 829 497 298 kč
var 3: 24 099 396 641 kč
Takže budeme kopat tunely pod potoky a podobně, odvodnění tunelů půjde až do Brandýsa, neustála údržba atd....
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
A ti, co si to "vyřvali" pak budou chtít po státu aby "něco udělal" s tím, že se jim ztratila voda ze studní, schnou zahrady, případně jakýkoli jiný důsledek umělého odvodnění krajiny.
Pozn.: já vím, přeháním, ale něco se na těch tunelech určitě najde, aby bylo možno požadovat po státu nějakou kompenzaci, ne?
Pozn.: já vím, přeháním, ale něco se na těch tunelech určitě najde, aby bylo možno požadovat po státu nějakou kompenzaci, ne?
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
My na to mame. A pokud to znamena, ze to nepujde radonickemu starostovi po okny domecku, pak to za to stoji.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
"Pod okny" 300 m od nejbližší zástavby, která tam ještě v roce 2005 nestála.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Na tunely pod potoky to nevypadá. V tunelové variantě se Mratínský potok překonává normálně mostem. Přes 610 a Vinořský potok je estakáda. Kromě části tunelu Vinoř je jsou tunely hloubené.JakubMD píše:Šílenost. Jen pro doplnění:
var 1: 11 824 788 938 kč
var 2: 13 829 497 298 kč
var 3: 24 099 396 641 kč
Takže budeme kopat tunely pod potoky a podobně, odvodnění tunelů půjde až do Brandýsa, neustála údržba atd....
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Jen technická, o stránku dříve psal Papuanec, odkazoval na článek z iDNES.
"Nyní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spočítalo, kolik to bude stát. Vedení jednoho z posledních chybějících úseků okruhu tunelem vyčíslilo na 38,2 miliardy korun (var. 3). Zahloubená varianta by státní rozpočet vyšla na zhruba 17,4 miliardy" (var. 2).
Vzhledem k tomu, že se nezačne stavět dříve než za 10 let (můj nejoptimističtější odhad), tak ta cena se bude pravděpodobně ještě měnit.
"Nyní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spočítalo, kolik to bude stát. Vedení jednoho z posledních chybějících úseků okruhu tunelem vyčíslilo na 38,2 miliardy korun (var. 3). Zahloubená varianta by státní rozpočet vyšla na zhruba 17,4 miliardy" (var. 2).
Vzhledem k tomu, že se nezačne stavět dříve než za 10 let (můj nejoptimističtější odhad), tak ta cena se bude pravděpodobně ještě měnit.
JakubMD píše:Šílenost. Jen pro doplnění:
var 1: 11 824 788 938 kč
var 2: 13 829 497 298 kč
var 3: 24 099 396 641 kč
Takže budeme kopat tunely pod potoky a podobně, odvodnění tunelů půjde až do Brandýsa, neustála údržba atd....
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Šílenost je podle mě jen to, že stavby 511 a 520 ještě nestojí!
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
V tom lze souhlasit se Svobodou /ODS/, že okruh se má postavit " za každou cenu".
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
A k tomu se přimlouvám rovněž. Podobně tak ten úsek kolem Brna zahloubit co to jde a postavit za 3 krát větší cenu než po povrchu. Ekonomické přínosy těchto velkých a nejdůležitějších úseků se zaplatí i přes drahou údržbu v dalších letech.
A to už nemluvím o zlepšení životních podmínek pro ty, kde jim ta doprava proudí teď.
Já vím, je to zase prověřování něčeho a mohlo by to zpomalit přípravu 520, nicméně když se prostě uvažuje o x km tunelů na 520, nebylo by fakt na místě udělat vedle paralelně studii na 520 vedenou jedním delším tunelem přes Čakovice ? Třeba by ve výsledku ubylo i odpůrců (zůstaly by jen Čakovice ). Nebo je jasné, že takové vedení je už nyní technicky náročnější nebo dokonce neproveditelné ?
Před 20 lety, kdy se vybíraly trasy, je jasné, že tohle nikoho nenapadlo ani náhodou, protože by tam byl tunel jak vrata. Jenže za tu dobu ty tunely budeme stavět v polích stejně, tudíž se toto vedení třeba dostává do hry... Navíc by ten úsek byl kratší.
A jinak vývoj, teda spíš nevývoj, těch severních částí D0 je pro mě dalším argumentem, proč by se měly začít plánovat a zanášet do ZUR nějaké koridory pro severní tranzitní dálnice, zhruba ve stopě I/38+I/16 mezi D11 a D8, potažmo i dál na D6.
A to už nemluvím o zlepšení životních podmínek pro ty, kde jim ta doprava proudí teď.
Já vím, je to zase prověřování něčeho a mohlo by to zpomalit přípravu 520, nicméně když se prostě uvažuje o x km tunelů na 520, nebylo by fakt na místě udělat vedle paralelně studii na 520 vedenou jedním delším tunelem přes Čakovice ? Třeba by ve výsledku ubylo i odpůrců (zůstaly by jen Čakovice ). Nebo je jasné, že takové vedení je už nyní technicky náročnější nebo dokonce neproveditelné ?
Před 20 lety, kdy se vybíraly trasy, je jasné, že tohle nikoho nenapadlo ani náhodou, protože by tam byl tunel jak vrata. Jenže za tu dobu ty tunely budeme stavět v polích stejně, tudíž se toto vedení třeba dostává do hry... Navíc by ten úsek byl kratší.
A jinak vývoj, teda spíš nevývoj, těch severních částí D0 je pro mě dalším argumentem, proč by se měly začít plánovat a zanášet do ZUR nějaké koridory pro severní tranzitní dálnice, zhruba ve stopě I/38+I/16 mezi D11 a D8, potažmo i dál na D6.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Taková trasa není v ÚP, na kolik let by byla změna ÚP si nedovedu představit. Co si ale dovedu představit, je blamáž, kdy by ve snaze o schválení této trasy došlo nejprve ke zrušení stávajícího koridoru, ale neschválení nového koridoru. Takže ne, díky!!!
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
michale, 110% a ( více ) souhlas !!!
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Jen bych poopravil, že v tunelové variantě není přes 610 a Vinořský potok estakáda, ale hloubená část tunelu.Anonym píše: Na tunely pod potoky to nevypadá. V tunelové variantě se Mratínský potok překonává normálně mostem. Přes 610 a Vinořský potok je estakáda. Kromě části tunelu Vinoř je jsou tunely hloubené.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Jako nevim, ale v letáku se píše:Jirka L píše:Jen bych poopravil, že v tunelové variantě není přes 610 a Vinořský potok estakáda, ale hloubená část tunelu.Anonym píše: Na tunely pod potoky to nevypadá. V tunelové variantě se Mratínský potok překonává normálně mostem. Přes 610 a Vinořský potok je estakáda. Kromě části tunelu Vinoř je jsou tunely hloubené.
"V km 55,6 je navržena MÚK Vinoř se silnicí II/610, která je navržena jako deltovitá, větve křižovatky jsou zapojeny do okružní křižovatky se silnicí II/610 a III/0106. Přes křižovatku je okruh veden po estakádě délky 269 m."
Co se týče mapy v letáku, tak tam také vidím most přes II/610. Současná křižovatka II/610 a III/0106 je v údolí, asi o 10 výškových metrů níže než pokračování okruhu směr Přezletice i Satalice.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Dokud se v letáku budou míchat dohromady všechny varianty, bude to vždycky matoucí. V oznámení EIA jsou ale ty varianty zakresleny samostatně a tam je to naprosto jednoznačné. A potvrzuje to i podélný profil, který je tam taky. V tom PP je mimochodem vidět taky jedna zajímavá věc, a to, že tunelová varianta není všude nejhlubší.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Teď se na ten podélný profil dívám a opravdu v té tunelové variantě jde okruh pod II/610 i pod potokem. Původní varianta 1 byla v části na náspech, to byl nesmysl ohledně hluku. Druhá varianta je vedena celkem ok. Třetí varianta je zase tunel pod Vinořským potokem. Romumný by byl kompromis mezi 2 a 3 variantou - tzn. zhruba nechat podélný profil varianty 2 a v problematických místech zahloubení zastřešit. Nad vinořským potokem udělat protihlukový tubus, jaký je třeba v Vchynici na D8.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Nebo tunel na mostě jako na A8.at u Welsu.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Oproti skleněnému tunelu musí betonový tubus docela dobře potlačit hluk a pokud se nějak architektonicky upraví, vypadá i lépe než špinavá skla. Přijde doba, kdy estakády přes zastavěné části nebudou možné bez podobné úpravy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 656
- Registrován: 22.2.2019 0:23:28
- Bydliště: na konci D7
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Nový leták: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :13:27.286
" Dokončují se ostatní podklady pro zahájení prací na Dokumentaci EIA. Následné zpracování Dokumentace EIA se předpokládá do 04/2023."
" Dokončují se ostatní podklady pro zahájení prací na Dokumentaci EIA. Následné zpracování Dokumentace EIA se předpokládá do 04/2023."
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
V novém návrhu ÚP Radonice je již uvažována pouze varianta tunelu.
https://www.radonice.cz/obec-radonice/uzemni-plan/
https://www.radonice.cz/obec-radonice/uzemni-plan/
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Když může být tunel pod potokem a k tomu na rovině, tak u takto potřebné stavby bych kvůli zrychlení do toho šel pro jistotu na první dobrou...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
V čem to tam čteš? Já tam vidím, že jsme to "my Radoňáci" chtěli, aby to MD/ŘSD uznalo, a ti napsali, že se to měnit nemůže, ale "že takovou variantu nevylučují".o)Mosquit píše:V novém návrhu ÚP Radonice je již uvažována pouze varianta tunelu.
https://www.radonice.cz/obec-radonice/uzemni-plan/
-
- Příspěvky: 922
- Registrován: 14.5.2009 11:09:38
- Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Zvláštní, teď to tam nevidím, ale fakt bych se vsadil, že včera na výkresu Dopravní infrastruktura byla namalovaná tunelová část, dokonce i v legendě byla ... Tak buď jsem měl vidiny, nebo mezitím někdo ten dokument změnil.
Edit: tak to byl tento dokument z roku 2021. Vsadil bych se ale, že včera byl dostupný přes link toho aktuálního návrhu. https://www.radonice.cz/wp-content/uplo ... uktura.pdf
Edit: tak to byl tento dokument z roku 2021. Vsadil bych se ale, že včera byl dostupný přes link toho aktuálního návrhu. https://www.radonice.cz/wp-content/uplo ... uktura.pdf
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Dle TES 04/2022 Odhad nákladů s DPH na variantu Zahloubenou 21,034 miliardy Kč a na Tunelovou 46,241 miliardy Kč.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
46,241 miliardy Kč? To je nějaký tunel, ne?
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
46 je jen za vybudovani. Tim naklady jenom zacnou.
; o )
; o )