Napojení Modřan na Pražský okruh

Odpovědět
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od jonáš »

MPMP: to je ovšem definice kruhem.
Kdo že ten posudek dělal, a na čí objednávku?
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od andy »

MPMP píše:OMYL! Je tam sice, že "...s ohledem na stanoviska samosprávných orgánů...", ale je to DOPORUČENÍ z procesu EIA a to je VELKÝ ARGUMENT pro tu Komořanskou radnici. Pokud by ten, kdo vypracoval tento posudek, posuzoval pouze to, co posuzovat měl (vliv na životní prostředí) a nesnažil se dělat politiku, tak by takovýto závěr nikdy nemohl učinit!
Přesně o tom jsem psal. Kdyby se autor stanoviska řídil - jak říkáte - "ekologistickým náboženstvím", a nikoliv lobbisty z komořanské radnice, neměl by důvod preferovat variantu 5A, se kterou jsou nespokojena nejen OS, ale i většina diskutujících na tomto fóru ( včetně mě :lol: ).
MPMP
Příspěvky: 3280
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od MPMP »

andy píše:
MPMP píše:OMYL! Je tam sice, že "...s ohledem na stanoviska samosprávných orgánů...", ale je to DOPORUČENÍ z procesu EIA a to je VELKÝ ARGUMENT pro tu Komořanskou radnici. Pokud by ten, kdo vypracoval tento posudek, posuzoval pouze to, co posuzovat měl (vliv na životní prostředí) a nesnažil se dělat politiku, tak by takovýto závěr nikdy nemohl učinit!
Přesně o tom jsem psal. Kdyby se autor stanoviska řídil - jak říkáte - "ekologistickým náboženstvím", a nikoliv lobbisty z komořanské radnice, neměl by důvod preferovat variantu 5A, se kterou jsou nespokojena nejen OS, ale i většina diskutujících na tomto fóru ( včetně mě :lol: ).
Ano, beru zpátečku, ;) není to o víře, ale o loby. A po tomto stanovisku se navíc tato loby bude "zaklínat" ekologickým hlediskem a doporučením z procesu EIA. Toto doporučení ale nebylo vydáno na základě požadavků ekologických, ale ekonomických (a lobistických, samozřejmě).
A to není definice kruhem?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od jonáš »

No ještě mě napadlo, jak jsem jel kolem .. oni se tam nějací developeři pokoušejí rozprodat celej pozemek bývalýho cukrovaru na bytové domy, a patrně lákají i výhledem na řeku .. výhled na čtyřproudovej most plnej aut by se jim asi prodával hůř, že. To je stopa kterou by možná stálo za to sledovat ;)
Stanley
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 16:13:30
Kontaktovat uživatele:

Re: MÚK R1×R4

Příspěvek od Stanley »

Kousek od vedle: Asi jsem nejak nedaval pozor, ale tohle uz nekdo oficialne rozhodnul, schvalil a povolil?
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: MÚK R1×R4

Příspěvek od pp21 »

Stanley píše:Kousek od vedle: Asi jsem nejak nedaval pozor, ale tohle uz nekdo oficialne rozhodnul, schvalil a povolil?
Těžko říct. Je ticho po pěšině. Jedná se o přípavu, ne o stavbu. Dokonce ani nejde rozluštit kdo to paltí... Jinak je to teda vopičárna na entou :(((
Říká se, že chybami se člověk učí, ale nevhodné křížení dopravních toků na Barrandovském mostě asi autorům tohoto projektu někdo dokázal ukrýt (i když asi široko daleko neexistuje člověk který by o něm nevěděl), nebo prostě nevím.
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: MÚK R1×R4

Příspěvek od P_V »

Není ono komické, jak se loni v místě MÚK Komořany vybetonovala vozovka bez přípravy na MÚK, a teď se tam dolepují tenké proužky betonu a shledává, že tam občas překáží nějaký kanál?
multi
Příspěvky: 575
Registrován: 17.3.2009 16:46:54

Re: MÚK R1×R4

Příspěvek od multi »

Mě připadá, že z toho vznikne pěkně průserové místo. Naprosto nevhodně umístěná MÚK. :crazy:
Z jakého důvodu je tam vlastně ta MÚK dolepena? Řešilo se to tu, ale nějak už to nemůžu najít...
To P_V: Není to moc komické, spíš to pěkně naštve...
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: MÚK R1×R4

Příspěvek od Avantime »

Petr Pokorný píše:
Stanley píše:Kousek od vedle: Asi jsem nejak nedaval pozor, ale tohle uz nekdo oficialne rozhodnul, schvalil a povolil?
Těžko říct. Je ticho po pěšině. Jedná se o přípavu, ne o stavbu. Dokonce ani nejde rozluštit kdo to paltí... Jinak je to teda vopičárna na entou :(((
A dokonce i nebezpečná - to nikomu nevadí ta betonová patka portálu? Všude jinde se na taková místa osazují značky na lehké konstrukce, které jdou snadno zlomit a moc škody na autě neudělají, tady bych tedy smyk dostat nechtěl.

Vím, že na takový portál asi těžko může být použita konstrukce o váze pár kilo, tady jde spíš o to, že tam bezesporu vzniká drahý "bastl", který nejspíš ani neprojde bezpečnostním posouzením.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: MÚK R1×R4

Příspěvek od pp21 »

Avantime píše:to nikomu nevadí ta betonová patka portálu?
Ten portál s patkama tam byl dřív (vyprojektován), než se pražští dopravní géniové rozhodli dolepit tam MÚK.
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: MÚK R1×R4

Příspěvek od Avantime »

Petr Pokorný píše:
Avantime píše:to nikomu nevadí ta betonová patka portálu?
Ten portál s patkama tam byl dřív (vyprojektován), než se pražští dopravní géniové rozhodli dolepit tam MÚK.
To vím, a proto si myslím, že ta MÚK je "bastl" a vyhozené peníze, protože s tou patkou si její zprovoznění moc neumím představit, leda by před ni naskládali sudy s vodou, před ně sudy prázdné a navíc ještě svodidlo. :-)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: MÚK R1×R4

Příspěvek od martini »

Bohužel už prolobovali stanovisko EIA pro variantu 5A, takže teď už jim defacto nic nebrání realizaci. Tohle "založení MÚK" se určitě připravuje bez ÚR, možná jen nějaké dílčí SP, změna SP nevím...?

Každopádně nejvtipnější bude, až do této MÚK "dočasně" zaústí starou Komořanskou a dlouholetá snaha Komořan o toto nenapojení na "ESO" (pro nepamětníky - Expresní silniční okruh) bude vniveč :crazy:
Naposledy upravil(a) martini dne 11.4.2010 8:45:03, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přesunuto z R1xR4 semka do příslušného topicu, kde to řešíme od začátku
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od jonáš »

V tom bude možná účel .. dokázat že je to neúnosný a že ten pobřežní paskvil je třeba urychleně proválcovat celej.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: MÚK R1×R4

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Stanley píše:Kousek od vedle: Asi jsem nejak nedaval pozor, ale tohle uz nekdo oficialne rozhodnul, schvalil a povolil?
To je neskutečný bastl, tomu se zdráhám uvěřit, že tam mohli něco takového vytvořit. :evil:
Vrchol demence :ko:
A ještě k těm kanálům, ty tam jako byly na ozdobu jo?
Nebude je potřeba otvírat, když se mohly zabetonovat. :roll:
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od mapman »

Jednou za tu křižovatku budem rádi a budem ji brát jako fakt a pochybuju že bude nebezpečnější než jiné pražské nájezdy, myslete taky na to že tu bude max.rychlost 80 nebo 100... Ta patka portálu je dost daleko aby se dala ochránit betonovým svodidlem. Porovnejte jak velký je ten náklaďák v pozadí, jak široká je vozovka na okruhu, jak široký je vlastně i ten pás na odbočení... Smysl to má hodnotit až ve chvíli, kdy budou na zemi namalované pruhy a všechno tak získá svoje přesné měřítko a umístění, takhle to na první pohled působí vražedně...

S tou křižovatkou koncepčně taky nesouhlasím, nicméně její provedení mě zatím nechává chladným, ono by to chtělo si všímat podobných problémů i na jiných místech, mnohem horší jsou např. tyhle patky ve středovém pásu Strakonické, ten je tu úzký, čili žádná deformační zóna, rovnou beton. Jen doufám že před a za ty patky osadí v dostatečném odstupu betonové svodidlo...
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od Juno »

Stanley píše:Kousek od vedle: Asi jsem nejak nedaval pozor, ale tohle uz nekdo oficialne rozhodnul, schvalil a povolil?
mapman píše:Jednou za tu křižovatku budem rádi ...
mapman (22.3): "... starší norma by toto řešení umožňovala, a podle ní je také tato stavba naplánována, tzn. hloubený tunel Šabatka je postaven tak, aby převedl 4+3 jízdní pruhy, přičemž je počítáno právě se zmiňovanými průplety. Čili připojení nové křižovatky by bylo v souladu s dokumentací stavby 513."

Nikoli. Schválená dokumentace na st.513 má v tunelu Šabatka po obou stranách zpevněnou krajnici a 3 pruhy nahoru (je tam už druhé připojení od větve N a stoupání 4 %). Směrem dolů jsou 2 pruhy (těsně za tunelem je připojena manipulační plocha pro přístup ke kanalizaci) a pokud by tady vůbec mohla být zpevněná krajnice pojížděna, bude sem zřejmě třeba prodloužit odbočovací pruh do MÚK Zbraslav, který se pouhých 100 m za odbočením z průběžného pásu na větev L dále rozvětvuje. Řidič se musí včas a nikoli jen z jedné cedule dovědět, kam má odbočit na silnici 4, kam na 101, kam na 102 a kam na Zbraslav (bude mu asi předem jasné jen to, že odbočovat do centra bude vpravo, tj. na větev H). A na tenhle plně vytížený odbočovací pruh se budou proplétat osobní vozidla vyjíždějící z komořanského tunelu v levém pruhu přes hlavní směr kamionů, jedoucích v pravém pruhu rovně. A se změnou MÚK Zbraslav se původní délka k rozvětvení H/L zkrátila skoro o 100 m a zvýšila rychlost v odbočení. Takže na nějaké další proplítání tady není místo a tím ani potřebná kapacita – kdyby se s ním ve stavbě 513 počítalo, byl by tu další pruh. Toto místo na výjezdu z dlouhého tunelu rozhodně nemůže být kapacitně omezujícím prvkem.

Ale teď už beztak stará norma dávno neplatí, jsme v EU a platná závazná norma, citovaná v této souvislosti v zákonném předpise, žádné splývání připojovacího a odbočovacího pruhu mezi sousedními křižovatkami neumožňuje. Jakákoli snaha o vložení MÚK Komořany je tedy dneska ilegální.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od mapman »

"Ilegální" je do té doby, dokud nedostane výjimku od příslušného správního úřadu... Normy nejsou zákony proboha....
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od Juno »

mapman píše:"Ilegální" je do té doby, dokud nedostane výjimku od příslušného správního úřadu... Normy nejsou zákony proboha....
Závazná norma na křižovatky je právě v dané souvislosti jmenována v zákonném předpise (vyhlášce). Nic víc, nic míň.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od mapman »

To ustanovení neobsahuje zákon přímo, ten pouze říká, že norma je závazná....

Nechtějte mi tvrdit, že všechny závazné normy jsou "svaté" a nelze se od nich odchýlit.

Odpovězte si na následující otázky:

1) Kdo vydává/schvaluje onu normu?

2) Kdo může výjimku z této normy povolit?

Zákon 22/1997 jasně říká, že ČSN nejsou obecně závazné, a také dále říká, že pokud byla závaznost příslušných ustanovení norem stanovena na základě stanovisek ministerstev nebo jiných ústředních správních úřadů, povolují výjimky ze závaznosti uvedených ustanovení tato ministerstva nebo jiné ústřední správní úřady.

Tím je tato otázka vyřešena vcelku jasně... Jde jen o to, zda si invesotr stavby příslušnou výjimku od Ministerstva dopravy opatří.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od mapman »

Juno píše:Závazná norma na křižovatky je právě v dané souvislosti jmenována v zákonném předpise (vyhlášce). Nic víc, nic míň.
A navíc, pokud se tu máme bavit v právnické rovině, tak mi přeci nebude tvrdit, že vyhláška je zákonný předpis!!! Jedná se ze své podstaty o předpis podzákonný, což ji od zákona významově velmi striktně odděluje...
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od Juno »

Ale ono nejde jen o samotnou možnost umístění té MÚK – a ovšem o těch pár kubíků betonu na okraji a značně nadměrnou šířku zářezu, co taky něco stojí a se stavbou 513 nemá nic společného. Jde taky o ten nesmyslný most.

Petr Pokorný (23.3): Stavět to nezačali, pouze se v rámci stavby 513 provedlo založení pilířů mostu té MÚK ...

Cožpak založení pilířů mostu není výstavba toho mostu? Pilíře a jejich založení s mostem nesouvisí?? A založení pilířů přeci nemůže být zadarmo!
Ten most je ale sám o sobě technický nesmysl – je nejen zbytečný, ale byl by dokonce dopravně škodlivý. Podle závazné ČSN 73 6102 mají být větve MÚK umístěny tak, aby bylo dosaženo minimálních intenzit na kolizních bodech, a modelové výpočty pro tuto MÚK udávají významně převládající dopravní intenzity ve spojení Modřany – MÚK Zbraslav (to lze ostatně očekávat i z pouhého rozložení napojovaných směrů - více cílů poskytuje tato MÚK). Tomu odpovídá tvar MÚK nikoli osmičkovitý, který by vyžadoval přemostění, ale deltovitý s překročením okruhu západně od napojení všech větví na okruh. A toto propojení je už dávno vybudováno nad portálem tunelu Komořany.
Most je tedy zbytečný a škodlivý z hlediska funkce křižovatky – i kdyby se křižovatku Komořany někomu podařilo postavit.

A protože územní rozhodnutí obsahuje v objektu 601 jen přesypaný tunel a ten se ve změně 04/2009 nemění, je samotná výstavba dalšího objektu 601–most zcela zřejmý a vědomý podvod, od projektanta, stavebníka i stavebního úřadu a ovšem taky ve vztahu k jeho financování.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od pp21 »

Jedno aktuální info:
http://www.praha12.cz/mc-rozvoj-historie/13822.html (publikováno 02.04.2010, 10:50)
Komunikační propojení městské části Praha 12 (KPMČ) se Silničním okruhem kolem Prahy (stavba SOKP 513) zatím nebude. Městská část se na okruh po jeho zprovoznění napojí přes Zbraslav nebo Cholupice, kde se na SOKP budují mimoúrovňové křižovatky ... Pro možnost dodatečného napojení Prahy 12 na SOKP byla zatím v rámci stavby - v místech bývalé pískovny v Komořanech, alespoň vytvořena územní rezerva.
kasme
VIP
Příspěvky: 3945
Registrován: 25.2.2009 23:11:18
Bydliště: ano
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od kasme »

Já bych to tak dramaticky neviděl... :)

Most pro "komoko", jehož pilíře byly založeny již na podzim, se brzy začne stavět. Práce budou probíhat tak, aby v srpnu byla hlavní trasa uvolněna. Pak budou probíhat dokončovací práce, které již nebudou provoz na okruhu omezovat. Most je samostatná stavba, kterou dělá také Skanska DS, ale platí ji Praha.

Pro méně zasvěcené jedna malůvka, která mnohé ujasní :)
Komunikace nad portály "bude" kapacitnější cyklostezka
http://www.okruhprahy.cz/_file_store/181207123249.pdf
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od Juno »

Petr Pokorný píše:Jedno aktuální info:
http://www.praha12.cz/mc-rozvoj-historie/13822.html (publikováno 02.04.2010, 10:50)
Komunikační propojení městské části Praha 12 (KPMČ) se Silničním okruhem kolem Prahy (stavba SOKP 513) zatím nebude....
Radnice Prahy 12 hlavně uchystala na svém území totální dopravní kolaps včetně MHD mezi sídlišti a okruhem, když nezajistila kapacitní propojení z křižovatky Novodvorské a gen.Šišky na Kunratickou spojku obchvatem Libuše. Tohle jejich nová Komořanská ani samotný obchvat Písnice neřeší.
Měli na to s firmou DIPRO čas 20 let, co odpadla asanace staré Libuše ...
Righ
Příspěvky: 40
Registrován: 13.2.2010 15:37:52

Re: MÚK R1×R4

Příspěvek od Righ »

martini píše:Každopádně nejvtipnější bude, až do této MÚK "dočasně" zaústí starou Komořanskou a dlouholetá snaha Komořan o toto nenapojení na "ESO" (pro nepamětníky - Expresní silniční okruh) bude vniveč :crazy:
Stará Komořanská nikdy na R1 napojena nebude, to je smysl komoko. Každopádně se obávám, že než bude postaveno komoko a obchvat Písnice (oboje má sice EIA, ale stavba je v nedohlednu), nezbude 60 tis. obyvatel Prahy 12 včetně mě nic jinýho, než najíždět na SOKP přes Zbraslav. Do zprovoznění obchvatu Písnice totiž údajně nemá být otevřena MÚK Dolní Břežany. Může mi tyhle úvahy někdo potvrdit?

Jinak samotná MÚK komoko x R1 mi připadá navržená docela rozumě, akorát se z toho výkresu, co sem dával kasme, zdá, že pro vykřížení některých směrů na křižovatce před R1 (směrem z Modřan) budou potřeba světla. Co myslíte?
Juno píše:Radnice Prahy 12 hlavně uchystala na svém území totální dopravní kolaps včetně MHD mezi sídlišti a okruhem, když nezajistila kapacitní propojení z křižovatky Novodvorské a gen.Šišky na Kunratickou spojku obchvatem Libuše. Tohle jejich nová Komořanská ani samotný obchvat Písnice neřeší.
Měli na to s firmou DIPRO čas 20 let, co odpadla asanace staré Libuše ...
Nejsem si úplně jistej, jakej obchvat Libuše máš na mysli... Jde o východní obchvat (prodloužení obchvatu Písnice směrem na Víděňskou), prodloužení Chýnovské nebo ještě něco jinýho? Jsme dost OT, takže mi odpověď klidně hoď do SZ.
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“