[D1] Mirošovice - Kývalka, rozšíření na šestipruh
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
ŘSD: Zkapacitnění dálnice obce nepostihne
Benešovsko - Projekt generální rekonstrukce dálnice D1 se pomalu rozjíždí. Jedná se o úsek od Mirošovic až po Kývalku. Podle tiskové mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, Martina Vápeníkové, rekonstrukce dálnice přilehlé obce nikterak nepostihne...
Benešovsko - Projekt generální rekonstrukce dálnice D1 se pomalu rozjíždí. Jedná se o úsek od Mirošovic až po Kývalku. Podle tiskové mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, Martina Vápeníkové, rekonstrukce dálnice přilehlé obce nikterak nepostihne...
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Tak jsem dnes vyzkousel jake to je jet po jedne polovine dalnice ve ctyrech pruzich - v okoli 135. kilometru v okoli Merina.
Kdyz pominu ze me prislo pomerne nebezpecne pripojovani praveho pruhu, kdy auta vjizdi i do leveho, ktery uz je v protismerne polovine dalnice nekolik set metru (malem me tam sejmula dodavka, ktera to esicko prejezdu nevytocila), tak levy pruh je velmi nepohodlny, po tom co jsem predjel zminovanou dodavku a jeden nakladak jsem radsi uhnul do praveho pruhu (levy ma jen 1.8 m, zrcatka mi lizaly auta vpravo). Auta tak nakonec stejne jezdi cik cak ve dvou pruzich.
Dale jsem byl krasne svedkem toho co to prinasi, nebot v protismeru jeden nakladak sjel z krajnice a zaboril se do hliny a zustal zaklineny. Timpadem kolona nekolik kilometru a protismer se zipoval do toho 1.8m pruhu+zbytek praveho.
Kdyz jsem jel zpatky tak jsem si misto prohlidl, prislo mi ze podobne stopy vyjeti a ryti prvni jarni brazdy do krajnice jsou tam uz minimalne trikrat.
Tudiz podle me jsou nutna opatreni, aby to fungovalo - zvukove zvyrazneni (nove) krajnice - proste okraje vozovky a mozna i usekove hlidani rychlosti.
Ale jako dlouhodobe reseni nic moc
Kdyz pominu ze me prislo pomerne nebezpecne pripojovani praveho pruhu, kdy auta vjizdi i do leveho, ktery uz je v protismerne polovine dalnice nekolik set metru (malem me tam sejmula dodavka, ktera to esicko prejezdu nevytocila), tak levy pruh je velmi nepohodlny, po tom co jsem predjel zminovanou dodavku a jeden nakladak jsem radsi uhnul do praveho pruhu (levy ma jen 1.8 m, zrcatka mi lizaly auta vpravo). Auta tak nakonec stejne jezdi cik cak ve dvou pruzich.
Dale jsem byl krasne svedkem toho co to prinasi, nebot v protismeru jeden nakladak sjel z krajnice a zaboril se do hliny a zustal zaklineny. Timpadem kolona nekolik kilometru a protismer se zipoval do toho 1.8m pruhu+zbytek praveho.
Kdyz jsem jel zpatky tak jsem si misto prohlidl, prislo mi ze podobne stopy vyjeti a ryti prvni jarni brazdy do krajnice jsou tam uz minimalne trikrat.
Tudiz podle me jsou nutna opatreni, aby to fungovalo - zvukove zvyrazneni (nove) krajnice - proste okraje vozovky a mozna i usekove hlidani rychlosti.
Ale jako dlouhodobe reseni nic moc
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Tak to je náhoda, tu zabořenou avii a následnou frontu jsem viděl také. Jel jsem jak D1 tak 4705 a přemýšlel jsem o tom.
Na 4705 je málo aut, ale i přes to, občas jsem předjíždel kamion a je to tak tak, chápu, že méně jezdící řidiči se na to vykašlou. 5 km ok, ale 18 ...
Na D1 i těch 5 km by bylo strašné v té intenzitě. Ale jak jinak!?
Došel jsem k názoru 1-2 úseky mezi MÚK ročně, pokud by to někdo chtěl opravit za 5 let jak po tom volala média, tak je třeba si uvědomit, že by ta dálnice byla prakticky neprůjezdná, protože by to bylo 30 km tohoto.
Na 4705 je málo aut, ale i přes to, občas jsem předjíždel kamion a je to tak tak, chápu, že méně jezdící řidiči se na to vykašlou. 5 km ok, ale 18 ...
Na D1 i těch 5 km by bylo strašné v té intenzitě. Ale jak jinak!?
Došel jsem k názoru 1-2 úseky mezi MÚK ročně, pokud by to někdo chtěl opravit za 5 let jak po tom volala média, tak je třeba si uvědomit, že by ta dálnice byla prakticky neprůjezdná, protože by to bylo 30 km tohoto.
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Vyžaduje to striktní dodržování rychlosti, což ten kamión jede povolených 80 km/h a nemáš ho jak předjet, pokud nepřekročíš rychlost... tudíž spíše souběžná jízda, ovšem nic příjemného to uznávám. Ale přesně jak říkáš, "jak jinak"? Dle postupu na 515 si však myslím, že ten mezikřižovatkový úsek lze zvládnout i za 5 měsíců a bude se to holt muset vydržet, nic jiného nezbývá. Jel jsem to o víkendu znova a reko je opravdu nutně potřeba na většině úseků!
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Koukněte na video
To prostě nejde aby vedle sebe jely souběžně osobák a kamión, koukněte jak ten týpek na videu nervozní.
Navíc když by se dodržovala striktně 80, tak se to tam bude štosovat jak v tom videu na konci.
A ten had aut by se prodlužoval a prodlužoval, řidiči by byli nervozní, snažili by se předjíždět, stoupalo by riziko nehody.
To prostě nejde aby vedle sebe jely souběžně osobák a kamión, koukněte jak ten týpek na videu nervozní.
Navíc když by se dodržovala striktně 80, tak se to tam bude štosovat jak v tom videu na konci.
A ten had aut by se prodlužoval a prodlužoval, řidiči by byli nervozní, snažili by se předjíždět, stoupalo by riziko nehody.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
515 je krásně široká, ty půlky 27,5 to je opravdu zlé. Hlavně kdyby tam bylo to dělení pevné, ne ty poházené panýlky, jakmile je nějaký o 10cm vedle, tak končíš vedle toho kamionu.
A ty rychlosti, bavíme se jak to je, ne jak to má být, na D1 jsem to ty 2 km 80 vydržel, protože proč bych předjížděl 5 kamionů, nezískám nic a tam způsobit nehodu, to bych se pak styděl sem na fórum ještě vkročit:) Ale na 4705 jsem s kamionem 80 nejel že.
A ty rychlosti, bavíme se jak to je, ne jak to má být, na D1 jsem to ty 2 km 80 vydržel, protože proč bych předjížděl 5 kamionů, nezískám nic a tam způsobit nehodu, to bych se pak styděl sem na fórum ještě vkročit:) Ale na 4705 jsem s kamionem 80 nejel že.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Tak po 4705 jsem jel 80 jednou, když jsem nebyl zrovna fit a bylo to nekonečné těch 18km.
Nechystá se už převedení aspoň část úseku na plný profil, co jsem se díval tak už to vypadá hotově nebo se ještě bude opravovat ten současně pojížděný povrch?
Nechystá se už převedení aspoň část úseku na plný profil, co jsem se díval tak už to vypadá hotově nebo se ještě bude opravovat ten současně pojížděný povrch?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Nejdřív to půjde ještě celé na druhou stranu.
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
K rekonstrukci D1 v km 134,280-136,920 vpravo tolik, že provoz je veden po levé polovině, která loni byla opravena a rozšířena na 11,75 m, což je o 0,25 m více než je nutné pro vedení ve 2+2 pruzích.
Nezdá se mi, že by zde někde byl prostor zúžen na 1,8 m, to by tam neprojelo skoro vůbec nic.
Nezdá se mi, že by zde někde byl prostor zúžen na 1,8 m, to by tam neprojelo skoro vůbec nic.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Už jsme to řešili kdysi u I/48. 1,8 m je max.šířka vozidla,které tam může jet,ne šířka pruhu.Lenny píše:K rekonstrukci D1 v km 134,280-136,920 vpravo tolik, že provoz je veden po levé polovině, která loni byla opravena a rozšířena na 11,75 m, což je o 0,25 m více než je nutné pro vedení ve 2+2 pruzích.
Nezdá se mi, že by zde někde byl prostor zúžen na 1,8 m, to by tam neprojelo skoro vůbec nic.
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Dneska jsem tam jel, a to 2+2 se mi zdálo méně komfortní než v Německu... (ač nejsem Tachau ). Byl to subjektivní dojem zapříčiněný chybějícím středovým svodidlem užívaným v D, nebo mají jinou šířku pásu? Nevíte někdo?Lenny píše:K rekonstrukci D1 v km 134,280-136,920 vpravo tolik, že provoz je veden po levé polovině, která loni byla opravena a rozšířena na 11,75 m, což je o 0,25 m více než je nutné pro vedení ve 2+2 pruzích.
Nezdá se mi, že by zde někde byl prostor zúžen na 1,8 m, to by tam neprojelo skoro vůbec nic.
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Mně to přijde zhruba stejné. I v Říši se většina obávala výskytu v levém. Jinak vikiho informace je zásadní, nezaměňovat šířku vozidla s šířkou pruhu.
Království a půl princezny za 511.
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
to byla reakce na toto
V Německu a v Rakousku mají užší pruhy při uzavírkách 2,65+2,5+2,5+2,65. Toto schéma neumožňuje souběžnou jízdu osobního auta v levém a nákladního auta v pravém pruhu, rovněž nelze předjíždět nákladní auta, pouze osobní.Ondra O.K. píše:Timpadem kolona nekolik kilometru a protismer se zipoval do toho 1.8m pruhu+zbytek praveho.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
V těchto místech je rychlost omezena na 80 km/h,tudíž až na vyjímky není potřeba,aby OA předjížděl druhý OA.No a předjíždění NA přináší obecně zvýšené nebezpečí až nemožnost tohoto manévru,jak tady mnozí píší.Proto jsem vždy byl,jsem a budu zastáncem střídavého 2+1,protože jedině tak je možné BEZPEČNÉ předjetí NA.Z hlediska plynulosti to není tak efektivní,jenomže právě pomaleji jedoucí NA tuto relativně vyšší efektivitu na 2+2 spolehlivě zlikviduje a potom je efektivita,jako u 1+1 , tudíž horší
NA - nákladní automobil
OA - osobní automobil
NA - nákladní automobil
OA - osobní automobil
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Ale to se nedá říct generelně, pokud je na dálnici takový provoz jako na D1, pak je nejrozumnější řešení 2+2. Není potřeba předjíždět, spíš zachovat co nejvyšší kapacitu a ta je nejvyšší při 2+2, vozidla by se tu ideálně měla řadit na střídačku a tím optimalizovat rozestupy...
2+1 se hodí jen tam kde je slabší provoz.
2+1 se hodí jen tam kde je slabší provoz.
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Už je to tady, D1 km 135 nehoda, uzavřeno.
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Today, motorways in Germany are built larger than equal RQ 31, so that there are in minimum 12 m width in one direction. In the case that one direction is closed, four traffic lanes can be kept open in one direction.Jaroslav píše: Dneska jsem tam jel, a to 2+2 se mi zdálo méně komfortní než v Německu... (ač nejsem Tachau ). Byl to subjektivní dojem zapříčiněný chybějícím středovým svodidlem užívaným v D, nebo mají jinou šířku pásu? Nevíte někdo?
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Ja to jen upresnim, nemecke dalnice se stavi v ruznych parametrech, regionalni vypadaj jako nase R10 sirkove (R 24,5), cili tam se 2+2 nevleze, nicmene na dulezitych tazich se buduji v kategorii ktera ma 12 m sire vozovky, coz je o pul metru vic nez nase D 27,5. To dela ctvrt metru navic v kadzem smeru pri uzavirce, to muze byt uz celkem znat.
Jinak jak psal Lenny, pouzivaj ty ctyri pruhy i na tech uzsich s tim, ze je vyznaci oba uzke a nakladak proste jede po obou najednou a nejde predjet, osobni se ale dve vedle sebe vlezou...
Jinak jak psal Lenny, pouzivaj ty ctyri pruhy i na tech uzsich s tim, ze je vyznaci oba uzke a nakladak proste jede po obou najednou a nejde predjet, osobni se ale dve vedle sebe vlezou...
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Neboli je to "jak kde" stejně jako u nás ...
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Přesně tak !mapman píše:Ale to se nedá říct generelně, pokud je na dálnici takový provoz jako na D1, pak je nejrozumnější řešení 2+2. Není potřeba předjíždět, spíš zachovat co nejvyšší kapacitu a ta je nejvyšší při 2+2, vozidla by se tu ideálně měla řadit na střídačku a tím optimalizovat rozestupy...
2+1 se hodí jen tam kde je slabší provoz.
To uspořádání vyžaduje 100% řidičskou disciplínu. Nemá cenu to značit na místech, kde je menší intenzita (ta D47 je prostě test). Ale na D1 se to použít bude muset, protože tam opravdu nelze zachovat průjezdnost 1 pruhem při uzavírce. Je to pak o tom, že všichni jedou souběžnou jízdou třeba klidně i 60 km/h když je husto, ale jedou. V momentě, kdy tam někdo začně závodit a předjíždět, tak to je konec. Na kameráchnení nic vidět, jen fronta... A koukám, že možná i nějaká další, neboť to stojí i na 129 km směrem do Prahy.hh píše:Už je to tady, D1 km 135 nehoda, uzavřeno.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Je pravda ze 1.8 m bylo na dopravni znacce, to jsem uvedl nepresne.
Mimochodem taky jeste jedna poznamka - potom co jsem se preradil do praveho, protoze na kamion jsem si netroufl, predjely me dve OA - a zustaly v levem pruhu zhruba na urovni kamionu, protoze si ridici taky netroufli ;o)
Co se ale stalo, tak oba preskocili zlutou patku tech vystraznych desek, ktera byla (uz bez reflexni desky) umistena kolmo v levem pruhu, tak akorat na miste praveho kola. Diky omezenym manevrovacim moznostem se tomu nedalo vyhnout (vlevo zabrany a auta, vpravo kamion a ja ), tak museli pres. Kdyby jim to prorazilo gumy mohla byt jeste sranda.
Mimochodem taky jeste jedna poznamka - potom co jsem se preradil do praveho, protoze na kamion jsem si netroufl, predjely me dve OA - a zustaly v levem pruhu zhruba na urovni kamionu, protoze si ridici taky netroufli ;o)
Co se ale stalo, tak oba preskocili zlutou patku tech vystraznych desek, ktera byla (uz bez reflexni desky) umistena kolmo v levem pruhu, tak akorat na miste praveho kola. Diky omezenym manevrovacim moznostem se tomu nedalo vyhnout (vlevo zabrany a auta, vpravo kamion a ja ), tak museli pres. Kdyby jim to prorazilo gumy mohla byt jeste sranda.
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
tak to bude ono... byť nejsem zas bůhvíjaký střelec, tak zatímco na některých zůžených místech v Německu to jde nad povolených 80 kolem kamionu a bez pocitu zvýšeného nebezpečí, tak na D1 byl ten pocit jiný...mapman píše:...nicmene na dulezitych tazich se buduji v kategorii ktera ma 12 m sire vozovky, coz je o pul metru vic nez nase D 27,5. To dela ctvrt metru navic v kadzem smeru pri uzavirce, to muze byt uz celkem znat.
Jinak jak psal Lenny, pouzivaj ty ctyri pruhy i na tech uzsich s tim, ze je vyznaci oba uzke a nakladak proste jede po obou najednou a nejde predjet, osobni se ale dve vedle sebe vlezou...
osobně jsem čekal, že ono 27,5 bude dostatečné, ale není to úplně ono...znát je opravdu každý centimetr
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
k Měřínu:
vikyho 2+1 a Martiniho podpořím tím, s čím začal už Ondra O.K.:
vikyho 2+1 a Martiniho podpořím tím, s čím začal už Ondra O.K.:
V tomhle místě (myšleno ve směru od Prahy) některé kamiony v připojujícím se pravém pruhu úplně zastavují na 0 (kvůli vyjetí oblouku), takže o plynulosti se moc mluvit nedá, v podstatě se realita velmi přibližuje tomu zipování.Ondra O.K. píše:... ze me prislo pomerne nebezpecne pripojovani praveho pruhu, kdy auta vjizdi i do leveho, ktery uz je v protismerne polovine dalnice nekolik set metru (malem me tam sejmula dodavka, ktera to esicko prejezdu nevytocila) ...
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Presne to jsem si vyzkousel minuly patek kdy jsem tam opet projizdel...po popsane zkusenosti jsem radsi zustal v pravem pruhu, i kdyz prede mnou byly asi tri kamiony...i v ridkem provozu (cca 21.00) to vsichni misto MPR 60 km/h projeli krokem.balik píše: .....V tomhle místě (myšleno ve směru od Prahy) některé kamiony v připojujícím se pravém pruhu úplně zastavují na 0 (kvůli vyjetí oblouku), takže o plynulosti se moc mluvit nedá, v podstatě se realita velmi přibližuje tomu zipování....
Druhy smer (na Prahu) uhyba s obema pruhy doprava v jednom miste najednou, rekl bych ze asi na delsi vzdalenosti (cca 60 m?). Kdyby tak byl reseny i druhy smer pres sirsi mezeru ve svodilech, asi by to bylo lepsi...nebo podobne jako je to dnes na krizeni D1xR1 u Prahy.
Re: D1 rozšíření, úsek Mirošovice - Kývalka
Nevím, jestli tam před tou uzavírkou došlo k prodloužení přejezdu SDP...?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!