jozka píše:Vy chcete racionalnimi argumenty prebijet emocni volbu? Hodne stesti.
Nevím jestli začít u racionálních argumentů nebo u emoční volby. Ale asi si nejdřív projedeme argumenty, hlavně pro Kbely.
Tady se ale nabízí ta synergie s modernizací železnice,
To je jak z korporátního zmrzdispeaku. Synergie asi v tomto případě znamená občasný bordel z trati a kontinuální hluk z dálnice. Železnice je tam už teď, pak má být teda 300m území nikoho, pak val a dálnice. Bydlím v Praze (a nemyslím Kbely, které nepovažuju za Prahu
) celý život, takže mne nějaký val a zářez úplně neošálí. Taky vím jaký je třeba bordel z D5 na Točníku. Takže, ne že bych od toho čekal nějakou hrůzu, protže neopochybuju, že to území nikoho se jednou zastaví. Nicméně taky vím, jak pěkně umí být třeba na Chodově slyšet D1. Čím výše tím hůře. Občas se zvuk nese kdoví odkud, a jedinné co pomáhá je vzdálenost. 500 m by mohlo být už někde pod běžným celopražských šumem, ale jistota to teda rozhodně není.
byly by to dvě mouchy jednou ranou  a výrazné zlepšení dojížďky do centra Prahy
pro všechny okruhem "postižené" obce/městské části - Satalice, Kbely i Čakovice.
Za prvé ta trať už tam stojí, jezdí to jednou za hodinu, (půl ve špičkách) a jede to 22 minut. Jakého zlepšní tam chcete dosáhnout? 3x za hodinu vám ještě uvěřím, ale 15m takt nemají snad ani OS do Berouna. Ješte si pak připomeňme, že je tady metro C v Letňanech (8 minut) a metro B,Vysočanská (15 minut).
Za druhé, je tam plánováno zdvojkolejnění a elektrifikace už teď. Nejen kvůli místním, ale i kvůli zakapacitnění trati směr MB a LBC.
"Postavíme vám 0,5 km od obce v zářezu a za zeleným valem okruh, ale za to získáte moderní příměstskou elektrickou železnici - rychlý vlak každých 15 minut do centra Prahy"
Jako tohle beru, ale není to nic sluníčkového, ale vydírání. Ale uznávám, že prostě bydlení za městem má jistá pozitiva i negativa a občas je vhodné připomenout, že i na těch negativech je třeba participovat.
Na to by tam slyšet mohli, ne? Ta dojížďka je tam totiž dnes dost tragická..
Jak jsem psal, dojiždka tam není tragická. Navíc po té co změníte trasu dálnice očekáváte, že vám někdo bude věřit, že se to nestane i s železnicí? Dokud tam ta druhá kolej nebude, tak vám nikdo neuvěří.
Pro místní to z dopravního hlediska moc nabízí. Jen odvedení dopravy z Mladoboleslvské. Na VR je to teď 3 minuty, na D8 6 minut.
Sečteno, podtrženo. nakreslete tuhle variantu rovnou celou v tunelu, pokud má mít vůbec teoretickou šanci. Co to trochu zachraňuje je to, že mezi Vinoří a Kbely je 1.5km, takže těch 500m je skutečně minimální vzdálenost. Popravdě, překvapuje mne, že s touhle variantou ještě nepřišly dotčené obce. Nejspíš sami tuší, že by jim to přineslo nové značně motivované zastánce současné trasy.
No a ještě ta emoční část. Na tuhle diskuzi bych nahlížel jinak (však je to NIMBY jak vyšité), pokud by byl rok 1970, a ta čára se právě objevila v mapě. Takhlen je to, jak už jsem psal, řešení vlastních chyb, na úkor někoho jiného. Pokud mají tamní přistěhovalci pocit, že dálnice má vést jinudy, pak můžou začít tím, že složí cca 1,5 miliónu za pozemek. To by mohlo odpovídat zhodnocení pozemku touto změnou, a jistě to ocení jako příspěvek třeba na špatné straně Vinoře, kde díky tomu budou moci pozemek prodat a s tímto příspěvkem se odstěhovat někam jinam, kde dálnice nebude. Protože tam nemají ani tu "synergii s vlakem".
Z dlouhodobého hlediska to pak ničí jakou koliv důvěru v budoucí plánování. Přináší to nekonečné ověřování alternativ u dalších staveb. Ve výsledku na tom jako obvykle tratí ti zodpovědní. V lepším případě na úkor těch co nevěděli, v horším těch "co nevěděli".