42 tisíc není o moc víc než 35 tisíc jinde na Vysočině. Od Mirošovic do Prahy je to 70 - 100 tisíc. Šestipruhy se navrhují u novostaveb výhledově nad 50 tisíc a výš což je třeba případ D1 mezi Lipníkem a Bělotínem. Takové D1 v Brně či R1 stavba 515 mají určitě až k těm 70 tisícům a taky to jede i když to není optimální. Proto je dnes zbytečné uvažovat o 3+3 na D1 když jsou místa, která je potřeba řešit přednostněji. Něco málo snad stejně časem převezme R35. Proto bych viděl rozšíření na 3+3 až bude končit životnost CB, který se položí teď při modernizaci - tj. cca 2030-2040. Zatím by se to hodilo jen při uzavírkách a nehodách kdy by nebyla tolik omezena plynulost dopravy ale při běžném provozu by to byl luxus, který stejně u nás neoceníme pač se cpeme pořád doprostřed.
Spíše mě mrzí, že se nepočítá při modernizaci s takovým mezikrokem a to přikázáním jízdy nákladních vozidel ve špičkách pouze v odstaveném pruhu s pomocí PDZ jako třeba v Beneluxu. To by ale asi bylo potřeba přestavět odbočovací a připojovací pruhy.
[D1] Mirošovice - Kývalka, rozšíření na šestipruh
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
To by ovsem nestacil ani desetipruhkentanjack píše:42 tisíc vozidel za hodinu, to je jen takové plivnutí..
Ted vazne. Dle meho nazoru ma Dusanh pravdu. Znacnou cast odvede D35, a je potreba doopravdy zvazit, zda se rozsirovani v cele delce Mirosovice-Brno vyplati... Ackoliv by se mi osobne take libilo 3+3, myslim si, ze to neni a nebude nutne...
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 7.4.2013 18:40:17
- Bydliště: Praha
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Pardon, psal jsem tady ještě něco jiného, samozřejmě že 'za den'.siesa píše:To by ovsem nestacil ani desetipruhkentanjack píše:42 tisíc vozidel za hodinu, to je jen takové plivnutí..
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
No máme i dvoupruh s 67 tisíci na R1 515.
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Vím, bydlím na 21.km. Akorát jsem nepochopil, proč ta zvýšená zátěž vyžadující 6-pruh má končit právě ve Hvězdonicíchkentanjack píše:Na 29. kilometru je sjezd/nájezd, víme?Dusanh píše:A když se s třípruhem dostaneme do Hvězdonic, tak co dál? Ta auta vytvářející zátěž vysublimují u motorestu?
Tak to prostě chodí. 15 let uteče jako vodakentanjack píše:Takže říkáte, že za 15+ let se o tom můžem bavit? Konstruktivní.Dusanh píše:O rozšiřování bych se začal bavit až po dostavbě R35 a pár letech k tomu. Jestli R35 odsune část zátěže, tak není co řešit...
A ten R1-515 bude odlehčen po dostavbě Radlické radiály. Nemíchal bych dohromady to, že nejsme schopni stavět v rozumném časovém rámci (zejména když příčinou nestavění bývá často nepřipravenost staveb) a to, že někde je díky tomu nevčasnému postavení "dočasně" vyšší intenzita, než by se slušelo...
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Však 42 tisíc je snad na dvoupruh docela luxusní (dostatečně nízká) intenzita. Pokud se tam hromaděj auta v dopravní špičce, je třeba začít jezdit v jinej denní čas ..