[D1] 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Jako by jsme v Cechach nenasli taky spoustu nesmyslnych kousicku dalnice.. Kdyz sem se tu kdysi oboril nad stavbou Sulec R7, tak sem byl nekolika uzivateli ukamenovan, jak potrebna je to stavba... Ja jako zaritej moravak priznam, ze nejvic potreba je uz konecne dodelat ta D8 a R1, ale hned za timto je potreba dodelat D1 a bez techto skladacek to asi nejde.. Myslim, ze vetsina vi jak to je a jak to bude, tak se nenechame rozhodit tema zblechtama od Svatosp a Jaroslava, kteri asi nikdy nebyli dal, nez na balkone ve sve prazske kralicarne...
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
- já říkám a tvrdím, že až bude D1 komplet, tak R46 podle mě dost klesnou intenzity a u R35 mezi olomoucí a lipníkem určitě taky ... ono vůbec 20 let po revoluci už bychom mohli mít ze 6 ti dálnic hotovo víc než jen 2 (D2 D5) min. tu D1 jako hlavní páteř jsme podle mě měli mít už dávno ... a D8 taky - a po dostavbě D1 jsem zvědav na intenzity mezi bělotínem a brnem - mám za to, že se budou všichni divit ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Koukám, že provokativně laděný článek p.Libigera splnil svůj účel - zaujal a rozvířil vášně...
- D1 u Hulína je strategická investice, kromě Hulínského špuntu se 20ti minutovými zácpami, kdy se 21000 aut muselo vejít do dvou kruháčů a přechodů nyní neřeší žádnou jinou dopravní závadu,
- vemte si prosím atlas Evropy se zakreslenou hustotou obyvatel, uvidíte, že Morava má tu smůlu/štěstí být mezi velkou Katowicko-Krakowskou a Vídeňskou aglomerací,
- dále v atlasu uvidíte, že Slovensko buduje svoji D1 na Košice, zhruba v prodloužení naší D1 Brno-Hulín, ten úsek u nás se jmenuje R49 a jeho nejpotřebnější část do Fryštáku byla stopnuta za úřadování p.Bárty, bude-li jednou slovenská D1(plus Púchovská spojka R6) a naše R49 celá bude cesta velmi vhodná pro tranzit Ukrajina-Německo. Zrovna u Hulína vznikne jedna z nejvíc frekventovaných dálničních křižovatek. Ovšem s nynějším tempem výstavby ne dříve než za 15-20 let.
Morava má oproti Čechám jednu nevýhodu. Historicky tu nevzniklo jediné centrum jako Praha, ale postupně se centra 3 - Olomouc, Brno a Ostrava. Dohromady sice dají srovnatelný počet obyvatel, ale největším problémem ekonomiky je dálniční dostupnost velkých letišť. Samotné Brno má pár low cost linek a letiště s 0,5 mio cestujícími, Ostrava má dvě pravidelné linky a 0,3 mio cestujících. Brzy však bude mít pohodlné spojení do Katowic s letištěm které má cca 3 mio pasažérů. Praha s cca 12mio pasažéry je dostupná jen po D1, R35 chybí. Dostupná je Bratislava s 2 mio pasažéry ale Vídeň s cca 20mio pasažéry je nejčastější volbou odkud lidé z jižní a střední Moravy létají za businessem. Respektive kam přilétají jejich obchodní partneři. Ti co znám si pak nejvíc stěžují na nedostatečnou dopravní infrastrukturu, možná největší z důvodů proč se Moravě spousta zajímavých projektů vyhne ...
- D1 u Hulína je strategická investice, kromě Hulínského špuntu se 20ti minutovými zácpami, kdy se 21000 aut muselo vejít do dvou kruháčů a přechodů nyní neřeší žádnou jinou dopravní závadu,
- vemte si prosím atlas Evropy se zakreslenou hustotou obyvatel, uvidíte, že Morava má tu smůlu/štěstí být mezi velkou Katowicko-Krakowskou a Vídeňskou aglomerací,
- dále v atlasu uvidíte, že Slovensko buduje svoji D1 na Košice, zhruba v prodloužení naší D1 Brno-Hulín, ten úsek u nás se jmenuje R49 a jeho nejpotřebnější část do Fryštáku byla stopnuta za úřadování p.Bárty, bude-li jednou slovenská D1(plus Púchovská spojka R6) a naše R49 celá bude cesta velmi vhodná pro tranzit Ukrajina-Německo. Zrovna u Hulína vznikne jedna z nejvíc frekventovaných dálničních křižovatek. Ovšem s nynějším tempem výstavby ne dříve než za 15-20 let.
Morava má oproti Čechám jednu nevýhodu. Historicky tu nevzniklo jediné centrum jako Praha, ale postupně se centra 3 - Olomouc, Brno a Ostrava. Dohromady sice dají srovnatelný počet obyvatel, ale největším problémem ekonomiky je dálniční dostupnost velkých letišť. Samotné Brno má pár low cost linek a letiště s 0,5 mio cestujícími, Ostrava má dvě pravidelné linky a 0,3 mio cestujících. Brzy však bude mít pohodlné spojení do Katowic s letištěm které má cca 3 mio pasažérů. Praha s cca 12mio pasažéry je dostupná jen po D1, R35 chybí. Dostupná je Bratislava s 2 mio pasažéry ale Vídeň s cca 20mio pasažéry je nejčastější volbou odkud lidé z jižní a střední Moravy létají za businessem. Respektive kam přilétají jejich obchodní partneři. Ti co znám si pak nejvíc stěžují na nedostatečnou dopravní infrastrukturu, možná největší z důvodů proč se Moravě spousta zajímavých projektů vyhne ...
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Málo čteš mé příspěvky.... jinak by jsi věděl, že většinu svého času trávím v regionu Olomouc, Vsetín, Valmez... Brno. A že se tam občas na silnicích bojim... protože jsem tam pořád sám .Veronss píše:...Myslim, ze vetsina vi jak to je a jak to bude, tak se nenechame rozhodit tema zblechtama od Svatosp a Jaroslava, kteri asi nikdy nebyli dal, nez na balkone ve sve prazske kralicarne...
Ostatně s tou R7 (respektive R6) jsem to byl já, kdo pochyboval o přínosu - konkrétně R6 se podle mě má řešit po R13 přes Chomutov a dále po R7...
hezký den
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Praha 1 272 690Marty píše:
Morava má oproti Čechám jednu nevýhodu. Historicky tu nevzniklo jediné centrum jako Praha, ale postupně se centra 3 - Olomouc, Brno a Ostrava. Dohromady sice dají srovnatelný počet obyvatel,
Brno 384 277
Ostrava 302 456
Olomouc 100 043
To neni jako Praha ani nahodou!!
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Ano máte pravdu, jsou to jen dvě třetiny. Obyvatel žijících v intravilánu obce. Vezmeme-li v úvahu aglomerace (ona dnes spousta lidí bydlí kousek za městem kam denně dojíždí)- což je podle mne lepší údaj (ale otázkou je jak najít metodiku umožnující srovnání...), najdeme jiná čísla:Svatosp píše:Praha 1 272 690Marty píše:
Morava má oproti Čechám jednu nevýhodu. Historicky tu nevzniklo jediné centrum jako Praha, ale postupně se centra 3 - Olomouc, Brno a Ostrava. Dohromady sice dají srovnatelný počet obyvatel,
Brno 384 277
Ostrava 302 456
Olomouc 100 043
To neni jako Praha ani nahodou!!
dle Vyhláška č. 561/2006 Sb.:
pražská : 1.390.000
ostravská : 527.000
brněnská : 444.000
/olomouckou jsem nenašel/
dle jiného pohledu na aglomerace:
ostravská : 1.160.000
brněnská : 810.000
olomoucká : 480.000
/pražskou jsem nenašel/
(vše zdroj: http://cs.wikipedia.org/wiki/Aglomerace)
a další statistika třeba na: http://www.makroekonomika.wz.cz/aglomerace.htm
Tak pokud budeme aglomerace nafukovat do extrému OK - 6:4 (obyvatel Čech:obyvatel Moravy)
Ale snad se tu nebudeme přít o to, zda součet tří historických center Moravy je oproti centru Čech je dle této metodiky o třetinu menší, větší. Snad se shodneme, že v řádech srovnáváme podobné počty obyvatel. Na Moravě jsou holt distribuovány ne centrálně, ale zhruba do 3 center. Tudíž investice do dálnic tu jsou opodstatněné...
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Taky bych to počítal spíš podle těch aglomerací. Ale nevidím v historickém rozložení moravské (včetně části Slezska) městské populace do tří měst až takovou nevýhodu - umožňuje snadnější budování přímých směrů mezi okrajovými částmi území, než koncentrace všeho do jediného historického centra, jako je tomu v případě Čech v Praze. Samozřejmě je zde kritický směr Brno - Olomouc - Ostrava, který na sebe navíc nabaluje velkou část tranzitu, ale jeho částečné zdvojení (D1 + R46 a R48) určitě vyjde levněji, než budování spojek typu D19 mezi všemi výpadovkami z Prahy.
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Marty píše:Svatosp píše:Marty píše:
dle Vyhláška č. 561/2006 Sb.:
pražská : 1.390.000
ostravská : 527.000
brněnská : 444.000
/olomouckou jsem nenašel/
dle jiného pohledu na aglomerace:
ostravská : 1.160.000
brněnská : 810.000
olomoucká : 480.000
/pražskou jsem nenašel/
(
ještě nesmíš zapomenout, že v Praze žije spousta lidí s trvalým bydlištěm na Moravě, obráceně tomu asi není. A tyto lidé hlavně potřebují kvalitní dálniční spojení mezi Prahou, Brnem, Olomoucí a Ostravou.
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Budu se opakovat, ale souhlasim s nazorem, ze Morava je "expertni misto na nesmyslne dalnice". Nektere politicke priority i historicky vyvoj planovani se da chapat, ale vysledek jako celek je nestastny. Hulinske "esicko" na D1 i paralelni vedeni R48/D1 mi prijdou nestastne a zbytecne predimenzovane. Argument s budoucimi intenzitami neberu; jednak necekam, ze by v Cesku nejak rapidne rostl pocet aut ci najezd (copak muze mit kazdy dve auta??), druhak jsou v CR mista, kde jsou s intenzitami problemy nyni, a ne v dalne budoucnosti.JirkaS píše:To je naprostý nesmysl. Ta dálnice je prostě jen nedostavěná. Kdyby někdo zveřejnil intenzity na D1 před dostavěním úseku Humpolec - Jihlava, taky by to byl jen zlomek toho, co bylo po jeho otevření.Svatosp píše:Ja myslim, ze specialne Morava je na nesmyslne dalnice opravdu expertni misto. Kdybysme byli tak bohati jako Nemecko, tak prosim, ale v nasi katastrofalni situaci je opravdu pravda, ze nevyuzita dalnice je mrhani penez a nelze proste stavet takove useky jen kvuli mistnimu lobby. Na Morave by se meli pit vinko, slivovice a jist klobasky, nechat Morave pohodu a klid, ne stavet dalnice.
Na Ostravu urcite nemusela vest plnohodnotna dalnice paralelne k R48, a na Hulin bych si dovedl predstavit maximalne Rko. Nebo klidne Dcko, ale az budou vyreseny bolavejsi mista v Cesku.
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
omg budu se opakovat - ale nemá cenu pokračovat v nesmyslné debatě - jen připomenu - u moravy jde o tranzit sever jih, tzn. někdo směřuje směrem do průmyslových zón podél R48 někdo směřuje do Ovy a někdo třeba dál po dálnici do polska, takže 2 dálnice mají své opodstatnění, ale mohlo se ušetřit kdyby se rozhodlo, že bude pouze R48 a na tu se napojí R56 všesměrovou múk a dálnice do Ovy se stavět nemusela, to je pravda - protože neprotíná průmyslové zóny, což je u ostravska jakožto centra průmyslu nejdůležitější, co se týče ovšem D1 u hulína, tam je třeba si uvědomit, že z EU nám plynou peníze na stavbu D1 a musí být dokončena komplet, proto se letos začne 0137 a v roce 2014 s trochou štěstí 0136 a teprve kompletní D1 bude znamenat nárůst intenzit a pak bude d1 u hulína zcela opodstatněná, dokud dálnice není komplet, tak je toto posuzování irelevantní, a další věc v praze a středočeském kraji je velmi malá nezaměstnanost, kdežto na ostravsku je to mnohem mnohem horší už proto je výstavba na moravě důležitá, což nepřímo souvisí ... a co se týče počtu aut onehda mluvil leoš tržil v roce 1946 bylo registrováno 120 000 aut, v roce 2000 to bylo 1 250 000 vozidel v roce 2005 už 2 800 000 vozidel a aktuálně je to něco přes 4 miliony vozidel - takže auta narůstají, kdo bydlí ve vesnici odkud je problém spojení pro odvoz dětí do školy k lékaři, do práce či je problém se spoji do středních či vysokých škol a tudíž bez auta ani ránu, tak je běžné, stejně jako u nás na vesnici, že lidé mají běžně 2 - 3 vozidla! a tento trend nejde zastavit se zdražováním veřejné dopravy, takže intenzity narůstat budou a proto je fakt, že každá postavená dálnice je velmi cenná, samozřejmě proto je třeba řešit nejpalčivější místa naprostý souhlas, D1/R48 je určitě zbytečnost stačilo by R48 a přímé spojení s R56 a bylo by po problému peníze se daly ušetřit na smysluplnější stavby
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Je treba nevidim ani tak problem, v tom, ze se tam ty dalnice stavi, ale prijde mi, ze kdyby je nekdo soupnul o nejakej tech par desitek kilometru vedle, tak by se zmenisla redundance, a zlepsila obsluznost mnohem vetsiho uzemi. A okruh, pardon ctverec, okolo Troubek je proste blbost, coz imho nadherne dokresli carka v podani R55.
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Meleme to tu furt dokola... A zablešujeme si tím vlákna. (tímto se omlouvám za svůj podíl)
Namátkou: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=1332 , http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=2225 , http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=1320 ´
Tj. prosím adminy o vyloupnutí příspěvků mimo 0135 jinam... Děkuji.
Namátkou: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=1332 , http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=2225 , http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=1320 ´
Tj. prosím adminy o vyloupnutí příspěvků mimo 0135 jinam... Děkuji.
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Co je na tom blbost? Já to vidím naprosto jasně - D1 je páteř Brno - Ostrava, kolem Hulína vede, aby nemusely vznikat další zbytečné kilometry pro napojení Brno - Zlín (rozuměj, pokud by D1 vedla přímo zhruba kolem Chropyně, tak by stejně muselo vzniknout erko v trase dnešní D1). R55 je spojení Olomouc - Přerov, v širším smyslu severní Čechy/Morava - Moravské úvaly a R 46 doplňková pro Olomouc - Brno a místní obsluhu Prostějova (50 tis. obyv.). Asi nemám dostatek fantazie, ale opravdu nevidím rozumnější řešení.Geo píše:Je treba nevidim ani tak problem, v tom, ze se tam ty dalnice stavi, ale prijde mi, ze kdyby je nekdo soupnul o nejakej tech par desitek kilometru vedle, tak by se zmenisla redundance, a zlepsila obsluznost mnohem vetsiho uzemi. A okruh, pardon ctverec, okolo Troubek je proste blbost, coz imho nadherne dokresli carka v podani R55.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Já to vidím tak, že moravská část dálniční sítě je velice dobře navržená, leč v současná doba ji prostě nepřeje. Mít peníze, tak super, postavíme to co je plánováno a dopravní obslužnost Moravy je špičková, všechna klíčová centra dosažitelná po dálnici, rychlé spojení do všech směrů...Čechy mohou jen závidět...
Za jedinou nadbytečnou komunikaci tam považuji R55 od Otrokovic dál, na tu je ještě hodně času..
Za jedinou nadbytečnou komunikaci tam považuji R55 od Otrokovic dál, na tu je ještě hodně času..
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
No nevím, cesta od Uh. Hradiště do Hodonína je šíleným zážitkem pro řidiče i pro chudáky lidi bydlící u silnice č.55, ale to už je téma pro jiné vlákno. Ale času je opravdu bohužel dost, kvůli problémům s trasou erka zde budou lidé trpět dál.jannnn píše:...Za jedinou nadbytečnou komunikaci tam považuji R55 od Otrokovic dál, na tu je ještě hodně času..
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
To,jaký je tam provoz a jak je třeba to řešit,bylo jasně vidět při opravě v Huštěnovicích.jannnn píše: Za jedinou nadbytečnou komunikaci tam považuji R55 od Otrokovic dál, na tu je ještě hodně času..
Má nevýhodu v tom,že není možné budování po částech.
Ale při současném a budoucím stavu financí by stačil půlprofil,to je jasné.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Mám nápad (Martine z Ostravy, vy prosím nasledující nečtěte ), co kdybychom nechali přeprojektovat křižovatku R49, R55 a D1 taky na okružní, jako na R34 a D3? Určitě by se pak mohlo zdarma napojit nějaké to logistické nebo obchodní centrum. Stávající již postavené rampy by se zbouraly a jediný přímý směr vedoucí mimo kruhák by zůstal směr R55=>R49
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Neví někdo,co ted řeší mezi MúK KM východ a MúK Hulín západ v pravém pásu směr Ova
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Komplexní výměna CB krytu v km 263,5 v rámci záruky.
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
A co je tam za problem? (ja tudy nejezdim, jen me to zajima )
Dik.
Dik.
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Cca 60 m dlouhý úsek CB krytu byl vybourán a nově položen. Byly prořezány spáry. Ještě musí beton vyzrát, provést VDZ a může se zase jezdit.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Ani mi nepřišlo,že je to tam zralé na takovou opravu
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Pro zajímavost - nejen vozovka v tomhle (nedávném) počasí namrzá - 23.1.2013
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Hláska v takovém případě funguje? (resp. jestli do ní nezateklo apod., nemám na mysli to, že aby se se z ní dalo zavolat musí se odsekat led)
Re: 0135 Kroměříž-východ – Říkovice
Jj, funguje v pohodě. Zatékání nehrozí (IP65), normálně mylo možné se na hlásku dovolat. K volání Z hlásky se už se teda musel led sekat (a že to prý šlo dost blbě - ještě že je SOSka poměrně dost odolná)