[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

Doporučená varianta je varianta B.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od hh »

Mimochodem teď mě nějak překvapilo, že D1 šestipruh u Brna bude asfalt. Možná se to tu už řešilo, ale nějak jsem měl v hlavě, že tu bude beton.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Už kvůli hluku bude lepší asfalt.
R48 -> D48 se podařilo!
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Marty »

ještě bych měl dotaz k plánovanému zaústění D52 do D2 - plánuje se současně Bratislavská radiála k VMO a jihovýchodní část VMO, nebo si myslíte, že současný stav + přeložka na Dornych jakožto přivaděč zahuštěné D2 bude stačit ? (doprava do centra z D2 + obsluha nákupních center Olympia/Avoin + nově částečně i D52)...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od mapman »

Na letácích k rozšíření D1 je vidět, jak se plánuje VMO a Bratislavská radiála:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/586d ... 981672.pdf
m@rtin
Příspěvky: 74
Registrován: 14.3.2009 11:31:50

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od m@rtin »

mapman píše:Na letácích k rozšíření D1 je vidět, jak se plánuje VMO a Bratislavská radiála:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/586d ... 981672.pdf
Uvedení do provozu 2029? WTF?
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od siesa »

Lenny píše:Doporučená varianta je varianta B.
No tak nevim...jsem obou variant rozpacitej.
Ta druha varianta mi prijde, ze zbytecne zene dopravu blizko Zelesic a Modric....

Dale u obou variant jaksi postradam smer Viden-Bratislava na MUK Chrlice II...Ja chapu, ze to bude vcelku minimalne vyuzivano, ale proc to stavet polovicate?

Jo a solidni paskvil je to doplneni primeho sjezdu na Chrlice (mam ny mysli ten apendix s minikruhacem mezi MUK Chrlice I a MUK Chrlice II).

A nakonec, myslim si, ze MUK Chrlice II je velmi nestastne umistena s ohledme na to, ze uz nikdy nebude mozne pokracovat v pripadnem bypassu D52-D1 nekam ve smeru Slapanice....
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

hh píše:Mimochodem teď mě nějak překvapilo, že D1 šestipruh u Brna bude asfalt. Možná se to tu už řešilo, ale nějak jsem měl v hlavě, že tu bude beton.
Bohužel je. Stejně to bude v nejbližších letech při opravách z betonu přeasfaltováno.
siesa píše:No tak nevim...jsem obou variant rozpacitej.
Ta druha varianta mi prijde, ze zbytecne zene dopravu blizko Zelesic a Modric....

Dale u obou variant jaksi postradam smer Viden-Bratislava na MUK Chrlice II...Ja chapu, ze to bude vcelku minimalne vyuzivano, ale proc to stavet polovicate?

Jo a solidni paskvil je to doplneni primeho sjezdu na Chrlice (mam ny mysli ten apendix s minikruhacem mezi MUK Chrlice I a MUK Chrlice II).

A nakonec, myslim si, ze MUK Chrlice II je velmi nestastne umistena s ohledme na to, ze uz nikdy nebude mozne pokracovat v pripadnem bypassu D52-D1 nekam ve smeru Slapanice....
Varianta A ještě navíc má složitou MÚK s tzv. Jihozápadní tangentou.

Směr D52 - D2 je naprosto zanedbatelný, ale šlo by do projektu doplnit patřičné větve.

Jsou navrženy 2 varianty zkapacitnění D2, a to rozšíření na šestipruh s kolektorem mezi MÚK Chrlice I a II, která je nakreslena ve variantě B a druhá vybudování oboustranných kolektorů od D1 po Jižní tangentu, která je nakreslena ve variantě A.
Obě varianty zkapacitnění se dají kombinovat z oběma variantami Jižní tangenty.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

Smlouva o napojení areálu IKEA na dálnici končí v roce 2047. Za připojení areálu platí IKEA 150 000 Kč ročně + DPH + valorizace.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
bumbik
Příspěvky: 7941
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od bumbik »

už ať začne rozšíření na 6ti pruh viz.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... u-z-celeho
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Kulich
Příspěvky: 55
Registrován: 29.12.2009 16:32:29
Bydliště: Brno | Třinec | Trenčín

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Kulich »

Dívám se, že kolem Brna se čeká na kolaps. Uvedení do provozu 2030 :-D

Viz:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/13/ ... vychod.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/12/ ... no-jih.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/14/ ... -zapad.pdf


Takže si dovolím trochu zaspekulovat o dvou možnostech:

Předpokládám, že v reálném uvedení do provozu (když všechno výjde tak 2040? :) ) už nebudou ty tři pruhy stačit.

A nebo už tou dobou budou (2040) v provozu pouze samořídítelná vozidla (bez vozů ovládaných lidmi), takže tří pruh bude zbytečný luxus (díky automatickému provozu budou silnice mnohem lépe využitelné), navíc vlastnictví vozidla bude většinou zbytečné (auto bude spíš jako služba - zavolám si jej na místo A, doveze mě na místo B), takže předpokládám, že ani tolik aut jako teď v provozu nebude....
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od KarelLer »

Díky za odkazy. Na plánu "Kývalka – Brno-západ" mi chybí MÚK s D43, oproti tomu na plánu k "Brno-jih – Brno-východ" se už počítá s Vinohradským tunelem, který je v nedohlednu. Ta D43 ve "staré trase" se nebere v úvahu ani teoreticky? Vím, že se někde řešilo, že došlo ohledné této MÚK k posunu, ale nevím, v jakém je to teď stavu.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od siesa »

Dle meho nazoru je zcela nezbytne resit prime napojeni Bystrce a Kohoutovic na D1. Soucasny stav, kdy vice nez 40tis. lidi nema primou spojnici na dalnici je smesny...
Myslim, ze by se to melo resit bez ohledu na budouci D43. Mozna varianta by mohla vypadat treba nejak takto?

https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdal ... W0U4gP1gZk

Kdyby bylo toto realizovano (a vychodni obchvat Kurimi), pak si dovedu predstavit i odsunutou variantu D43 pres Boskovickou brazdu....
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Veronss »

ty terminy jsou vtip.. za pet let intenzity ke 100 tis. aut denne... vcera uz bylo pozde na tripruh.. opravdu se bojim toho, jak se za par let bude cestovat do a kolem Brna..
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

D43 a MÚK s D1 nebyla řešena v technicko-ekonomické koncepci, bylo jen konstatováno, že napojení bude řešeno v rámci stavby D43. Teď se bude dělat nová DÚR, takže se věci mohou změnit. Může se objevit příprava v podobě rozšíření v místech přídatných pruhů apod.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kulich
Příspěvky: 55
Registrován: 29.12.2009 16:32:29
Bydliště: Brno | Třinec | Trenčín

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Kulich »

A co MUK Černovická terasa a kolektor k MUK Slatina? Bude se to stavět v předstihu nebo vše až při rozšíření?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od mapman »

MÚK Černovická terasa se má i s kolektory stavět v předstihu. Kromě této akce jsou prioritní úsek Brno-centrum - Brno-jih a přestavba MÚK Brno-jih.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

V souvislosti s diskuzí o jižní tangentě, bych se tu vyptal na pár věcí ohledně zkapacitnění toho úseku mezi velkými múk, dále souvisejícího zkapacitnění D2, ale hlavně MÚK Brno-jih. Některé věci mi nejsou jasné bohužel ani z letáků řsd. Děsím se nejhoršího.
Takže nejdříve dvě věci, nejzásadnější ... jak jsou namyšleny pruhy v průchodu těmi hlavními 2 MÚK ??
Z řečí z letáku - "Od začátku stavby (múk Brno-západ) až po MÚK Brno-centrum bude dálnice rozšířena na šestipruhové uspořádání .. Tvar křižovatky zůstane zachován, budou však
doplněny oboustranně kolektory podél dálnice D1. .... Za křižovatkou (Brno-jih) opět začíná šestipruh. Odbočení a připojení křižovatky je dvoupruhové " Toť vše. Něco ohledně těch pruhů navíc neodpovídá obrázku, který sem někdo dříve vložil...

Doufám, že při průchodu MÚK Brno-centrum jsou plánovány normálně 3-pruhy+1 pruh kolektor ? Protože pokud ne, tak je celé zkapacitnění na dvě věci.

Jiná věc je na MÚK Brno-jih, tam je zase nezbytné, aby (alespoň ze směru od Ostravy) byl odbočovací pruh dvoupruhový a to i v místech, kdy jde ještě další pruh rovně a poté odbočuje do centra. Viděl bych to minimálně na "rakouské" řešení, když už ne 3 pruhy vedle sebe, každopádně k D2 musí jít pořád 2 pruhy, když je to i směr Vídeň. Jinak je zkapacitnění za několik miliard pouze přestavba vratné větve na semidirektivní. :?

A třetí věc, která mě zajímá je D2. Oboustranné kolektory vedoucí z centra Brna až k jižní tangentě, zahrnující do sebe obě nákupní centra+chrlice+modřice mi přijde jako parádní řešení. Stejně tak bude již na MÚK Brno-jih a "MÚK D2xJT" oddělena doprava směřující ze všech směrů právě na nákupy či do Chrlic/Modřic. Vzhledem k tomu, že by se kolektory mohly zdát zbytečné, vede jimi právě i tranzit Vídeň-Ostrava. Nemám nic proti, akorát by mě zajímalo, zda budou v celé délce dvoupruhové. Úplně vidím, jak vedou dva pruhy od JT, pak jdou do jednoho, připojí se sjezd Chrlice, pokračují dva, levý dál, pravý do Ikey :? atd. Pokud to myslí s kolektory vážně, myslím, že je nezbytné mít všude dva pruhy plus vždy odbočovací+připojovací. Jediný úsek, kde by jeden pruh stačil je mezi chrlicemi a JT, ale je to skoro 2 km, to si nelajznou jeden pruh. Snad nedojde na zhovadilost typu múk Sedlice, kdy pár metrů jeden pruh a za chvíli stejně 2 :lol:


Navíc připojuji můj amatérský návrh právě MÚK Brno-jih a navazujícího rozšíření D2.
Namaloval jsem to někdy o prázdninách ještě předtím než jsem založil účet zde na fóru. Můj návrh nepovažuji za ideální, ale MINIMALISTICKÝ - prostě bych řekl, že úspornější už být nemůže. Omlouvám se za kvalitu :oops: a možná matoucí "vodorovné značky" - jsou tam značky států, značka centrum a značka nákupního košíčku. :mrgreen:
PS: tu jižní tangentu berte s rezervou, jak tvar, tak přemostění, jde jen o "pruhy".
PSS: Délku připojováků a odpojováků berte s rezervou, ať už na D2 odpojení do centra nebo rozplety na D1, jinak by se to nevešlo na jednu A4 :mrgreen:
A jeden nedostatek (v obrázku mém i ŘSD), kterým je připojovací pruh směru Brno centrum-Praha by šel v reálu vyřešit kulantně tak, že by se využila stávající dálnice, a připojovacím pruhům od D2 ať už jednomu nebo dvoum by se postavil nový most přes Svratku a až poté by se připojil/y. Ušetřilo by se za nový most pro celou D1.

https://mara96.rajce.idnes.cz/D1xD2/#

Samozřejmě v ideálním případě by bylo, kdyby např. D2 klasickými odbočovacími pruhy nejprve odpojila směr centrum, potom směr ostrava a pak by 2 pruhy pokračovaly na D1 směr praha. Nebo kdyby alespoň pokračovaly do připojení aut z kolektorů, kde by šly do jednoho a připojila se zmíněná auta a dál šel buď jeden pruh k D1 nebo 2. Ale je tam více "nedostatků", další co mě hned napadá je, že auta jedoucí z IKEA to budou mít přes 2 pruhy do centra, ale říkám, myslím tímto naprosté minimum.
Závěrem bych řekl, že mám docela obavy, aby vůbec k něčemu takovémuhle došlo, protože jak pozoruji práci ŘSD, tak to může být ještě úspornější. Bohužel se ale může díky tomu stát, že zkapacitnění SAMOTNÉ D1 bude v praxi maximálně srovnatelné se současným stavem a význam zkapacitnění bude menší, než kdyby se pouze jednoduše "všude přidal pruh".
A sory za román, jsem spisovatel a potřebuju se asi vykecat :mrgreen:
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Trupman »

Pěkně rozkreslené. Vidím tam problém v křížení proudů Brno-IKEA a Praha-Vídeň. IKEA (+ přilehlé OC) by si zasloužily vlastní kolektor, nebo úplně nejlépe dopravní napojení nějakou vlastní komunikací severně od D1 (sci-fi). Jinak tam vždycky bude na krátkém úseku zmatek, kde se motá místní provoz a tranzit.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od mapman »

Pro srovnání přikládám, odsouhlasenou podobu MÚK:
Brno-jih.png
Brno-jih.png (1.37 MiB) Zobrazeno 7568 x

Připomínám, že tranzitní doprava na D2 a D52 pojede vnitřkem a kolektory slouží primárně pro lokální dopravu, byť umožňují i pokračování dále na D2 a D52...

Situace k jižní tangentě přiloženy do fóra k D52..
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

1. stavba bude MÚK Brno-centrum (mimo) - MÚK Brno-jih (mimo) - šestipruh kategorie D 35/120, tj. 4 průběžné pruhy a 2 přídatné pruhy a 2x zpevněná krajnice.
2. stavba má být MÚK Černovická terasa
3. stavba bude MÚK Brno-jih dle návrhu výše.
4. stavba MÚK Brno-západ - MÚK Brno-centrum (včetně)
atd.
MÚK Brno-jih a Brno-centrum mají přes křižovatku 4 průběžné pruhy. Krajní pruhy se stávají přídatnými.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Děkuji všem za reakce, především pak za obrázek mapmana, který mě bohužel potvrdil obavy z úsporných plánů ŘSD. :(

Pokud jsem to pochopil správně (i díky návrhu JT) tak veškerý tranzit z D1 od Vyškova ať na D2 nebo D52 jede doprostřed a až jižněji se zase od D2 odpojuje a jede na jižní tangentu. Tomu naprosto rozumím a je to od ŘSD velkorysé kvůli složitější MÚK Chrlice II s vlastně trochu "zbytečnými" větvemi.
Nejsem si však jist, zda bude ve výhledu na D2 stačit pouze 4-pruh po JT :shock: Mohl by stačit, pokud je to namyšleno tak, že prostě veškerá auta, která jedou z jihu po D2 do Brna, tak už v MÚK Chrlice II uhnou do kolektoru. Stejně tak auta z Brna jedoucí na D2 a dál na jih, tak se připojují na dálnici až v múk Chrlice II. Z mapmanova návrhu to tak vypadá, ovšem v letáčku ŘSD jsou těsně pod MÚK Brno-jih odpojovací pruhy z D2 do kolektoru do centra a naopak. :?

V čem už ale ŘSD není velkorysé, ba spíš nepochopitelně úsporné, je počet pruhů na větvích Vyškov-D2 a D2-Vyškov. Prostě pokud to bere tranzit z obou dálnic, jak může proboha stačit jeden pruh ??
Ale co je ještě mnohem horší, přímo brutální problém, (doufám že jen chyba v obrázku) tak tento jeden pruh bere v jednom místě (rozdvojení odbočovacího pruhu z D1 od Vyškova na D2 a centrum) ještě dokonce i auta mířící do kolektoru. To už je teda totální prasárna. To mě mapmane prosím vyveď z omylu, ale na obrázku to tak je. :)
Oni vlastně vezmou všechna auta, která křižovatkou projíždí v současném stavu, přidají tranzit D52-Vyškov a tohle všechno nechají v jednom pruhu. :twisted:
Dovedu si představit 2 souvislé odbočovací pruhy a jeden poté do kolektoru pro obch.centra, Modřice, Chrlice - to je minimálně 20 tis. vozidel, a druhý pruh pro tranzit na obě dálnice. Budiž, když už ne 2 pruhy jen pro D1-D2+D52 plus třetí (pouze odbočovací) pruh pro kolektor.
Ale tohle je naprostá kravina přece.
Stejně tak opačný směr - měly by se dát dohromady 2 pruhy (D2 a kolektor) do průběžných, poté připojit pruh vedoucí z centra Brna - normálně do dvou - a poté připojovat k D1 stylem, že levý pokračuje jako průběžný a pravý zaniká. Ne u nás se všechno natvrdo nasere do jednoho a ten pak vesele pokračuje jako průběžný, takže efekt zkapcitnění je vlastně ponechání současného stavu, pouze se změní tvar větví :zvraci: :zvraci:
Stejně tak nechápu naši ŘSĎáckou idiotskou logiku stylu MÚK Sedlice, kdy větev D2+kolektor-Praha jedou po spojení pořád dva pruhy a před koncem jdou do jednoho. Sakra my neumíme udělat dvoupruhové připojování na křižovatce za 2 nebo kolik miliard :roll: :(

Můžu poprosit o vysvětlení ?? Tohle přece není o penězích přidat jeden pruh délky cca 500 m, most přes řeku se stejně musí stavět nový i podle obrázku... Je to o tom, že to navrhnul totální idiot, který neviděl dálnice v zahraničí ?? Prostor v tomto případě také není omezující. Absolutně nechápu.
Hlavně že máme MÚK D35+D1 a normální dvoupruhové připojování/odpojování plus 6-pruh v místech, kde jezdí +- 30 tis. aut. Páni z ŘSD by si měli uvědomit, pro jaké intenzity se MÚK Brno-jih staví - v současnosti a hlavně v budoucnu po zprovoznění JT.

Naproti tomu kolektory mi připadají velkorysé :ok: ... to budou tři pruhy pokračovat až k MÚK Chrlice I, kde jeden odpadne ? (pro info sjezd Chrlice I je minimálně tak 15 tis. aut, takže bych to pochopil, ovšem z obrázků v tématu jižní tangenty to tak nevypadá :crazy: )
Díky za objasnění ? Je teoreticky alespoň možné to ještě změnit ? Tyvole je mi fakt smutno z veřejných peněz, křižovatka za miliardy a je postavená jak v 90. letech v německu nebo rakousku :zvraci: Ani zdaleka se nebude podobat křižovatkám v polsku v současné době :cry:
Teď na konci psaní mě napadl důvod, proč to s těmi pruhy takhle je .. ŘSD asi počítá, že současně s touto modernizací se dokončí a zprovozní D55 v celé délce plus I/38 se celá přestaví na 3 nebo 4-pruh pouze s MÚK od hranic až k Jihlavě. Jinak si to neumím opravdu vysvětlit.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Trupman píše:Pěkně rozkreslené. Vidím tam problém v křížení proudů Brno-IKEA a Praha-Vídeň. IKEA (+ přilehlé OC) by si zasloužily vlastní kolektor, nebo úplně nejlépe dopravní napojení nějakou vlastní komunikací severně od D1 (sci-fi). Jinak tam vždycky bude na krátkém úseku zmatek, kde se motá místní provoz a tranzit.
Pokud máte na mysli Praha-Bratislava, tak k tomuto křížení tam nedochází. Praha-Vídeň tady ani neprojíždí, jede předchozí MÚK na D1 ;)
Jinak připojení obchodního centra, tak jak je na obrázku od mapmana mi přijde v pořádku. Bohužel daleko velkorysejší než samotné zkapacitnění křížení D1xD2 :(
Lenny píše:1. stavba bude MÚK Brno-centrum (mimo) - MÚK Brno-jih (mimo) - šestipruh kategorie D 35/120, tj. 4 průběžné pruhy a 2 přídatné pruhy a 2x zpevněná krajnice.
2. stavba má být MÚK Černovická terasa
3. stavba bude MÚK Brno-jih dle návrhu výše.
4. stavba MÚK Brno-západ - MÚK Brno-centrum (včetně)
atd.
MÚK Brno-jih a Brno-centrum mají přes křižovatku 4 průběžné pruhy. Krajní pruhy se stávají přídatnými.
Proč proboha přes MÚK Brno-centrum jen 2 průběžné pruhy ?? Celé zkapacitňování k hovnu .. Místo toho aby se úsek mezi těmi múk plánoval jako 8-pruh, tak plánují 4-pruh v průchodu malou křižovatkou s jediným tranzitním směrem a to Praha-Vídeň, spíše D1 po Jihlavu-Vídeň, protože auta jedoucí více od Prahy, začnou během pár let volit cestu po I/38 (kvůli obchvatu znojma a navazujícímu třípruhu v rakousku)
Zbytek nic nového, souhlas.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Nechci dělat předčasné závěry jen kvůli studii, ale nemělo by ŘSD trochu poupravit chystané plány na ty velké křižovatky v důsledku nerealizace jihozápadní tangenty ? Především mám na mysli v křižovatce Brno-centrum větev Vídeň-Praha, chtělo by to semi-direktivní jako na vedlejší křižovatce. Další věcí je uspořádání pruhů v průchodu touto křižovatkou. Nebudou po realizaci D43 až k D1 (ja vím :lol: ) potřeba v průchodu touto křižovatkou 3+3 ? Podle mě by byly opodstatněny i před D43, protože většina aut tam stejně teď jezdí. Ovšem část osobáků I/43-D2 to bere přes město, zvlášť když není špička.
Ale hlavně se mi zdá, že křižovatka centrum prostě nebude "přidávat a ubírat" tolik aut z D1, jako Brno-jih, prostě jí víc aut projede.
Kulich
Příspěvky: 55
Registrován: 29.12.2009 16:32:29
Bydliště: Brno | Třinec | Trenčín

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Kulich »

Lenny píše:Zde nikdy žádný oficiální sjezd nebyl. Byl zde pouze sjezd na odpočívku a ta je propojena na silnici II/430.

MÚK zde nemůže být zřízena, bo by nevyšly minimální dovolené vzdálenosti mezi MÚK Brno-východ a MÚK Rohlenka, resp MÚK Rohlenka a MÚK Holubice.
Domis píše:Podle mapy ne možná nabízí nájezd na MÚK Holubice, ale ta je pro tento směr nepoužitelná, kvůli složitému zajíždění do Holubic, které je v opačném směru.
Právě proto bude součásná MÚK Holubice doplněna o nové větve (prakticky novou MÚK), celé to bude vypadat následovně, napojení obcí bude řešeno lépe než dnes.
rohlenka.jpg
rohlenka.jpg (246.79 KiB) Zobrazeno 6758 x
Tohle stále platí? Co jsem se díval na na uzemní studie dálnic a silnic v JMK (https://www.kr-jihomoravsky.cz/Default. ... 9&TypeID=2) tak skoro v každé variantě se počítá se zrušením MUK Holubice, žádnou MUK Tvarožná a počítá se s nějákou mega MUK Rohlenka...
Odpovědět

Zpět na „D1“