[D1] Mirošovice - Kývalka, rozšíření na šestipruh
[D1] Mirošovice - Kývalka, rozšíření na šestipruh
Nějak je ticho po pěšině ohledně rozšiřování D1. V úseku Mirošovice - Kývalka byla vrácena dokumentace EIA k přepracování. Kolem Brna byla zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí a připravuje se územní řízení. A jinak nic.
Docela mě v pátek překvapil silný provoz v úseku Brno-východ - Výškov-východ. Stálo by za to pouvažovat i o rozšíření v úseku Holubice - Výškov-východ, kde se proud rozděluje ve dví.
Docela mě v pátek překvapil silný provoz v úseku Brno-východ - Výškov-východ. Stálo by za to pouvažovat i o rozšíření v úseku Holubice - Výškov-východ, kde se proud rozděluje ve dví.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření
...když ne rozšíření, tak by si tento úsek zasloužil minimálně rekonstrukci povrchu. Podle mě je to nejhorší povrch na českých dálnicích. Kromě typické "schodovitosti" jsou tam celkem drsné "hupy"...
Re: D1 rozšíření
Ano, plně souhlasím, že naše babička-dálnice by si nový cementový povrch zasloužila. Jenže uděláme-li 20 km nového povrchu ročně, máme tu uzavírky na dalších 15 let jisté Už se všichni těšíme.
Re: D1 rozšíření
Asi se s tou rekonstrukcí bude muset počkat, dokud nebude hotová R35.
Re: D1 rozšíření
vím že mnoho obcí jejichž katastrem D1 prochází dalo zamítavé stanovisko...
Re: D1 rozšíření
Myslím, že R35 odvede dopravu z Prahy do Ostravy a Olomouce, nejspíš i na Zlín by to mohlo být vrchem blíže než kolem Brna, tak bych raději investoval do R35, než do rozšiřování...
Re: D1 rozšíření
Než se připraví rozšíření, tak bude R35 doufám stát celá, takže v tomto bych problém neviděl. Je pravda, že úsek za Holubicemi, je opravdu hrozný, na to jak je starý. Ale nějaké pořadné reko se jen tak nedočkáme
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 99
- Registrován: 25.2.2009 22:14:27
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 rozšíření
ŘSD nyní dělá studii u Pragoprojektu na rekonstrukci povrchu plus rozšíření na D28 (což je bez procesu přípravy, narozdíl od D34 a umožňuje to 2x2 pruhy při uzavírce). Míněno je to tak, že R35 bude za deset let (šestipruh až pak a kdo ví jestli), ale do té doby není možné tam nechat tu panelku. Studie letos vznikne, pak bude záležet na penězích a jestli to politici podpoří. Bylo by to Mirošovice - Kývalka, což je v obou směrech 322 km a 40 mezikřižovatkových úseků, rozděleno na 30 km ročně (práce na 10 let). Spíše asi horní vrstva asfaltová, komplet beton až při šestipruhu.
Re: D1 rozšíření
Nestačilo by udělat toho rozšíření na jedné polovině čtyřpruhu, aby se mohlo pracovat na rozšíření na šestipruh na druhé polovině vozovky?
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 14.3.2009 16:24:34
Re: D1 rozšíření
Anebo D1 rozšířit jen někde (např. u Prahy, u Brna) a kromě R35 začít už plánovat i R19: Plzeň - Tábor - Humpolec ?
Re: D1 rozšíření
Současný a ani výhledový stav na D1 ve čtyřpruhu není dlouhodobě udržitelný. Rozšíření na šestipruh je nutné i v případě výstavby R35, zatím si stojím. Nebude to hned, příprava rozšíření něco zabere.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření
Lenny souhlasím, jednou to tak dopadne (viz Německo, ta naše D1 bude mít 50 000 denně a to už je dost). Ale příprava té akce bude tak na dlouho, že kéžby nejdřív alespoň rekonstrukce dvojpruhu!
Re: D1 rozšíření
A pro tu D28 tedy není potřeba zábor dalších pozemků a s tím související další věci jako třeba to ÚR?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D1 rozšíření
Já myslím že ne. Jedná se o 75 cm vozovky, navíc na mostech rekonstruovaných v posledních 5ti letech už je to provedené (jen nevím jestli na D27,5, nebo D28). A taky to tuším není třeba dělat v místech se stoupacím pruhem, protože tam je šířka dostačující.Majkii píše:A pro tu D28 tedy není potřeba zábor dalších pozemků a s tím související další věci jako třeba to ÚR?
Re: D1 rozšíření
Tady v tom je to napsáno jasně:
Takže žádná dlouhá připrava, žádné dlouhé schválování. Což je plus.... plus rozšíření na D28 (což je bez procesu přípravy, narozdíl od D34 ...
Mám jen obavu, aby pak v rámci úsporných opatření neřekli, že ten zbytek doasfaltují a pouze horní vrstvu asfaltu bude přes celou vozovku. Ted doufám, že jsem to napsal jasně.... Spíše asi horní vrstva asfaltová, komplet beton až při šestipruhu. ...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření
Takže obdobně "snadné" by bylo na normovanou kategorii rozšířit i jiné tahy? Tedy ty, kde k té šířkové normě chybí maximálně metr a půl (nebo i víc)?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: D1 rozšíření
Tato otázka se přímo nabízí na úsek R35 Mohelnice-Olomouc, R22,5->R24,5 (R25,5, R26,5)?
Re: D1 rozšíření
V ZÚR Olomouckého kraje je zanesen požadavek na rozšíření R 25,5 na R35 Mohelnice - Olomouc a R46.multi píše:Tato otázka se přímo nabízí na úsek R35 Mohelnice-Olomouc, R22,5->R24,5 (R25,5, R26,5)?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření
Přestavba R 22,5 na R 25,5 už dělá metr a půl na každé straně navíc, dvakrát víc než v případě D 26,5 na D 28, to už bude asi příliš. Ale hodilo by se to, zvlášť v úseku Řimice - Mladeč - Nasobůrky, kde trasa prochází CHKO Litovelské Pomoraví, tam by asi ekologové další zábory nepustili.multi píše:Tato otázka se přímo nabízí na úsek R35 Mohelnice-Olomouc, R22,5->R24,5 (R25,5, R26,5)?
Re: D1 rozšíření
To se uvidí na základě procesu EIA, jestli je rozšíření možné anebo ne. Teď dopředu to nelze rozhodnoutAvantime píše:Přestavba R 22,5 na R 25,5 už dělá metr a půl na každé straně navíc, dvakrát víc než v případě D 26,5 na D 28, to už bude asi příliš. Ale hodilo by se to, zvlášť v úseku Řimice - Mladeč - Nasobůrky, kde trasa prochází CHKO Litovelské Pomoraví, tam by asi ekologové další zábory nepustili.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 rozšíření
Však jsem taky jenom spekuloval, ještě abych si dělal nárok na nějaký rozhodování...Lenny píše:To se uvidí na základě procesu EIA, jestli je rozšíření možné anebo ne. Teď dopředu to nelze rozhodnoutAvantime píše:Přestavba R 22,5 na R 25,5 už dělá metr a půl na každé straně navíc, dvakrát víc než v případě D 26,5 na D 28, to už bude asi příliš. Ale hodilo by se to, zvlášť v úseku Řimice - Mladeč - Nasobůrky, kde trasa prochází CHKO Litovelské Pomoraví, tam by asi ekologové další zábory nepustili.
Re: D1 rozšíření
Ja vím, jak jsi to myslel.Avantime píše:Však jsem taky jenom spekuloval, ještě abych si dělal nárok na nějaký rozhodování...
U Brna to zatím vypadá, že přestavba dvou největších křižovatek půjde do stavby jako poslední.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: D1 rozšíření
Ještě by se i dalo rozšířit z R22,5 na R34,0 taky silnice R7 od Ruzyně k obbočce Kladno. Tam jsou intenzity provozu asi 40.000/24h a někde tam dokonce i chybí připojovací pruhy! Auta tam najížděj do 130ky přímo ze STOPky.. Děs. Od budoucí R1 ten úsek dělá jen asi 8 km, tak si myslim, že by to neměl být zas až tak velký problém.
Pak jsem ještě taky slyšel, že by se měla rozšiřovat Prosecká radiála (nájezd k D8) a snad i prvních pár km D8ky..
Jinak mě mrzí, že se dálnice nestaví v kategorii D34 automaticky, s velkym střednim zelenym dělícím pruhem, podobně, jak je to na prvních km D11ky. Pak by se vždycky jen "dobetonovala" chybějící část a rázem by z toho byla plnohodnotná D34. Snadno, rychle, levně bez zbytečnýho bourání fungujících mostů v dobrém stavu. Takhle se musí bourat fungující mosty, přestavovat křižovatky a stojí to pomalu jako úplně nová dálnice a trvá to dlouho a vytváří to dopravní komplikace, protože se přestavuje silnice, která je stále v provozu. Děs.
Pak jsem ještě taky slyšel, že by se měla rozšiřovat Prosecká radiála (nájezd k D8) a snad i prvních pár km D8ky..
Jinak mě mrzí, že se dálnice nestaví v kategorii D34 automaticky, s velkym střednim zelenym dělícím pruhem, podobně, jak je to na prvních km D11ky. Pak by se vždycky jen "dobetonovala" chybějící část a rázem by z toho byla plnohodnotná D34. Snadno, rychle, levně bez zbytečnýho bourání fungujících mostů v dobrém stavu. Takhle se musí bourat fungující mosty, přestavovat křižovatky a stojí to pomalu jako úplně nová dálnice a trvá to dlouho a vytváří to dopravní komplikace, protože se přestavuje silnice, která je stále v provozu. Děs.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
-
- Příspěvky: 749
- Registrován: 15.3.2009 1:28:45
- Bydliště: Most
Re: D1 rozšíření
Jak tak ale koukám na ty intenzity, tak D5 Praha-Plzeň je prakticky stejně vytížená, jako celá D1, takže by si zasloužila D34 stejně, jako ta D1ka. A R10 by si zasloužila do Mladý Boleslavi taky R34..
No jestli by nebylo dobrý uvažovat o jakýsi nový dálnici D19, která by vedla nějak na trase Humpolec-Pelhřimov-Pacov-Tábor-Písek-Blatná-Plzeň, čímž by vlastně spojila D1 s D5 úplně mimo Prahu, takže by velká část východo-západního tranzitu nevedla přes Prahu, nebo R1 a taky po přetížených úsecích D5, ale prostě takhle mimo.. Navíc by to i pomohlo regionům na jihu Čech. Nebylo by to dobrý řešení? Koukněte schválně na mapku český dálniční sítě, jestli tam právě tenhle dopravní směr tak trochu nechybí, možná by se pak ani nemusela rozšiřovat D1 v úseku Humpolec-Mirošovice!
No jestli by nebylo dobrý uvažovat o jakýsi nový dálnici D19, která by vedla nějak na trase Humpolec-Pelhřimov-Pacov-Tábor-Písek-Blatná-Plzeň, čímž by vlastně spojila D1 s D5 úplně mimo Prahu, takže by velká část východo-západního tranzitu nevedla přes Prahu, nebo R1 a taky po přetížených úsecích D5, ale prostě takhle mimo.. Navíc by to i pomohlo regionům na jihu Čech. Nebylo by to dobrý řešení? Koukněte schválně na mapku český dálniční sítě, jestli tam právě tenhle dopravní směr tak trochu nechybí, možná by se pak ani nemusela rozšiřovat D1 v úseku Humpolec-Mirošovice!
Naposledy upravil(a) Fox Mulder dne 3.4.2009 23:28:53, celkem upraveno 1 x.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63