aha. díky za objasnění. a nastane tedy nějaká reklamace?JirkaS píše:Vyhláška už to řeší, obě značky jsou rovnocenné. Je to jen chaos tvůrce značení.
Navigace na okruhu
Re: Navigace na okruhu
Re: Navigace na okruhu
To nevím, s tím nemám nic společného, jen to sleduji. Zatím mi přišlo, že trasa vedoucí po R1 bude značena "Pražský okruh" a navazující trasa po D1 a Jižní spojce postaru jako okruh II. Ale teď se objevila značka s II už před Jesenicí, takže je v tom zjevně mnohem větší chaos. Rozhodně mi to nepřijde jako dobré řešení.mbmat píše:aha. díky za objasnění. a nastane tedy nějaká reklamace?
Re: Navigace na okruhu
Mě taky ne. Akorát se cizinci a mimopražští nebudou příliš orientovat.
Re: Navigace na okruhu
Spíš si matoucích symbolů okruhu a nicneříkajících čísel nebudou všímat a pojedou hezky podle cílůmbmat píše:Akorát se cizinci a mimopražští nebudou příliš orientovat.
Re: Navigace na okruhu
Ani většina pražáků nemá jasno, co je Městský okruh, Pražský okruh, I., II., III. okruh
Re: Navigace na okruhu
Nemají a ani nemohou mít jasno. Je někde specifikováno jak to autor zamýšlel a co má být okruh I, co II a co III? Já sám mám dojem, že se značky osazují jak přijdou kterému dělníkovi zrovna do ruky.
Re: Navigace na okruhu
máš pravdu, já v tom taky nemam jasnodd píše:Ani většina pražáků nemá jasno, co je Městský okruh, Pražský okruh, I., II., III. okruh
no to doufám že se nedějeMPMP píše:Já sám mám dojem, že se značky osazují jak přijdou kterému dělníkovi zrovna do ruky.
Re: Navigace na okruhu
Značky se osazují podle projektu. A pokud je v projektu kravina, dělník to nijak neřeší a pověsí to. No a vzhledem k tomu, že dokumentace dopravního značení se připravuje už v rámci DÚR, tak je jasné že v okamžiku zprovoznění to už po těch letech není moc aktuální ;o). A tak se to nejspíš průběžně aktualizuje o nové poznatky, změny na stavbě či módní trendy a při té příležitosti se na něco zapomene a přehlídnou to i všechny kontroly a pak se divíme, co že to tam na té ceduli je...
Re: Navigace na okruhu
a jak se to dělá v zahraničí?
Re: Navigace na okruhu
Problém je, že bordel v tom dělá samotná vyhláška, protože ta novelizace byla zjevně příliš narychlo. Díky tomu také chybí vyobrazení v obrazové příloze. Značka okruh je v současné verzi definována takto:
"Okruh" (č. IP 1a) a "Změna směru okruhu" (č. IP 1b), které označují okruh zřízený pro objíždění obce nebo její části; je-li zřízeno více okruhů, označují se ve spodní části značky římskými číslicemi postupně od středu obce; podpůrně se užívá i pruhů stejné barvy na sloupech veřejného osvětlení apod.; symbol této značky může být na dálnici a silnici pro motorová vozidla nahrazen textem s názvem okruhu provedeným černým písmem na bílém podkladu a umístěným nad příslušnou návěstí
Z toho mi vyplývá: Symbol "Pražský okruh", "Městský okruh" lze umístit pouze na D nebo R nad návěst. V případě, že je okruh v jiné části vedený po běžné komunikaci, musí se použít klasické značení, možné je pouze doplnit dodatkovou tabulku s názvem. Vzhledem k tomu, že vyhláška výslovně hovoří o umístění nad návěstí, jsou podle mě s ní v rozporu všechny směrové tabule, kde se "Pražský okruh" objevuje jako cíl, navíc je to tak špatně definováno, že není rozdíl mezi symbolem okruhu a místním cílem. Nejrozumnějším řešením by podle mě bylo spojit klasickou značku okruh s tímto nápisem (http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=1960) a to pak používat i pro cíle i pro označení nad návěstí.
"Okruh" (č. IP 1a) a "Změna směru okruhu" (č. IP 1b), které označují okruh zřízený pro objíždění obce nebo její části; je-li zřízeno více okruhů, označují se ve spodní části značky římskými číslicemi postupně od středu obce; podpůrně se užívá i pruhů stejné barvy na sloupech veřejného osvětlení apod.; symbol této značky může být na dálnici a silnici pro motorová vozidla nahrazen textem s názvem okruhu provedeným černým písmem na bílém podkladu a umístěným nad příslušnou návěstí
Z toho mi vyplývá: Symbol "Pražský okruh", "Městský okruh" lze umístit pouze na D nebo R nad návěst. V případě, že je okruh v jiné části vedený po běžné komunikaci, musí se použít klasické značení, možné je pouze doplnit dodatkovou tabulku s názvem. Vzhledem k tomu, že vyhláška výslovně hovoří o umístění nad návěstí, jsou podle mě s ní v rozporu všechny směrové tabule, kde se "Pražský okruh" objevuje jako cíl, navíc je to tak špatně definováno, že není rozdíl mezi symbolem okruhu a místním cílem. Nejrozumnějším řešením by podle mě bylo spojit klasickou značku okruh s tímto nápisem (http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=1960) a to pak používat i pro cíle i pro označení nad návěstí.
Re: Navigace na okruhu
No ještě by to chtělo místo okruhů uplatňovat názvy i u radiál, když už se čísla komunikací nenosí.
Re: Navigace na okruhu
No jen to ne.ElWapp píše:No ještě by to chtělo místo okruhů uplatňovat názvy i u radiál, když už se čísla komunikací nenosí.
Re: Navigace na okruhu
Já bych byl pro textové označení zrušit. Hlavně "Pražský okruh" a "Městský okruh" v tom dělá zmatek. Nejlepší by byl nějaký symbol srozumitelný i cizincům. Nebo kdyby to bylo aspoň městský a dálniční nebo vnitřní a vnější. Takhle si podle logiky Praha = město většina lidí myslí, že jde o dva názvy pro jeden okruh. Ale to už se tu řešilo a nevyřešilo.
EDIT: Když tak nad tím přemýšlím, než se oba okruhy postaví celé, tak se v reálu stejně z velké části jedná o dvojí označení jedné silnice Takže na změnu je ještě moře času
EDIT: Když tak nad tím přemýšlím, než se oba okruhy postaví celé, tak se v reálu stejně z velké části jedná o dvojí označení jedné silnice Takže na změnu je ještě moře času
Re: Navigace na okruhu
Dle mého názoru všechny směrové tabule, kde se "Pražský okruh" objevuje jako cíl, jsou odvozeny od značky IS5 Směrová tabule k jinému cíli a tudíž v souladu s vyhláškou. Odpovídají i grafice VLKP dle výkresu R 17 jako jiný cíl. Rozdíl mezi jiným cílem a místním cílem je v tom, že místní cíl je psán všechna písmena velká a jiný cíl malými písmeny (mimo počátečního).JirkaS píše: ... Vzhledem k tomu, že vyhláška výslovně hovoří o umístění nad návěstí, jsou podle mě s ní v rozporu všechny směrové tabule, kde se "Pražský okruh" objevuje jako cíl, navíc je to tak špatně definováno, že není rozdíl mezi symbolem okruhu a místním cílem.
Re: Navigace na okruhu
Ano, odpovídá to tabuli k místnímu cíli. Ale v tu chvíli to není označení okruhu a člověk neznalý názvu to z té značky ani nemůže pochopit.miho píše:Dle mého názoru všechny směrové tabule, kde se "Pražský okruh" objevuje jako cíl, jsou odvozeny od značky IS5 Směrová tabule k jinému cíli a tudíž v souladu s vyhláškou. Odpovídají i grafice VLKP dle výkresu R 17 jako jiný cíl. Rozdíl mezi jiným cílem a místním cílem je v tom, že místní cíl je psán všechna písmena velká a jiný cíl malými písmeny (mimo počátečního).
Re: Navigace na okruhu
Nevím jak Vám, ale mě příjde zmatečný na 515 ve směru na tunel lochkov při zavřeném tunelu ukazovat ,,Tunel Lochkov uzavřen'' , a v protisměru třeba na MÚK Vestec jenom ,,Silnice uzavřena''. Mohl by mi to prosím někdo objasnit? díky
Re: Navigace na okruhu
už to tu někde bylo...
silnice uzavřena: dál se jet nedá
tunel Lochkov uzavřen: můžu jet ještě dál, až na MÚK Lochkov, proto jsou tam ty Strakonice...
na MÚK Lochkov už je rovně "silnice uzavřena"
silnice uzavřena: dál se jet nedá
tunel Lochkov uzavřen: můžu jet ještě dál, až na MÚK Lochkov, proto jsou tam ty Strakonice...
na MÚK Lochkov už je rovně "silnice uzavřena"
Re: Navigace na okruhu
Z 515 MÚK Barrandov lze po Pražském okruhu pokračovat na MÚK Lochkov i při zavřeném Lochkovském tunelu. Je zde tedy jen upozornění na ,,Tunel Lochkov uzavřen'', neboť při cestě na Brno je nutno odbočit. Při cestě na Strakonice se jede dál a odbočuje se až na MÚK Lochkov.mbmat píše:Nevím jak Vám, ale mě příjde zmatečný na 515 ve směru na tunel lochkov při zavřeném tunelu ukazovat ,,Tunel Lochkov uzavřen'' , a v protisměru třeba na MÚK Vestec jenom ,,Silnice uzavřena''. Mohl by mi to prosím někdo objasnit? díky
Situace ve Vestci je jiná, zde již před tunelem Cholipice není žádná MÚK, která by byla v provozu a tak je ,,Silnice uzavřena''.
Edit: kasme byl rychlejší
Naposledy upravil(a) miho dne 4.9.2010 21:08:34, celkem upraveno 2 x.
Re: Navigace na okruhu
jo děkuju vám
Re: Navigace na okruhu
Návěst před křižovatkou na D1 ve směru Plzeň není proměnná. To znamená, že v případě uzavírky Cholupického tunelu se doprava, která již vjela od D1 na Pražský okruh, posílá na Vestecký přivaděč, kde na kruháku již žádná tranzitní navigace není. A vše se vydá asi Vídeňskou na sever.
Re: Navigace na okruhu
Což svědčí o tom, že to je provizorium a potvrzuje to mojí domněnku, že v konečném stavu budou na Prahu normálně 3 pruhy. Jak se bude doprava řídit bez těch proměnných značek jak zde, tak na křižovatkách na Spořilově je mi záhadou. Asi to bude muset zajistit policie spolu s precizováním textu na předcházejících ZPI ve smyslu: R1 - Pražský okruh, uzavřeno, jeďte rovně po D1.miho píše:Návěst před křižovatkou na D1 ve směru Plzeň není proměnná.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Navigace na okruhu
Taky může být pravý pruh veden přes kolektor.
tzn. že proměnná cedule bude až na větvení v kolektoru, ale to je jen nápad
tzn. že proměnná cedule bude až na větvení v kolektoru, ale to je jen nápad
Re: Navigace na okruhu
Já bych to viděl jinak ;o). Už bylo zmíněno, že toto řešení (dva pruhy na Prahu a jeden na D5) je provizorní řešení, než se dostaví celá MÚK D1 x R1. Takže i tahle cedule je provizorní. Ve finální podobě se bude na Říčany i na Plzeň sjíždět v jednom místě směrem do kolektoru. Tam už to proměnnou ceduli třeba dají ;o)kasme píše:tzn. že proměnná cedule bude až na větvení v kolektoru, ale to je jen nápad
PS: i provoz po kolektoru bude teď v provizorním režimu, takže ani tam bych teď proměnlivou ceduli nečekal...
Re: Navigace na okruhu
A kudy podle této značky na Plzeň, Vávro? To mi přijde jako dost předčasná informace v tomto místě... Ale tak zase dobré to je, že se ví o té uzavírce. V praxi doufám, že tyto cedule moc neuvidíme a budou tam spíše informace o provozu jednou troubou v obou směrech na ZPI...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!