[D0] 520 Satalice - Březiněves

Odpovědět
Tomáš Němec
Příspěvky: 397
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Tomáš Němec »

Anonym píše:Myslím si, že by tyto tunely nestačili. Na východě Satalic by D0 šla 300 metrů od domů. Mezi golfovým hřištěm a tunelem pod železniční tratí je výstavba ve vzdálenosti 300 - 500 metrů. Obce okolo 520 chtějí tunely z důvodu podobné vzdálenosti.
Zakreslil jsem ten návrh do letáku ŘSD, ať se to dá porovnat, je tam i měřítko. 300 m (spíš ale více, možná až 500m) v Satalicích je řešitelné zářezem a ozelenělým valem, ve Kbelích obdobně, navíc je to tam až za tratí, která tvoří už dnes určitou bariéru.
Ale hlavně - malé vzdálenosti od stávající zástavby vykazuje i ta současná trasa - v Miškovicích a hlavně v Přezleticích. Zrovna Přezletice jsou velkými odpůrci D0, odvolaly se i proti ÚR na 511. Je řešením dalších 1,5 km tunelu kolem Přezletic? :crazy:
Přílohy
520.jpg
520.jpg (138.82 KiB) Zobrazeno 6520 x
jozka
Příspěvky: 2783
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od jozka »

nakonec tam bude varianta "Písnice" tedy najeď na ČM a sjeď v Ústí
To zni jako popis funkce tranzitniho okruhu :D
kyk
Příspěvky: 957
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od kyk »

Pánové, vaše návrhy na vedení v tunelu pod intravilánem má jednu velkou nevýhodu - nexistence MUK mezi Černým Mostem a Ďáblicemi.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Anonym »

Ohledně té ceny. Ještě nedávno byla cena tunelové varianty 20 284 871 368 Kč bez DPH, tj 25 mld Kč s DPH.
Článek s cenou je z letošního července.
https://www.echo24.cz/a/SgyQx/praha-chc ... 25-miliard
Nyní je cena přes 29 mld Kč, přitom vysoutěžené ceny klesají.
Také by mne zajímalo co na té tunelové varianti stojí 2,25 mld Kč / km. Trasa je v podstatě na rovině v zářezu, který je na 4 kilometrech zakrytý. V porovnání úseky na D3 s raženými tunely stojí okolo 1 mld Kč / km
Lynx
Příspěvky: 3698
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lynx »

Já dodám k návrhu Tomáše Němce, který se mi dost líbí, že Satalice si zelenou bariéru směrem k dálnici budují dlouhodobě:

https://mapy.cz/s/popudakebu

Pro srovnání s foto 2003, to tam ještě nebylo nic, žádná zeleň

https://mapy.cz/s/pucodacocu

Takže samozřejmě, nějáký val či zářez by byl asi třeba, ale zelený pás je už připraven pro všechny varianty
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od krtek700 »

Anonym píše:Ohledně té ceny. Ještě nedávno byla cena tunelové varianty 20 284 871 368 Kč bez DPH, tj 25 mld Kč s DPH.
Článek s cenou je z letošního července.
https://www.echo24.cz/a/SgyQx/praha-chc ... 25-miliard
Nyní je cena přes 29 mld Kč, přitom vysoutěžené ceny klesají.
Také by mne zajímalo co na té tunelové varianti stojí 2,25 mld Kč / km. Trasa je v podstatě na rovině v zářezu, který je na 4 kilometrech zakrytý. V porovnání úseky na D3 s raženými tunely stojí okolo 1 mld Kč / km
Dál v článku máš vyjádření ŘSD, těch 20 mld bez DPH je od Hřiba a u jeho částek nesedí ani ta zahloubená 11 bez DPH.
Samotné ŘSD však mluví ještě o vyšší částce. .... Odhadované stavební náklady jsou 11 miliard pro povrchovou variantu, 13 miliard pro zahloubenou a 25 miliard pro tunelovou.
Což bez DPH odpovídá těm z letáku. Je divné, že v jednom článku je vyjádření ŘSD o částkách a Hřiba, že podle ŘSD to jsou jiné částky.
Geo
Příspěvky: 804
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Geo »

Tomáš Němec píše:Zrovna Přezletice jsou velkými odpůrci D0
V navrhovane variante budou velkym odpurcem Kbely. To mi ver :-) Na druhou stranu v zarezu, by to asi slo. O objektivne je to skutecne dal od zastavby.

Lidi od cary vpravo (https://en.mapy.cz/s/lasesejeda) si zaslouzi trpet, a ne aby nekdo hazel jejich problemy na jine.
Naposledy upravil(a) Geo dne 21.10.2020 10:01:03, celkem upraveno 1 x.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Anonym »

krtek700 píše: Dál v článku máš vyjádření ŘSD, těch 20 mld bez DPH je od Hřiba a u jeho částek nesedí ani ta zahloubená 11 bez DPH.
Těch 20 mld bez DPH bylo také z letáku ŘSD:
Vedlo by to však k prodražení celé stavby. „Investor stavby, Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD), naceňuje náklady na tunelovou variantu okruhu na 20 284 871 368 Kč bez DPH, oproti 10 767 913 456 Kč bez DPH na zahloubenou alternativu.

Bylo to ale v době, kdy byly jen 2 varianty. Mezi tyto 2 varianty přidali ještě další mezi a částky mezitím navýšili.
Nicméně i tak by mne zajímalo proč je to tak drahé.
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Gejza »

Anonym píše: Myslím si, že by tyto tunely nestačili. Na východě Satalic by D0 šla 300 metrů od domů. Mezi golfovým hřištěm a tunelem pod železniční tratí je výstavba ve vzdálenosti 300 - 500 metrů. Obce okolo 520 chtějí tunely z důvodu podobné vzdálenosti.
Kvůli hluku se staví PHS a ne tunely. Tunely se staví spíše kvůli krajinnému rázu. Jinak by bylo také dobré najet na osvědčenou praxi ze západu a podél dálničních staveb co vedou blízko od obytné zástavby realizovat pásy ochranné a izolační zeleně (lesní porosty).
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Gejza »

kyk píše:Pánové, vaše návrhy na vedení v tunelu pod intravilánem má jednu velkou nevýhodu - nexistence MUK mezi Černým Mostem a Ďáblicemi.
Dovedu si představit jak MÚK s II/610 (dálnice pod ní v zářezu), tak se silnicí mezi Kbely a Miškovicemi. Akorát by se ve Vinoři i Miškovicích asi po...
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Gejza »

Mě napadla ještě varianta prolukou na severu Čakovic https://mapy.cz/s/nezajukepu, akorát by to asi kolem té nové zástavby muselo vést kus raženým tunelem, jinak by to nově příchozí neskousli.
jozka
Příspěvky: 2783
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od jozka »

Jo jo, kvuli protestum tech, kteri se nastehovali k leta planovane stavbe dalnice to premistime tam, kde sice taky nekdo bydli, ale nikdy se tam nic takoveho neplanovalo.

To dava smysl.
kollma
Příspěvky: 219
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od kollma »

Tomáš Němec píše: ...v Satalicích je řešitelné zářezem a ozelenělým valem, ve Kbelích obdobně, navíc je to tam až za tratí, která tvoří už dnes určitou bariéru.
To si vážně myslíte, že Kbely povolí 6pruhovou dálnici půl kilometru od zástavby a to navíc o pár desítek výškových metrů níž? Nějaká takováhle kratší trasa by jedině mohla vést celá v tunelu...
Tomáš Němec
Příspěvky: 397
Registrován: 19.10.2009 9:21:32

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Tomáš Němec »

Geo píše:V navrhovane variante budou velkym odpurcem Kbely. To mi ver :-)
Tak je jasné, že nadšení z toho nebudou, vždycky se najde někdo, kdo bude proti. Tady se ale nabízí ta synergie s modernizací železnice, byly by to dvě mouchy jednou ranou :kladivo: a výrazné zlepšení dojížďky do centra Prahy pro všechny okruhem "postižené" obce/městské části - Satalice, Kbely i Čakovice.
"Postavíme vám 0,5 km od obce v zářezu a za zeleným valem okruh, ale za to získáte moderní příměstskou elektrickou železnici - rychlý vlak každých 15 minut do centra Prahy".
Na to by tam slyšet mohli, ne? Ta dojížďka je tam totiž dnes dost tragická..
jozka
Příspěvky: 2783
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od jozka »

Vy chcete racionalnimi argumenty prebijet emocni volbu? Hodne stesti.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od mts »

K tem Prezleticim: je to uz hezka radka let, tak cca 8, jsem se tam v te oblasti pohyboval na kole. Tam kde jsou dnes ulice Pod Cvrcovskou cestou a K Podolankam se prave zacinala rozjizdet vystavba. Dal jsem se tam do reci s hrdym majitelem parcely. Povidam mu: vam nevadi, ze se tady bude stavet dalnice? Nikdy bych neveril, jak hluboko muze klesnout celist a jak lze vyvalit oci…
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Gejza »

mts píše:Nikdy bych neveril, jak hluboko muze klesnout celist a jak lze vyvalit oci…
Já si furt říkám, proč si ti kupující pořádně nezjistí všechno o tom území. Když kupuji něco za vyšší stovky tisíc, nebo milióny a není to pro mě zanedbatelná položka, tak bych si to setsakramentsky promyslel. Ale lidi jsou prostě ovce, bohužel.
Na druhou stranu by za to měla nést odpovědnost vedení měst a obcí a zastupitelé, kteří pro ty změny územních plánů zvedli ruku. Z jejich strany je to tak trochu podvod na kupující, kteří si kupují parcelu v dobré víře, že by se přeci nevymezila někde, kde je za humny plánovaná dálnice. Je za tím možná i kalkul že když to tam zastaví, nebude dálnice na povrchu projednatelná. Ale nějak by se tomu měla učinit přítrž, protože se to dnes nechává vyhnít do NIMBY. Třeba by se mohlo při přepisu na zastavitelné plochy zřizovat nějaké věcné břemeno, nebo se do katastru doplňovat informace o plánované veřejně prospěšné stavbě a kupující by na katastru museli podepsat revers, že proti té stavbě nebudou protestovat.
jozka
Příspěvky: 2783
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od jozka »

Já si furt říkám, proč si ti kupující pořádně nezjistí všechno o tom území.
Kdyby kupujici... me stacil rozhovor s maklerkou pri prohlidce pozemku. Podle ni fajn stavebni parcela, protoze za dva mesice bude uzemni plan. O tom jak to s tim planem ve skutecnosti je nemela vubec poneti. O takovych drobnostech jako ochranna pasma do pozemku zasahujici taky ne. A ne ze by vedela, ale zkousela to. Vubec netusila, ktera bije.
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od kot »

Vždyť taky dělá makléře kde kdo. Mám takové dva sousedy. Stačí se s nimi bavit o počasí a i to je děs...
Geo
Příspěvky: 804
Registrován: 11.5.2009 11:06:39

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Geo »

jozka píše:Vy chcete racionalnimi argumenty prebijet emocni volbu? Hodne stesti.
Nevím jestli začít u racionálních argumentů nebo u emoční volby. Ale asi si nejdřív projedeme argumenty, hlavně pro Kbely.
Tady se ale nabízí ta synergie s modernizací železnice,
To je jak z korporátního zmrzdispeaku. Synergie asi v tomto případě znamená občasný bordel z trati a kontinuální hluk z dálnice. Železnice je tam už teď, pak má být teda 300m území nikoho, pak val a dálnice. Bydlím v Praze (a nemyslím Kbely, které nepovažuju za Prahu :)) celý život, takže mne nějaký val a zářez úplně neošálí. Taky vím jaký je třeba bordel z D5 na Točníku. Takže, ne že bych od toho čekal nějakou hrůzu, protže neopochybuju, že to území nikoho se jednou zastaví. Nicméně taky vím, jak pěkně umí být třeba na Chodově slyšet D1. Čím výše tím hůře. Občas se zvuk nese kdoví odkud, a jedinné co pomáhá je vzdálenost. 500 m by mohlo být už někde pod běžným celopražských šumem, ale jistota to teda rozhodně není.
byly by to dvě mouchy jednou ranou  a výrazné zlepšení dojížďky do centra Prahy
pro všechny okruhem "postižené" obce/městské části - Satalice, Kbely i Čakovice.
Za prvé ta trať už tam stojí, jezdí to jednou za hodinu, (půl ve špičkách) a jede to 22 minut. Jakého zlepšní tam chcete dosáhnout? 3x za hodinu vám ještě uvěřím, ale 15m takt nemají snad ani OS do Berouna. Ješte si pak připomeňme, že je tady metro C v Letňanech (8 minut) a metro B,Vysočanská (15 minut).

Za druhé, je tam plánováno zdvojkolejnění a elektrifikace už teď. Nejen kvůli místním, ale i kvůli zakapacitnění trati směr MB a LBC.
"Postavíme vám 0,5 km od obce v zářezu a za zeleným valem okruh, ale za to získáte moderní příměstskou elektrickou železnici - rychlý vlak každých 15 minut do centra Prahy"
Jako tohle beru, ale není to nic sluníčkového, ale vydírání. Ale uznávám, že prostě bydlení za městem má jistá pozitiva i negativa a občas je vhodné připomenout, že i na těch negativech je třeba participovat.
Na to by tam slyšet mohli, ne? Ta dojížďka je tam totiž dnes dost tragická..
Jak jsem psal, dojiždka tam není tragická. Navíc po té co změníte trasu dálnice očekáváte, že vám někdo bude věřit, že se to nestane i s železnicí? Dokud tam ta druhá kolej nebude, tak vám nikdo neuvěří.

Pro místní to z dopravního hlediska moc nabízí. Jen odvedení dopravy z Mladoboleslvské. Na VR je to teď 3 minuty, na D8 6 minut.

Sečteno, podtrženo. nakreslete tuhle variantu rovnou celou v tunelu, pokud má mít vůbec teoretickou šanci. Co to trochu zachraňuje je to, že mezi Vinoří a Kbely je 1.5km, takže těch 500m je skutečně minimální vzdálenost. Popravdě, překvapuje mne, že s touhle variantou ještě nepřišly dotčené obce. Nejspíš sami tuší, že by jim to přineslo nové značně motivované zastánce současné trasy.

No a ještě ta emoční část. Na tuhle diskuzi bych nahlížel jinak (však je to NIMBY jak vyšité), pokud by byl rok 1970, a ta čára se právě objevila v mapě. Takhlen je to, jak už jsem psal, řešení vlastních chyb, na úkor někoho jiného. Pokud mají tamní přistěhovalci pocit, že dálnice má vést jinudy, pak můžou začít tím, že složí cca 1,5 miliónu za pozemek. To by mohlo odpovídat zhodnocení pozemku touto změnou, a jistě to ocení jako příspěvek třeba na špatné straně Vinoře, kde díky tomu budou moci pozemek prodat a s tímto příspěvkem se odstěhovat někam jinam, kde dálnice nebude. Protože tam nemají ani tu "synergii s vlakem".

Z dlouhodobého hlediska to pak ničí jakou koliv důvěru v budoucí plánování. Přináší to nekonečné ověřování alternativ u dalších staveb. Ve výsledku na tom jako obvykle tratí ti zodpovědní. V lepším případě na úkor těch co nevěděli, v horším těch "co nevěděli".
jozka
Příspěvky: 2783
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od jozka »

Amen...
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Saljack »

Přesně. Je to nakreslená čára stylem nám se to nelíbí ať to jezdí kolem někoho jiného a nás s tím neotravujou. Jak ty stavby povedou se ví již dost dlouho a jakákoliv změna je nefér vůči lidem, kteří tou změnou budou dotčení, protože s tím nemohli počítat a je mi jich opravdu líto a stát by se měl potom s nimi vypořádat. Chápete vůbec, že si někdo koupí dražší pozemek v Kbelích místo levného v Přezleticích s tím, že mu za barákem nepovede D0 (to, že tam je tam dráha a letiště je jeho volba) a pak příjdou NIMBY co koupili levné pozemky i hned u trasy D0 a začnou říkat vždyť už tam mají vlak pojďme jim tam dát i ten okruh. Takovéhle stavby se plánují spoustu let do předu právě proto, aby o tom každý v okolí mohl vědět. Ať si to vyřídí s místní samosprávou, která jim tam dovolila stavět domy a neotravujou ostatní se svojí hloupostí (tím nemyslím starousedlíky co tam bydlí déle než 30, těch je mi líto).
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od mts »

Nepochybuji o tom, ze Vinor si bude peclive hlidat co a z jake strany se bude stavet. Z Vinore se stalo za poslednich 15 let periferni "Beverly Hills" a mnoho mistnich je vlivnych...
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Gejza »

Pánové, neznám přesně historii územních plánů v těchto končinách, ale dovoluji si připomenout, že podle původních plánů měl SOKP vést právě mezi Kbely a Vinoří. Proč se to nyní plánuje v odsunuté poloze nevím, ale tuším, že to může mít souvislost s historickým odporem Kbel a dalších potrefených sídel a možná i právě kalkulem, že to v odsunuté poloze bude levnější, protože to povede po povrchu.
Viz vlákno k ZÁKOSU: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=57&t=2356
Gejza
Příspěvky: 267
Registrován: 13.9.2016 21:56:11

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Gejza »

Geo píše:Synergie asi v tomto případě znamená občasný bordel z trati a kontinuální hluk z dálnice. Železnice je tam už teď, pak má být teda 300m území nikoho, pak val a dálnice. Bydlím v Praze (a nemyslím Kbely, které nepovažuju za Prahu :)) celý život, takže mne nějaký val a zářez úplně neošálí. Taky vím jaký je třeba bordel z D5 na Točníku. Takže, ne že bych od toho čekal nějakou hrůzu, protže neopochybuju, že to území nikoho se jednou zastaví. Nicméně taky vím, jak pěkně umí být třeba na Chodově slyšet D1. Čím výše tím hůře. Občas se zvuk nese kdoví odkud, a jediné co pomáhá je vzdálenost. 500 m by mohlo být už někde pod běžným celopražských šumem, ale jistota to teda rozhodně není.
Autor teze se synergií měl ale namysli hloubený dálniční tunel pod modernizovanou železnicí. Čili pro intravilán po zprovoznění ŽÁDNÝ nárůst hlukové zátěže oproti pouhé modernizaci a zkapacitnění železnice. Bordel na Točníku je protože je nějakých 100 výškových metrů nad dálnicí a nemá tam ten hluk co odclonit. Val slouží k tomu, aby odclonil hluk pro stavby do určité výše. V suburbiích se staví zpravidla nízkopodlažní, resp. max středněpodlažní zástavba, čili tam by měl ten val stačit. To že je D1 slyšet ve věžích na Chodově je tentýž efekt.. Za mě je optimální val + nějaký pás lesních porostů (to pohlcuje nejen hluk a prach, ale i zlepšuje vizuální dojem), ale tunel má oproti valu zásadnější akustický přínos jen pro vysokopodlažní zástavbu blízko dálnice, nebo pro zástavbu, která je na kopci nad dálnicí.
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“