[D0] 520 Satalice - Březiněves

Odpovědět
Mike
Příspěvky: 5005
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Mike »

dd píše:Odlehčení II/243 by měla pomoct dostavba MÚK Zdiby spolu s již dokončeným obchvatem Líbeznice. Pak tam bude 90+ % tvořit místní doprava.

...

Jestli by pak nevyšlo lépe se vrátit k trasování blíž městu s 3 km tunelem pod Čakovicemi. ..
naprostý souhlas
"kdyby" Zdiby byly hotovy, tak to hodně opadne
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Mike
Příspěvky: 5005
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Mike »

1975 píše:...
Samozřejmě ne kolmo, nebo lodí. ...
ještě žes napsal tou lodí, já přemýšlel, jestli je to nějaký řidičský styl, jezdit kolmo, tedy zásadně neodbočovat 8-) :lol: 8-)
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

1975 píše:Nejhorší je pro mě to pokrytectví. Radonice jsou svým způsobem díra, kde nikdo z místních nepracuje (myšleno přímo v obci, kde bydlí:o). Takže všichni někam dojíždějí. Samozřejmě ne kolmo, nebo lodí. Ale když je potřeba to Praze vrátit, jsou jako jeden muž/žena proti té "fuj dálnici přes obec".
Co na tom, že by vedla 400m od vsi, a několik desítek let se ví, kudy.
Přesně tohle mě na tom vadí také nejvíc. Já totiž odlišuji 2 druhy odpůrců. Když by měla dálnice vést 100 metrů od obce na náspu, tak bych nadával na ŘSD, že taková dálnice má vést v hloubeném tunelu. Když ale má vést dálnice 600-1000 metrů od obce v hlubokém zářezu a ještě s valem, tak bych nadával na tu obec. A okolo Prahy či obcí okolo Brna mě to se*e ještě o to víc, přesně jak jsi to napsal, že chtějí těžit výhod a blízkosti města, ale klid mít jako na vesnici. :crazy: To nejde a nemůže jít dohromady. Lidí bydlících ve městě se také nikdo neptá a pod okny jezdí auta nebo tramvaje a jde to. Takhle je potřeba to brát. Ale lidé sami si to neuvědomí, tady se musí zasáhnout jedině legislativně, jinak tyhle dálnice prostě nepostavíme.
Zrovna tedy 520 bysme mohli, když by to opravdu kolem zástavby šlo v tunelech - na D0 je obrovská výhoda, že i půl trasy v tunelu by se zaplatilo :kladivo: :kladivo: kde jinde když ne na takovéhle dálnici proboha. :roll: Z tohoto důvodu mi nejde na mozek, proč se s tunely tak šetří. Peníze být musí, proboha stavíme skoro stejně km jako poloviční Slovensko, které staví x tunelů a to ražených a mnohakilometrových ... Rakousko je postavené má, to teď razí několik tunelů pro VRT s délkami v desítkách km. :kladivo:

Bohužel doba je taková, že kdybychom dálnice nestavěli, tak sice nějaké jednotky procent obyvatel zůstanou bydlet na vesnici dál od města (na venkově) ale pracovat tam rozhodně nebudou, pracovat budou stejně ve městě a bude zase více vozidel a dojíždět budou ještě dál. Stavba dálnic sice způsobí, že to bude někde pro někoho atraktivnější a vznikne pár procent nové dopravy, která by jinak nevznikla, ale rozhodně negativa nepřevýší pozitiva pro ty vozidla, která jedou i bez dálnice. A jedou stejně i bez té dálnice, vesnicemi, městy, po nebezpečných komunikacích. To jsem si, pardon, tak zauvažoval nahlas, jestli dálnice ano nebo ne. :mrgreen:

Sranda je, že Pražský okruh rozhodně takovou dálnicí není, ten opravdu nové dopravy vytvoří desetiny %.
Ta kratší varianta okruhu by musela čekat na ZUR, ale pánové, to je asi tak jediné zdržení, které je na pořadu dne, jinak vše nastejno jako současná varianta. Nechci zde samozřejmě psát, ať se začne prosazovat, ale i kdyby tam byl 6 km tunel pod parkem a obcí, aby nebylo nic dotčeno, časově by varianta vyšla pro OA možná i pořád lépe a průchod přes obce by byl asi zlomkový, než teď. Proč se z ní ustoupilo ? :)
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lojzik »

Aram96 píše:... Když by měla dálnice vést 100 metrů od obce na náspu, tak bych nadával na ŘSD, že taková dálnice má vést v hloubeném tunelu...
to je zrovna případ sousední 510, kde obytná zástavba zrovna na těch 100m začíná, dálnice na náspu, část baráků je ještě nad ní, hezky se to tam z těch dálnic nese, žádné valy, žádné tunely, žádná nadstandardní zelené pásy, plánuje se tam o polovinu vyšší zátěž než na sousedních úsecích a když obec požádala ŘSD o studii pársetmetrové trubky, tak se jim ŘSD vysmála, že nezájem, že pármetrové stěny stačí. Když se to srovná s tim co se plánuje jinde, tak fakt dost nepoměr. A to tam původně měla jezdit třetina současného stavu a kolaudovalo se na o 15dB nižší hluk než je dnes. Proto docela chápu ty maximalistické požadavky na 520 apod, protože čeho se nedomůžou dnes, kdy maj nějaké vyjednávací páky, to už tam nikdy nebude bez ohledu na to, jak se doprava bude vyvíjet.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Souhlasím, že ŘSD se již ke zprovozněným stavbám staví velmi čelem, a to všude. Tady je to samozřejmě o x levlů něco jiného, ale principiálně je to stejné jako na 2-pruhové silnici, která vede okrajem obce, jezdí tam 17 000 vozidel, ale PHS tam nedodělají blbci. Pak nemá být odpor k jiným stavbám, psal jsem to mnohokrát, že změna tohoto přístupu by mohla přinést také změnu přístupu jiných obcí k jiným stavbám. V okolí Prahy asi moc ne, tam je tolik lidí, že se vždycky najde nemalá skupinka, pro které bude i tunel málo, takové je potřeba poslat do kopru legislativně.

Osobně nevím, jak bych řešil hluk okolo 510, leda z těch hloubených tunelů všechnu zeminu navážet sem a udělat nové valy. Popravdě, stejně se okolo celé 510 budou muset udělat nebo posunout, ten úsek je jednoduše potřeba do 10 let zkapacitnit, nebo se bude objíždět kudy to půjde. 4-pruh to tady nemůže vydržet. Ale pokud se pomatuju, tak na 510, když jedu z D11 a mířím na D8, tak tam je val docela slušný ne ? :) Jinak zbývá asi jen řešení typu, že se propojí 520 někde severně s D11 mimo stávající D0, ale z těch 70-80 tisíc vozidel na 510 to stejně nebude nějaká závratná část. Ale osobně vidím podobné argumenty k 510 jako jinde .. prostě chcete bydlet na okraji Prahy, to není venkov, tady je provoz. Jestli vám to vadí, je určitě spousta vesnic okolo, kde dálnice nevede, nikdy neměla vést a ani nikdy nepovede, resp. za našich životů. Není co řešit. Vím, že to zní blbě, ale já bych do města ani k městu nikdy bydlet nešel, já bych nepřežil ani kdyby mi obcí vedla jednička, tak bych dělal vše pro to, abych se přestěhoval ..
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lojzik »

celá 510 mezi D10 a D11 je na vysokém náspu a ani nemá v celé délce PHS. Výhledy pro 510 jsou někde mezi 122tis až 150tis PPD po dokončení okruhu, různé studie předkládána ŘSD jsou v tomto směru poněkud nekonzistentní, ale všechny z posledních pár let jsou nad kapacitu současně plánovaného zkapacitnění aniž by to kohokoliv trápilo. Těch 80tis RPDI v dlouhodobym horizontu by to dle studie ČVUT bylo při realizaci regionální trasy. Jako je jasný, že silnice někde musí vést, ale chce to taky nějakou soudnost a tři dálnice na katastru jedné MČ už je kapánek moc. A ta 510 se tam umisťovala jako rychlostní silnice s dlouhodobým výhledem na 24tis, což by nebyl problém. A protihluková opatření jsou tu pořád ještě v původním stavu, tedy téměř žádná a to aktuální zatížení na 510 téměř odpovídá dlouhodobému výhledu na 511 a co se plánuje tam. btw ten okruh tu ani neni naplánovaný odjakživa, původně vedl jinudy a HP byly klidná středočeská obec, to jen na srovnání s měřítky, jaká se pro trasu okruhu uplatňují dnes. Jinak když se několikrát v minulosti hodnotily varianty okruhu (studie ČVUT, VVURU k ZUR), tak se vždycky konstatovalo, že jiná trasa "nemá přínos", ale nikdy součástí toho hodnocení nebyly dopady na 510 a okolí, přitom to bude nejzatíženější úsek okruhu s dvěma dalšíma dálnicema na malym prostoru. Dokud se k již postaveným stavbám bude přistupovat takto, tak jakýkoliv odpor nebo přehnané požadavky považuji za zcela legitimní a logické
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od 1975 »

Lojziku, chápu, že 510 není žádný med, ale nemáš to celé...
1) na úseku 510 se položil tichý asfalt, což je výrazný protihlukový prvek. Probhělo od té doby nějaké kontrolní měření? máš nějaká data?
2) proč by zprovozněním 511 měl provoz na 510 nějak raketově vzrůst? Na 511 se jen přesune to, co to dnes objíždí přes Jižní spojku, ne?
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2971
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Majkii »

Když se chystají docela masivní protihluková opatření pro Dolní Počernice, proč by se něco takového nemohlo udělat i pro Černý Most?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Anonym
Příspěvky: 821
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Anonym »

Tomáš Němec píše: Byl by to dobrý nápad. A aby tunel pod Čakovicemi mohl být hloubený a nemusel se razit, tak by se pro průchod dal využít koridor železniční trati. https://mapy.cz/s/belopujaga Stejně ta trať potřebuje modernizaci jako sůl, vč. zdvoukolejnění a elektrizace. Zkrácení hlavní trasy by bylo o 3,5 km! Problematický by ale byl průchod kolem Satalické bažantnice/Vinořský park a přes nové golfové hřiště..
Zajímavá varianta. Výhodou je, že nevede přes obce, pouze přes území Prahy, takže obce nemůžou protestovat. Nicméně skoro celá trasa je zhruba 400 metrů od zástavby. Přes současné zelené piráty by asi prošla pouze varianta, kdy by byl skoro celý úsek zahloubený. Otázka je kolik by to stálo. Snížená rychlost třeba na 100km/h by nebyla na závadu, protože by vyrovnala časový rozdíl tím, že je trasa kratší.
510 je připravena na překreslení na 6 pruh nebo se pletu? Doprava na 510 určitě přibude o tranzit OA D1 - D8, který nyní jel po Průmyslové.
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lojzik »

@1975
1) tichý asfalt tam byl položen až jako příprava na zkapacitnění. Do té doby to nikoho nezajímalo. Taky se obávám, že to bude opatření fungující jen do prvního měření, neboť tichý asfalt vyžaduje pravidelnou údržbu a dosavadní údržba na 510 a D11 byla strašlivá a kromě nedávných rekonstrukcí související se zkapacitněním téměř neexistovala a povrch byl zoufalý (na druhou stranu ŘSD chápu, posuzování se dělá vůči reálnému stavu, ne vůči stavu který by tam být měl, tedy čim horší stav, tim lepší výchozí pozice pro případná zkapacitňování apod.). Tuhle jsem je tu asi viděl měřit (někdo tu byl s mikrofonama na tyčkách), ale výsledky neznám. Jinak v rámci EIA 510 se na 510 slibovalo snížení hluku na běžné limity bez korekce v dlouhodobém výhledu s dokončeným celým okruhem, nicméně v projektu rekonstrukce mostu přes Chlumeckou včetně PHS už se dodržení tohoto limitu předpokládalo jen bezprostředně po rekonstrukci, kdy tam má být poloviční zátěž oproti některým budoucím predikcím a i s tím tam ještě dostávali nějakou dočasnou výjimku na postupné dodělání PHS.
2) viz např EIA 511, s otevřením 511 vzroste zatížení 510 tušim o cca 30%. Je to tam opravdu jako nárůst oproti stavu kdyby 511 neexistovala, zřejmě část toho co jezdí D8, Kbelská, Průmyslová, JS, D1 se má přesunout na D8, Kbelská, Novopacká, 510, 511, D1, může se tam přesunout doprava, která teď objížděla Prahu po východním kraji a středočeské díry a po okruhu a JS vůbec nejezdila. Otevření 520 bude další nárůst, viz DIP k 520 co byly v EIA na zkapacitnění D10. Viz studie ČVUT, zatížení 510 po dokončení okruhu > 130tis/24, viz EIA D11, zatížení 510 po dokončení okruhu > 130/24, pro přepočet na pracovní den se zde přidává +16%. Všechno to jsou materiály předkládané ŘSD a všechny dokládají nárůst související s každým dokončeným úsekem okruhu jako důsledek dokončení úseku.
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lojzik »

Anonym píše:
Tomáš Němec píše: 510 je připravena na překreslení na 6 pruh nebo se pletu? Doprava na 510 určitě přibude o tranzit OA D1 - D8, který nyní jel po Průmyslové.
Myslim že je tu podobný stav jako D11, povrch připravený je, čeká se na protihluková opatření
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lojzik »

Majkii píše:Když se chystají docela masivní protihluková opatření pro Dolní Počernice, proč by se něco takového nemohlo udělat i pro Černý Most?
Tak nějaká opatření se chystají i na ČM. Problém je v tom, že ŘSD trvá na tom, že budou podle jakési studie z roku 2009 a ta je oproti jiným novějším DIP (také od ŘSD) docela podhodnocená. A u ČM nejde jen o hluk, ale že bude podle dostupných údajů úsek zřejmě přetížen se všemi negativními dopady na okolí, na 510 se čeká nárůst emisí až o 50%. Takže bezprostředně po dokončení to fungovat bude, pak se sem nasypou další auta a smůla, zopakuje se současný stav. A bohužel pokud ŘSD neprosazuje novou stavbu a nepotřebuje nějaký souhlas apod, tak se s nikym nebaví. U několika jednání kde byli představitelé ŘSD jsem byl a pokaždé to bylo stejný, na začátku s příjemným úsměvem odvykládají co všechno by se udělat dalo a pak jen suše oznámí, že nebude nic, že je s péčí řádného hospodáře zajímají jen minimální náklady a k čemu nebudou nějakou vyšší mocí donuceni, to prostě nebude, nějaká minimalizace dopadů a její dlouhodobá udržitelnost je prostě nezajímá. Takže jediná příležitost jak se můžou obce kolem 520 zajistit proti jejím možným budoucím dopadům, které se teď třeba nepředpokládají, je teď a čeho nedosáhnout teď už nedosáhnou nikdy. ŘSD se s nima začne bavit až bude potřeba přihodit další pruh a i pak se to budou snažit co nejvíc ošidit. Praktická zkušenost z HP.
MPMP
Příspěvky: 3323
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od MPMP »

Nemohl by někdo znalý prozradit, zda omezení nákladů ze strany ŘSD je výmysl jejího vedení (šetřím ať to stojí, co to stojí) nebo je to nařízené z NKÚ (protože "s péčí řádného hospodáře")?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lenny »

Součástí stavby 510 zkapacitnění jsou protihlukové stěny, dokonce v některých úsecích mají být i v SDP. Hlukové studie se pravidelně aktualizují se změnou příslušných zákonů.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lojzik »

Hlukové studie by se hlavně měly aktualizovat se změnou podmínek. Když se vedení MČ v roce 2018 obrátilo na ŘSD na vyhodnocení trubky, tak ŘSD reagovalo, že mají studii z roku 2009 a že nehodlaj nic jiného řešit. V roce 2009 se DIP pohybovaly v dlouhodobém výhledu s dokončeným okruhem kolem 110tis podle varianty (EIA 510). DIP od roku 2016 pro okolní stavby (511,520, D11), případně posouzení ČVUT předpokládají pro úsek 510 už něco mezi 122tis-150tis pracovní den. Jestli si dobře vybavuju, tak v nějaké rozpracované verzi DÚR 510 tušim minulý rok bylo zase jen kolem původních 110tis. Já tam teda žádné aktualizace pro předpokládaný nárůst budoucí zátěže nevidim. Naopak, zatímco EIA 510 předpokládala splnění limitu 60/50 na 510 pro dlouhodobý výhled s dokončeným okruhem, akustické posouzení rekonstrukce mostu včetně PHS přes chlumeckou plnilo tento limit s odřenýma ušima jen bezprostředně po dokončení rekonstrukce někdy napřesrok s poloviční/dvoutřetinovou zátěži dlouhodobého výhledu. Ono je zajímavý srovnat, jaká opatření se chystají na 511 a 520 a co na 510, přitom 510 je snad ve všech možných ohledech horší.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Aram96 »

Určitě souhlas, že 511 a 520 mají protihluková opatření úplně na jiném levlu než 510 nebo dalo by se říct kterákoli jiná dálnice v zemi, snad ještě kromě středočeské D3. Je to trochu pochopitelné, když jde o novostavby vs stavby postavené před x desítkami let. Mě spíš trápí to, že opravdu plánované zkapacitnění bude pořád na hranici kapacity. Nevím, jakou má ŘSD představu, ale 100 000 vozidel na 6-pruhu je velmi kritických. Nejlepší řešení je rozhodně to co nejdřív zkapacitnit tak, aby to vydrželo nebo aby byla rezerva v SDP a protihluková ochrana se nemusela měnit. Určitě valy a PHS. Při nejhorším se asi dá udělat přes dálnici tubus, ne ? :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lenny »

O jaké trubce je řeč?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lojzik »

Jenže ono na tom šestipruhu nemá být jen 100tis, ale něco mezi 122tis PPD (DIP 520) až 132tis rpdi (cca 150tis PPD, DIP D11, posouzení ČVUT). Když to bylo připomínkováno třeba v návrhu plánu udržitelné mobility Prahy, tak to bylo vypořádání tím, že se to prostě přetíží a jen se sníží kvalita dopravy. Nikdo nezpochybnil kapacitu, nikdo nezpochybnil zátěž, jen že přetížená je třeba i JS nebo D1, takže to bude i na 510 a o co jde. A že vlastně okruh je komunikace ŘSD, tak že neviděj důvod to řešit. Takhle se řeší doprava.

Na těch starých komunikacích by měla být snaha je dopracovat na maximum možného v souladu se současnými standardy, což tady neni. U 510 se bavíme o lokalitě uvnitř města, kde jsou dvě další dálnice. Tak bych čekal nějakou snahu, aby to fungovalo. A nejde jen o hluk, ale třeba i emisní zátěž (EIA 510 - pokles emisí 510 o cca 20%, novější EIA 511 - nárůst emisí 510 o až 50%)
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lojzik »

Lenny píše:O jaké trubce je řeč?
zakrytí 510. Nehodnotím o tom jestli by přinesla zlepšení nebo ne, jen že MČ požádala o studii a ŘSD je odmítlo s odkazem na 9 let starou studii, přestože se v mezičase změnily podmínky.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lenny »

MČ musí zainvestovat a zadat si vypracování studie samo a tu pak představit ŘSD, a možná změní své stanovisko.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lojzik »

tak snad pokud se změní vstupní podmínky studie, tak by mělo mít ŘSD povinnost tu studii přepracovat samo. Přece neni možný, aby ŘSD stavělo podle zastaralých nereálných předpokladů. No asi to možný je, ale nemělo by být. A to že se změnily podmínky je přímo v podkladech, které předkládá ŘSD.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lenny »

Pokud chce MČ zakrytí dálnice musí do toho trochu zainvestovat a nečekat na to, že ŘSD na zakrytí bude dělat studii.

ŘSD si nechá přepracovat hlukovou studii, ze které vyjdou protihluková opatření tak, aby byly splněny zákonné požadavky. A rozhodně jim dle mě žádné zakrytí z toho nevyleze.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lojzik
Příspěvky: 78
Registrován: 16.12.2018 0:35:47

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Lojzik »

co si vybavuju, tak MČ nechtěla zakrytí, MČ chtěla, aby ŘSD zpracovala studii která by aktuálně vyhodnotila možnost zakrytí. ŘSD reagovala, že takovou studii dělala v roce 2009, že tehdy možnost zakrytí hodnotila a že jí tehdy vyšlo, že zakrytí není potřeba. A že nevidí důvod studii znovu zpracovat. Nicméně v mezičase se od roku 2009 změnily vstupní podmínky (zvýšení zátěže, které dokládá svými DIP samo ŘSD), což by v normálně fungujícím systému implikovala povinnost zopakování studie, protože studie z roku 2009 na kterou se ŘSD odkazuje je založená na již podhodnocených datech a má v dnešní době faktickou hodnotu hajzlpapíru. Nevidím důvod, proč by zastaralé studie ŘSD měla na vlastní náklady přepracovávat MČ. Něco jiného by bylo, kdyby MČ zpochybnila podklady nebo závěry studie, ale tady změnu podkladů dokládá sama ŘSD aktuálnějšími DIP, které mapují tento úsek. To jestli jim z toho zakrytí vyleze nebo nevyleze neřešim, řešim jejich nezájem se negativními dopady vůbec zabývat.
To jak ŘSD zpracovává studie aby byly splněné zákonné požadavky bych raději nekomentoval, při EIA 511 byl otevřeně přes připomínky ignorován zákon vymezující dotčené území, aby se některé negativní dopady nemusely řešit.
Mosquit
Příspěvky: 924
Registrován: 14.5.2009 11:09:38
Bydliště: Mezi 2 dálnicema, mezi VRT a 231, vedle Družby

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Mosquit »

na úředních deskách dotčených obcí se objevilo:

Oznámení o návrhu územ.opatř.o stavební uzávěře pro st.520 Březiněves - Satalice - č.j.MHMP 190428/2020

např: http://193.85.188.109:8083/wab/eud/EudD ... yves=15365
Rozsah navrhované stavební uzávěry byl na základě
podkladů poskytnutých Ředitelstvím silnic a dálnic ČR
uveden do souladu s poslední platnou dokumentací.
Andreascz
Příspěvky: 72
Registrován: 10.11.2015 23:02:12

Re: [D0] 520 Satalice - Březiněves

Příspěvek od Andreascz »

Super. Co to znamená a co se bude dít dál? nevěděl by někdo? Kdysi dávno se tu psalo že snad někdo na ministerstvu pochopil, že 520 je důležitá i bez 511 a 519. Děje se tedy něco nebo se stále nesmyslně stojí?

Díky za info.
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“