Honey72 píše:Aram96 píše:Na naše dálnice zajímavé řešení. To je nějaký pokusný králík nebo se to udělá jen tady a jinde ne ? Např. rozplet na opačném konci tohoto 6-pruhu by to také takhle mohl mít. Rampa dva pruhy snese a směr D1->D48 by rozhodně měl mít poté přednost a ne mít připojovák pro 90% dopravy a 2 průběžné pro 10% od Ostravy.
Arame 90 ku 10 ?
Těch 90 je 13 tisíc a těch 10% jako 23 tisíc ?
Ano, dříve ten poměr byl takový, než se dokončila česká i polská dálnice.
Zadruhé, ten rozplet tam je velice krátký, odbočka poměrně prudce do oblouku a nemá podle mne ani dostatečnou šířku pro dva jízdní pruhy. Prostě by zřejmě nestačilo jen přestříkat čáry.
Mě spíš štve ten nájezd od D48. Zužuje se to do jednoho pruhu, takže se v tom dlouhém oblouku vleču za kamionem a ten po najetí na D1 najednou odbočí do prostředního, protože si myslí, že je v připojováku. Spousta řidičů netuší, že pruh ve kterém najeli se po chvíli změní v hlavní průběžný. Takže kličkují sem tam. Ti od D48 doleva, ti od Ostravy doprava. Podle mne by tato značka
https://www.google.cz/maps/@49.5853013, ... 384!8i8192 měla být umístěna hned po nájezdu na D1, s dodatkovou tabulkou 250 m.
Ne, Honey, myslím, že jsi mě nepochopil, napsal jsem to možná krkolomně. 90 ku 10 jsem tipoval poměr mezi dopravou která jede z D1 na D48 od Olomouce (90) vs od Ostravy (10) a že potom úplně nerozumím, proč těch 10 má v té MÚK pro sebe 2 průběžné pruhy, kdežto ta většina jede jednopruhovou rampou a ještě do připojováku. Teď když koukám na sčítání dopravy, tak to vypadá bajvoko tak na 70% vs 30%, takže jsem to trochu přehnal.
Moje zkušenost tady na tom křížení (samozřejmě se bavíme o cca 20-30 vteřinách času, nic tragického) byla pokaždé taková, že jsem prostě jel po D1 od Olomouce, za kamionem v pravém průběžném cca 80 a předjel jsem ho až jsme se zařadili na D48. V tom bych viděl prostě tu chybějící třešničku na dortu v této MÚK, že tam není 2-pruhová rampa a odbočovák pro tento směr, jak známe ze zahraničí. Ale je to odbočování, takže to jde v pohodě přežít samozřejmě a jak říkáš, letět se tam stejně naplno nedá, to by musela ta rampa být postavená jinak
Trochu jiná situace je ale v opačném směru, D48>D1>Olomouc .. tam bohužel nechápu, proč se neudělalo 2-pruhové připojení (holt je to bývalé Rko no
) a souhlas s tvojí poznámkou, že ta značka by mohla být dříve. Já bych to povýšil ještě o level a i to vodorovné značení připojováku bych tam nedával vůbec. Rampa totiž umožňuje téměř plnou rychlost a není tudíž potřeba "držet" pravý průběžný od Ostravy veprostřed. Prostě po spojení by zde ihned mohl začít průběžný.