[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od kot »

Jen 10 let ?
hh
Autor
Příspěvky: 2553
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od hh »

Ano, myslím, že pokud by těch 30 km bylo v 6 pruhu v roce 2012 že by to ty nejhorší kolony dnešních dob odclonilo. Asi by se vedla diskuze o pokračování po km 230. Místo toho se řeší výhledová trasa D52 a nádraží = Brno ... I Plzeň má víc čtyřpruhů.
michal
Příspěvky: 4518
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od michal »

Nechci být hnidopich, ale aby těch 30 km bylo v 3+3, bude to trvat ještě pár let výstavby. Takže začátek stavby měl být tedy už minimálně před 15 lety, pokud to mělo být před 10 lety hotové.
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od vondr »

Základní datum pro podání nabídek je 31.10.2022
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Majkii »

Jaktože to nebude v betonu? Na Moravě bych ho očekával 8-)
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

Už od roku 2001 je uvažováno s AB povrchem
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ještě, že tak. Ono i z důvodu etapizace je AB nutné.
R48 -> D48 se podařilo!
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od _jan91 »

Tak jsem si stáhnul z Tenderareny zadávací dokumentaci, zajímalo mě hlavně VDZ. Našel jsem i výkres výhledového stavu po napojení na přestavěné MÚK centrum a jih. Bohužel těžké zklamání, všude zůstaly jednopruhové připojováky a rampy, v křižovatkách jen 2+2 a na mezikřižovatkovém úseku dali přednost odstavnému pruhu před průpletovým pruhem. Nevím, nevím, přijde mi to už zastaralé nekapacitní řešení, které degraduje drahé přestavby obou MÚK. Škoda...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Snad jsi od brněnského ŘSD nečekal něco progresivního. Bude to paskvil, jako vždy.
Viz MÚK Vyškov, Hněvotín, Lipník a další. Světlou výjimkou je snad MÚK D1xD55
R48 -> D48 se podařilo!
Aranep_01
Příspěvky: 230
Registrován: 1.4.2018 8:27:37

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aranep_01 »

Martin z Ostravy píše:Snad jsi od brněnského ŘSD nečekal něco progresivního. Bude to paskvil, jako vždy.
Viz MÚK Vyškov, Hněvotín, Lipník a další. Světlou výjimkou je snad MÚK D1xD55
Předpokládám, že mluvíš o MÚK Hulín, nikoli MÚK Přerov-sever. :)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Jo, ještě mi tam chybí xD49, aby to bylo bez pochybností :)
R48 -> D48 se podařilo!
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Tomas 1975 »

Martin z Ostravy píše:Snad jsi od brněnského ŘSD nečekal něco progresivního. Bude to paskvil, jako vždy.
Viz MÚK Vyškov, Hněvotín, Lipník a další. Světlou výjimkou je snad MÚK D1xD55
Jak píše Martin z Ostravy... Čekat něco progresivního od brněnské ŘSD je nesmysl....
Umějí opakovat naučené fráze. Udělat krok vpřed bohužel ne...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Nevím, jak ostatní křižovatky od ŘSD Brno, ale okolí Brna je zprzněné fakt strašně moc a IMHO je to tím, že to pro ně kreslí jedna kancelář, kde jsou prostě totální s prominutím lemplové a neumí pořádné křížení navrhnout. Jinak si to vysvětlit neumím. :zvraci: :zvraci:

Jestli má D1 kolem Brna kapacitně stačit dalších 40 let, tak tento rozšiřovaný nejvytíženější úsek má být 8-pruh s tím, že na křižovatce centrum ubývá jeden pruh a na křižovatce jih dva. Po připojení z D2 (DVOUPRUHOVÉM !!) směr Vyškov má začít opět 6-pruh. A tahle křižovatka má být jediné místo na D1, kde nevede v přímém směru 6-pruh. Všude jinde to chce 6 pruhů, protože kdekoli jinde bude stažení do 4 pruhů znamenat ve špičkách tvorbu kolon. Nechápu, že tohle ti chytráci nechápou.
Stahování 2-pruhových ramp do jednoho pruhu v křižovatce Jih považuju za totální zhovadilost, která nemá v 21.století absolutně co dělat. Kór když jde pravděpodobně o nejvytíženější křižovatku na Moravě. Po dostavbě jižní tangenty už určitě bude.
Trumfne to snad jedině nedávno představená podoba MÚK Holubice v letáku. Jestli chtějí tohle realizovat, tak ať se na to rozhodně vykašlou, protože je to mnohem horší řešení než současný stav. :!:

Nemůže někdo z fóra alespoň vyvolat nějakou diskusi na ŘSD o tom, že křižovatky kolem Brna jsou fakt jedna vedle druhé totální tragédie ?
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Tomas 1975 »

Arame smiř se s tím, že s ŘSD Brno nikdo nehne, projekční kancelář asi myslíme stejnou... to je to samé... A další projekční kanceláře to samé... (SHP, HBH, Ossendorf)
Já jsem se v květnu v Černé Hoře přesvědčil, že s nima prostě hnout nejde, melou si jednu svoji naučenou a nejsou schopni normálně reagovat....
Trochu jiné téma... V Německu Vám každý řekne, že pokud existuje (dochovala se) původní dokumentace tak je vždy k prospěchu věci k této přihlížet, mít ji k dispozici...
ŘSD Brno je lepší, všechno ví, všechno zná a nic nepotřebuje....
A vedoucí výstavby ŘSD jede svoji písničku, naučenou, jako kafemlejnek... Bez schopnosti jakkoli adekvátně reagovat...
To samé další problém....Naučené odpovědi... Vše najdeme na katastru... Když jim řeknete, že ne... Že musí hledat jinde... Tak zase kafemlejnek...
Sosnu nekomentuju, jenom nechápu jak může takový člověk být příští rok hlavním delegátem na Světovém silničním kongresu, který bude v Praze... :zvraci: :zvraci: :zvraci:
Bohužel mně zklamal i pan Mátl... Slíbil a nesplnil...
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Tomas 1975 »

Arame je to trochu jiné téma, ale stejný problém...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Přístup stejný, problém podle mě trochu jiný.

Tady jde o to, že se doslova mají nalít miliardy korun do přestavby dálnice a křižovatek, ale po přestavbě vzniknou místa, která budou totálním špuntem toho všeho. A těch míst kolem Brna napočítám klidně i 5. Takže všechny vynaložené prostředky budou tak nějak k hov*u.
Ale hlavně že Sosna a spol. budou mít určitě opět plnou hubu keců, jak je potřeba aby vycházela ekonomická návratnost.

Ty projekty jsou zastaralé, jsou jak z 90-tek, pouze proběhly možná kosmetické úpravy, o pár z nich vím, ale jádro problému rozhodně neřeší. Prostě jestli se má D1 zprůjezdnit, tak je potřeba mít 6 pruhů pořád pořád pořád od Kývalky resp od I/23 po Holubice I/50. Na obou koncích to má být připraveno na zkapacitnění dál na Prahu i na Vyškov, protože není vyloučeno, že to bude potřeba také. Jedinou výjimkou, kde nebude vadit ubrání jednoho průběžného pruhu je MÚK s D2. Žádná jiná, nikde nedochází zdaleka k tak velkému úbytku dopravy, aby 4 průběžné stačily. A tam naopak musí být logicky z obou stran 2-pruhové připojováky a odbočováky. Vždyť tohle dojde snad každému, kdo nad tím trochu zapřemýšlí.
A to už vůbec nemluvím o tom, že dálniční křížení mají nějak vypadat (2 pruhové všechno), tady je to už opravdu i o kapacitě a plynulosti dopravy. Se současnou podobou projektů nebude ani jedno.
Že jsou projekty z minulého století už samo o sobě vypovídá i podoba budoucí MÚK D52xD2. To je rovněž výsměch. Žádná, fakt mě nenapadá žádná země, která staví dálniční křižovatky takhle zprzněné, jako ta naše. :zvraci: Přitom ta lepší podoba by byla i dost možná levnější, ale to by tam nemohli sedět všici s nohama nahoře a být pohodlní. Zajímavé, že některé správy jsou úplně jiné. Takže o tom, že to je “státní”, to nebude …

Jediné, co vypadá alespoň nyní na první pohled dobře, je zkapacitnění samotné D2. To je vymyšlené dobře, navíc oddělení dálkové a místní dopravy. :ok: Snad to nebude zprzněné podobným “přístupem” a budou ty kolektory v celé délce ve 4-pruhu. Pak to bude opravdu dostatečné a prozíravé řešení. :jidlo: Ale za D1 by se mělo celé brněnské ŘSD vyházet. Když k tomu připočtu Znojmo, I/53, I/38, D52, I/43, a projekty dál od Brna, které jim zůstaly (např.budoucí “slavná” křižovatka Přerov sever), pak absolutně nechápu, co tam ti lidi ještě pohledávají. :zvraci: Nemají za 20 let jediný výsledek. Jediný. Tedy vyjma samotného VMO aby mě někdo nechytl za slovo. To je fakt málo na to, když se starají/starali o infrastrukturu pro půlku Moravy. A ty projekty, které dotahují k realizaci nyní o 20 let později, jsou všechny totálně předpotopní.
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od vondr »

posun č.1 - nově 7.11.2022
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od kot »

4 a 1/2 měsíce ! Tak to tu snad ještě nebylo...
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od martas »

kot píše:4 a 1/2 měsíce ! Tak to tu snad ještě nebylo...
Vždyť jde o 1. posun a jen o týden. To na jiných stavbách bývá od vypsání VŘ více posunů. Toto není (zatím) zase tak hrozné.
ada031
Příspěvky: 2391
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od ada031 »

posun č. 2 - nově 08.11.2022
martas
Příspěvky: 2466
Registrován: 18.5.2009 20:17:17
Bydliště: Choceň

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od martas »

Vodník se snažil nabourat proces prodloužení platnosti SP na Brno-centrum-Brno-jih, ale MD mu to zamítlo: https://www.mdcr.cz/getattachment/Minis ... i.pdf.aspx
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od Aram96 »

To je fakt na chocholouška tady ten pán. :zvraci: Doufám, že rozhodnutí MD potvrdí soudy, pokud se to tomuto mamlasovi nebude líbit a dá to k soudu.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: obecné info

Příspěvek od goldfinger »

Akorát je to trošku OT, byť D1 od Kývalky po Brno.centrm slouží a nějaký pátek bude sloužit jako náhrada za VMO.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Papuanec »

Změna SP vydána a vodník má smůlu :lol:
https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni ... edni-deska
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Tak hlavní je, že ten dlouhý most přes koleje D1-233 bude na 4+4 pruhy a ještě bude místo na odstavný. :!: :ok: Čili v budoucnu by tady měly vést 3 pruhy z a do Prahy a 1 pruh z a do MÚK Brno-centrum. Snad to tak bude někdy. Cokoli jiného nezkapacitní D1 a o to tady jde především. :kladivo: Kéž by takové uspořádání vedlo až k MÚK Brno-jih, kde by to bylo 2 pruhy na Ostravu a 2 na D2+kolektor, to samé opačný směr. Pak budeme moci prohlásit, že došlo opravdu ke zkapacitnění, D2 bude na D1 připojena 2-pruhově a budou dostatečně dlouhé průplety. :jidlo:
Odpovědět

Zpět na „D1“