[D1] Mirošovice - Kývalka, rozšíření na šestipruh

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
balik
Příspěvky: 125
Registrován: 15.3.2009 22:01:43

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od balik »

martini píše:Nevím, jestli tam před tou uzavírkou došlo k prodloužení přejezdu SDP...?
Nějaké hromádky asfaltu navíc na okrajích připlclé jsou, ale moc to nebude, přejezdy působí jako docela krátké.

http://maps.google.com/maps?hl=cs&ie=UT ... 1,,0,10.97

http://maps.google.com/maps?hl=cs&ie=UT ... 1,,0,10.97
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Lenny »

martini píše:Nevím, jestli tam před tou uzavírkou došlo k prodloužení přejezdu SDP...?
Mám za to, že nedošlo. Dneska jsem to projel, nepřijde mi to nějak hrozné ani to místo, kde se převádí druhý pruh a navíc pruhy jsou širší než na 4705.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Lenny »

Místa je tam opravdu dost. Sice to není na nějaké divočení, ale pro zvýšení kapacity to plně postačí.
Přílohy
D1_km135.jpg
D1_km135.jpg (102.62 KiB) Zobrazeno 25757 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Marty »

Lenny píše:Místa je tam opravdu dost. Sice to není na nějaké divočení, ale pro zvýšení kapacity to plně postačí.
Souhlas, ale doporučil bych dopravní policii místo sledovat kamerami - hned by měli na pokuty ! Včera přede mnou polský kamion rozcapený tak, že předjet prostě nešel. Ignoroval žluté značení a jel prostě podle bílých čar...

Ale i tak je pro průjezdnost lepší jsou-li osobáky seřazeny na těsno za takovým hovadem do dvou pruhů, než aby se složitě (a zřejmě v koloně) sjížděli do jednoho pruhu. Takže celkově spokojenost, jen by to chtělo v polštině tabule "dva pruhy, jezděte ohleduplně !"... Just a joke - ;)
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Ondra O.K. »

Nevite nekdo jak by to dopadlo pri rozsirovani s useky kde jsou dnes stoupaci pruhy pro pomala vozidla? Budou rozsireny jeste o jeden pruh, nebo to tak zustane?

A kdyby to tak zustalo, kolik km nebo % z trasy Brno-Praha takove useky tvori?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Lenny »

Ve stoupacích pruzích zůstane šířka vozovky tak jak je (2+2 pruhy se tam vejdou), stejně tak i u některých protihlukových stěn, kde pro změnu není kam rozšiřovat.

Délka stoupacích pruhů pro pravý pás je 23,155 km a pro levý pás 32,400 km. Většina z nich bude ale při rozšíření na šestipruh zrušena.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Ondra O.K. »

ja se asi nepresne zeptal - slo mi o to, ze pokud jednou bude dalnice se 3 pruhy, tak jestli v techto usecich pridaji dalsi, tedy tam budou 4 pruhy, nebo zustanou jen 3 - a konecne se zrusi to omezeni prerusovanou/plnou carou.

pokud zustanou, tak uz maji vlastne 10 resp. 15 procent rozsireni hotove ;)
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od pavel.hrdina »

Ondra O.K. píše:ja se asi nepresne zeptal - slo mi o to, ze pokud jednou bude dalnice se 3 pruhy, tak jestli v techto usecich pridaji dalsi, tedy tam budou 4 pruhy, nebo zustanou jen 3 - a konecne se zrusi to omezeni prerusovanou/plnou carou.
Podle Lennyho vyjadreni chapu, ze tam uz nebude pridavny pruh, tedy ze konfigurace bude 3+3 normalni pruhy. Ale samozrejme s odstavnym, coz znamena, ze se tam bude taky muset rozsirovat, pac dneska tam jsou ty pridavne pruhy na ukor odstavneho pruhu.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Lenny »

Při rozšiřování na šestipruh tam u takovýchto úseků přibude odstavný pruh
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mario
Příspěvky: 877
Registrován: 23.3.2009 16:36:20
Bydliště: Kly

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Mario »

Když se má vozovka rozšiřovat na každé straně o 75cm, bude se to dělat tak, že se rozšíří dálnice jen z jedné strany o 1,5m stejně jak tomu bude u R48?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od martini »

Nikoliv, rozšíření je děláno samostatně v každém jízdním pásu. Jinými slovy osa dálnice zůstane kde je. Jinak by jste musel předělávat přeci komplet všechno. Ani u tý R48 si nevím, že by to tak mělo být.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Lenny »

Rozšíření D1 u Prahy šlo rychle, nebylo nutné vykupovat spousty pozemků. Při výstavbě se na rozšíření myslelo, viz fotka z Rudého práva ze dne 3. 9. 1984. Rozšíření v místě křižovatky.
Přílohy
D1_chodov.jpg
D1_chodov.jpg (61.59 KiB) Zobrazeno 22801 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od monin »

Super fotka. Zde text k fotografii:
Omezení provozu dálnice D1 za benzínovým čerpadlem v Průhonicích na jeden jízdní pruh vyvolalo v pátek odpoledne kalamitní stav. Stovky aut popojížděly směrem z Prahy a na odstavném pruhu přibývaly vozy, jejiž motory se pomalou jízdou ve stoupání k nultému kilometru přehřály. Nešlo by v rekreační špičce najít i přes opravu povrchu řešení, při kterém by se jezdilo na tomto úseku ve dvou pruzích?
:-)
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od eucitizen »

Chcem sa opytat aka je situacia s rozsirovnaim na 3+3? Pracuje sa na UR alebo to uplne stoji?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od mapman »

Stojí... projekt modernizace obsahuje i pripravu pro 3+3 (rezerva pod mosty, vozovku bude mozno snadno rozsirit), ktere uz ma i kladne stanovisko EIA ale s takovymi podminkami, ze do toho nema smysl z ekonomickeho pohledu vubec jit ...
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od kot »

mapman píše:Stojí... projekt modernizace obsahuje i pripravu pro 3+3 (rezerva pod mosty, vozovku bude mozno snadno rozsirit), ktere uz ma i kladne stanovisko EIA ale s takovymi podminkami, ze do toho nema smysl z ekonomickeho pohledu vubec jit ...
Prosím o trochu přiblížení... Děkuji
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od vaclav »

mapman píše: kladne stanovisko EIA ale s takovymi podminkami, ze do toho nema smysl z ekonomickeho pohledu vubec jit ...
napr?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od mapman »

Viz http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP161 - podmínky pro průchodnost krajinou, odvodnění, PHS+PHO a další, náklady by byly enormní a stavba velmi pravděpodobně neprojde průkazem ekonomické efektivity i s ohledem na výhledové intenzity.
eucitizen
Příspěvky: 104
Registrován: 17.3.2009 11:05:56

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od eucitizen »

Diky za odpoved a este jeden dotaz: mohli by sa postavit niektore useky na 3+3 kde nie su potrebne taketo opatrenia?
kentanjack
Příspěvky: 143
Registrován: 7.4.2013 18:40:17
Bydliště: Praha

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od kentanjack »

eucitizen píše:Diky za odpoved a este jeden dotaz: mohli by sa postavit niektore useky na 3+3 kde nie su potrebne taketo opatrenia?
To by mě též zajímalo. Například úsek Mirošovice - Hvězdonice (Naháč) mi přijde poslední dobou zatíženej až přespříliš. Vzhledem k tomu, že D1 tady vede přes Sázavu a kolem Lensedel hádám, že by se jednalo o dost náročnej úsek, ať už jde o přípravu, tak o realizaci :|
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Dusanh »

A když se s třípruhem dostaneme do Hvězdonic, tak co dál? Ta auta vytvářející zátěž vysublimují u motorestu?
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od _jan91 »

A na co tři pruhy když pepíci umí jezdit jenom v prostředním a levém???
Do Mirošovic ano ale pak intenzity dramaticky klesají takže to není na pořadu dne.
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od Dusanh »

O rozšiřování bych se začal bavit až po dostavbě R35 a pár letech k tomu. Jestli R35 odsune část zátěže, tak není co řešit...
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od kot »

Dusanh píše:O rozšiřování bych se začal bavit až po dostavbě R35 a pár letech k tomu. Jestli R35 odsune část zátěže, tak není co řešit...
Takže v kterém že jsme to roce?
kentanjack
Příspěvky: 143
Registrován: 7.4.2013 18:40:17
Bydliště: Praha

Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka

Příspěvek od kentanjack »

Dusanh píše:A když se s třípruhem dostaneme do Hvězdonic, tak co dál? Ta auta vytvářející zátěž vysublimují u motorestu?
Na 29. kilometru je sjezd/nájezd, víme?
Dusanh píše:O rozšiřování bych se začal bavit až po dostavbě R35 a pár letech k tomu. Jestli R35 odsune část zátěže, tak není co řešit...
Takže říkáte, že za 15+ let se o tom můžem bavit? Konstruktivní.
_jan91 píše:A na co tři pruhy když pepíci umí jezdit jenom v prostředním a levém???
Do Mirošovic ano ale pak intenzity dramaticky klesají takže to není na pořadu dne.
42 tisíc vozidel za hodinu, to je jen takové plivnutí... :roll:
Odpovědět

Zpět na „D1“