Nebezpečná místa na D1
Nebezpečná místa na D1
Ahoj, zajímalo by mě, jak požádat ŘSD aby něco udělalo se špatně značenými nebezpečnými nájezdy na šestipruhovou D1 mezi Lipníkem a Bělotínem?
1) Jde mi konkrétně o napojení - tedy ještě R48, kdy při jízdě od Nového Jičína projedete přes most v Bělotíně a následuje pravotočivá zatáčka, správně nakloněná, po které se za mokra dá jet bezpečně minimálně 120 km/h. V této zatáčce je snížená max. povolená rychlost na 100 km/h. Pak následuje nájezd na D1 směr Ostrava, u kterého končí omezení rychlosti z předešlé zatáčky, a následuje nebezpečná levotočivá zatáčka, špatně nakloněná, na jejimž konci docházi ke spojení dvou pruhů do jednoho. Tam se za mokra dá jet tak max. 100 km/h, ale žádné omezení rychlosti na tomto úseku není. Měla by tam být max. osmdesátka... Předešlou zatáčku přehnaně značí (těmi červenými šipkami), snižují na ní rychlost, ale hned za ní je zatáčka mnohem nebezpečnější která vůbec značená není. Taky je tam vidět, že už někdo v poli skončil, což se nedivím. Jak přimět ŘSD aby na tento úsek konečně dalo osmdesátku?
2) Jde o konce šestipruhu. Na konci, v obou směrech se pravý pruh stává odbočujícím vpravo... Řidiči, kteří toto neznají, na poslední chvíli přejíždění do středního pruhu, dělají tak myšky a jsou dost nebezpeční pro ostatní. Před tímto úsekem je sice modrá tabule s označením řazení jízdnícvh pruhů, ale nešlo by tam stejné značení udělat jako vodorovné značení? Myslím tím třeba 3x po sobě tam dát šipku vpravo, třeba po sto metrech... Aby řidičům došlo že jsou v odbočovacím pruhu a včas a bezpečně mohli přejet do středního nebo levého pruhu... Tu myšku některých řidičů těsně před auto jsem si už pár užil..
1) Jde mi konkrétně o napojení - tedy ještě R48, kdy při jízdě od Nového Jičína projedete přes most v Bělotíně a následuje pravotočivá zatáčka, správně nakloněná, po které se za mokra dá jet bezpečně minimálně 120 km/h. V této zatáčce je snížená max. povolená rychlost na 100 km/h. Pak následuje nájezd na D1 směr Ostrava, u kterého končí omezení rychlosti z předešlé zatáčky, a následuje nebezpečná levotočivá zatáčka, špatně nakloněná, na jejimž konci docházi ke spojení dvou pruhů do jednoho. Tam se za mokra dá jet tak max. 100 km/h, ale žádné omezení rychlosti na tomto úseku není. Měla by tam být max. osmdesátka... Předešlou zatáčku přehnaně značí (těmi červenými šipkami), snižují na ní rychlost, ale hned za ní je zatáčka mnohem nebezpečnější která vůbec značená není. Taky je tam vidět, že už někdo v poli skončil, což se nedivím. Jak přimět ŘSD aby na tento úsek konečně dalo osmdesátku?
2) Jde o konce šestipruhu. Na konci, v obou směrech se pravý pruh stává odbočujícím vpravo... Řidiči, kteří toto neznají, na poslední chvíli přejíždění do středního pruhu, dělají tak myšky a jsou dost nebezpeční pro ostatní. Před tímto úsekem je sice modrá tabule s označením řazení jízdnícvh pruhů, ale nešlo by tam stejné značení udělat jako vodorovné značení? Myslím tím třeba 3x po sobě tam dát šipku vpravo, třeba po sto metrech... Aby řidičům došlo že jsou v odbočovacím pruhu a včas a bezpečně mohli přejet do středního nebo levého pruhu... Tu myšku některých řidičů těsně před auto jsem si už pár užil..
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Add1) To tam potřebuješ značku na omezení rychlosti aby jsi zpomalil?
Já bych tam dal omezení na 100 za deště. Fakt je ten, že ta zatáčka jen nepříjemná.
Add2) Taky jsem tam poprvé zazmatkoval, s těch tabulí to není úplně jednoznačné. Ale nekreslil bych šipky na vozovku, jen bych dřív dal, tu kratší přerušovanou čáru.
Já bych tam dal omezení na 100 za deště. Fakt je ten, že ta zatáčka jen nepříjemná.
Add2) Taky jsem tam poprvé zazmatkoval, s těch tabulí to není úplně jednoznačné. Ale nekreslil bych šipky na vozovku, jen bych dřív dal, tu kratší přerušovanou čáru.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Ja bych naopak uvital, kdyby projektanti + RSD zacali vice vyuzivat moznosti psani a znaceni primo na vozovku...Nahodou pokud by bylo na budoucim D1xR1 do pruhu napsano napr: |PRG|PRG|D5|R1| (nevím to přesně pouze příklad) orientaci by to hlavne tranzitu usnadnilo. To same na kolektorech. Je ale fakt ze takovych mist by u nas po republice nebylo mnoho.
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Jsem také pro značení směrů přímo na vozovce, pro orientaci jsou nejsrozumitelnější. Argument, že nejsou vidět pod sněhem neberu, kolik dní z roka totiž leží na silnici sníh. Jednalo by se jen o doplňkové značení.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Se zatačkou souhlasím ale to by jste museli davat značky na každy najezd na dalnici. Osobně bych tam dal značku kluzka vozovka - za sucha se dá 130Km/h
K druhe vítce souhlasím buď šipku nebo i napis na vozovce... Je to podobné jako sjezd v Olomouci taky je za zatáčkou a když jsem tam jel prvně tak jsem přejel, teď už to známe takže nám to nepříjde...
K druhe vítce souhlasím buď šipku nebo i napis na vozovce... Je to podobné jako sjezd v Olomouci taky je za zatáčkou a když jsem tam jel prvně tak jsem přejel, teď už to známe takže nám to nepříjde...
Re: Nebezpečná místa na nové D1
ja bych urcite napsal na RSD, tady na foru se o tom muzeme bavit, ale to asi s nicim nepohne...Mario píše:Ahoj, zajímalo by mě, jak požádat ŘSD aby něco udělalo se špatně značenými nebezpečnými nájezdy na šestipruhovou D1 mezi Lipníkem a Bělotínem?
1) Jde mi konkrétně o napojení - ...
ad vodorovne znaceni - super vec! v UL kraji tohle funguje na nekolika fakt neprijemnych mistech a opravdu to tranzitujicim ridicum, kteri tudy jedou jednou za cas, hodne ulehcuje orientaci. problem je, ze se napisy nedaji menit v zavislosti na aktualni provozni situaci, takze se hodi na "bezne MUK", ale na R1 asi ne (i kdyz kdo dneska veri, ze nejaka inteligentni telematika bude na R1 fungovat... ).
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Těch 130 se dá jet tam, kde je ta stovka, ale tam kde bych dal osmdesátku, tam je hodně nebezpečné jet 130, v té rychlosti a při tom špatném sklonu vás to vynese - pokud nemáte samozřejmě auto s velmi dobrým podvozkem. Jde mi hlavně o to, že když jedete po dálnici 130 až 150, nečekáte před sebou ostrou zatáčku... V noci a za deště při 130 je to fakt na prd...
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Napsal jsem na RSD, odepsali ze to davaji na prislusne oddeleni do Brna, tak pak dam vedet az odpovi..
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Projekt napojující rampy bude určitě na 80 km/hod. Člověk si musí uvědomit, že na nájezdech a výjezdech musí zpomalit. Ale propojení dálnic mohli udělat lépe.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: Nebezpečná místa na nové D1
No ja chapu, ze na rampe musim spomalit. Jenze jak mam vedet ze tam nejaka rampa je? Jedu si v noci 130 na potkavackach, specham domu po rovne dalnici, a najednou zatacka, kterou tam necekam...
Re: Nebezpečná místa na nové D1
A to je jako kde? Pořád jsme na napojení R48 na D1 u Bělotína? A proč jedete 130, kdaž je tam omezení na 100?Mario píše:No ja chapu, ze na rampe musim spomalit. Jenze jak mam vedet ze tam nejaka rampa je? Jedu si v noci 130 na potkavackach, specham domu po rovne dalnici, a najednou zatacka, kterou tam necekam...
V čase 0:47 se to dá zahlídnout: http://www.youtube.com/watch?v=Cn0XEAfUhMg
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nebezpečná místa na nové D1
A co ta křižovatka za tou zatáčkou? Ta nic?
To že je to mimoúrovňová nic nemění na tom, že je to pořád ve smyslu zákona křižovatka, a tou jak známo zaniká svislé dopravní značení.
Když jsem psal to co je výše, došlo mi, že tam skutečně platí to omezení na 100km/h neboť ke zrušení účinnosti svisle dopravní značky dochází až ZA křižovatkou, což v tomto případě nenastává, neboť ta zatáčka je větví křižovatky.
To že je to mimoúrovňová nic nemění na tom, že je to pořád ve smyslu zákona křižovatka, a tou jak známo zaniká svislé dopravní značení.
Když jsem psal to co je výše, došlo mi, že tam skutečně platí to omezení na 100km/h neboť ke zrušení účinnosti svisle dopravní značky dochází až ZA křižovatkou, což v tomto případě nenastává, neboť ta zatáčka je větví křižovatky.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Tak ono je to pomerne logicke, protoze zanik platnosti nejakeho omezeni na krizovatce je dan tim, ze o nem nemohou vedet ti kdoz se v danem miste pripoji. A od mista omezeni na 100 tam zadne pripojeni neni, jen odpojeni na D1 vpravo a pak uz nasleduje ona levotociva zatacka k napojeni se na D1 (kde fakticky konci to omezeni tim, ze dochazi k pripojeni).Martin z Ostravy píše:A co ta křižovatka za tou zatáčkou? Ta nic?
To že je to mimoúrovňová nic nemění na tom, že je to pořád ve smyslu zákona křižovatka, a tou jak známo zaniká svislé dopravní značení.
Když jsem psal to co je výše, došlo mi, že tam skutečně platí to omezení na 100km/h neboť ke zrušení účinnosti svisle dopravní značky dochází až ZA křižovatkou, což v tomto případě nenastává, neboť ta zatáčka je větví křižovatky.
Na druhou stranu, logika-nelogika (na ni se nelze spolehat), neuskodilo by nicemu kdyby tam nekde kolem toho odpojeni na D1 smer Ostrava bylo bud preventivni zopakovani toho omezeni anebo nejake upozorneni na prudkou zatacku (podobe jako je tomu o kilometr zpet).
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Ano, tak to třeba beru... Jenže když v noci míjím sjezd na Ostravu, nevidím, jestli je to velká MÚK nebo jen sjezd... Dejme tomu, že ta 100 platí až k samotné D1, tak vzhledem k tomu, že je nebezpečnější než zatáčka předchozí, ať tam taky dají ty reflexní červené terčíky upozorňující na ostrou zatáčku... Pro lidi jako jsem já, kteří nečekají že za sjezdem na Ostravu pokračuje nějaká křižovatka...
Re: Nebezpečná místa na nové D1
A jsme zase u toho, že v Čechách postrádáme dopravní značku upozorňující na dálniční křižovatku. Ach jo
Re: Nebezpečná místa na nové D1
princip opatrnosti, kde to neznám, ti nic neříká? Nemyslím si, že by zrovna toto místo bylo nějak nevhodně nebo málo značeno.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Nebezpečná místa na nové D1
V principu by tam mohla být umístěna značka konec silnice pro motorová vozidla, tím by se na rampě omezila rychlost na 90 a bylo by to ok. Před samotným nájezdem na D1 pak logicky dát ceduli začátek dálnice. Vše by se také ale elegantně vyřešilo červenými směrovými šipkami na té rampě...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Jelikoz s potkavacima svetlama muzete jet bezpecne max 60, pri vyuziti principu opatrnosti bych v noci na dalnici daleko nedojel.. Na prazdne dalnici v noci a 130 na tachometru je ta zatacka neprijemne prekvapeni. Kazdopadne minimalne jedno auto na tom useku uz bouralo, a to je otevren kratce. Lidsky zivot ma mnohem vetsi hodnotu, nez nejaka dopravni znacka, tak bych ji tam proste dal..
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Ja myslim že 1 zatačka je na 130 druhá uznávám 100Km/h. Najdu doma video jak jsem ji řezal 130. Teď to u sebe nemám
Re: Nebezpečná místa na nové D1
A právě proto by bylo nejlepší a nejbezpečnější, kdyby u té druhé zatáčky byla tak 80-ka. V zahraničí se to tak často dělá - že před nájezdem bývá snížená rychlost vzhledem k parametrům připojovacích ramp...
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Nejen v zahraničí, ale třeba i kolem Olomouce apod... Zatím mi nikdo neodepsal, tak nevím...
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Takže už jsem video našel:
Starší:
http://www.youtube.com/watch?v=aG2yfq0euQY
Novější:
http://www.youtube.com/watch?v=dPIFdmqOLz4
Teď čekam vlnu kritiky na muj styl jizdy...
Starší:
http://www.youtube.com/watch?v=aG2yfq0euQY
Novější:
http://www.youtube.com/watch?v=dPIFdmqOLz4
Teď čekam vlnu kritiky na muj styl jizdy...
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Mě příde vážně směšné řešit nějaké napojení na novou luxusní D1, která splnuje nejpřísnější normy, kdybyste chtěli fakt hranu tak se to tam dá projet i ve 190km/h
A třeba tady http://www.mapy.cz/?query=#mm=F@dm=1332 ... 73216@z=15 absolutně nevyhovující připojovací pruh krásně zakončený mostem označené absolutně nijak, kdo to nezná má prostě problém,, podobných je v celé Praze x, nebo krásné kosy na křižovatkách D1 v Brně,,, Toho si ale nikdo nevšímá a jezdí se vesele dál.
A třeba tady http://www.mapy.cz/?query=#mm=F@dm=1332 ... 73216@z=15 absolutně nevyhovující připojovací pruh krásně zakončený mostem označené absolutně nijak, kdo to nezná má prostě problém,, podobných je v celé Praze x, nebo krásné kosy na křižovatkách D1 v Brně,,, Toho si ale nikdo nevšímá a jezdí se vesele dál.
Re: Nebezpečná místa na nové D1
No 190 ne ale myslím že 130dá. Za ideálních podmínek ano...
Re: Nebezpečná místa na nové D1
Takže tady je vyjádření ŘSD:
Petr Janovský píše:Vážený pane,
k Vašemu příspěvku na diskuzním fóru na http://www.ceskedalnice.cz Vám sdělujeme následující:
Ad 1) Dopravní značení na přivaděči Bělotín (R48) je v souladu s platnou legislativou a respektuje projekt, který byl schválen Dopravní policií a Ministerstvem vnitra. Od napojení z Bělotína je rychlost omezena na 100km/h, která platí v celé délce až po připojení na D1, tedy i v popisované zatáčce. Nicméně označení červenými šipkami zvážíme a projednáme s projektantem.
Ad 2) Úprava značení a doplnění svislého dopravního značení u odbočení na Lipník (MÚK Lipník n.B.) o vodorovné značení v podobě nápisů na vozovku byla projednána a schválena na ministerstvu vnitra v červnu 2009 a realizace proběhne do konce tohoto roku za předpokladu vhodných klimatických podmínek.
S pozdravem
Ing. Petr JANOVSKÝ
hlavní inženýr stavby D4704