Nebezpečná místa na D1
Re: Nebezpečná místa na D1
Lenny: Nebyl přemalován, byl nově postaven rozšířením náspu.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... zpecnejsi/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... zpecnejsi/
Re: Nebezpečná místa na D1
Připojovací mi je jasný, tam jsem viděl práce, ale nevšiml jsem si žádných na odbočovacím pruhu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nebezpečná místa na D1
Lenny: Promiň, asi neumím číst.
Odpojovací pruh tam byl už před rekonstrukcí, takže s tím se nic nedělalo. Jestli je o něco málo prodloužený, nevím, zítra zjistím.
Odpojovací pruh tam byl už před rekonstrukcí, takže s tím se nic nedělalo. Jestli je o něco málo prodloužený, nevím, zítra zjistím.
Re: Nebezpečná místa na D1
Když už se tady píše o Rohlence. Kdy se z ní stal oficiální nájezd? V původním značení dálnice nebyla.
Re: Nebezpečná místa na D1
A čemu říkáš oficiální nájezd? Ano, nájezd na D1 směr Brno by mohl být oficiální, neboť je značený značkou IS01d Směrová tabule pro příjezd k dálniciJirkaS píše:Když už se tady píše o Rohlence. Kdy se z ní stal oficiální nájezd? V původním značení dálnice nebyla.
Výjezd od Vyškova už oficiální není, není značený, ikdyž je také možný a legální.
A v druhém směru: Výjezd od Brna kolem Benzinky na II/430 oficiální není, legální už je (tuším 2 roky zpátky byl ještě nelegální, na propojce od benzinky byl zákaz vjezdu - a stejně tama všichni jezdili).
Nájezd na Vyškov přímo přes benzínkou je jako jediný zakázaný, na II/430 je zákaz odbočení k benzince. Ale i tam někteří řidiči jezdí.
Re: Nebezpečná místa na D1
ten zakaz odboceni uz tam nejaky cas neni ..
Re: Nebezpečná místa na D1
Veronss: Díky za připomínku.
Máš pravdu, žádnej zákaz tam už není
Furt se mi to plete, chvílu to tam je, pak ta značka zase zmizí...
Máš pravdu, žádnej zákaz tam už není
Furt se mi to plete, chvílu to tam je, pak ta značka zase zmizí...
Re: Nebezpečná místa na D1
Tak už jsem to zjistil: Odpojovací pruh je prodloužen asi o 10 metrů na stávajícím povrchu. Je tam stále vidět i ten původní.Domis píše:Lenny: Promiň, asi neumím číst.
Odpojovací pruh tam byl už před rekonstrukcí, takže s tím se nic nedělalo. Jestli je o něco málo prodloužený, nevím, zítra zjistím.
Re: Nebezpečná místa na D1
myslim, ze si to vymohly ty fastfoody (mc, kfc, sub) zruseni toho zakazu odboceni (on tam stejne kazdej odbocoval zakaz nezakaz)
Re: Nebezpečná místa na D1
Stoupací pruh před MÚK Brno-Slatina směr Ostrava byl zrušen, místo něho část využita jako zpevněná krajnice, část jako odbočovací pruh a část jako připojovací pruh.
MÚK Brno-jih je rovněž překreslena, stejně jako i MÚK Rousínov, MÚK Jihlava a rovněž byl posunut začátek stoupacího pruhu u odpočívky Pávov až za připojovací pruh.
MÚK Brno-jih je rovněž překreslena, stejně jako i MÚK Rousínov, MÚK Jihlava a rovněž byl posunut začátek stoupacího pruhu u odpočívky Pávov až za připojovací pruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nebezpečná místa na D1
Taky se zkrátil stoupací pruh na 104. km u Větrného Jeníkova, směr Brno. Dřív se na exitu najíždělo přímo do posledních cca 200m stoupacího pruhu mezi kamiony (http://mapy.cz/#x=15.507622&y=49.489158 ... 0-28-29-27), dnes už je to přemalováno tak, že stoupací pruh končí těsně před nájezdem (podobně jako tady http://mapy.cz/#x=14.903928&y=49.803293 ... .945096_18) a na zbytku bývalého stoupacího pruhu je zde regulérní připojovák.Lenny píše:Stoupací pruh před MÚK Brno-Slatina směr Ostrava byl zrušen, místo něho část využita jako zpevněná krajnice, část jako odbočovací pruh a část jako připojovací pruh.
MÚK Brno-jih je rovněž překreslena, stejně jako i MÚK Rousínov, MÚK Jihlava a rovněž byl posunut začátek stoupacího pruhu u odpočívky Pávov až za připojovací pruh.
Sice tam nebyla stopka ale kamiony už tam skoro na rovince jezdily dost rychle a málokdo vám z něho uhnul o těch 200m dřív aby jste se stihli zařadit. Nechápu proč se tato jednoduchá úprava neudělala již dříve...
Re: Nebezpečná místa na D1
Mi se zobrazila akorát mapa jižní Moravy a žádné konkrétní místo.Warcz píše:http://www.mapy.cz/#x=16.689247&y=49.165727 Tady to zrušili ? Proč ?
Ani nesmí, bo je tam plná čára....DefiantM píše:Sice tam nebyla stopka ale kamiony už tam skoro na rovince jezdily dost rychle a málokdo vám z něho uhnul o těch 200m dřív aby jste se stihli zařadit. Nechápu proč se tato jednoduchá úprava neudělala již dříve...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nebezpečná místa na D1
No tak zapoj fantazii, ne? No a nebo tlačítko zoom ... prostě kllikej na plus co to dáLenny píše:Mi se zobrazila akorát mapa jižní Moravy a žádné konkrétní místo.Warcz píše:http://www.mapy.cz/#x=16.689247&y=49.165727
Re: Nebezpečná místa na D1
Sorry nezkontroloval jsem link
Re: Nebezpečná místa na D1
Tak zachovávat cca 250 m dlouhý stoupací pruh asi moc nemělo smysl.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nebezpečná místa na D1
Dneska odpoledne jsem zahlédl (z protisměru) nějakou drobnou aktivitu ve stoupacím pruhu U rybiček (cca 42 km směr Praha). Že by se i zde přemalovávalo?
Re: Nebezpečná místa na D1
U Rybiček stále všechno při starém, žádná změna VDZ. Zde bylo počítáno s vybudování připojovacího a odbočovacího pruhu v rámci generální rekostrukce.
A na odpočívce Spéřice směr Brno, rovněž žádná změna.
A na odpočívce Spéřice směr Brno, rovněž žádná změna.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nebezpečná místa na D1
tak nějak jsem nenašel kam to dát, tak zkusím zde
určitě jste zaznamenali dnešní "hromadnou" nehodu na D1
protože jsem v době, kdy ze studenta vystupovali zranění projížděj v protisměru - rychlostí max.60kmh, bylo to všechno jen né sjízdná komunikace, rád bych přispěl svou troškou do mlýna
když jsem jel okolo, bylo tam nabouráno asi 10aut v několika skrumážích, ovšem směrem k přijíždějícím vozidlům nebylo nic, co by je varovalo, žádné blikače, převozné výstražné světla, prostě nic
směrem k humpolci jsme potkali sypač, okolo kterého se valila auta, takže každý kdo po tom posypaném jel víc než 80 neměl při příjezdu k něhodě šanci
možná o tom informovaly cedule ale....
najížděl jsem u velmezu a na cedulích byl symbol převráceného autíčka a 117km
což je hezká informace, 40km před ovšem v tom terénu co tam panoval koukáte po všem jiném než po kilometrovnících, takže se mi stalo, že na konci stoupání se kamion vrací do pravého, předjíždím ho tedy levým a najednou předemnou chlap ve vestě a mává ať jedu do pravého
za ním další chlap, pak už auta hasičů, policie a nakonec ti havarovaní
trojůhelník, majáky, blikač nic, NIC
kdyby ten kamioňák včas nezaregaoval a nevrátil se do odstavného, tak jsem chlapy dovezl na kapotě až pod tu tatru
jestli je takhle "označené" všechno pak je jedno kolik máme infocedulí a co se na nich píše
určitě jste zaznamenali dnešní "hromadnou" nehodu na D1
protože jsem v době, kdy ze studenta vystupovali zranění projížděj v protisměru - rychlostí max.60kmh, bylo to všechno jen né sjízdná komunikace, rád bych přispěl svou troškou do mlýna
když jsem jel okolo, bylo tam nabouráno asi 10aut v několika skrumážích, ovšem směrem k přijíždějícím vozidlům nebylo nic, co by je varovalo, žádné blikače, převozné výstražné světla, prostě nic
směrem k humpolci jsme potkali sypač, okolo kterého se valila auta, takže každý kdo po tom posypaném jel víc než 80 neměl při příjezdu k něhodě šanci
možná o tom informovaly cedule ale....
najížděl jsem u velmezu a na cedulích byl symbol převráceného autíčka a 117km
což je hezká informace, 40km před ovšem v tom terénu co tam panoval koukáte po všem jiném než po kilometrovnících, takže se mi stalo, že na konci stoupání se kamion vrací do pravého, předjíždím ho tedy levým a najednou předemnou chlap ve vestě a mává ať jedu do pravého
za ním další chlap, pak už auta hasičů, policie a nakonec ti havarovaní
trojůhelník, majáky, blikač nic, NIC
kdyby ten kamioňák včas nezaregaoval a nevrátil se do odstavného, tak jsem chlapy dovezl na kapotě až pod tu tatru
jestli je takhle "označené" všechno pak je jedno kolik máme infocedulí a co se na nich píše
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Nebezpečná místa na D1
Ať to bylo, jak to bylo, pochybuji, že by hasiči i policie přijeli na místo nehody, a nechali vyplé majáčky.
Re: Nebezpečná místa na D1
Pak ovsem nechapu, ze jestlize je na dalnici policejni stanice a na ni dusledne monitoruji a resi problemy na svem useku silnice, proc neni policejni vuz na miste nehody rychleji nez clovek, kterej se o ty nehode dozvi z cedule 30 km pred nehodou... To tam ti policajti vazne nebyli? A jestli tam nebyli, tak kde byli?? Dopijeli kafe na stanici??mbmat píše:Ať to bylo, jak to bylo, pochybuji, že by hasiči i policie přijeli na místo nehody, a nechali vyplé majáčky.
Ja Mikovi rozpaky plne chapu...
Re: Nebezpečná místa na D1
Problém je informační systém jako celek. Samotný ZPI prostě nestačí. Ve francii nebo itálii v takové situaci vyjedou silničářský dodávky a upozorňujou řidiče na cca 1km vzdálenou nebezpečnou kolonu a podle situace se přemisťuji. V německu si to zajišťuje sama policie. Zvednou světelnou ceduli ze střechy a rozsvítí STAU. Pak je hned jasné že se něco děje a že je třeba zpomalit.
I když itálii přímo ...... nemám rád, musim uznat že jejich IS je v evropě nejspolehlivější
I když itálii přímo ...... nemám rád, musim uznat že jejich IS je v evropě nejspolehlivější
Re: Nebezpečná místa na D1
Taky mi přijde, že to u nás není domyšlený. Už x-krát jsem na dálnici viděl odstavené auto, u kterého byli cajti a ti se postavili PŘED to odstavené (nebo zastavené) vozidlo. Takže i když měli na střeše úplnou diskotéku, tak bylo stejně vidět kulový. V Německu jedu, najednou v odstavném pruhu policajti s majáky a blikajícím nápisem, člověk ví, že se něco děje, zpomalí a pak není tak překvapený.egelebege píše:Problém je informační systém jako celek. Samotný ZPI prostě nestačí. Ve francii nebo itálii v takové situaci vyjedou silničářský dodávky a upozorňujou řidiče na cca 1km vzdálenou nebezpečnou kolonu a podle situace se přemisťuji. V německu si to zajišťuje sama policie. Zvednou světelnou ceduli ze střechy a rozsvítí STAU. Pak je hned jasné že se něco děje a že je třeba zpomalit.
Re: Nebezpečná místa na D1
No jestli ty výpovědi nevznikly pod vlivem převažující pfilosofie "jedu kam nevidim, rychlostí, ze který nestačim reagovat na to, co uvidim, a pak se divim" .. vony ani ty blikačky nebejvaj ve sněžení nebo mlze zrovna moc daleko vidět. A očekávat že za každou bouračkou odněkud z nebe spadne dálniční auto s óbršipkou (která bude rovněž viditelná jen ze stovky metrů, takže padne vzápětí) se asi moc zasrřízliva taky nedá.
Re: Nebezpečná místa na D1
Však Mike ve svém příspěvků píše, že nejdříve mávali chlapy ve vestách a za nima byli hasiči a policie.siesa píše:Pak ovsem nechapu, ze jestlize je na dalnici policejni stanice a na ni dusledne monitoruji a resi problemy na svem useku silnice, proc neni policejni vuz na miste nehody rychleji nez clovek, kterej se o ty nehode dozvi z cedule 30 km pred nehodou... To tam ti policajti vazne nebyli? A jestli tam nebyli, tak kde byli?? Dopijeli kafe na stanici??mbmat píše:Ať to bylo, jak to bylo, pochybuji, že by hasiči i policie přijeli na místo nehody, a nechali vyplé majáčky.
Ja Mikovi rozpaky plne chapu...
Nabízí se otázka kolik mají silničáři k dispozici řidičů. Předpokládám, že v tomhle počasí budou všichni sedět za volantem sypače a stanice je prázdná. A u policie to bude podobné. Tam to s početním stavem není žádná sláva, plus teď co kilometr, to skoro nehoda.egelebege píše:Problém je informační systém jako celek. Samotný ZPI prostě nestačí. Ve francii nebo itálii v takové situaci vyjedou silničářský dodávky a upozorňujou řidiče na cca 1km vzdálenou nebezpečnou kolonu a podle situace se přemisťuji. V německu si to zajišťuje sama policie. Zvednou světelnou ceduli ze střechy a rozsvítí STAU. Pak je hned jasné že se něco děje a že je třeba zpomalit.