Nebezpečná místa na D1

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Domis »

Lenny: Nebyl přemalován, byl nově postaven rozšířením náspu.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... zpecnejsi/
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Lenny »

Připojovací mi je jasný, tam jsem viděl práce, ale nevšiml jsem si žádných na odbočovacím pruhu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Domis »

Lenny: Promiň, asi neumím číst.

Odpojovací pruh tam byl už před rekonstrukcí, takže s tím se nic nedělalo. Jestli je o něco málo prodloužený, nevím, zítra zjistím.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od JirkaS »

Když už se tady píše o Rohlence. Kdy se z ní stal oficiální nájezd? V původním značení dálnice nebyla.
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Domis »

JirkaS píše:Když už se tady píše o Rohlence. Kdy se z ní stal oficiální nájezd? V původním značení dálnice nebyla.
A čemu říkáš oficiální nájezd? Ano, nájezd na D1 směr Brno by mohl být oficiální, neboť je značený značkou IS01d Směrová tabule pro příjezd k dálnici
Výjezd od Vyškova už oficiální není, není značený, ikdyž je také možný a legální.
A v druhém směru: Výjezd od Brna kolem Benzinky na II/430 oficiální není, legální už je (tuším 2 roky zpátky byl ještě nelegální, na propojce od benzinky byl zákaz vjezdu - a stejně tama všichni jezdili).
Nájezd na Vyškov přímo přes benzínkou je jako jediný zakázaný, na II/430 je zákaz odbočení k benzince. Ale i tam někteří řidiči jezdí.
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Veronss »

ten zakaz odboceni uz tam nejaky cas neni .. :)
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Domis »

Veronss: Díky za připomínku.
Máš pravdu, žádnej zákaz tam už není ;)

Furt se mi to plete, chvílu to tam je, pak ta značka zase zmizí... :mrgreen:
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Domis »

Domis píše:Lenny: Promiň, asi neumím číst.

Odpojovací pruh tam byl už před rekonstrukcí, takže s tím se nic nedělalo. Jestli je o něco málo prodloužený, nevím, zítra zjistím.
Tak už jsem to zjistil: Odpojovací pruh je prodloužen asi o 10 metrů na stávajícím povrchu. Je tam stále vidět i ten původní.
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Veronss »

myslim, ze si to vymohly ty fastfoody (mc, kfc, sub) zruseni toho zakazu odboceni (on tam stejne kazdej odbocoval zakaz nezakaz) :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Lenny »

Stoupací pruh před MÚK Brno-Slatina směr Ostrava byl zrušen, místo něho část využita jako zpevněná krajnice, část jako odbočovací pruh a část jako připojovací pruh.
MÚK Brno-jih je rovněž překreslena, stejně jako i MÚK Rousínov, MÚK Jihlava a rovněž byl posunut začátek stoupacího pruhu u odpočívky Pávov až za připojovací pruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od _jan91 »

Lenny píše:Stoupací pruh před MÚK Brno-Slatina směr Ostrava byl zrušen, místo něho část využita jako zpevněná krajnice, část jako odbočovací pruh a část jako připojovací pruh.
MÚK Brno-jih je rovněž překreslena, stejně jako i MÚK Rousínov, MÚK Jihlava a rovněž byl posunut začátek stoupacího pruhu u odpočívky Pávov až za připojovací pruh.
Taky se zkrátil stoupací pruh na 104. km u Větrného Jeníkova, směr Brno. Dřív se na exitu najíždělo přímo do posledních cca 200m stoupacího pruhu mezi kamiony (http://mapy.cz/#x=15.507622&y=49.489158 ... 0-28-29-27), dnes už je to přemalováno tak, že stoupací pruh končí těsně před nájezdem (podobně jako tady http://mapy.cz/#x=14.903928&y=49.803293 ... .945096_18) a na zbytku bývalého stoupacího pruhu je zde regulérní připojovák.
Sice tam nebyla stopka ale kamiony už tam skoro na rovince jezdily dost rychle a málokdo vám z něho uhnul o těch 200m dřív aby jste se stihli zařadit. Nechápu proč se tato jednoduchá úprava neudělala již dříve...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Lenny »

Warcz píše:http://www.mapy.cz/#x=16.689247&y=49.165727 Tady to zrušili ? Proč ?
Mi se zobrazila akorát mapa jižní Moravy a žádné konkrétní místo.
DefiantM píše:Sice tam nebyla stopka ale kamiony už tam skoro na rovince jezdily dost rychle a málokdo vám z něho uhnul o těch 200m dřív aby jste se stihli zařadit. Nechápu proč se tato jednoduchá úprava neudělala již dříve...
Ani nesmí, bo je tam plná čára....
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od pp21 »

Lenny píše:
Mi se zobrazila akorát mapa jižní Moravy a žádné konkrétní místo.
No tak zapoj fantazii, ne? No a nebo tlačítko zoom :) ... prostě kllikej na plus co to dá :)
Warcz
Příspěvky: 2081
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Warcz »

Sorry nezkontroloval jsem link :-) :ok:
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Lenny »

Tak zachovávat cca 250 m dlouhý stoupací pruh asi moc nemělo smysl.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
ZGHK
Příspěvky: 50
Registrován: 3.4.2009 18:21:35

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od ZGHK »

Dneska odpoledne jsem zahlédl (z protisměru) nějakou drobnou aktivitu ve stoupacím pruhu U rybiček (cca 42 km směr Praha). Že by se i zde přemalovávalo?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Lenny »

U Rybiček stále všechno při starém, žádná změna VDZ. Zde bylo počítáno s vybudování připojovacího a odbočovacího pruhu v rámci generální rekostrukce.
A na odpočívce Spéřice směr Brno, rovněž žádná změna.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Mike »

tak nějak jsem nenašel kam to dát, tak zkusím zde
určitě jste zaznamenali dnešní "hromadnou" nehodu na D1
protože jsem v době, kdy ze studenta vystupovali zranění projížděj v protisměru - rychlostí max.60kmh, bylo to všechno jen né sjízdná komunikace, rád bych přispěl svou troškou do mlýna
když jsem jel okolo, bylo tam nabouráno asi 10aut v několika skrumážích, ovšem směrem k přijíždějícím vozidlům nebylo nic, co by je varovalo, žádné blikače, převozné výstražné světla, prostě nic
směrem k humpolci jsme potkali sypač, okolo kterého se valila auta, takže každý kdo po tom posypaném jel víc než 80 neměl při příjezdu k něhodě šanci
možná o tom informovaly cedule ale....
najížděl jsem u velmezu a na cedulích byl symbol převráceného autíčka a 117km
což je hezká informace, 40km před ovšem v tom terénu co tam panoval koukáte po všem jiném než po kilometrovnících, takže se mi stalo, že na konci stoupání se kamion vrací do pravého, předjíždím ho tedy levým a najednou předemnou chlap ve vestě a mává ať jedu do pravého
za ním další chlap, pak už auta hasičů, policie a nakonec ti havarovaní
trojůhelník, majáky, blikač nic, NIC
kdyby ten kamioňák včas nezaregaoval a nevrátil se do odstavného, tak jsem chlapy dovezl na kapotě až pod tu tatru
jestli je takhle "označené" všechno pak je jedno kolik máme infocedulí a co se na nich píše
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od mbmat »

Ať to bylo, jak to bylo, pochybuji, že by hasiči i policie přijeli na místo nehody, a nechali vyplé majáčky.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od siesa »

mbmat píše:Ať to bylo, jak to bylo, pochybuji, že by hasiči i policie přijeli na místo nehody, a nechali vyplé majáčky.
Pak ovsem nechapu, ze jestlize je na dalnici policejni stanice a na ni dusledne monitoruji a resi problemy na svem useku silnice, proc neni policejni vuz na miste nehody rychleji nez clovek, kterej se o ty nehode dozvi z cedule 30 km pred nehodou... To tam ti policajti vazne nebyli? A jestli tam nebyli, tak kde byli?? Dopijeli kafe na stanici??
Ja Mikovi rozpaky plne chapu...
egelebege
Příspěvky: 642
Registrován: 11.10.2009 0:33:26
Bydliště: dálnice v eu

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od egelebege »

Problém je informační systém jako celek. Samotný ZPI prostě nestačí. Ve francii nebo itálii v takové situaci vyjedou silničářský dodávky a upozorňujou řidiče na cca 1km vzdálenou nebezpečnou kolonu a podle situace se přemisťuji. V německu si to zajišťuje sama policie. Zvednou světelnou ceduli ze střechy a rozsvítí STAU. Pak je hned jasné že se něco děje a že je třeba zpomalit.

I když itálii přímo ...... nemám rád, musim uznat že jejich IS je v evropě nejspolehlivější
1.JPG
1.JPG (71.21 KiB) Zobrazeno 22487 x
2.JPG
2.JPG (51.29 KiB) Zobrazeno 22487 x
3.JPG
3.JPG (84.86 KiB) Zobrazeno 22487 x
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od Dusanh »

egelebege píše:Problém je informační systém jako celek. Samotný ZPI prostě nestačí. Ve francii nebo itálii v takové situaci vyjedou silničářský dodávky a upozorňujou řidiče na cca 1km vzdálenou nebezpečnou kolonu a podle situace se přemisťuji. V německu si to zajišťuje sama policie. Zvednou světelnou ceduli ze střechy a rozsvítí STAU. Pak je hned jasné že se něco děje a že je třeba zpomalit.
Taky mi přijde, že to u nás není domyšlený. Už x-krát jsem na dálnici viděl odstavené auto, u kterého byli cajti a ti se postavili PŘED :evil: to odstavené (nebo zastavené) vozidlo. Takže i když měli na střeše úplnou diskotéku, tak bylo stejně vidět kulový. V Německu jedu, najednou v odstavném pruhu policajti s majáky a blikajícím nápisem, člověk ví, že se něco děje, zpomalí a pak není tak překvapený.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od jonáš »

No jestli ty výpovědi nevznikly pod vlivem převažující pfilosofie "jedu kam nevidim, rychlostí, ze který nestačim reagovat na to, co uvidim, a pak se divim" .. vony ani ty blikačky nebejvaj ve sněžení nebo mlze zrovna moc daleko vidět. A očekávat že za každou bouračkou odněkud z nebe spadne dálniční auto s óbršipkou (která bude rovněž viditelná jen ze stovky metrů, takže padne vzápětí) se asi moc zasrřízliva taky nedá.
-xdas-
Příspěvky: 428
Registrován: 23.9.2009 20:25:36

Re: Nebezpečná místa na D1

Příspěvek od -xdas- »

siesa píše:
mbmat píše:Ať to bylo, jak to bylo, pochybuji, že by hasiči i policie přijeli na místo nehody, a nechali vyplé majáčky.
Pak ovsem nechapu, ze jestlize je na dalnici policejni stanice a na ni dusledne monitoruji a resi problemy na svem useku silnice, proc neni policejni vuz na miste nehody rychleji nez clovek, kterej se o ty nehode dozvi z cedule 30 km pred nehodou... To tam ti policajti vazne nebyli? A jestli tam nebyli, tak kde byli?? Dopijeli kafe na stanici??
Ja Mikovi rozpaky plne chapu...
Však Mike ve svém příspěvků píše, že nejdříve mávali chlapy ve vestách a za nima byli hasiči a policie.
egelebege píše:Problém je informační systém jako celek. Samotný ZPI prostě nestačí. Ve francii nebo itálii v takové situaci vyjedou silničářský dodávky a upozorňujou řidiče na cca 1km vzdálenou nebezpečnou kolonu a podle situace se přemisťuji. V německu si to zajišťuje sama policie. Zvednou světelnou ceduli ze střechy a rozsvítí STAU. Pak je hned jasné že se něco děje a že je třeba zpomalit.
Nabízí se otázka kolik mají silničáři k dispozici řidičů. Předpokládám, že v tomhle počasí budou všichni sedět za volantem sypače a stanice je prázdná. A u policie to bude podobné. Tam to s početním stavem není žádná sláva, plus teď co kilometr, to skoro nehoda.
Odpovědět

Zpět na „D1“