1975 píše:Nejhorší je pro mě to pokrytectví. Radonice jsou svým způsobem díra, kde nikdo z místních nepracuje (myšleno přímo v obci, kde bydlí:o). Takže všichni někam dojíždějí. Samozřejmě ne kolmo, nebo lodí. Ale když je potřeba to Praze vrátit, jsou jako jeden muž/žena proti té "fuj dálnici přes obec".
Co na tom, že by vedla 400m od vsi, a několik desítek let se ví, kudy.
Přesně tohle mě na tom vadí také nejvíc. Já totiž odlišuji 2 druhy odpůrců. Když by měla dálnice vést 100 metrů od obce na náspu, tak bych nadával na ŘSD, že taková dálnice má vést v hloubeném tunelu. Když ale má vést dálnice 600-1000 metrů od obce v hlubokém zářezu a ještě s valem, tak bych nadával na tu obec. A okolo Prahy či obcí okolo Brna mě to se*e ještě o to víc, přesně jak jsi to napsal, že chtějí těžit výhod a blízkosti města, ale klid mít jako na vesnici.
To nejde a nemůže jít dohromady. Lidí bydlících ve městě se také nikdo neptá a pod okny jezdí auta nebo tramvaje a jde to. Takhle je potřeba to brát. Ale lidé sami si to neuvědomí, tady se musí zasáhnout jedině legislativně, jinak tyhle dálnice prostě nepostavíme.
Zrovna tedy 520 bysme mohli, když by to opravdu kolem zástavby šlo v tunelech - na D0 je obrovská výhoda, že i půl trasy v tunelu by se zaplatilo
kde jinde když ne na takovéhle dálnici proboha.
Z tohoto důvodu mi nejde na mozek, proč se s tunely tak šetří. Peníze být musí, proboha stavíme skoro stejně km jako poloviční Slovensko, které staví x tunelů a to ražených a mnohakilometrových ... Rakousko je postavené má, to teď razí několik tunelů pro VRT s délkami v desítkách km.
Bohužel doba je taková, že kdybychom dálnice nestavěli, tak sice nějaké jednotky procent obyvatel zůstanou bydlet na vesnici dál od města (na venkově) ale pracovat tam rozhodně nebudou, pracovat budou stejně ve městě a bude zase více vozidel a dojíždět budou ještě dál. Stavba dálnic sice způsobí, že to bude někde pro někoho atraktivnější a vznikne pár procent nové dopravy, která by jinak nevznikla, ale rozhodně negativa nepřevýší pozitiva pro ty vozidla, která jedou i bez dálnice. A jedou stejně i bez té dálnice, vesnicemi, městy, po nebezpečných komunikacích. To jsem si, pardon, tak zauvažoval nahlas, jestli dálnice ano nebo ne.
Sranda je, že Pražský okruh rozhodně takovou dálnicí není, ten opravdu nové dopravy vytvoří desetiny %.
Ta kratší varianta okruhu by musela čekat na ZUR, ale pánové, to je asi tak jediné zdržení, které je na pořadu dne, jinak vše nastejno jako současná varianta. Nechci zde samozřejmě psát, ať se začne prosazovat, ale i kdyby tam byl 6 km tunel pod parkem a obcí, aby nebylo nic dotčeno, časově by varianta vyšla pro OA možná i pořád lépe a průchod přes obce by byl asi zlomkový, než teď. Proč se z ní ustoupilo ?