Napojení Modřan na Pražský okruh

Odpovědět
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: MÚK R1×R4

Příspěvek od pp21 »

Righ píše:Do zprovoznění obchvatu Písnice totiž údajně nemá být otevřena MÚK Dolní Břežany. Může mi tyhle úvahy někdo potvrdit?
Taky už jsem to slyšel. Co je na tom pravdy netuším.
Righ píše:
Juno píše:Radnice Prahy 12 hlavně uchystala na svém území totální dopravní kolaps ... když nezajistila kapacitní propojení z křižovatky Novodvorské a gen.Šišky na Kunratickou spojku obchvatem Libuše.
Nejsem si úplně jistej, jakej obchvat Libuše máš na mysli...
Řekl bych že jakejkoliv. V současnosti se v tomhle směru nepočítá s žádným kapacitním spojením, což je trošku problém, když už tam něco (cokoliv) mělo dávno stát, nebo alespoň být připraveno ke stavbě.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od Juno »

Righ píše: ... jakej obchvat Libuše ...
Nevím, jaké jsou možnosti dnes, ale mluvilo se o dvoupruhu zhruba od zast. Sídliště Libuš podél ZŠ, mostem přes vstup do Modř.rokle a zářezem v dostatečném odstupu JZ kolem sídliště Písnice do pokračování Kunrat.spojky. Nějaký průraz zástavbou není možný a dnešní průjezd Meteorologickou a Libušskou je neúnosný (i když s ním nadále počítá koncept ÚP). Zhorší se to letos a ještě dál po dostavbě PO-511.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od jonáš »

No bejvávalo, dneska je v rokli chráněný území a kolem přírodní park .. tohle se bude rozplejtat těžko.
A tady už je nová zástavba, aby to just nešlo. Fotka je stará, už je asi plno až k lesu.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od Juno »

Kdyby se chtělo, tak by to šlo - mostem přes ZCHÚ vede třeba i samotný PO. Tu zástavbu tam pouští stejná radnice, co místo řešení dopravy, kde je to třeba, prosazuje další zbytečné napojení na okruh.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Možnost sjezdu na Modřany

Příspěvek od mapman »

V dnešní době už by se to dalo řešit jedině tunelem, to pak už asi ideálně na přímo, cca takto. Blízko se má razit i metro, přičemž tady by stačil obousměrný tunel o dvou pruzích
Righ
Příspěvky: 40
Registrován: 13.2.2010 15:37:52

Re: Sjezd na Modřany

Příspěvek od Righ »

Osobně jsem přesvědčen, že obchvat v trase, jakou navrhuje Juno, by byl za prvé buď nesmírně nákládný (tunel) nebo by měl neúnosný vliv na životní prostředí (cokoliv jiného) a za druhé ho nepovažuju za potřebný. Jezdím tímto úsekem dennodenně a situaci bych rozhodně neoznačil za neúnosnou. Naopak nový kruhák na křížovatce Novodvorská x Generála Šišky x Meteorologická situaci dost pomohl, hlavně ve směru z druhé jmenované ulice. Jestli někde Libuš pálí bota, pak je to v severojižním směru vedená ulice Libušská (de facto průtah), které ale významně ulehčí "nová Vídeňská" (záp. obchvat Kunratic resp. vých. obchvat Libuše) v kombinaci s prodlouženou Chýnovskou a obchvatem Písnice. Celý nový systém je krásně vidět právě v koncepci ÚP (http://wgp.urm.cz/kup/).

Pokud jde o stanici metra D Libušská, na kterou patrně naráží mapman, tak ta bude vybudována v prostoru ulic Novodvorská a K Jezírku, nicméně spádovými oblastmi pro navazující MHD budou nepochybně hlavně Modřany a Kamýk, tzn. oblast na západ směrem k řece, takže Libuš by tím neměla být moc dotčena. Každopádně bude vybudována nová komunikace spojující Novodvorskou a Libušskou, aby případnou zvýšenou zátěž nemusela pobírat Meteorologická.

Spíš mě překvapuje, že v ÚP není obchvat Dolních Břežan, a to už má schválenou EIA.

(Sorry za OT :oops: )
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Sjezd na Modřany

Příspěvek od andy »

Righ píše:Osobně jsem přesvědčen, že obchvat v trase, jakou navrhuje Juno, by byl za prvé buď nesmírně nákládný (tunel) nebo by měl neúnosný vliv na životní prostředí (cokoliv jiného) a za druhé ho nepovažuju za potřebný. Jezdím tímto úsekem dennodenně a situaci bych rozhodně neoznačil za neúnosnou. Naopak nový kruhák na křížovatce Novodvorská x Generála Šišky x Meteorologická situaci dost pomohl, hlavně ve směru z druhé jmenované ulice. Jestli někde Libuš pálí bota, pak je to v severojižním směru vedená ulice Libušská (de facto průtah), které ale významně ulehčí "nová Vídeňská" (záp. obchvat Kunratic resp. vých. obchvat Libuše) v kombinaci s prodlouženou Chýnovskou a obchvatem Písnice. Celý nový systém je krásně vidět právě v koncepci ÚP (http://wgp.urm.cz/kup/).
Z toho, co píšete, hádám, že asi jezdíte z Modřan radiální trasou směr Novodvorská a tady Vám obchvat Libuše skutečně moc nepomůže. To, co měl Juno na mysli, by ale sloužilo pro tangentní trasu ve směru Jižní město. Tak třeba když jsem bydlel v Modřanech a jezdil do práce na Chodov, tak největší problém byla jednoznačně přecpaná Libušská - a přesně tohle by vyřešil ten obchvat. Nová propojka Novodvorské s Libušskou ho naopak nevyřeší vůbec - ledaže by přímo navazovala na Dobronickou, což samozřejmě nebude. Tím nechci říct, že se ta "Vaše" propojka nemá stavět, ale je to prostě řešení jiného problému, než o kterém se bavíme.
Righ píše:Spíš mě překvapuje, že v ÚP není obchvat Dolních Břežan, a to už má schválenou EIA.
Záleží, do jakého ÚP jste se díval - v ÚP Dolních Břežan je:
http://dolnibrezany.cz/obecniurad/uzemn ... oprava.pdf
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Sjezd na Modřany

Příspěvek od Juno »

Každopádně radnice P12 to podstatné pro Libuš a Písnici neudělala a stále odvádí pozornost na podružný problém délky napojení P12 na MÚK Zbraslav a průjezd skrz Komořany, který se otevřením PO (na rozdíl od Libuše) nezvětší. Až se otevře MÚK Písnice, tipuju, že průjezd přes Komořany poklesne.
Další problém - neřešený kapacitní špunt na Vídeňské mezi napojením Vest.spojky a kruhákem na Kunrat.spojce je už kiks MHMP a vedení velké radnice.
Righ
Příspěvky: 40
Registrován: 13.2.2010 15:37:52

Re: Sjezd na Modřany

Příspěvek od Righ »

andy píše:Z toho, co píšete, hádám, že asi jezdíte z Modřan radiální trasou směr Novodvorská a tady Vám obchvat Libuše skutečně moc nepomůže. To, co měl Juno na mysli, by ale sloužilo pro tangentní trasu ve směru Jižní město. Tak třeba když jsem bydlel v Modřanech a jezdil do práce na Chodov, tak největší problém byla jednoznačně přecpaná Libušská - a přesně tohle by vyřešil ten obchvat. Nová propojka Novodvorské s Libušskou ho naopak nevyřeší vůbec - ledaže by přímo navazovala na Dobronickou, což samozřejmě nebude. Tím nechci říct, že se ta "Vaše" propojka nemá stavět, ale je to prostě řešení jiného problému, než o kterém se bavíme.
Ano, když jedu z Modřan do centra, jedu radiální trasou směr Novodvorská, nicméně to s Libuší v podstatě nijak nesouvisí a zde mluvím o situaci, kdy jedu tangenciálně na jižák, tzn. po trase Gen. Šišky/Novodvorská -> Meteorologická -> Libušská -> a dále buď Kunratická spojka nebo Dobronická. A ona Meteorologická, jejíž obchvat Juno navrhoval, jednodušše není nijak přecpaná a dopravu slušně zvládá. Problém nastává až na Libušský (zvlášť ve směru do centra), která bývá ve špičce ucpaná.

A tý nová Vídeňská (resp. záp. obchvat Libuše) spolu s obchvatem Písnice významně pomůže. Umožní totiž výrazně pohodlnější dopravu radiálním směrem, který tvoří většinu intenzity. Prodloužená Chýnovská pak zajistí kvalitní propojení Libuše s novou Vídeňskou, aby doprava nemusela jet po Meteorologický, Libušský a následně přes Dobronickou nebo Kunratickou spojku.
andy píše:Záleží, do jakého ÚP jste se díval - v ÚP Dolních Břežan je:
http://dolnibrezany.cz/obecniurad/uzemn ... oprava.pdf
Díval jsem do špatného, tj. pražského - nějak jsem si neuvědomil, že DB už nejsou Praha... Každopádně díky za odkaz.

A mimochodem, můžes mi klidně tykat, jakživ jsem se na žádném fóru nesetkal s tím, aby si dva diskutéři vykali. ;)
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Sjezd na Modřany

Příspěvek od Juno »

Righ píše: ... zde mluvím o situaci, kdy jedu tangenciálně na jižák, tzn. po trase Gen. Šišky/Novodvorská -> Meteorologická -> Libušská -> a dále buď Kunratická spojka nebo Dobronická. A ona Meteorologická, jejíž obchvat Juno navrhoval, jednodušše není nijak přecpaná a dopravu slušně zvládá. Problém nastává až na Libušský (zvlášť ve směru do centra), která bývá ve špičce ucpaná.
A tý nová Vídeňská (resp. záp. obchvat Libuše) spolu s obchvatem Písnice významně pomůže. Umožní totiž výrazně pohodlnější dopravu radiálním směrem, který tvoří většinu intenzity. Prodloužená Chýnovská pak zajistí kvalitní propojení Libuše s novou Vídeňskou, aby doprava nemusela jet po Meteorologický, Libušský a následně přes Dobronickou nebo Kunratickou spojku. ...
V tomhle vlákně je ale řeč nikoli o radiále do centra nebo o tangenciálním spojení na Jižní město, ale o napojení na okruh - tedy velkokapacitních sídlišť, co jsou většinou už nahoře, a ve směru na východní polovinu okruhu jde taky o sídliště Novodvorská. Ty mají kapacitní komunikace gen.Šišky a Novodvorskou, které končí kruhákem na okraji staré Libuše, a nikdo se zatím nepostaral o vyhovující propojení z toho kruháku na silniční okruh. Tudy povede nejkratší a logická trasa pro cesty ze všech sídlišť na všechny pravobřežní výpadovky.
Je sice pravda, že je v konceptu ÚP namalovaná nová radiála s tunelem a zavedená přímo ke špitálu (což je velký problém) a že je na ní napojena prodloužená Chýnovská. Ale tohle propojení by pro cestu ven z města znamenalo zbytečně překonávat značný výškový rozdíl, takže vyhledávaná trasa to nebude. A přitom je délka těchto nových komunikací cca trojnásobná než jednoduchý JZ obchvat Libuše. Žádný ražený tunel samozřejmě, myslím, že podle konceptu ÚP by tam na citlivé začlenění do terénu ještě mělo být místo - vyjma nově navženého zazdění dosud volné proluky mezi školami.
Té dopravy nebude málo - první přibyde letos, pak po otevření MÚK Písnice a další po dostavbě 511. Vyřešit složitou problematiku event. nové radiály se do té doby nestihne a starou Libuš by to příliš neodlehčilo.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od dvs »

Ty historické varianty diskutované cca mezi 1995 až 2000 obchvatu Libuše vedly tudy
varianta1
http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=133177792+ ... 45504@z=14
varianta 2
http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=133177600+ ... 45504@z=14

Možná že by se ještě našli k tomu někde nějaké podrobnosti. Ani jedna varianta neprošla a nedostala se ani do územních plánů.
Varianta 1 potřebovala vysoký most a křížila přírodní park Modřanská rokle.
Varianta 2 šla blízko zástavby a odřezávala ZŠ Meteorologická od zástavby a od hřišť.

Napojení na páteřní komunikace Prahy 12 v jihovýchodním rohu je vlastně neřešitelné.
Rodinné domy západně od sídliště Písnice stojí stále tak jak je na třeba na mapy.cz a výstavba je cca kolem 2005.

Zajímavé je že historické plány okruhu Prahy plánovaly okruh na místě sídliště Písnice zhruba takto: http://www.mapy.cz/#mm=TP@dm=133144448+ ... 26112@z=13

V 80. letech se postavila Kunratická spojka jako poloviční profil okruhu kolem Prahy. Viz šířky mostků http://www.mapy.cz/#mm=F@x=133235200@y=135640768@z=17
a prudká začátka k jižnímu městu, kde to rovně mělo pokračovat k Šeberovu.

Pak se stala na dlouhou dobu hrdlem křižovatka Libušská x Meteorologická bez světel a s hlavní do Modřan. Světla tam jsou asi 2 roky.

Když jsem teď koukal na ten územní plán tak nechápu proč neřeší pokračování Českomoravského exilu a Hornocholupické směrem k MUK R1 Písnice? Teď je ještě místo na obchvat Cholupic. Asi proto, že nyní tudy nikdo nejezdí...

Vůbec v okolí Libuše je těch nedotažených plánů habaděj např. takový východní obchvat Libuše ulice V lužinách a Mílová není spojená.
Krátce po roce 1990 se objevil návrh na propojení východ - západ ulicí k Jezírku, ale ten také neprošel. Dneska z něj zbyla v územním plánu jenom spojka mezi Libušskou k stanici Metra Libuš. Západní část je zastavěná domky.
Hezký je také protivýhledový val http://www.mapy.cz/#mm=FP@dm=133091392+ ... 40640@z=14, který měl chránit před hlukem od okruhu. To už ale odbíhám.
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od Juno »

Myslím, že to napojení rozumně řešitelné je a že je tedy nejvyšší čas aktualizovat a projednat tu var.1. Most přes okrajový výběžek ZCHÚ Modřanská rokle je dobrým řešením, protože omezuje zásah do chráněného území na minimum a zároveň překračuje hlavní pěší a cykl. vstup do rokle (je to podobné jako most PO-514 přes ZCHÚ Slavičí údolí, tady by ale měl most jen cca třetinovou šířku). Té dopravy tam nebude tolik, aby se to nedalo odhlučnit, rychlost bude nízká, podíl kamionů mizivý.
Měly by se o to postarat MČ Libuš a MČ P12, která je zároveň příslušným stavebním úřadem (projektant nového ÚP tady - jako i v řadě dalších případů - nevyužil možnost variant, kterou dává fáze konceptu ÚP, dokonce ani tam, kde byly varianty ofic. včas uplatněny. Je to bída ...)
(Rovný kus Kunrat.spojky je postaven podle ofic. ÚP z r.86, okruh měl pokračovat po jižní straně Modř.rokle a ty "protivýhledové" valy na Beránce jsou valy protihlukové, vybudované kolem trasy okruhu. To, co jste vyznačil na turist.mapě, je trasa okruhu podle směrného ÚP z r. 64, který měl vést přes Hodkovičky a kolem V.Chuchle.)
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od andy »

Righ píše:Problém nastává až na Libušský (zvlášť ve směru do centra), která bývá ve špičce ucpaná. A tý nová Vídeňská (resp. záp. obchvat Libuše) spolu s obchvatem Písnice významně pomůže.
Aha, už rozumím. Otázka je, jestli to pomůže natolik, aby se průjezd Libušskou v úseku Meteorologická - Kunratická spojka stal ve špičce plynulým - doufejme že ano.
Righ píše:A mimochodem, můžes mi klidně tykat, jakživ jsem se na žádném fóru nesetkal s tím, aby si dva diskutéři vykali. ;)
Tady na tom fóru se s tím setkáš celkem běžně :) Osobně nemám ani s jednou variantou problém :)
Juno píše:Je sice pravda, že je v konceptu ÚP namalovaná nová radiála s tunelem a zavedená přímo ke špitálu (což je velký problém) a že je na ní napojena prodloužená Chýnovská. Ale tohle propojení by pro cestu ven z města znamenalo zbytečně překonávat značný výškový rozdíl, takže vyhledávaná trasa to nebude. A přitom je délka těchto nových komunikací cca trojnásobná než jednoduchý JZ obchvat Libuše. Žádný ražený tunel samozřejmě, myslím, že podle konceptu ÚP by tam na citlivé začlenění do terénu ještě mělo být místo - vyjma nově navženého zazdění dosud volné proluky mezi školami.
Já bych pro ten obchvat byl, ale jestli ho Libuš/ochrana prostředí odmítá, tak co s tím naděláte? Nota bene po lhůtě na připomínky ke konceptu ÚP. Ještě je tu ovšem varianta Libuš podtunelovat :)
Juno píše:Té dopravy nebude málo - první přibyde letos, pak po otevření MÚK Písnice a další po dostavbě 511.
S první částí plně souhlasím, se zbytkem už tolik ne. MÚK Písnice podle mě naopak umožní dopravu více rozmělnit - např. z Modřan se pak bude moct jet přes Cholupice, jak to zmiňoval dvs. No a dostavba 511 podle mě pro Pražáky naopak jedině zvýší atraktivitu použití městského okruhu oproti R1. Z velkých sídlišť v jižní části Prahy se po R1 vyplatí jet snad jedině na D1 nebo R4, ostatní směry jsou výhodnější po městském okruhu.
Co by ovšem nepochybně byl malér, by byla dostavba D3 - to je ale hudba ještě hodně daleké budoucnosti, a pokud sem někdy povede, tak snad tou dobou už budou hotovy další stavby, které situaci ulehčí, jako např. vestecká spojka nebo nakonec i to KoMoKo.
dvs píše:V 80. letech se postavila Kunratická spojka jako poloviční profil okruhu kolem Prahy. Viz šířky mostků http://www.mapy.cz/#mm=F@x=133235200@y=135640768@z=17
a prudká začátka k jižnímu městu, kde to rovně mělo pokračovat k Šeberovu.
Díky za zajímavé info :ok: - tohle jsem si nikdy neuvědomil.
dvs píše:Když jsem teď koukal na ten územní plán tak nechápu proč neřeší pokračování Českomoravského exilu a Hornocholupické směrem k MUK R1 Písnice?
Možná proto, že by tak ještě víc vynikla nesmyslnost "KoMoKo" 8-)
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od Juno »

andy píše:Já bych pro ten obchvat byl, ale jestli ho Libuš/ochrana prostředí odmítá, tak co s tím naděláte? ...
Pravý zážitek z nedořešené dopravy přes Libuš přijde teprve letos, pak na to změní názor. A výjimky kvůli (takto malým) zásahům do ZCHÚ se udělují jak na běžícím pásu.
andy píše: ... MÚK Písnice podle mě naopak umožní dopravu více rozmělnit - např. z Modřan se pak bude moct jet přes Cholupice, jak to zmiňoval dvs. No a dostavba 511 podle mě pro Pražáky naopak jedině zvýší atraktivitu použití městského okruhu oproti R1. Z velkých sídlišť v jižní části Prahy se po R1 vyplatí jet snad jedině na D1 nebo R4, ostatní směry jsou výhodnější po městském okruhu. ...
Velkou převahu mají sídliště nahoře, trasa přes Cholupice sebere jenom Komořany, dolní Modřany a Hodkovičky. Ale průjezd Libuší zhorší i 511, protože teprv pak se projeví atraktivita silničního okruhu proti městskému - v tomto případě pro všechny jižní sídliště ve vztahu ke všem pravobřežním výpadovkám.
Dopravní modely totiž soustavně dokládají přetíženost MO - obzvláště jeho JV-části, a to i pro výhledový stav, až bude dokončen celý. Bylo to tak od začátku a odsunutí PO do trasy JVD (k Říčanům) to ještě o hodně zhoršilo.

(Jsem rád, že jste zmínil nesmyslnost prodloužené KoMoKo i v souvislosti s napojením ul.Čs.exilu - napadlo mě to hned, ale nechci to tady pořád opakovat - ten podvodný most je ovšem nesmysl na druhou.)
Naposledy upravil(a) Juno dne 14.4.2010 18:30:26, celkem upraveno 1 x.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od mapman »

Pokud už bychom to měli brát komplexně tak nejen napojení KoMoKo je mimo mísu, špatně je umístěna i MÚK Písnice (prosím, používejme v diskusi názvy, které jsou v letáku ŘSD, tj Písnice pro tu západnější a MUK Vestec pro tu východnější s Vesteckou spojkou).

Pokud by totiž měla být mezi křižovatkami Zbraslav a Vestec nějaká MÚK tak je na to ideální právě ten prostor u Točné. Odsud pak je nasnadě přivaděč na sever do Modřan k Beránku a na jih k II/101.

MÚK Písnice pro Prahu samotnou moc význam nemá, vyžaduje obchvat Písnice a ten je napojen je pár set metrů od Vídeňské, která má velmi slušné kapacitní napojení na okruh, pominu-li ten kruhák, který se dá přestavět...

A tím se dostáváme opět k tomu, že na západní straně u Modřan je potřeba spíše nový most přes Vltavu a napojení na Strakonickou... Tři jmenované křižovatky (Zbraslav, Točná a Vestec) by pak pobraly krásně celou zátěž...
Juno
Příspěvky: 345
Registrován: 10.2.2010 19:09:12

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od Juno »

Naprostý souhlas. A dneska lze jednoduše změnit k lepšímu to západní napojení.
Prvním krokem k nápravě je nestavět ten most přes PO v Komořanech.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od dvs »

Proč nenapojit obchvat Dolních Břežan rovnou na Vesteckou spojku.

Písnici by možná také stačil jenom napojení na spojku do prostoru budoucí konečné. Možná by po přesměrování obchvatu břežan nebyl nutný.

Nestačilo by dostavět Kunratickou spojku do Šeberova a upravit na MUK kruhák se starou Benešovskou (to už asi nejde, protože se to tam nechalo zastavět).
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od jonáš »

To všechno ale neodstraní úzký hrdlo v Libuši. Pomohlo by určitě propojení Exilu do Kunratické spojky v bývalý trase okruhu, kor když je tam už podle fotomapy připravenej terén i porost .. včetně těch protihlukových valů. Málokdo to už dneska z Libuše zkouší proskákat starýma Kunraticema, takže skoro všechno z Modřan, kromě sídliště u tramvaje, by v pohodě pro jelo tudy. viz mapa
skman
Příspěvky: 1
Registrován: 22.4.2010 21:13:22

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od skman »

Podľa mňa to čo vidím na tejto fotografii http://foto.ceskedalnice.cz/vase-foto/1 ... des/5.htmlje nepochybne napojenie Komořanské na R1. Predpokladám že sa postaví len nadjazd a vetvy z neho na R1, pretože mi tiež nie je známe zda radnice Prahy12 schválila jednoznačne celé variantné riešenie. Tu je link na toto riešenie http://www.praha12.cz/doc/vystavba/KMK- ... 1-orto.jpg
Righ
Příspěvky: 40
Registrován: 13.2.2010 15:37:52

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od Righ »

Juno píše:V tomhle vlákně je ale řeč nikoli o radiále do centra nebo o tangenciálním spojení na Jižní město, ale o napojení na okruh...
To mi je jasné, tohle s tim ale úzce souvisí, neboť jsem se snažil vyvrátit tvoje tvrzení, že doprava na Mateorologický je neúnosná. Není tomu tak a byť otevření MÚK Písnice situaci v tomto místě o něco ztíží, nepůjde podle mého soukromého odhadu o žádnou katastrofu, která by si vyžadovala vynakládat stamiliony na nějaké tunely nebo nedej bože zasahovat jakkoliv do Modřanské rokle, případně stavět lidem kapacitní silnici před oknem. Mám-li to shrnout, důvody, proč se situace neztíží, jsou v zásadě 2 - na MÚK Písnice bude směřovat hlavně doprava v radiálním směru, kterou bude primárně pobírat "nová Víděňská" a jednak Praha 12 bude směřována na KOMOKO, ať už se nám to líbí nebo ne. Navíc souhlasim s tím, co zde psal tuším andy, a to sice, že dostavba jihozápadního segmentu SOKP odlehčí MO, který se tak stane pro Pražany atraktivnější.
dvs píše:Ty historické varianty diskutované cca mezi 1995 až 2000 obchvatu Libuše vedly tudy
To jsou velmi zajímavý informace, díky! Nemá mimochodem někdo link na mapy s původními varintami JZ části okruhu, plánovanými ještě za socialismu, o kterých je zde řeč?
jonáš píše:To všechno ale neodstraní úzký hrdlo v Libuši. Pomohlo by určitě propojení Exilu do Kunratické spojky v bývalý trase okruhu, kor když je tam už podle fotomapy připravenej terén i porost .. včetně těch protihlukových valů. Málokdo to už dneska z Libuše zkouší proskákat starýma Kunraticema, takže skoro všechno z Modřan, kromě sídliště u tramvaje, by v pohodě pro jelo tudy. viz mapa
Tenhle návrh považuju za zcela nereálnej vzhledem k zásahům do životního prostředí. Fakt, že v samotný trase tvojí přímky nerostou žádný stromy neznamená, že se nejedná o klidovou zónu s velkym množstvím zeleně, lesy v bezprostředí blízkosti a doslova coby kamenem dohodil je i Modřanská rokle. Zrovna dneska jsem si tyhle místa projížděl na kole a skutečně se jedná o velmi vzácný (na Prahu) a hodnotný území plný zeleně, který je navíc Pražany hojně navštěvováno. Představa, že by ho měla protínat kapacitní (nebo jakákoliv) komunikace, je jak závan ze 70. let minulýho století. A navíc žádnej podobej tah potřeba není a není ani důvod se domnívat, že se na tom v budoucnu něco změní.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od mapman »

Na stránce okruhu R1 máme i tento odkaz: http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha-zakos.jpg
Righ
Příspěvky: 40
Registrován: 13.2.2010 15:37:52

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od Righ »

mapman píše:Na stránce okruhu R1 máme i tento odkaz: http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/praha-zakos.jpg
Díky ;)
P_V
Příspěvky: 1708
Registrován: 14.3.2009 15:26:14
Bydliště: Praha

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od P_V »

jonáš píše:...když je tam už podle fotomapy připravenej terén i porost ...viz mapa
Porost není připraven na silnici, ale vede tamtudy vedení vysokého napětí.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od jonáš »

No právě, proč by tam nemohla jít silnice, když tam vede VN a porosty jsou stejně v háji. Nějak nechápu argumentaci "Představa, že by ho měla protínat kapacitní (nebo jakákoliv) komunikace, je jak závan ze 70. let minulýho století", proč by to v urbanizovanym území na kraji města nemohlo jít přes okraj lesa u rokle, když dálnice napříč Posázavim může, jen kdyby to ekoteroristi nezdržovali.
Rozbor jestli taková komunikace je či neni potřeba nechám libušskym, já tam naštěstí nebydlim a už ani neprojíždim na kole.
Righ
Příspěvky: 40
Registrován: 13.2.2010 15:37:52

Re: Napojení Modřan na Pražský okruh

Příspěvek od Righ »

jonáš píše:No právě, proč by tam nemohla jít silnice, když tam vede VN a porosty jsou stejně v háji. Nějak nechápu argumentaci "Představa, že by ho měla protínat kapacitní (nebo jakákoliv) komunikace, je jak závan ze 70. let minulýho století", proč by to v urbanizovanym území na kraji města nemohlo jít přes okraj lesa u rokle, když dálnice napříč Posázavim může, jen kdyby to ekoteroristi nezdržovali.
Rozbor jestli taková komunikace je či neni potřeba nechám libušskym, já tam naštěstí nebydlim a už ani neprojíždim na kole.
Vedení VN je něco docela jiného, než silnice. Předně nezpůsobuje žádné emise ani hluk, za další nepředstavuje překážku v průchodu lidem ani zvěře, dále při stavbě nedochází k tak radikálnímu zásahu do příslušného území a "last but not least" i pod vedením vysokého napětí je možný rozvoj alespoň nějaké zeleně jako jsou traviny či keře, zatímco vyasfaltovaný pás toto zjevně nemožňuje. A samozřejmě by šla přidat řada dalších argumentů.

Důvody, proč by zde žádná komunikace procházet neměla, jsem popsal v předchozím postu - jde o zelený pás s lesy (lesíky) v přímé blízkosti Modřanské rokle, který je o to vzácnější, že tvoří rekreační zónu pro blízká sídliště. Ano, i ve městě bychom měli zachovávat aspoň v minimální míře zeleň, s opačným přístupem bychom mohli za 20 let mít nejbližší les na Šumavě (obrazně řečeno).

Skutečnost, že chceme stavět dálnici v Posázaví nebo třeba že ji stavíme přes České středohoří pro mě není argument. Vždyť přece to, že provádíme masivní zásahy do vzácných ekosystémů v bodě A ještě neznamená, že musíme automaticky schvalovat podobné zásahy v bodě B, i kdyby zdejší příroda tak vzácná být neměla. A pokud jde o "ekoteroristy", tak ti se zkrátká snaží o co největší šetrnost připravovaných komunikací vůči přírodě. A ano, vhodnost z hlediska dopravy a náklady jsou v jejich pojetí druhořadé. Nemusíme však pochybovat, že mnohem silnější páky mají síly, které naopak prosazují komunikace co nejkapacitnější a nejlevnější, vždyť s výjimkou MŽP je to celá státní správa i většina veřejnosti. Výsledkem by teoreticky měl být nějaký kompromis, praxe je ale holt taková, že obě strany se pouze "zakopou" na svých pozicích, ekologové to ve výsledku téměř vždy prohrají a jediné co zbude je mnohaleté zpoždění.
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“