[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od jonáš »

No mně se to líbí, hlavně v kontextu odpůrců varianty D3 promika, protože přece nejde, aby jižně od města vedly dvě dálnice pár kilometrů od sebe. ;)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Lenny »

geograf píše:http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 00304.html tangenty mají odpůrce
Ty už je mají dávno. Nic nového pod sluncem.

Situace v Brně je komplikovaná. D 1 je využívána i městskou dopravou, chybí zde jižní segment VMO, jeho dostavba je v nedohlednu díky komplikacím s polohou nádraží.

Ul. Vídeňskou nelze zase přestavět na rychlostní silnici, díky tomu, že vede jak vede a navíc je využívána místní a městkou dopravou, které se neslučují s povahou rychlostní silnice. Představy o přestavbě na R 52 byly již opuštěny. Jediná možnost jak to řešit je JZT, se kterou bylo vždycky počítáno.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Domis »

Ve Šlapanicích se na jednom volebním bilboardu jědné strany píše: "Napojíme Šlapanice na dálnici D1". Nevím, co je na tom v současnosti reálného, ale jde mi o to jak napojit na D1. Napadají mě 3 varianty:
1. Buď plánují novou MÚK na silnici Šlapanice - Slatina, odud je plánováno vést severovýchodní obchvat Slatiny. Tímto by ale nebyla dodržena vzdálenost mezi MÚK (pouhý 1km)
2. Nebo by se mohla rozšířit stávající MÚK Brno - východ o větve II/430 - D1 a naopak. Není to sice napojení přímo Šlapanic, ale přes přes Bedřichovice pak ano. Navíc je to řešení jednoduché a myslím, že i nepříliš drahé.
3. Možná tím bylo myšleno pouze vybudování severovýchodního a zároveň i jihovýchodního obchvatu Slatiny, to by se také dalo považovat za napojení na D1.

Mně by se nejvíce líbilo to rozšíření MÚK Brno - východ a pak i dokončený obchvat Slatiny, to je asi hudba daleké budoucnosti. Ale každá z těchto staveb by velmi výrazně ulevila místní dopravě ve Slatině (a pak by se snad i mohl zrušit nebezpečný nájezd na D1 na Rohlence).
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Sosa »

A nebo někdo zase jen kecá.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Lenny »

Ad 1. a 2. nic takového není zatím plánováno a ani neproběhne v rámci rozšíření D1 na šestipruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Domis »

Lenny píše:Ad 1. a 2. nic takového není zatím plánováno a ani neproběhne v rámci rozšíření D1 na šestipruh.
Taky nevím, o co se ta strana snaží... ale mimo to si myslím, že 2. návrh by nebyl vůbec k zahození - most tam musí být tak i tak, a myslím, že by ta MUK mohla nahradit novou MÚK Tvarožná... tím by se mohlo ušetřit celekm hodně
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Lenny »

Vizualizace MÚK Brno-jih a MÚK Brno-centrum na stránkách HBH Projektu http://www.hbh.cz/reference/zakres-do-f ... -brno-jih/
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od martini »

Takže jen pro jistotu prosím o potvrzení:

Na I/52 x D1 to vyhrála varianta úpravy současné křižovatky s kolektory a vratnými rampami + nové přemostění do Tesca

a

na D1 X D2 varianta 3, tzn. direktivní rampy vesměs pod současnou D1, včetně nové separé komunikace do Avionu taktéž pod D1 a vybudování nové MÚK s Hněvkovského, která v budoucnu umožní pokračování do centra jako Bratislavská radiála...?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Veronss »

je nekde k videni MUK Cernovicke terasy? a co MUK s Ostravskou radialu.. zustane takhle zachovana nebo to prestavi na plnohodnotnou MUK...

kdy se vubec pocita se zacatkem praci..
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Lenny »

Na MÚK Brno-východ nebudou doplněny chybějící větve.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Domis »

Podle mě je celá stavba Brno, jih - Holubice nepříliš dobře připravená. Na jednu stranu se postaví nová MÚK Černovická terasa, vzdálenost od Brno-Slatina je necelý kilometr. Nadruhou stranu se zruší (neobnoví) MÚK Rohlenka, kvůlli vzdálenosti 3 km od MÚK Holubice. Chápu, že ta vzdálenost je celkem malá, ale stačilo by ji zprovoznit pouze ve směru na Brno (jako Hulín-západ).
Navíc se plánuje nová MÚK Tvarožná (jak píše Lenny v tomto příspěvku), která bude mít i vlastní přivaděč k II/430, tím se dost prodraží a její dopravní funkce bude také mizivá, protože od ní nevede přímá cesta do žádné obce (Tvarožná, Pozořice, Blažovice).
Doplnění MÚK Brno-východ o rampy D1západ-II/430 a naopak by mělo větší dopravní význam než celá MÚK Tvarožná. Ta by se ještě dala nahradit dolněním současné MÚK Holubice o tuto vratnou rampu pro směr II/430 - D1západ.

Za mě tedy říkám, že MÚK Tvarožná je ta nejdražší a nejhorší alternativa, a raději bych žádnou MÚK, než právě tuto.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Lenny »

MÚK Černovická terasa bude tvořit spolu s MÚK Slatina jednu křižovatku.
Žádná oficiální MÚK Rohlenka neexistuje.

Do MÚK Tvarožné bude zapojena i Jihovýchodná tangenta.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od balance »

Existuje nejaky "nakresek" MUK C.terasa ci napojeni JV tangenty do MUK Tvarozna?
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Avantime »

balance píše:Existuje nejaky "nakresek" MUK C.terasa ci napojeni JV tangenty do MUK Tvarozna?
MÚK Černovická terasa je k vidění na tomto obrázku.
Domis
Příspěvky: 238
Registrován: 18.2.2010 20:58:02
Bydliště: Viničné Šumice

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Domis »

Lenny píše:Žádná oficiální MÚK Rohlenka neexistuje.
To sice není, ale odbočka na D1 směr Brno je označen dopravní značkou, kde jsou jako cíle Praha a Bratislava (zajímavé, že Brno tam není). Není to pak v rozporu s legislativou, když značka vybízí k vjezdu a dálnice, kde není oficiální MÚK?
Lenny píše:Do MÚK Tvarožné bude zapojena i Jihovýchodná tangenta.
To je sice pravda, ale podle mě je Jihovýchodní tangenta naprosto nesmyslná stavba, která nemá své opodstatnění a nikdy ho mít nebude. Jihovýchodní tangentu Brna bude vlastně tvořit celá R55, takže kdo pak pojede od Olomouce na D2, tak se Brnu vyhne úplně. Po dostavbě R35 tranzit Praha - Olomouc taky odpadne. Po přestavbě MÚK D1xD2 už bude průjezd D1 Vyškov - D2 naprosto plynulý. Navíc dříve se snad dokončí i VMO v Brně, třetí vnější jihovýchodní "okruh" už pak bude naprosto zbytrečný. Jediný směr, pro který by mohla být tangenta použitelná, je D1 Vyškov - R52. Ten po dostavbě Jihozápadní tangenty pobere současná výpadovka - I/52.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Lenny »

Možná dnes se zdá, že JVT nemá smysl, ale je důležité držet ji v rezervě do budoucna, kdy může, ale i nemusí být potřeba. A pokud bysme jít teď vypustili, tak v budoucnu v případě potřeby bysme složitě hledali průchod územím.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Mám dotaz. Tušíte někdo na základě čeho vzniknul nedaleko Rohlenky tenhle prapodivný široký most s křižovatkou ? !


http://www.mapy.cz/#mm=TtTcF@x=13851529 ... 81248@z=16


Vždyť ty silnice nižších tříd mohly být připojeny i jinde a nad D1 mohl být normální most a ne tahle šialenost.

Další věc kterou nechápu je, který chorý mozek a proč vytvořil tenhle neuvěřitelný paskvil:

http://www.mapy.cz/#mm=TtTcF@x=13861680 ... 77536@z=15

Nejsložitější křižovatka světa, která přitom nemá propojení v řadě směrů .... to vypadá jako když si nějáký bláznivý projektant dělal srandu.
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Veronss »

Radní z Brna podpořili rozšíření D1

http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=17893

s tim UR to vypada jak.. nevi nekdo?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Lenny »

A k čemu to je, když tato důležitá stavba není obsažená v superstrategii.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Michel
Příspěvky: 203
Registrován: 22.3.2009 9:50:35
Bydliště: Havířov

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Michel »

Tak zařiďte někdo, ať Bárta na inkriminovaném úseku uvízne na pár hodin v zácpě a hned bude v superstrategii, jako v Pardubicích :kladivo:
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Veronss »

je to s prominutim idiot.. takovyho ministra nam byl cert dluzen.. ja asi zalozim nejakou petici, nebo neco.. on beztak ani o tomhle rozsireni nic nevi.. :(

letosni rok bojkotuju a nekupuju dalnicni znamku.. ten supertankodrom z vyskova do brna nestoji ani za desetnik desetniku.. JMK nam opravi silnici z Rousinova do Tucap, tak budem jezdit hezky pekne po stare (nove).. :)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Lenny »

Po staré se jezdí dobře, až na ten průjezd Rousínovem a Tučapy, jinak je to paráda.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Lenny »

Před nedávnem jsem na jedné dobové fotce viděl základní kámen stavby "Dálnice D 1 017 Velká
Bíteš - Brno, západní přivaděč" na další byl popisek, že základní kámen je cca v km 185,0 a teď se mi ho podařilo najít. Divné je, že jsem si jej nikdy z dálnice nevšiml a to je docela blízko. Viz Street view :
http://maps.google.cz/?ie=UTF8&ll=49.18 ... 5,,2,11.56

Je vidět, že naše nejstarší dálnice, ikdyž si myslím, že jí znám jak své boty, stále má svoje tajemnství a záhady :)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od Lenny »

Než se podaří příprava na rozšíření na šestipruh kolem Brna, tak se nám dálnice rozpadne. Bylo by užitečné rozdělit rozšíření na šestipruh na 2 etapy.
V 1. etapě provést rekonstrukci stávajícího čtyřpruhu včetně přípravy objektů pro šestipruh (kanalizace, nadjezdy atd.)
V 2. etapě po vyřešení přípravy provést samotné rozšíření.

Některé části povrchu dálnice už to mají asi za sebou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: D1 rozšíření, úsek Kývalka - Holubice (obchvat Brna)

Příspěvek od balance »

No MD před nedávnem zrušilo soutěže na vypracování DÚR/DSP, takže to nevidím tak růžově. A to i s ohledem na nedávné odstranění dopravních závad na MÚK 194 a 196 a tuto vypsanou soutež (zatím nezrušenou):

D1 Oprava AB vozovky D1 km 193,8 - 199,3 včetně MÚK Brno-centrum a MÚK Brno-jih vlevo
Výměna obrusné a ložní vrstvy asfaltové vozovky, úprava DZ.
Odhad ceny: 120 000 000 Kc
Naposledy upravil(a) balance dne 27.5.2012 23:25:16, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět

Zpět na „D1“