[D1] Mirošovice - Kývalka, rozšíření na šestipruh

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od _jan91 »

42 tisíc není o moc víc než 35 tisíc jinde na Vysočině. Od Mirošovic do Prahy je to 70 - 100 tisíc. Šestipruhy se navrhují u novostaveb výhledově nad 50 tisíc a výš což je třeba případ D1 mezi Lipníkem a Bělotínem. Takové D1 v Brně či R1 stavba 515 mají určitě až k těm 70 tisícům a taky to jede i když to není optimální. Proto je dnes zbytečné uvažovat o 3+3 na D1 když jsou místa, která je potřeba řešit přednostněji. Něco málo snad stejně časem převezme R35. Proto bych viděl rozšíření na 3+3 až bude končit životnost CB, který se položí teď při modernizaci - tj. cca 2030-2040. Zatím by se to hodilo jen při uzavírkách a nehodách kdy by nebyla tolik omezena plynulost dopravy ale při běžném provozu by to byl luxus, který stejně u nás neoceníme pač se cpeme pořád doprostřed.
Spíše mě mrzí, že se nepočítá při modernizaci s takovým mezikrokem a to přikázáním jízdy nákladních vozidel ve špičkách pouze v odstaveném pruhu s pomocí PDZ jako třeba v Beneluxu. To by ale asi bylo potřeba přestavět odbočovací a připojovací pruhy.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od siesa »

kentanjack píše:42 tisíc vozidel za hodinu, to je jen takové plivnutí..
To by ovsem nestacil ani desetipruh ;)

Ted vazne. Dle meho nazoru ma Dusanh pravdu. Znacnou cast odvede D35, a je potreba doopravdy zvazit, zda se rozsirovani v cele delce Mirosovice-Brno vyplati... Ackoliv by se mi osobne take libilo 3+3, myslim si, ze to neni a nebude nutne...
kentanjack
Příspěvky: 143
Registrován: 7.4.2013 18:40:17
Bydliště: Praha

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od kentanjack »

siesa píše:
kentanjack píše:42 tisíc vozidel za hodinu, to je jen takové plivnutí..
To by ovsem nestacil ani desetipruh ;)
Pardon, psal jsem tady ještě něco jiného, samozřejmě že 'za den'.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od dvs »

No máme i dvoupruh s 67 tisíci na R1 515.
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Dusanh »

kentanjack píše:
Dusanh píše:A když se s třípruhem dostaneme do Hvězdonic, tak co dál? Ta auta vytvářející zátěž vysublimují u motorestu?
Na 29. kilometru je sjezd/nájezd, víme?
Vím, bydlím na 21.km. Akorát jsem nepochopil, proč ta zvýšená zátěž vyžadující 6-pruh má končit právě ve Hvězdonicích
kentanjack píše:
Dusanh píše:O rozšiřování bych se začal bavit až po dostavbě R35 a pár letech k tomu. Jestli R35 odsune část zátěže, tak není co řešit...
Takže říkáte, že za 15+ let se o tom můžem bavit? Konstruktivní.
Tak to prostě chodí. 15 let uteče jako voda ;)

A ten R1-515 bude odlehčen po dostavbě Radlické radiály. Nemíchal bych dohromady to, že nejsme schopni stavět v rozumném časovém rámci (zejména když příčinou nestavění bývá často nepřipravenost staveb) a to, že někde je díky tomu nevčasnému postavení "dočasně" vyšší intenzita, než by se slušelo...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od jonáš »

Však 42 tisíc je snad na dvoupruh docela luxusní (dostatečně nízká) intenzita. Pokud se tam hromaděj auta v dopravní špičce, je třeba začít jezdit v jinej denní čas ..
Odpovědět

Zpět na „D1“