[D0] 520 Satalice - Březiněves
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
To je pěkná blbost, aby zahloubená dálnice bez tunelů stála 1,3 mld/km a s nějakým tím hloubeným tunelem to vycházelo hned na 3 mld/km. Navíc 04/2022 bylo hotové čoromoro na většině trhů, nepovažoval bych odhad z té doby za úplně relevantní.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
14 mil. m3 vykopů, Přestavba MÚK Satalice naspiralovitou MÚK. Část MÚK Březiněves je také součástí stavby. Tunely jsou dlouhé 430 m, 1000 m a 2700 m, 2 odvodňovací štoly celkové délky cca 10 km. Bude také rozšířeny na šestipruh D8 a D 10.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Mně jde o ten rozdíl mezi variantami. Že by 4 km hloubených tunelů udělaly takový rozdíl se mi nějak nezdá. Spíš bych řekl, že to je úplný nesmysl, když to člověk porovná s jinými záměry.
Že zahloubená varianta vyjde cca ty 1,3 mld/km, to je sice opravdu hodně, ale je to určitě reálná částka.
Jinak 6-pruhy na D8 a D10 by měly být jiné stavby, mimo tuto investici, ne ?
Že zahloubená varianta vyjde cca ty 1,3 mld/km, to je sice opravdu hodně, ale je to určitě reálná částka.
Jinak 6-pruhy na D8 a D10 by měly být jiné stavby, mimo tuto investici, ne ?
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Když píšu, že částka toto obsahuje, tak to obsahuje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Na D10 / Vysočanské radiále bude přestavba v délce cca 1,4km, tedy jen v délce přídatných pruhů MÚK Satalice. Most přes D0 bude ale 4pruhový. Úprava D8 (+I/8) bude asi 2x delší. Mám ale dojem, že pokud se dřív postaví 519, bude spíš její součástí. To by se pak týkalo i přeložky a napojení II/243.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Ať tak či tak, suma vypadá příšerně ! Ale až se to doopravdy začne stavět, tak to ještě vyleze.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
JirkaL: díky za objasnění.
Suma té tunelové varianty mi přijde fakt hodně nadnesená...
Suma té tunelové varianty mi přijde fakt hodně nadnesená...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Číslo děsivé, ale nedá se nic dělat, úsek je mimořádně potřebný.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
dá se
vy*akovat novodomkáře a postavit to pěkně po povrchu
problém je, že se na to nešáhlo
takhle mohlo těch 20-25 let běžet soudy, odvolání, dovolání, EU atd...
a za 3-5let se mohlo asfaltovat....
vy*akovat novodomkáře a postavit to pěkně po povrchu
problém je, že se na to nešáhlo
takhle mohlo těch 20-25 let běžet soudy, odvolání, dovolání, EU atd...
a za 3-5let se mohlo asfaltovat....
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Presne, za tu dobu se to mohlo prorvat pres soudy a pak usetrit par desitek miliard. Takto vznika jen dalsi drahy precedens, ze kdo hodne rve, ostatni se mu slozi na tunelove drzhubne...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Hezký novotvar - tunelové držhubné !
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Před mnoha a mnoha lety jsme tu psal, že dokončení okruhu bude stát 100 mld a jako vždy jsem se nespletl.
Šlo před 20 lety poslouchat lidi, co tomu reálně rozumí, že padesát let staré plány a slučovaní tranzitu s dopravou okolí Prahy je nesmysl. Bylo to naprosto jasné, EU říkala "na tyhle plány nedáme ani EURO"..."takhle to nepostavíte"...
Ale naši odborníci řekli ne...Tak teď budeme platit.
Byl jsem v té době na Madeiře, kde stavěli tunely jeden za druhým s dotacemi EU a už tehdy jsem se smál...
Je to stejné jako s windfall tax na výrobu ele. Všichni co tomu rozumí ví, že to takhle nejde. Ale naši odborníci řeknou ne... a pak budme zase platit..
Stejné letiště Praha - místo jednoduchého prodloužení dráhy 04/22 a navýšení kapacity budeme snít o paralelní dráze, letišti ve Vodochodech a podobných nesmyslech (mezitím vodochody zrušeny a parelelní dráha odsunuta na neurčito) a platíme nejdražší letenky široko daleko.
Hlavně, že tomu velí odborníci ...
Nejsme chopni postavit levně, využít moderní technologie, stavět rychle, stavět kvalitně (a není to povolovacím procesem) ... ale odborníci nejlepší na světě...
Šlo před 20 lety poslouchat lidi, co tomu reálně rozumí, že padesát let staré plány a slučovaní tranzitu s dopravou okolí Prahy je nesmysl. Bylo to naprosto jasné, EU říkala "na tyhle plány nedáme ani EURO"..."takhle to nepostavíte"...
Ale naši odborníci řekli ne...Tak teď budeme platit.
Byl jsem v té době na Madeiře, kde stavěli tunely jeden za druhým s dotacemi EU a už tehdy jsem se smál...
Je to stejné jako s windfall tax na výrobu ele. Všichni co tomu rozumí ví, že to takhle nejde. Ale naši odborníci řeknou ne... a pak budme zase platit..
Stejné letiště Praha - místo jednoduchého prodloužení dráhy 04/22 a navýšení kapacity budeme snít o paralelní dráze, letišti ve Vodochodech a podobných nesmyslech (mezitím vodochody zrušeny a parelelní dráha odsunuta na neurčito) a platíme nejdražší letenky široko daleko.
Hlavně, že tomu velí odborníci ...
Nejsme chopni postavit levně, využít moderní technologie, stavět rychle, stavět kvalitně (a není to povolovacím procesem) ... ale odborníci nejlepší na světě...
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
idealni kandidat na ministra cehokoliv
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Tak tímhle příspěvkem jste se připojil k té skupině odborníků.musklin píše:Před mnoha a mnoha lety jsme tu psal, že dokončení okruhu bude stát 100 mld a jako vždy jsem se nespletl.
Šlo před 20 lety poslouchat lidi, co tomu reálně rozumí, že padesát let staré plány a slučovaní tranzitu s dopravou okolí Prahy je nesmysl. Bylo to naprosto jasné, EU říkala "na tyhle plány nedáme ani EURO"..."takhle to nepostavíte"...
Ale naši odborníci řekli ne...Tak teď budeme platit.
Byl jsem v té době na Madeiře, kde stavěli tunely jeden za druhým s dotacemi EU a už tehdy jsem se smál...
Je to stejné jako s windfall tax na výrobu ele. Všichni co tomu rozumí ví, že to takhle nejde. Ale naši odborníci řeknou ne... a pak budme zase platit..
Stejné letiště Praha - místo jednoduchého prodloužení dráhy 04/22 a navýšení kapacity budeme snít o paralelní dráze, letišti ve Vodochodech a podobných nesmyslech (mezitím vodochody zrušeny a parelelní dráha odsunuta na neurčito) a platíme nejdražší letenky široko daleko.
Hlavně, že tomu velí odborníci ...
Nejsme chopni postavit levně, využít moderní technologie, stavět rychle, stavět kvalitně (a není to povolovacím procesem) ... ale odborníci nejlepší na světě...
Mohu poprosit o nějaký zdroj kde EU řekla, že nedá na D0 žádné peníze protože je blízko Praze.
Na ostatní snůšku mouder asi není třeba reagovat.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Tak to jste optmista. Ja uz nejaky cas tvrdim, ze se to nepostavi vubec. Nejdriv kvuli vymysleni chujovin a pak uz to nebude mit co prevadet. Trajektorie je uz ted celkem jasna.Před mnoha a mnoha lety jsme tu psal, že dokončení okruhu bude stát 100 mld a jako vždy jsem se nespletl.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
A naftové NA na Kbelské jako problém hodný řešení nebudou?
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Chvile napeti.... ne.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Jižní část okruhu byla placena částečně z fondů EU.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Jakubův dotaz se ale vázal k SEVERNÍ části. Existovala opravdu "výhružka" o nepřispění ?
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Krátce z dnešního veřejného projednávání změny územního plánu Radonic - paradoxně, 520 se probírala jen krátce (rozšíření D10 prakticky vůbec, je bráno jako hotová věc), protože hlavně se v obci řeší navržená změna jednoho obecního pozemku na "bytový dům" (dosud byly všechno jen individuální domy), to se řešilo přes dvě hodiny. Na 520 tak zbylo cca 10 minut, během kterých se konstatovalo, že obec chtěla do ÚP zanést výslovně tunel, ale MD jí to zamítlo a nechalo tam obecnější "může být i tunel":o) Jinak verbálně starosta přiznal, že žaloba na středočeské ZÚR nemá žádnou šanci, i když ještě běží, a že regionální varianta už taky šanci nemá. Ale to neznamená, že mediálně s nimi ještě nebude šermovat.Mosquit píše:Zvláštní, teď to tam nevidím, ale fakt bych se vsadil, že včera na výkresu Dopravní infrastruktura byla namalovaná tunelová část, dokonce i v legendě byla ... Tak buď jsem měl vidiny, nebo mezitím někdo ten dokument změnil.
Edit: tak to byl tento dokument z roku 2021. Vsadil bych se ale, že včera byl dostupný přes link toho aktuálního návrhu. https://www.radonice.cz/wp-content/uplo ... uktura.pdf
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Pane kolego díky za velmi povzbudivý výstup z jednání.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Těžko se diskutuje s lidma, kteří absolutně netuší o čem je řeč. Vemte si 20 let staré plány servení části (ne nové, upravené po x žalobách).kot píše:Jakubův dotaz se ale vázal k SEVERNÍ části. Existovala opravdu "výhružka" o nepřispění ?
Tyto plány si porovnejte s jižní částí okruhu.
Pak si přečtěte třeba toto
„Dokud nebudou splněny národní i evropské ekologické normy, nemůžeme do Česka poslat peníze z evropských fondů. O problémech na Pražském okruhu budeme s ministerstvem dopravy dál jednat,“ vysvětlila česká mluvčí Evropské komise .
https://www.lidovky.cz/domov/znovu-a-le ... _domov_ele
Opravdu je někdo tak naivní, odborně zcela mimo a myslí si, že na ty 20 let staré plány by EU poslala nějakou dotaci ? Pokud ano, tak fajn klidně si to myslete. Realita je někde jinde.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Nový leták: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :10:22.125
Dokončují se ostatní podklady pro zahájení prací na Dokumentaci EIA. Následné zpracování Dokumentace EIA se předpokládá do 04/2023.
EIA 2024 ÚR SP 2026 VŘ 2027 ZS 2027
V letáku zveřejněna nová podoba MÚK Satalice pravděpodobně dle TES. Trojlístek je fuč.
Dokončují se ostatní podklady pro zahájení prací na Dokumentaci EIA. Následné zpracování Dokumentace EIA se předpokládá do 04/2023.
EIA 2024 ÚR SP 2026 VŘ 2027 ZS 2027
V letáku zveřejněna nová podoba MÚK Satalice pravděpodobně dle TES. Trojlístek je fuč.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Vězte, že vím o čem je řeč. 20 let staré plány samozřejmě nemají PHS a opatření co se navrhují dnes, není však problém je tam jen doplnit. Takže s tím že EU nepošle žádné prachy na severní část je pouhou Vaší doměnkou.musklin píše:Těžko se diskutuje s lidma, kteří absolutně netuší o čem je řeč. Vemte si 20 let staré plány servení části (ne nové, upravené po x žalobách).kot píše:Jakubův dotaz se ale vázal k SEVERNÍ části. Existovala opravdu "výhružka" o nepřispění ?
Tyto plány si porovnejte s jižní částí okruhu.
Pak si přečtěte třeba toto
„Dokud nebudou splněny národní i evropské ekologické normy, nemůžeme do Česka poslat peníze z evropských fondů. O problémech na Pražském okruhu budeme s ministerstvem dopravy dál jednat,“ vysvětlila česká mluvčí Evropské komise .
https://www.lidovky.cz/domov/znovu-a-le ... _domov_ele
Opravdu je někdo tak naivní, odborně zcela mimo a myslí si, že na ty 20 let staré plány by EU poslala nějakou dotaci ? Pokud ano, tak fajn klidně si to myslete. Realita je někde jinde.
Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves
Zajímavé, že změnili podobu MÚK. Jestli to něčemu pomůže, proč ne. Ale docela se divím, vyžádá si to dva nové mosty na D10/radiále.
Vypadá to, že je v plánu na D0 kolektor vpravo pro sjezd na Chlumeckou, vlevo nikoli. Myslím, že sami pořád neví, jak to tady vyřešit. Ta Chlumecká se musí řešit buď kompletními kolektory podél obou křižovatek, jinak tady bude pořád nevyhovující stav.
A docela by mě zajímalo, kolik jich bude a jak dlouhé budou připojovací pruhy z D10 na D0 směr Běchovice. Asi se na hlavní trase neplánuje pořád průběžný 6-pruh od 520. Což by byla solidně na hlavu.
Vypadá to, že je v plánu na D0 kolektor vpravo pro sjezd na Chlumeckou, vlevo nikoli. Myslím, že sami pořád neví, jak to tady vyřešit. Ta Chlumecká se musí řešit buď kompletními kolektory podél obou křižovatek, jinak tady bude pořád nevyhovující stav.
A docela by mě zajímalo, kolik jich bude a jak dlouhé budou připojovací pruhy z D10 na D0 směr Běchovice. Asi se na hlavní trase neplánuje pořád průběžný 6-pruh od 520. Což by byla solidně na hlavu.