Nebezpečná místa na D1
Re: Nebezpečná místa na D1
najížděl jsem na 153.km
nevím kde je ta první cedule, která to psala
každopádně jsem k tomu místu jel určitě víc jak 20minut, od měřína už byl levý pruh místy zasněžený
mě na tom prostě nejvíc překvapilo, že v takovýmhle počasí, si tam stoupnou chlapi ve vestách
nevím kde je ta první cedule, která to psala
každopádně jsem k tomu místu jel určitě víc jak 20minut, od měřína už byl levý pruh místy zasněžený
mě na tom prostě nejvíc překvapilo, že v takovýmhle počasí, si tam stoupnou chlapi ve vestách
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nebezpečná místa na D1
Tak snad ti chlapi stáli u krajnice ne? Nebo stáli uprostřed jízdního pruhu?
Re: Nebezpečná místa na D1
nehoda byla v levém pruhu
ten první stál tak metr od svodidel - tedy v pruhu
druhý uprostřed levého pruhu
5-10m za ním už tatra hasičů
ten první stál tak metr od svodidel - tedy v pruhu
druhý uprostřed levého pruhu
5-10m za ním už tatra hasičů
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nebezpečná místa na D1
Dneska jsem zde odchytil jihokorejského cykloturistu, který se se svým docela nadprůměrně naloženým trekovým kolem ploužil směr Praha Zastavil jsem, navlíknul jsem si žlutou vestu a modlil se, ať nás nikdo nesejme. Neprotestoval a vrátil se, ale argumentoval, že při vjezdu na "dálnici" neviděl žádnou tabuli.
Tak si říkám, jestli by nestálo za to umístit sem značku "dálnice", protože člověk sice nevjíždí na dálnici de iure, ale de facto ano a vrátit se už nemůže.
Tak si říkám, jestli by nestálo za to umístit sem značku "dálnice", protože člověk sice nevjíždí na dálnici de iure, ale de facto ano a vrátit se už nemůže.
Re: Nebezpečná místa na D1
Včera večer jsem tudy jel a říkal jsem si něco podobného. Nemusí tam být nutně značka dálnice ale hned bych tam vlepil silnici pro motorová vozidla, která upravuje stejný režim omezení. Ostatně silnicí pro motorová vozidla s povolenou 90kou by I/3 mohla být už od Senohrab, potažmo od Benešova, žádná značená cyklotrasa po ní nevede a přístupy k nemovitostem jsou zajištěné buď z odpočívek, větví nebo jiných komunikací ...
Re: Nebezpečná místa na D1
Nebo tam na to 2. místo, které jsi označil Dusanhe, osadit značku "Dálnice za 500 m"
Re: Nebezpečná místa na D1
Jenomže z toho explicitně nevyplývá, že už se nedá sjet. Každopádně momentální značení je u nás v obci jen "zelenou šipkou" se značkou dálnice, což má z tohoto pohledu nulový vypovídací efekt. Předpokládá se, že řidič (nebo cyklista ) vědí...mbmat píše:Nebo tam na to 2. místo, které jsi označil Dusanhe, osadit značku "Dálnice za 500 m"
Re: Nebezpečná místa na D1
No jo, já si včera večer po odstátí kolony až od Benešova říkal při najíždění na D1 úplně to samé. Sice tam je značka Praha zelená rovně, Brno zelené doprava, ale už nejde nikam sjet bez poplatku nebo "pomalým" vozidlem.
To samé Barrandovská směr R1 - značka SPMV a 70, bez předchozího varování o zpoplatněné silnici (jednou jsem tam vjel autem bez známky a došlo mi to až někde u Řep..)
Je nějaké závazné pravidlo, že SPMV či dálnice musí být inzerována nějakou dobu dopředu? Vím, že někde se to řeší osazením značky SPMV/dálnice už v místě, odkud už nelze sjet jinam, takže je SPMV/dálnice de facto už i přivaděč.. ale zdaleka ne všude tomu tak je.
Mimochodem jsem na I/3 včera viděl dva mopedy (konstrukčně asi pod 50km/h), dva cyklisty a jednou kdysi dávno dokonce i traktor, tak nevím, zda by SPMV byla úplně vhodná. Neznám místní poměry, ale je tam nějaká solidní doprovodka?
To samé Barrandovská směr R1 - značka SPMV a 70, bez předchozího varování o zpoplatněné silnici (jednou jsem tam vjel autem bez známky a došlo mi to až někde u Řep..)
Je nějaké závazné pravidlo, že SPMV či dálnice musí být inzerována nějakou dobu dopředu? Vím, že někde se to řeší osazením značky SPMV/dálnice už v místě, odkud už nelze sjet jinam, takže je SPMV/dálnice de facto už i přivaděč.. ale zdaleka ne všude tomu tak je.
Mimochodem jsem na I/3 včera viděl dva mopedy (konstrukčně asi pod 50km/h), dva cyklisty a jednou kdysi dávno dokonce i traktor, tak nevím, zda by SPMV byla úplně vhodná. Neznám místní poměry, ale je tam nějaká solidní doprovodka?
Re: Nebezpečná místa na D1
Já znám - nenídj-bobr píše:Neznám místní poměry, ale je tam nějaká solidní doprovodka?
Na trase Mirošovice-Pyšely-Nespeky-Mrač-Soběhrdy-Benešov je asi 6 zatáček, ve kterých se zašprajcuje hned první kamion a k tomu nepočítaně zúžení...
Re: Nebezpečná místa na D1
K čemu solidní doprovodka? Pro cyklisty, mopedy a traktory by měla ta dušanem popsaná trasa bohatě stačit, pro ostatní to bude normální bez poplatku použitelná silnice...
Re: Nebezpečná místa na D1
Solidní doprovodka je stará Benešovská od Jesenice
Re: Nebezpečná místa na D1
Dnes jsem objevil jistou podivnost u Rohlenky (viz. mapa http://mapy.cz/s/8iJN):
jedu od Vyškova, odbočuji, abych sjel na silnici 430. Odbočovací pruh je do kopce, je tam značka hlavní silnice (bod A). V bodě B je značka hlavní silnice a dodatková tabulka "tvar křižovatky". Hlavní silnice odbočuje k obrovskému překvapení doleva a navádí řidiče zpět na dálnici!! Já jsem se nechal zmást a když jsem to zjistil, tak už jsem se tam nemotal, otočil se na okraji Slatiny a pak na 430. Když jsem ale po nějaké době opět u Rohlenky najížděl na D1 (tentokrát plánovaně), tak se tam motala dvě auta, couvala a otáčela se, aby se dostala k pumpě...
Co by se stalo, kdyby ta hlavní točila doprava?
jedu od Vyškova, odbočuji, abych sjel na silnici 430. Odbočovací pruh je do kopce, je tam značka hlavní silnice (bod A). V bodě B je značka hlavní silnice a dodatková tabulka "tvar křižovatky". Hlavní silnice odbočuje k obrovskému překvapení doleva a navádí řidiče zpět na dálnici!! Já jsem se nechal zmást a když jsem to zjistil, tak už jsem se tam nemotal, otočil se na okraji Slatiny a pak na 430. Když jsem ale po nějaké době opět u Rohlenky najížděl na D1 (tentokrát plánovaně), tak se tam motala dvě auta, couvala a otáčela se, aby se dostala k pumpě...
Co by se stalo, kdyby ta hlavní točila doprava?
Re: Nebezpečná místa na D1
Vždyť to je geniální, dát hlavní tak, jak nikdo nikdy nepojede (kromě omylu). Určitě to přispívá ke zklidnění dopravyDusanh píše:Co by se stalo, kdyby ta hlavní točila doprava?
Re: Nebezpečná místa na D1
Tam je nepřehledná celá ta křižovatka. Nicméně hlavní by měla být buď rovně na parkoviště (kam pokračuje většina část sjíždějících) nebo v nejfrekventovanějším směru nájezdu na dálnici. Buď od dálnice, nebo od II/430 tam ta stopka stejně bude muset být, není tam vůbec vidět.
Jinak sjíždět zde k pumpě na druhé straně dálnice je hloupost, sice se to dá, ale už se téměř nedá dostat zpět. Teoreticky se to dá tudy (není tam vyznačena jednosměrka), ale je to jen pro ty, co se tam vyznají.
Jinak sjíždět zde k pumpě na druhé straně dálnice je hloupost, sice se to dá, ale už se téměř nedá dostat zpět. Teoreticky se to dá tudy (není tam vyznačena jednosměrka), ale je to jen pro ty, co se tam vyznají.
Re: Nebezpečná místa na D1
už dlouho přemýšlím, proč je tento most za svodidly rozšířen? je to z důvodu bezpečnosti, tj kdyby někdo prorazil svodidla, aby pokračoval ještě na něčem pevném a nezřítil se do kolejiště?
https://mapy.cz/zakladni?x=16.8325487&y ... itch=0.106
nenašel jsem vhodnější téma a nechci kvůli tomu zakládat nové, kdyžtak prosím o přesun do vhodnějšího
https://mapy.cz/zakladni?x=16.8325487&y ... itch=0.106
nenašel jsem vhodnější téma a nechci kvůli tomu zakládat nové, kdyžtak prosím o přesun do vhodnějšího
Re: Nebezpečná místa na D1
Není to spíš jen z konstrukčních důvodů (kratší příčná vzdálenost - menší statické zatížení), ale jen hádám.
Re: Nebezpečná místa na D1
Ano, je to dáno konstrukčními důvody. Dálnice a trať se tu kříží v dosti ostrém úhlu (39°) a pokud by se nosníky měly osazovat ve stejné šikmosti s osou dálnice, tak by musely být výrazně delší a masivnější. Takto mají nosníky jen 18 m.
Re: Nebezpečná místa na D1
Tohle je sice jiný případ, ale mě zase zaujal tento široký most s křižovatkou nad dálnicí, který je nedaleko:
https://mapy.cz/s/3jGHg
na tomto úseku zřejmě pracoval projektant co měl v oblibě široké mosty
https://mapy.cz/s/3jGHg
na tomto úseku zřejmě pracoval projektant co měl v oblibě široké mosty
Re: Nebezpečná místa na D1
Spíš pracovali s tím, co měli k dispozici. tj. prefabrikované nosníky. Monolitické mosty v tu dobu asi nebyla volná kapacita.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nebezpečná místa na D1
Nevíte prosím na koho lze napsat ohledně osvětlení rampy D1 - D0 směr Jesenice?
Musím říct že když už tam ty světla jsou, tak mi vzhledem k intenzitám a aktuálně šeru ve špičce + zanedbanému VDZ příjde škoda těch pár lamp na MÚK nerozsvítit :-/
https://mapy.cz/s/3jOlt
Musím říct že když už tam ty světla jsou, tak mi vzhledem k intenzitám a aktuálně šeru ve špičce + zanedbanému VDZ příjde škoda těch pár lamp na MÚK nerozsvítit :-/
https://mapy.cz/s/3jOlt
Re: Nebezpečná místa na D1
Po posledním průjezdu - za mokra - na D1 Vyškov - Kroměříž jsem měl na několika místech špatný pocit s přilnavostí auta na vodě. Někde se to tady dávno už možná i řešilo - špatné protismykové vlastnosti. Zdá se mi to ale již dost dlouho a naše ŘSD je asi v klidu. Doporučím za mokra tam ubrat na max 70 km/hod - ale pak chci vrátit procenta z dálniční známky. Pořád tam místně svítí už několik let za drahé peníze tabule ZPOMAL NA 80 - nejsme přece na silnici 3. třídy. Nebo to už začne nebo začal někdo řešit - nehod tam bylo v posledních letech taky asi celkem velmi dost - viz opravovaná svodidla a stopy na okolí.
Re: Nebezpečná místa na D1
Už jsem si tam toho taky všiml, ale nepřijde mi, že by bylo třeba jet 70 - obvykle 110 drží jak přibité.
Mimochodem cedule jako zpomal, nebezpečí smyku a omezení rychlosti při nepřízni počasí potkávám všude v Evropě. Je to z toho důvodu, že někteří nejsou ochotni sledovat přírodní vlivy pouhým sledováním počasí a následně upravit styl jízdy.
Mimochodem cedule jako zpomal, nebezpečí smyku a omezení rychlosti při nepřízni počasí potkávám všude v Evropě. Je to z toho důvodu, že někteří nejsou ochotni sledovat přírodní vlivy pouhým sledováním počasí a následně upravit styl jízdy.