[D0] 520 Satalice - Březiněves

Odpovědět
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od kot »

Miku, dneska jsi škarohlíd, než se to projedná a rozjede tak hodně náplav v Praze přibyde, ale dopravy více ubyde.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Byl bych samozřejmě rád, kdyby tam bylo 130/140, ale výhled je spíše opačný - max 120 i mimo tunely kvůli hluku, do budoucna emisím a podobným "vznešeným myšlenkám", jako třeba ještě bezpečnost. :roll: To už od té stovky není zase tak daleko. I když nechápu, proč by v tunelu nemohlo být taktéž 120. Čím menší rozdíly před/za tunelem, tím bezpečnější.
Mě tady na tunelech štve více jiná věc a to, že prakticky znemožňují zkapacitnění na 4+4 kdyby to bylo někdy potřeba. Přitom na severní části by to jinak šlo, na jižní je to pasé definitivně. Tunel pod Suchdolem má být totiž 4+4. Ale jako realista to vidím tak, že alespoň nějaké tunely budou bohužel jediná průchozí varianta. :?

1975: jedna varianta s tunely, druhá bez ale v zářezu. Vedení po povrchu mě přijde totální přežitek, obzvláště v lokalitě jako je tahle.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od jozka »

Mimochodem, nejvetsi kapacita komunikace je nekde tesne pod 80 km/h
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od 1975 »

Aram96 píše:Byl bych samozřejmě rád, kdyby tam bylo 130/140, ale výhled je spíše opačný - max 120 i mimo tunely kvůli hluku, do budoucna emisím a podobným "vznešeným myšlenkám", jako třeba ještě bezpečnost. :roll: To už od té stovky není zase tak daleko. I když nechápu, proč by v tunelu nemohlo být taktéž 120. Čím menší rozdíly před/za tunelem, tím bezpečnější.
Mě tady na tunelech štve více jiná věc a to, že prakticky znemožňují zkapacitnění na 4+4 kdyby to bylo někdy potřeba. Přitom na severní části by to jinak šlo, na jižní je to pasé definitivně. Tunel pod Suchdolem má být totiž 4+4. Ale jako realista to vidím tak, že alespoň nějaké tunely budou bohužel jediná průchozí varianta. :?

1975: jedna varianta s tunely, druhá bez ale v zářezu. Vedení po povrchu mě přijde totální přežitek, obzvláště v lokalitě jako je tahle.
Právě proto by tam měla být, aby bylo vidět srovnání.
Mosquit
Příspěvky: 913
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Mosquit »

https://www.pocernice.cz/uredni/2022/01 ... s-satalice
Vážení občané,


dne 19. 1. 2022 obdržel ÚMČ Praha 20 oznámení společnosti SUDOP PRAHA a.s. o provádění doplňkového geotechnického průzkumu pro SOKP Březiněves – Satalice. Místa, kde bude průzkum prováděn, jsou vyznačena v přiložené situaci.
Matezs
Příspěvky: 352
Registrován: 24.1.2020 0:21:07
Bydliště: Svitavy

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Matezs »

Odpověď RM na Tw ohledně TES na severní část D0: TES jsou prakticky dokončeny a v průběhu 04-05/2022 se budou projednávat se zástupci hl. m. Prahy a dotčených MČ, měst a obcí. Zároveň se zpracovávají veškeré podklady pro zpracování dokumentací EIA na všechny úseky. Doufám, že řešení v TES bude pro většinu dotčených přijatelné. https://twitter.com/MatlRadek/status/15 ... 9397863429
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Papuanec »

Idnes Premium (Tomáš Cafourek):

Tunely Pražský okruh prodraží o dvě desítky miliard, sečetli silničáři

Pouze tunel a nic jiného. Před dvěma roky vybrali pražští radní variantu dalšího pokračování Pražského okruhu mezi Satalicemi a Březiněvsí na severovýchodním okraji hlavního města. Vedení Prahy bylo ve svém rozhodování striktnější než Středočeši, kteří by se smířili i s lacinější variantou zahloubené dálnice.

„Jsem rád, že Rada hlavního města Prahy podporuje tunelovou variantu, která bude nejšetrnějším řešením pro toto území a jeho obyvatele, a napomůže tak rychlejší dostavbě Pražského okruhu,“ uvedl tehdy primátor Prahy Zdeněk Hřib.

Nyní Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) spočítalo, kolik to bude stát. Vedení jednoho z posledních chybějících úseků okruhu tunelem vyčíslilo na 38,2 miliardy korun. Zahloubená varianta by státní rozpočet vyšla na zhruba 17,4 miliardy.

Necelých čtrnáct kilometrů šestiproudého dálničního okruhu má v dražší variantě stát bezmála dvakrát víc než poslední otevřený jihovýchodní úsek mezi Modleticemi a Slivencem. Ten byl přitom o deset kilometrů delší a překonával daleko náročnější území. Jeho součástí je totiž více než dvoukilometrová estakáda přes Radotínské údolí.

Státní silničáři rovněž prověřovali možnost, že by severní část okruhu podobně jako zmiňovaná jižní část vedla po povrchu. Tuto variantu ale loni zavrhlo ministerstvo životního prostředí. Kvůli posuzování vlivu na životní prostředí totiž doporučilo nadále sledovat jen dvě varianty – zahloubení a tunel.Tunely, nebo mosty

Pražský okruh dnes končí mezi Černým Mostem a Satalicemi, na začátku mladoboleslavské dálnice D10. Obě varianty jeho pokračování počítají s tím, že trasa povede severním směrem mezi Vinoří a Radonicemi a okolo Přezletic se stočí doleva směrem k Třeboradicím. Dálnici D8 na Ústí nad Labem pak překoná u Březiněvsi, odkud by měl navazovat další úsek okruhu, který povede přes Vltavu do Suchdola.

V „tunelové“ variantě se počítá se zhruba dvoukilometrovým tunelem Vinoř, který povede pod Vinořským potokem. Po něm bude následovat poloviční tunel Veleň, estakáda přes údolí Mratínského potoka a poté se trasa opět zanoří pod zem do 1,3 kilometru dlouhého Třeboradického tunelu.

„Zahloubená“ varianta oproti tomu předpokládá vedení většiny trasy v zářezu s mosty, které postupně překonají Mratínský a Třeboradický potok, případně silnice a železniční trať do Turnova. To vyplynulo z technické studie zpracované konsorciem řízeným společností Pragoprojekt.

Kdy se začne stavět, zatím jasné není. Ještě před propuknutím pandemie Ředitelství silnic a dálnic předpokládalo, že se práce rozjedou někdy v letech 2025 a 2026. Loni ale už ve formulářích pro získání kladného stanoviska dopadu na životní prostředí EIA silničáři operovali s rokem 2027.Čtyři sezony, ale odkdy?

Dnes Ředitelství silnic a dálnic dokonce odmítá stanovit jakékoli datum. Zatímco délku výstavby jsou silničáři schopni odhadnout relativně přesně, peripetie se získáváním povolení na předchozích úsecích pevný harmonogram vylučují.

„Odhad realizace je na čtyři stavební sezony,“ řekl MF DNES ředitel závodu Praha Tomáš Gros. Příkladem komplikací je úsek mezi Modleticemi a Běchovicemi, který nepravomocně získal územní rozhodnutí v létě 2020. Proti rozhodnutí se ale odvolalo 47 spolků a obcí (například Veleň a Přezletice, které by z logiky věci měl zajímat spíše úsek Satalice–Březiněves), čímž územní řízení zkomplikovaly. Od loňska navíc odvolání neřeší pražský magistrát, protože podle stěžovatelů nejsou pražští úředníci nestranní.

Zainteresovanost úředníků potvrdila i některá vyjádření politiků. Pražský primátor Hřib například vydání územního rozhodnutí komentoval v oslavném příspěvku na Twitteru. Ve svém tweetu zmínil vizi, že ještě v roce 2021 by úsek mohl získat stavební povolení a od roku 2022 by na něj mohly vyjet bagry.

Ministerstvo pro místní rozvoj mu ale loni v únoru udělalo čáru přes rozpočet. Vyslyšelo argumenty odpůrců a řešení odvolání kvůli zajištění nestrannosti přesunulo na bedra úředníků Jihočeského kraje.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od michal »

Jako za mě - klidně ať to dají, hlavně když to bude stát... Včera jsem chtěl využít Kbelskou od Veselské dál k Hloubětínu. A představa, že tam nebude žádný z těch kamionů, je prostě senzační...
AF-1
Příspěvky: 560
Registrován: 16.3.2009 13:54:56

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od AF-1 »

U tunelove varianty bohuzel s dostavenim naklady nekonci, ale naopak zacinaji.
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od MPMP »

Bohužel - a tím se jen nahrává všem, kteří nechtějí stavět ŽÁDNÉ dálnice. Mají argument navíc: "nikdy nekončící zátěž rozpočtu". :(
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od michal »

AF-1 píše:U tunelove varianty bohuzel s dostavenim naklady nekonci, ale naopak zacinaji.
Myslím, že reálné náklady všech zúčastněných na stání v koloně na Kbelské a Novopacké budou za rok hooodně velké...
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Mike »

a to už je opuštěna varianta, že sever bude 3+3 ?
nebo si jen pisálkové, starostové a nakonec i odpovědní úředníci neuvědomují, kolik takový tunel 3+3 stojí ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Myslím, že u hloubeného tunelu už bude “trochu jedno”, jestli pruhy 4 nebo 6. :)

Každopádně bych zkusil klidně ještě spočítat, na kolik by opravdu vyšla nějaká varianta s jedním delším tunelem pod Čakovicemi. Protože celková trasa by byla o dost kratší a čím bude severní část D0 kratší, tím líp. A navíc levnější.

Každopádně mi nejde absolutně do hlavy, že kilometr hloubeného tunelu vyjde na cca 5 mld korun. Zhruba 8-10 mld stojí ražený tunel ve městě. Tady to je hloubený v polích. Ty jejich odhady mi vůbec nesedí do obdobných staveb, a to ani zahraničních. :crazy: Zajímalo by mě porovnání s takovou rakouskou S10.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od michal »

Mně to teda zhruba vychází 3 mld (13 kilometrů za 38 mld.). Je to raketa. Ale holt za blbost se platí. Máme rok 2022, kolem Prahy se rozlezly satelity jak mor, všude jsou miliony m2 skladových ploch a dálniční okruh kolem Prahy ještě není ani na papíře?????
MPMP
Příspěvky: 3279
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od MPMP »

A reálně to vypadá, že nebude nikdy. Teď nám E-parlament naplánoval zákaz spalovacích motorů a na elektromobily lidi mít nebudou. Takže další "argument", proč ta stavba vlastně vůbec není potřeba. :( :(
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od michal »

Bez ohledu na spalovací motory bude třeba stále řešit dopravu zboží. A vlaky to fakt neřeší. Je celkem jedno, jestli budou NA jezdit na vodík, plyn, elektřinu či koňský trus. Bez možnosti dopravy zboží to prostě nepůjde. A nic efektivnějšího než kamion prostě lidi zatím nevymysleli. Takže i bez kvanta aut se spalovacími motory tady bude jezdit kvantum kamionů se zbožím. A ty do města nepatří, ani když budou bezemisní. Je jich stále víc a víc, a i když ten růst nemůže být asi nekonečný, "peak" tady určitě ještě nemáme. Takže ve výsledku může být tunelové řešení za 20 let lepší volbou, protože ty tunely nebudou produkovat na pár místech koncentrované emise.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Honey72 »

Když se podíváme na severní část okruhu Vídně, uvidíme tam také dlouhé tunely a kolem nich jsou jen pole. To u Prahy mají ještě nějaké to opodstatnění.

PS: že se nebude jezdit se říkalo už tolikrát. Že až dojde ropa, že až bude drahý benzín, že až bude auto stát víc než Favorit ... a jezdí se čím dál víc :-)


OT přesunuto sem. Uznávám, poslední příspěvek 1975 už nebyl OT, ale vzhledem k návaznosti ho nechávám u těch předchozích. Jirka L.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Gejza »

michal píše: A vlaky to fakt neřeší. ...A nic efektivnějšího než kamion prostě lidi zatím nevymysleli.
Energeticky, ekologicky, z hlediska nároků na pracovní sílu a za určitých podmínek i ekonomicky je efektivnější vlak. Jen bohužel současná železniční (a související) infrastruktura neumožňuje přepravovat zboží v potřebném množství a čase do všech relevantních zdrojových a cílových oblastí přeprav a železniční dopravci jsou vystaveni řadě požadavků ze strany států a železničních správ, které jim generují vícenáklady a snižují ekonomickou konkurenceschopnost. EU má však ambiciózní cíl zdvojnásobit přepravní výkony železniční nákladní dopravy do r. 2050 a kdyby to s energetickou efektivitou mysleli v EU vážně, odbourali by nerovnosti na trhu generující zbytné přepravy typu české surové mléko za lepšími výkupními cenami do Bavorska, nebo český dobytek za lepšími cenami na jatka do Itálie. A k tomu nesmyslné přepravy přes půl zeměkoule u zboží, které těží z nezatížení tamních výrobců legislativou EU. Mimochodem možnou konkurencí 520 je v tomto ohledu chystaná modernizace trati Všetaty - Kralupy (OKP pro železniční nákladní dopravu) + novostavba trati Neratovice - Nová Ves - Most, která bude určena i pro lehčí nákladní vlaky.
Jasně, intenzivní silniční nákladní doprava bude vždy, ale pokud by EU fungovala tak jak má (a členské státy), očekával bych pokles jejích dopravních výkonů.
Každopádně SOKP měl smysl už před desítkami let a v horizontu tohoto století neočekávám, že by ani s vícenáklady za tunely smysl neměl. Na rozdíl od D6 západně od Krušovic, D7 západně od Loun, D55 mezi Starým městem a Hodonínem, apod..
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od kyk »

520 už měla dávno stát, nechápu proč se na ni nepracovalo v době, kdy satelity nebyly tak rozlezlé po kraji.
Bohužel dnes opravdu bude průchodné jen zatunelování, zvlášť když byla tato varianta vyložena na stůl. Tím si ŘSD samo zvolilo hrát betla. Být navržená jen jedna alt. varianta - zakopaná, tak to záPraží a okrajové části sice se skřípěním zubů, ale zkously.
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od kot »

Čo bolo, bolo... Ale nic zatím nestojí a hned tak stát nebude.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od mts »

Obavam se, ze kdyby RSD pracovalo jen se zahloubenou variantou, tak se drive nebo později vynori z bazin ekofekalii nejaky aktivista a všechno potopi s tim, ze „nebyly dostatecne posuzovany i jiné varianty, napr. zatunelovana“. Nasledovalo by další zdrzeni v radu desitek let.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Přesně tak. Na scénář, že nejsou varianty nejsou problémy v této oblasti zapomeňte. To by možná platilo někde na venkově kolem obce se 100 obyvateli.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od 1975 »

Hlavně tak to už bylo. "Původně" byla variantou jen zahloubená. Ale odpor vedený čackými starosty "donutil" ŘSD přijít i s tunely, v dalším kroku díky odporu našeho starosty s mlékárnou k prodloužení tunelu u Radonic/Vinoře... Samozřejmě, jakmile za tyto studie bude utraceno dost času a peněz, přijdou odpůrci s tím, že chtějí tunely delší, hlubší, anebo naopak, že tunel yjsou fuj a berou lidem vodu... holt, je to stále na dlouho. A to by se ještě muselo na zbytku sítě dařit. Ale to máte covid, drahé suroviny, kyberútok, válka a nyní o třetinu nižší budget na 2023. Samá radost.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Jirka L »

OT příspěvky byly smazány bez přesunutí. Jednou už jsem to přesouval a ono to nestačilo.
Vikingkiller
Příspěvky: 652
Registrován: 22.2.2019 0:23:28
Bydliště: na konci D7

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Vikingkiller »

nový leták: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :27:00.643

"Ze závěru např. plyne, že v Dokumentaci EIA je nutné detailněji rozpracovat technické řešení variant 2 a 3 nebo (lépe) kombinaci těchto variant. Naopak varianta 1 se nedoporučuje v Dokumentaci EIA nadále rozpracovávat a prověřovat. Dokončují se ostatní podklady pro zahájení prací na Dokumentaci EIA. Následné zpracování Dokumentace EIA se předpokládá do 07/2023."
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“