http://www.zurka.czZUR JMK píše:ZÚR JMK vymezují koridor dálnice DS10 D1 Kývalka – Slatina, zkapacitnění včetně přestavby mimoúrovňových křižovatek (veřejně prospěšná stavba)
[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
V návrhu ZÚR je šestipruh a snad bez variant:
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Taky jsem se nestačil divit, že zmizela jižní tangenta. Největší komedie je ale konec R43 u Kuřimi
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Na rozšiřování dálnice D1 u Brna na šest pruhů se chystají silničáři už dlouho. Jako první chtějí začít s úsekem právě mezi dálniční křižovatkou a křižovatkou D1 s Vídeňskou ulicí. „Pokud půjde vše dobře, mohlo by se začít za dva roky," nastínil ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Zdroj: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 50608.html
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tam by to chtělo co nejdříve. Klidně i za cenu rozšíření o 0,75 m a vedení dopravy na úkor odstavného pruhu jako prodloužených připojovacích a odbočovacích pruhů.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
tak rozšíření D1 na 6ti pruh dostalo kladné stanovisko EIA viz.
http://www.denik.cz/ekonomika/dalnice-d ... 51127.html
http://www.denik.cz/ekonomika/dalnice-d ... 51127.html
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
No super! už aby to bylo.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Nový leták MÚK Brno-jih – MÚK Brno-východ, 6 pruhé uspořádání: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/586d ... 529285.pdf
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Nový leták je i pro úsek Brno-západ - Brno-jih, včetně nového řešení uzlu D1×D2 se segregací lokální a tranzitní dopravy:
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/586d ... 212121.pdf
https://www.rsd.cz/mapa/attachment/586d ... 212121.pdf
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Je reálné to za 2 roky rozjet? Jak je na tom výkup pozemků pro rozšíření?
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Ještě teda doplním, že mi ta křižovatka Brno - Jih přijde jako už moc složitá, budou tam lidi zbytečně brzdit, myslet si že odbočili špatně, a bude tam víc dopravních nehod právě kvůli takovým řidičům který nedávaj pozor na cestu a najedou pojedou kolektorem/jinym směrem. Osobně sem v létě byl svědkem jak tmavý VW transporter prudce brzdil ve směru na Brno a začal dokonce couvat, aby se vrátil do kolektoru směr Ostrava. A to mi ta křižovatka teď nepřijde složitá, jen lidi nedávaj pozor a najednou jinudy.
On ten klasickej čtyřlístek s kolektorama taky není špatnej, i když chápu že je to překonaná křižovatka.
On ten klasickej čtyřlístek s kolektorama taky není špatnej, i když chápu že je to překonaná křižovatka.
- Přílohy
-
- jih2.png (109.46 KiB) Zobrazeno 12069 x
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Kolekory mají tu výhodu, že když do nich nechtěně vjedete, tak z nich na konci zase na dálnici vyjedete
Plánovaná křižovatka Jih se mi zdá dobře vymyšlená, lepší než je nyní. Dokonce i já, který to mám všude tak projeté se prostě někdy zakecám nebo co a namísto od Břeclavi na Prahu jedu dál na Brno a je to v háji. A nejsem jediný. Denně to zvorá spousta řidičů Ten sjezd je totiž nyní strašně brzy přes samotnou MÚK a já si pořád myslím, že mám dost času. Líbí se mi proto, že nově bude hlavní směr D2 vést k napojení na D1 a ti co budou chtít do Brna k I/41, budou muset sjíždět. Nyní to je obráceně. Navíc, když to někdo zvorá postaru a vjede do kolektoru, tak i z něho se na D1 dostane.
Plánovaná křižovatka Jih se mi zdá dobře vymyšlená, lepší než je nyní. Dokonce i já, který to mám všude tak projeté se prostě někdy zakecám nebo co a namísto od Břeclavi na Prahu jedu dál na Brno a je to v háji. A nejsem jediný. Denně to zvorá spousta řidičů Ten sjezd je totiž nyní strašně brzy přes samotnou MÚK a já si pořád myslím, že mám dost času. Líbí se mi proto, že nově bude hlavní směr D2 vést k napojení na D1 a ti co budou chtít do Brna k I/41, budou muset sjíždět. Nyní to je obráceně. Navíc, když to někdo zvorá postaru a vjede do kolektoru, tak i z něho se na D1 dostane.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
jj souhlas přijde mi to zbytečné složité.
- Přílohy
-
- Detailní pohled.
- Untitled.png (255.26 KiB) Zobrazeno 12047 x
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Trošku mě v tom letáku mate věta typu "za křižovatkou opět začíná šestipruh". Doufám tedy, že bude celý úsek okolo Brna plně nepřerušeně šestipruhový i v prostorách křižovatek - plus kolektory?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Warcz: ten tvůj obrázek je stará varianta. Nově je to koncipováno tak, že prostředkem je vedena doprava z D1 na D2 a naopak a po kolektorech pouze lokální doprava, viz tento detail:
Výhledově mají kolektory pokračovat až ke křížení s D52 (jižní tangenta) v MÚK Chrlice-jih.
Výhledově mají kolektory pokračovat až ke křížení s D52 (jižní tangenta) v MÚK Chrlice-jih.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Nevěřím.mbmat píše:Je reálné to za 2 roky rozjet? Jak je na tom výkup pozemků pro rozšíření?
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Nebude šestipruh v celém úseku. Na křižovatkách Brno-Centrum a Brno-Jih se připojovací pruhy se stávají třetími jízdními pruhy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Regulérní šestipruh to sice nebude, ale účel (= zkapacitnění přetíženého úseku) by to splnit mělo.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Z obrázku je ale patrný to, že v jednom místě je to na D2 + všechny kolektory těsně u výjezdu k Ikee až 11 pruhů, nevim, přijde mi to moc, ale ok. Co je ale možná zbytečný je zdvojenej výjezd od D2 na Brno do kolektoru.mapman píše:Warcz: ten tvůj obrázek je stará varianta. Nově je to koncipováno tak, že prostředkem je vedena doprava z D1 na D2 a naopak a po kolektorech pouze lokální doprava, viz tento detail:
Výhledově mají kolektory pokračovat až ke křížení s D52 (jižní tangenta) v MÚK Chrlice-jih.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Ale rezerva do budoucna žádná, podle mě zase polovičaté řešení.Jarda Š. píše:Regulérní šestipruh to sice nebude, ale účel (= zkapacitnění přetíženého úseku) by to splnit mělo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Jak dlouho trvala příprava rozšíření D1 Praha - Mirošovice?
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
On právě není zdvojený. Jeden pruh se odpojuje přes kolektor už na začátku a druhý se přidává až později.Z obrázku je ale patrný to, že v jednom místě je to na D2 + všechny kolektory těsně u výjezdu k Ikee až 11 pruhů, nevim, přijde mi to moc, ale ok. Co je ale možná zbytečný je zdvojenej výjezd od D2 na Brno do kolektoru.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
On zdvojený je, ale jen v etapě. Až se dobudují kolektory k MÚK Chrlice, tak zdvojený nebude, protože to první odpojení od BA zanikne, resp. sjíždět se bude už před Chrlicemi.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Podle schématu mapmana se mi moc nezdá ten rozplet od D2 na oba směry D1, který je kreslen tak, že na Prahu se jede levým a na Ostravu pravým. Přijde mi lepší, pokud by se zprava přidal odbočovací pruh a levý pruh pak klasicky ukončil (např.jako na D46 před D1). Takhle to povede jen k tomu, že na posledních několika kilometrech už bude spousta řidičů včetně kamionů v levém a bude se houfně předjíždět zprava. Podobně jako na D35 na napojení na D11, rozplet před D0xD1 od Brna, odpojení I/3 od D1, odpojení Spořilovské spojky od D1 apod.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Neříkám, že hned dokážu vymyslet něco lepšího. Předpokládám, že pár lidí z oboru tomu asi nějakou tu chvíli dalo. Každopádně při pohledu na to schéma se mi jako laikovi moc nelíbí napojení od Brna směr Praha. Mně ten připojovací pruh přijde dost krátký, to vidím jako problematické místo, které po utracení několika miliard nebude o nic jinačí než třeba stávající múk s I/52 ve směru Mikulov - Praha, která se bude jistě přestavovat... Třeba je to ale jen tím schématem, které prostě neodpovídá rozsahu křižovatky. Každopádně já z toho mám pocit, že odpojení a připojení z D2 je věnována větší pozornost než samotné D1, o kterou tady jde na prvním místě...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Vypadá to všechno pěkně, ale obávám se, že termíny z letáky jsou úplně mimo. Tohle než se podaří zúřadovat a postavit tak uplyne tak 10 let. Jen je škoda, že se v rámci současných oprav už neudělalo to provizorní rozšíření pro vedení pruhů 2+2 během výstavby. Nového asfaltu asi škoda není, protože než se začne reálně stavět, tak už bude mít svá nejlepší léta za sebou. Jen budeme mít Brno permanentně rozkopané.
Škoda toho neplnohodnotného 6ti pruhu v prostoru MÚK s I/52 a D2, mohlo se to udělat pořádně...
Jinak doporučuji kouknout do ZÚR JmK, hlavně co se týče úprav na D2.
Škoda toho neplnohodnotného 6ti pruhu v prostoru MÚK s I/52 a D2, mohlo se to udělat pořádně...
Jinak doporučuji kouknout do ZÚR JmK, hlavně co se týče úprav na D2.