Stránka 1 z 12

[D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice

Napsal: 16.3.2009 13:43:13
od Petr M
Tak jsem o víkendu prošel stavbu 512 s foťákem .. intenzivně se pracovalo na mostech u Modletic i Kocandy, ale na MUK s D1 jsem žádnou činnost neviděl. A ta benzinka Shell, co má v rámci stavby zmizet, je stále v provozu. Neumím si představit, že by se tudy mělo za 13 měsíců jezdit (jak v TV říkal před pár dny P.Bendl). Není s tou benzinkou nějaký problém ? Logicky bych čekal, že demolice budou na řadě jako první krok ...

Re: R1 512

Napsal: 16.3.2009 14:12:24
od mapman
Ta benzínka není z ohledu postupu výstavby nijak podstatná, všechny důležité objekty ji míjejí, likviduje se jen proto, že není žádoucí komplikovat už tak složitou křižovatku dalším objektem, což klade nároky na další pruhy rampy kvůli napojení na všechny směry.

Podstatné je aby se stihly mosty přes Botič a Dobřejovický potok, ty jsou na dobré cestě, a pak zářezy v místě těch dvou ekoduktů. Tam se začne brzy.

Na křižovatce s D1 se bojím jediného a to je novým most pro II/101, tam to bude náročné na čas i koordinaci... Jinak to podstatné jsou tam hlavně rampy 512-Brno a Brno-512, ty by měly dostat totální prioritu a bude to relativně v suchu...

Re: R1 512

Napsal: 16.3.2009 18:35:41
od Jakub Šponar
No ještě je třeba taky dodělat MUK u Jesenice a to komplet. Sice tam činost je, ale ještě sem nezaregistroval, že by se pracovalo na základech mostů. :?

Re: R1 512

Napsal: 17.3.2009 19:54:13
od Martin z Ostravy
Jak se bude řešit za provozu výstavba mostu na D1 (tedy její podkopání)?
Postupným uzavíráním pruhů?

Re: R1 512

Napsal: 17.3.2009 20:02:42
od mapman
Martin z Ostravy píše:Jak se bude řešit za provozu výstavba mostu na D1 (tedy její podkopání)?
Postupným uzavíráním pruhů?
Tímto: http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 9.JPG.html

Vybudují se kolektorové mosty, na ně se převede doprava, a postaví se mosty na hlavní trase. Vše při zachování 3+3 pruhů údajně. Tak uvidíme.

Re: R1 512

Napsal: 17.3.2009 20:12:49
od Martin z Ostravy
Aha, tak na to jsem opravdu zvědavý.

Re: R1 512

Napsal: 17.3.2009 21:14:29
od _GK_
Už na těch pilířích je vidět prozíravost do budoucna. Ani mezi jediným párem pilířů se nedá procpat D34.

Re: R1 512

Napsal: 17.3.2009 21:18:54
od Martin z Ostravy
A to mně právě na české výstavbě silnic a dálnic irituje ze všeho nejvíce, že se vůbec nemyslí do budoucna (D47 4704, lze brát za zázrak), či spíše naopak většina projektů je zastaralá a nevyhovující už během realizace, R1 budiž toho zářným příkladem.

Re: R1 512

Napsal: 17.3.2009 21:35:41
od mapman
_GK_ píše:Už na těch pilířích je vidět prozíravost do budoucna. Ani mezi jediným párem pilířů se nedá procpat D34.
No zrovna tady to ani tak nevadí protože ten podíl projíždějícíh z 512 na 511 a opačně nebude nijak vysoký, tady je hlavním tahákem D1, takže by měl být velký důraz na dvoupruhové rampy... Tenhle návrh je sice lepší než ten původní ale beztak tuhle podmínku nedodržuje na 100% a to je škoda :( Uvidíme co s tím udělá reálný provoz.

Z hlediska toho D34 jsou spíš podstatnější ty ouzký tunely u Vltavy....

Re: R1 512

Napsal: 17.3.2009 22:05:32
od ElWapp
O D34 slyším poprvé, můžete o ní někdo znalý napsat nějaké informace (trasa, doba výstavby, ... )? Nebo jde "jen" o upgrade R1?

Re: R1 512

Napsal: 17.3.2009 22:16:40
od mapman
ElWapp píše:O D34 slyším poprvé, můžete o ní někdo znalý napsat nějaké informace (trasa, doba výstavby, ... )? Nebo jde "jen" o upgrade R1?
D34 je myšleno ve smyslu kategorie: http://www.ceskedalnice.cz/odborne-info ... komunikaci - viz tabulka uprostřed, v normě jde o D 33,5.

Je to kategorie pro šestipruh, žádná nová trasa... V minulosti jsme tu už dost často kritizovali právě to že se jižní část Pražského okruhu staví jen jako 2+2 pruhy... I studie dokazují že to je dost poddimenzované.. Nicméně měnit projekty když je to takto rozjeté bohužel už nejde resp. nemá cenu vzhledem k času a nákladům...

Re: R1 512

Napsal: 17.3.2009 22:24:16
od ElWapp
Děkuju za vysvětlení, kategorie je jasná, jenom mi to nějak nedošlo :)

Re: R1 512

Napsal: 18.3.2009 13:20:25
od MiT
mapman píše: No zrovna tady to ani tak nevadí protože ten podíl projíždějícíh z 512 na 511 a opačně nebude nijak vysoký
Tady bych byl zdrženlivější. Dokud nebude 520, tak se tudy požene všechno od D8/R10/D11 k R4/D5/R6/R7 a obráceně. Když se jednou podaří postavit R35, tak ten provoz z/na D11 ještě zesílí :(

Re: R1 512

Napsal: 18.3.2009 15:57:04
od MPMP
MiT píše:
mapman píše: No zrovna tady to ani tak nevadí protože ten podíl projíždějícíh z 512 na 511 a opačně nebude nijak vysoký
Tady bych byl zdrženlivější. Dokud nebude 520, tak se tudy požene všechno od D8/R10/D11 k R4/D5/R6/R7 a obráceně. Když se jednou podaří postavit R35, tak ten provoz z/na D11 ještě zesílí :(
To je určitě pravda, ale vezměte v úvahu, že dnes toto všechno jede (pardon stojí) přes světla na Barrandovském mostě a to je kapacita několikanásobně menší, než 2 průběžné pruhy. Kromě toho skutečně hodně provozu pojede na/z D1. Takže souhlasím s názorem, že "špunt" bude v tunelech u Vltavy a nikoliv 2 pruhy na křížení s D1 ;)

Odvolání

Napsal: 19.3.2009 6:52:48
od kasme
http://www.okruhprahy.cz/ Odvolání na V. etapu SP SO 512 D1 - Vestec bylo staženo. Nic tak nebrání realizaci stavby.
S_M_Lomoz píše:Dnes na úřední desce magistrátu:

Hlavní město Praha, Magistrát hl. m. Prahy, odbor dopravy (dále jen MHMP-DOP) příslušný podle ust. § 40 odst. 3 písm. d) zák. č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, usnesením ze dne 17.03.2009 č.j. MHMP 618265/2008/DOP-O/Za-usn zastavil dle ust. 91 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, odvolací řízení ve věci vydání stavebního povolení pro výše uvedenou stavbu, zahájené na základě odvolání společnosti Greyhound Company, a.s., neboť jmenovaná společnost vzala přípisem ze dne 16.03.2009 své odvolání zpět.

Usnesení o zastavení odvolacího řízení nabylo právní moci dne 17.03.2009 a není proti němu dle ust § 76 správního řádu přípustný opravný prostředek.

Ufff.

Re: 512 D1 - Jesenice

Napsal: 22.3.2009 12:20:33
od martini
Je to škoda, 512 měla být s rezervou na 3+3 určitě celá, protože po dokončení D3 to bude nutnost. Že ale převážná část dopravy z 512 bude pokračovat na D1 je pravda, takže se neobávám, že by místo podjezdu pod D1 bylo úzkým místem. To opravdu leží spíše tam co zmínil mapman - klesající dvoupruhové tubusy u Vltavy. Řešení, které bude praktikováno i na 510 při jejím rozšiřování na 3+3 není tak špatné, tzn. v mezikřižovatkových úsecích 3+3, kdy v místě MÚK dva pruhy jsou průběžné a dva jdou na rampu napojující dálnici (v případě 510 je to D11).

Re: 512 D1 - Jesenice

Napsal: 22.3.2009 15:13:44
od m@rtin
Že R1 měla být celá 3+3 (resp. někde i 4+4) je fakt a my s tím teď nic neuděláme. Pravda je ale i ta, že 512 jako 3+3 je nesmysl, pokud bude 513, 514 a 515 jako 2+2. A až se postaví D3, postaví se i Vestecká spojka a hlavní zátěž D3>Praha půjde tudy.

Re: 512 D1 - Jesenice

Napsal: 22.3.2009 15:21:05
od Jarda Š.
Klesající dvoupruhové tunely budou za normálních okolností stačit, ale běda, když tam nastane nutnost nějakého omezení (nehoda či oprava).

Re: 512 D1 - Jesenice

Napsal: 4.4.2009 13:52:11
od Opfer
Construction updates:
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... r1/090403/
Can they really manage the construction of 512 in a year, because it is said that this part opens in April/May 2010, I would be happy, if they do this till the end of 2010. When they started with the construction, I had some doubts, but when I see the progress on the pictures, especially the construction of Botic bridge and Dobrejovicky bridge, I think, that they can really do this. Is construction going on on the whole part of 512? On the R1-D1 crossing, there is also prgress, but there is still much work left.

Re: 512 D1 - Jesenice

Napsal: 4.4.2009 22:45:16
od martini
All of us hope, they can do it, and the whole south part of R1 ring will be open at july 2010.

Re: 512 D1 - Jesenice

Napsal: 5.4.2009 15:18:46
od ZGHK
..si říkám, že na to otevření na jaře 2010 se teď moc spěchat nebude, když volby budou už letos :lol:

Re: 512 D1 - Jesenice

Napsal: 5.4.2009 15:47:44
od pp21
ZGHK píše:..si říkám, že na to otevření na jaře 2010 se teď moc spěchat nebude, když volby budou už letos :lol:
Na podzim 2010 budou volby komunální a tam nejspíš bude kandidovat ten pán, co říkal že do roku 2010 bude nových 60km okruhu...

Re: 512 D1 - Jesenice

Napsal: 5.4.2009 16:43:52
od martini
Však on nám to ten pán slíbí znova, s tím že podívejte, jižní část jsme dokázali, dokážeme i sever. Do 2014 se jezdí dokola :-). Termín nevypadá zatím nereálně, pro lidi, co netuší... A pro optimisty se v tento termín také ještě může skutečně doufat.

Re: 512 D1 - Jesenice

Napsal: 6.4.2009 15:19:47
od Mike
a myslíte, že si zas koupí nový hodinky :lol:

možná by to chtělo, aby se nějaký akční redaktor s ním vsadil, že když to nestihnou, tak tu trasu projde pěšky

slibuju, že půjdu s kamarády ožrat přívozníka v podhoří :!:

Re: 512 D1 - Jesenice

Napsal: 5.5.2009 0:59:30
od Lenny
Mike píše:a myslíte, že si zas koupí nový hodinky :lol:

možná by to chtělo, aby se nějaký akční redaktor s ním vsadil, že když to nestihnou, tak tu trasu projde pěšky

slibuju, že půjdu s kamarády ožrat přívozníka v podhoří :!:
Tak tempo nabrali slušné, ale stále ještě nejednou na maximum. Rezervy tam jsou. ;)