[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
díky mr. balance za super video! jen, ať práce frčí, už se těším, až cestou do brna nebude mé auto trpět ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Necháš ho doma a pojedeš vlakem?
Pět let a dálnice od Brna na Vyškov je celá pěkně opravená. 35,7 km dálnice, tj. 71,4 km jednoho pásu, ročně to vychází 14,3 km jednoho pásu. Dobrá práce
Pět let a dálnice od Brna na Vyškov je celá pěkně opravená. 35,7 km dálnice, tj. 71,4 km jednoho pásu, ročně to vychází 14,3 km jednoho pásu. Dobrá práce
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
u nás není železnice, takže to není možné, jinak by se mi to i líbiloLenny píše:Necháš ho doma a pojedeš vlakem?
práce skvělá podobně chválím i opravy na D2Lenny píše:Pět let a dálnice od Brna na Vyškov je celá pěkně opravená. 35,7 km dálnice, tj. 71,4 km jednoho pásu, ročně to vychází 14,3 km jednoho pásu. Dobrá práce
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
D1 Rekonstrukce vozovky km 210,0 až 204,6 L
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
rád bych podotkl, že jsem ve stejný den tím úsekem jel ráno a chválím, že pokládali asfalt i v sobotu za časných ranních hodin, stejně tak oceňuji 100 km/h v opačném směru v uzavírce už se těším, až to bude hotovo!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
jelikož byla v ten den (v sobotu ráno) kolona v délce asi 2 km u Lipníka nad Bečvou kvůli omezení spojeném s výstavbou 0137, tak jsme jeli přes Přerov a musím říct, že na úseku D1 272 - 230 (Říkovice - Vyškov) je stav asi takový:
km 272 - 250 super stav!
km 250 - 242 stav vcelku ucházející
km 242 - 237 mírně drncá
km 237 - 230 drncání je místy dost výrazné!
pokud na ŘSD přemýšlí hlavou, tak do doby výstavby 0136, než se sem nahrne provoz a každá uzavírka způsobí výrazné dopravní komplikace, ŘSD včas a řádně buď pořádně přebrousí nebo rovnou vymění povrch na km 242 - 230, nebo alespoň na úseku 242 - 237 přebroušení (mikrofrézování) a 237 - 230 výměna za nový CB, aby se ŘSD nedostalo do kritiky médií a veřejnosti po přestřižení pásky na 0136, až začnou řidiči nadávat, že nová dálnice "téměř nepoužívaná" a už má havarijní povrch ... a že ŘSD mělo tolik let (než se dokončila D1 v celé délce) na uvedení do řádného stavu a vykašlali se na to a nechali to, až se tam nahrne veškerý provoz a uzavírkami komplikují život řidičům, nedovedu si představit větší nevoli veřejnosti ... ale fakt doufám, že na ŘSD si toto plně uvědomují a něco s tím udělají, dokud je čas a případné uzavírky nepostihnou takřka nikoho a tedy budou mít zcela minimální dopad na plynulost dopravy v daném úseku ...
km 272 - 250 super stav!
km 250 - 242 stav vcelku ucházející
km 242 - 237 mírně drncá
km 237 - 230 drncání je místy dost výrazné!
pokud na ŘSD přemýšlí hlavou, tak do doby výstavby 0136, než se sem nahrne provoz a každá uzavírka způsobí výrazné dopravní komplikace, ŘSD včas a řádně buď pořádně přebrousí nebo rovnou vymění povrch na km 242 - 230, nebo alespoň na úseku 242 - 237 přebroušení (mikrofrézování) a 237 - 230 výměna za nový CB, aby se ŘSD nedostalo do kritiky médií a veřejnosti po přestřižení pásky na 0136, až začnou řidiči nadávat, že nová dálnice "téměř nepoužívaná" a už má havarijní povrch ... a že ŘSD mělo tolik let (než se dokončila D1 v celé délce) na uvedení do řádného stavu a vykašlali se na to a nechali to, až se tam nahrne veškerý provoz a uzavírkami komplikují život řidičům, nedovedu si představit větší nevoli veřejnosti ... ale fakt doufám, že na ŘSD si toto plně uvědomují a něco s tím udělají, dokud je čas a případné uzavírky nepostihnou takřka nikoho a tedy budou mít zcela minimální dopad na plynulost dopravy v daném úseku ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
No výměna CB po 12 letech mi přijde dost radikální řešení - zas tak špatné to tam není, to bohatě stačí přebrousit + udělat preventivně mosty na 0133.
Jinak, myslím si, že ani po zprovoznění 0136 a 0137 zde ty intenzity nebudou zase tak velké, reálně přibyde pouze tranzit z D1, D2 do MSK a Polska, Olomouc bude pořád pro většinu cílová. Nevím z hlavy jaké jsou tam (230-272) intenzity dnes ale myslím, že přes 25 000 v nejvytíženějším úseku mezi Vyškovem a Moravskou křižovatkou to asi aspoň ze začátku nepůjde...
Jinak, myslím si, že ani po zprovoznění 0136 a 0137 zde ty intenzity nebudou zase tak velké, reálně přibyde pouze tranzit z D1, D2 do MSK a Polska, Olomouc bude pořád pro většinu cílová. Nevím z hlavy jaké jsou tam (230-272) intenzity dnes ale myslím, že přes 25 000 v nejvytíženějším úseku mezi Vyškovem a Moravskou křižovatkou to asi aspoň ze začátku nepůjde...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Předseda říkal, že některé úseky jsou napadeny alkalicko-křemičitou reakci, což je nejzávažnější problém.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
a řekl předseda co se s tím bude dít dál? snad né nechat chátrat dál ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Po 12 letech vyměňovat kryt se dělá pouze v případech, když dochází k plošnému rozpadu - bohužel tyto případy tu byly, cca rok 2000 dálnice D11 u Poděbrad, 2015 D35 u Olomouce. Tak daleko to zde není, ale během 5 let se to dá předpokládat. Proto se zvažují nějaké vytvrzovací postřiky (v takovém rozsahu je tak konkrétní výrobek téměř nemožné vysoutěžit), někdo to chce překrýt mikrokobercem jako u Poděbrad atd.
Ale zpátky k tomu "drcání". Pokud by tady nebylo nakažené to CBK, tak tady budete drncat dalších 15 let, to je prostě tvrdý řezaný beton! Takto to vypadá a bude vypadat všude tam, kde se kotvený beton dožívá 30 let stáří. Projeďte se na A7 Würzburg - Ulm, A3 Regensburg - Passau atd. Ten diskomfort, o kterém píšete, tam atakuje naší D2! Beton ve stáří 20-30 let je prostě nepěkné svezení. Asi jste trošku nabažen plošnými výměnami CBK Brno-Břeclav a Brno-Vyškov, ale to je jiný případ, tam to 20, 30, 40 let leželo a plošná výměna je jasná.
U Kroměříže by se chtělo, aby to vydrželo 30 let. Žádná výměna teď, jestli chcete nedrncat "měl jste si tam koupit asf.vozovku". Brousit, to se naruší, to se dělá taky až jsou ty schodky v centimetrech, ne milimetrech.
Nějaké zásadní investice = teď je na řadě Plzeň - Bavorsko. Po 20 letech je to v háji. U Kroměříže je to o 5 či 8 let jinde a ano přesně to na tu 0136 vychází
Ale zpátky k tomu "drcání". Pokud by tady nebylo nakažené to CBK, tak tady budete drncat dalších 15 let, to je prostě tvrdý řezaný beton! Takto to vypadá a bude vypadat všude tam, kde se kotvený beton dožívá 30 let stáří. Projeďte se na A7 Würzburg - Ulm, A3 Regensburg - Passau atd. Ten diskomfort, o kterém píšete, tam atakuje naší D2! Beton ve stáří 20-30 let je prostě nepěkné svezení. Asi jste trošku nabažen plošnými výměnami CBK Brno-Břeclav a Brno-Vyškov, ale to je jiný případ, tam to 20, 30, 40 let leželo a plošná výměna je jasná.
U Kroměříže by se chtělo, aby to vydrželo 30 let. Žádná výměna teď, jestli chcete nedrncat "měl jste si tam koupit asf.vozovku". Brousit, to se naruší, to se dělá taky až jsou ty schodky v centimetrech, ne milimetrech.
Nějaké zásadní investice = teď je na řadě Plzeň - Bavorsko. Po 20 letech je to v háji. U Kroměříže je to o 5 či 8 let jinde a ano přesně to na tu 0136 vychází
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
asi jsem nabažen takže za 5 - 8 let uvidíme, co s tím ŘSD udělá, ale prostě "něco s tím udělá" už aby to bylo ... těším se
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Pokud si dobře uvědomuji, tak nějaké "mikro" přebroušení PJP mezi VY a KM proběhlo (tak v posledních 2 letech) ... na pár místech (alespoň to tak vizuálně i pocitově vypadá ...)
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
To byl jiný důvod. Teď jsme debatovali životnost krytu, tehdy to bylo řešení protismykových vlastností mikro a makrotextury (nehody za mokra).
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
A předsedo schodky až 5cm je norma v které indiánské rezervaci? V naší zemi snad max do 4 mm po konci záruky. A předsedo jak se nám klouže po 5 v drsnosti po 4 letech v záruce - to jsou ty nehody za mokra a budou ještě 20let? A předsedo to jemné zbroušení nám nepomohlo výrazně zlepšit od 2013 ty staré nejhorší úseky co se budou až nejdříve za 2 roky modernizovat?. Asi nejezdíš předsedo často NAPŘÍKLAD jako já D1 Kývalka - Brno západ nebo opačně na Prahu v pomalém jízdním pruhu. Bez této ÚDRŽBY by to bylo dnes už neprůjezdné a na zavření - jen nevím koho z ŘSD. Asi toho pracovníka co brání zlepšení rovinatosti a drsnosti povrchu za čekání na nejdražší variantu - 2 roky po konci záruky nákladná oprava nebo zahrnout do modernizace. A předsedo jak vyřešíme ty protismyky = makrotextura? Snad ne vodou?
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
To hh: Nevím, jestli jsem správně porozuměl důvodům drncání na kotveném betonu. Znamená to tedy, že až bude dokončena rekonstrukce D1 (2020 ?), tak po ní budeme jezdit nějakých 5 let relativně komfortně, a pak začnou nejstarší rekonstruované úseky drncat, postupně se k nim budou přidávat další a když budeme mít smůlu a plošně se to nerozpadne, tak po nich budeme dalších 15 let drncat, než se s tím začne něco dělat? Pokud to tak je, tak si říkám, zda není lepší dělat dálnice v asfaltu a jednou za deset let je odfrézovat a dát nový koberec.
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Já to tak vidím, AB je špatný posledních 5 let životnosti, CB posledních 15. Komplet asfaltové Itálie, Francie atd. jsou pro mě příjemnější, než betonové Německo, Rakousko, Česko či USA.
I když CB nemá žádné škodlivé reakce a slouží ne 15-20, ale 30 či více, i kotvené nejsou rovné. Je tam tzv. U nebo V efekt, v místě spar = kotev drží, ale uprostřed desky jsou zvedlé a auto drncá podobně jako na schodovitosti nekotvených desek.
I když CB nemá žádné škodlivé reakce a slouží ne 15-20, ale 30 či více, i kotvené nejsou rovné. Je tam tzv. U nebo V efekt, v místě spar = kotev drží, ale uprostřed desky jsou zvedlé a auto drncá podobně jako na schodovitosti nekotvených desek.
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
hh: takže na úseku D1 230 - 250 se bude za 5 - 8 let polemizovat jestli CB či AB, nebo CB to jistí?
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Až na výjimky na Moravě chtějí beton, v Čechách asfalt...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Kdo to tak chce a proč?
Naposledy upravil(a) Georg dne 7.5.2017 20:59:03, celkem upraveno 1 x.
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
hh: shodneme se na tom, že na D35 Lipník - Přáslavice bude po většinou AB kvůli alkalicko-křemičité reakci betonu, a na úseku za Vyškovem na D1 bude místo stejné reakce betonu opět beton? není to špatné rozhodnutí? doufám, že zde vyhraje AB!
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Já nevím přijde mi že všichni. Projektanti, stavaři, ŘSD Brno, veřejnost chce modernizaci v betonu.Georg píše:Kdo to tak chce a proč?
D35 zůstane beton. AB budou jen kousky mezi jinými AB úseky a od tunelu k AB větvím s 0137.
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
D1 Rekonstrukce vozovky km 210,0 až 204,6 L
Z lávky u Rohlenky ... (19.05.2017)
Z lávky u Rohlenky ... (19.05.2017)
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Pěkné foto, dnes pokračovali a krom malé části uprostřed úseku dnes dojeli s pokládkou první vrstvy AB až do konce ...
Re: [D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Ví někdo, jaká se tam přesně dává skladba všech konstrukčních vrstev? Dříve bylo tuším 240 mm CB, 40 mm AC, 2x120 mm SC + ještě nějaké štěrkopísky pod tím...
Zahájení 182-190L už je známé?
Zahájení 182-190L už je známé?