[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od kot »

Ani nechci myslet na to, až se předmětný most snese a začne se stavět nový... To bude teprve ten "správný" masakr !
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Jirka L »

Aktuální stav pozemků pro stavbu D1 01191.C MÚK Brno-centrum – MÚK Brno-jih (km 194,542-196,000)
ŘSD: modře
město: žlutě

plné rozlišení:
stav k 17.11.2020
stav k 23.11.2019

náhled:
D1 01191.C 2020-11-17.jpg
D1 01191.C 2020-11-17.jpg (1018.6 KiB) Zobrazeno 10580 x
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Jirka L »

A ještě stavba D1 01191.A MÚK Brno-jih (km 196,000-197,500), která má už taky pravomocné ÚR, ale pozemky zatím ještě odděleny nejsou.

plné rozlišení:
stav k 17.11.2020

náhled:
D1 01191.A MÚK Brno-jih 2020-11-17.jpg
D1 01191.A MÚK Brno-jih 2020-11-17.jpg (1.14 MiB) Zobrazeno 10546 x
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Jirka L »

A do třetice ještě stavba 01313 Připojení BPZ Černovická terasa na D1

plné rozlišení:
stav k 17.11.2020

náhled:
D1 01313 Pripojeni BPZ Cernovicka terasa na D1 2020-11-17.jpg
D1 01313 Pripojeni BPZ Cernovicka terasa na D1 2020-11-17.jpg (786.79 KiB) Zobrazeno 10521 x
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Díky za sledování, ovšem zprávy nic moc tedy. :(
Vzhledem k tomu, že na 2.etapu MÚK Černovická terasa se má žádat o společné povolení někdy na jaře, tak se majetkoprávní příprava asi plánuje řešit pomocí nejnovější 416, ne ? :jidlo: Protože jak jinak mít pozemky nebo alespoň většinu v době podání žádosti o SP, které je součástí společného povolení ...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Tak v novém letáku ke stavbě MÚK Brno-západ - MÚK Brno-centrum už je i zmínka o plánované koordinaci s VRT. Došlo i k posunu jednotlivých termínů. Doufám, že to alespoň přinese i změnu v celé koncepci rozšíření tohoto úseku a křižovatkou Centrum budou na hlavní trase pořád procházet 3 průběžné pruhy :kladivo: Kdybychom se dočkali i polopřímé větve pro Vídeň>Praha, bylo by to už úplně super. Každopádně to zde bude opravdu oříšek, zvlášť jestli se bude budovat přímá spojka pro VRT Praha>Břeclav.
Probíhá zpracování aktualizace DÚR a IČ k ÚR. Vzhledem k nutnosti koordinace záměru se stavbou VRT bude nutné navrhnout technické řešení nových mostních objektů a dalších činností, tak aby byl zajištěn soulad technických řešení obou staveb. Probíhá zpracování technické studie koordinace stavby s VRT. Probíhá činnost koordinátora přípravy a výstavby IT systémů pro celý úsek rozšíření dálnice na šestipruhové uspořádání.
Jinak, ví někdo z internějších, jaká je nyní současně plánovaná podoba MÚK Kývalka na vedlejším úseku ? Mám k dispozici 2 materiály, z toho ten novější se neshoduje s kresbou v letáku, tak nevím. Každopádně je přestavba této MÚK brutálně podhodnocena pro primární směr Rosice-Brno. :(
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od mapman »

A to zase ne, protože od Rosic na Brno (po dálnici) je bypass OK. Od Rosic na Popůvky se vjíždí do OK, kde by na OK nemělo skoro nic jezdit (směr od Popůvek na D1 do Brna má minimální intenzity. Celá OK se dělá kvůli doplnění chybějícího směru od Prahy na Rosice, aby se nemuselo projíždět přes Ostrovačice.
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od goldfinger »

Takže ještě šest járů bude doprava mezi exitem západ a jih denodenně kolabovat. Co na tom ŘSD 20 let dělali?!!!!
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od KarelLer »

UP je 2029. Za 6 let teprve začne to pravý peklo.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

No, vzhledem k tomu, jak jde příprava u nás rychle, jsem rád, že se koordinace s VRT začíná řešit již nyní a ne až v průběhu stavebního řízení všechno měnit. :) Teď by to zdržení nemuselo být tak bolestivé. Každopádně souhlas, že 6-pruh u Brna je asi největší ostudou brněnského ŘSD, o tom, že se začne za pár let, se píše tak od roku 2005, ne-li dříve. Věřím ale, že hodně pomůže ten prostřední úsek, ten by snad mohl být dříve než celý zbytek. :jidlo:
PS: stejně tak je na tom I/43, dennodenní kolony tam budou nejméně ještě 6 let, spíše tak 12. :D

mapman: od Rosic na Brno je to právě jako asi jediné vpohodě. Resp. umím si tam představit i 2-pruhové připojování na D1, nicméně nezbytné určitě není. Ve špičkách už by se ale dost hodilo, zažívám tam docela pravidelně zmatky a nebezpečné brždění a zařazování.
Ale ten opačný směr je problém už dnes, to se často štosuje už na D1, protože se zpomaluje po odbočení a to je tam plynulá rampa na 80 km/h. MPR 60. Prostě moc aut, je to také silnice špiček, podobně jako na sever po I/43. A po přestavbě tam má být vratná rampa - přestavba, která bude zhoršením oproti současnému stavu. :? Naštěstí tam asi bude odbočovací pruh plynule pokračovat z pravého průběžného, tudíž bude mít alespoň pořádnou délku. Ale takováhle MÚK, kde cca 15-20 tisíc aut (2016) najíždí/sjíždí z dálnice v přímém směru, mě přijde špatně už z principu. Navíc se bude stavět nejdříve za 6 let. A jestli se někdy postaví přímé spojení Bystrce s D1, tak tahle MÚK bude totálně kolabovat. :(
Popravdě, tento návrh by oproti záměru ŘSD znamenal přidat jediný most na vykřížení ramp na pravé straně. Jinak jen přestavby na polích, nové rampy jsou stejně v plánu na opačné straně D1. Kolektor vpravo ano, ten by byl drahý, nicméně pro přestavbu na 6-pruh by se most nad D1 musel stejně rozšiřovat. A vše by bylo mnohonásobně plynulejší a kapacitnější a hlavně připravenější i na 6-pruh nebo třeba D43. Navíc v mnohem větší míře využívá již postavených částí oproti všem těm kruháčům. :!: Ta přestavba, co se udělá teď, je zhoršení a dost nekoncepční do budoucna. Bude všesměrná, ale za jakou cenu. Opravdu by mě zajímaly simulace na této MÚK v roce 2030+.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Jirka L »

Aram96 píše:Naštěstí tam asi bude odbočovací pruh plynule pokračovat z pravého průběžného, tudíž bude mít alespoň pořádnou délku.
Podle poslední TS (odpovídá letáku) má mít odbočovací pruh na Rosice obvyklou délku a v jeho místě má končit levý.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Aha. Akorát to tedy znamená (když do toho stoupání vedou 4 pruhy), že se budou postupně vlevo ubírat 2 pruhy ? Prvně levý stoupací pruh a posléze i 3.levý průběžný ? Protože dál za touto MÚK už je přece 4-pruh... :?:
Není to doufám myšleno tak, že to tam bude "podobně" jako dnes, že pravý stoupací pruh se stihne ukončit a poté vzniká sólo odbočovací pruh na Rosice, to by byla opravdu škoda ..
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od mapman »

U Popůvek se otevře čtvrtý pruh vlevo, do kopce půjdou 4 pruhy, nahoře pravý pruh plynule přejde v odbočovací, odbočí a teprve pak pod mostem 23ky se levý uzavře.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Ano, také jsem myslel, že to bude takhle. Za mě správné řešení, navíc nachystané na budoucí 6-pruh dál na Prahu :ok: Akorát ta samotná křižovatka .. :(
KarelLer
Příspěvky: 694
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od KarelLer »

Jaká je vlastně "oficiální objízdná trasa" při kolapsu D1 u Brna? Je to někde v nějakých dopravních plánech?

Laicky bych řekl, že je jenom jedna rádoby kapacitní možnost (od západu): (Jihlavská) - I/23 (Bítešská) - I/42 (Bauerova - Poříčí - Heršpická - Opuštěná - Zvonařka - Hladíkova) - I/50 (Ostravská).

Alternativně Jihlavská - I/52 (Heršpická) - I/42 - I/50.

Prakticky se ještě využívá Lány - Bohunická - Sokolova.

Všechny tyto trasy jsou ve špičkách přetížené už teď. Dost by pomohla jižní část VMO, ale ta je v nedohlednu.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od mapman »

Žádné "oficiální objízdné trasy" neexistují. Tedy zatím...
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Paul1 »

Pokud je ucpaná D1, tak nemá skoro žádnou cenu objíždět to přes Brno. Jednou jsem použil vesnickou JZT a dalo se to.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... B%5D&rut=1

Případně pak dál přes Tuřany, Křenovice, Holubice. Volím radši složitější objíždky, kde člověk aspoň pomalu jede než poskakovat po D1 nebo v Brně.

Anebo ideálně použít nějakou objížku v "Trumpově stopě" :D
https://brnensky.denik.cz/galerie/donal ... 27-2244-50


Příspěvky k rušené rampě Bítešká - Jihlavská přesunuty do tématu I/50, I/23. Jirka L.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Majkii »

Ve smlouvě na TES D1 01312 MÚK Brno východ - MÚK Holubice se v popisu plnění píše o MÚK Rohlenka.
Vypadá to tedy na docela jiný záměr, než je popsán v aktuálním letáku s novou MÚK Tvarožná.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Ano, ZUR JMK určily, že místo MÚK Tvarožná a toho velkého kruháče přes dálnici vznikne jedna MÚK zhruba uprostřed mezi těmito dvěma stavbami. Akorát nevím, jak to poté bude s odpočívkou - jestli pak zůstane napojena čistě na dálnici nebo bude z vedlejších komunikací alespoň přístup na parkoviště a umožněn pěší vstup do restauračních zařízení.
Jen moc nechápu, k čemu má být technicko-ekonomická studie celého úseku .. to se jako další příprava tohoto úseku zastaví ? Nestačí prostě doprojektovat MÚK a v průběhu přípravy ji sloučit s původním záměrem ? Rozšiřování D1 u Brna nejsou stavby, které si mohou klidně nějaký ten rok počkat .. :roll:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

U stavby MÚK Brno-jih je nový leták k 03/2021, ale v něm pořád větička: Termín IČ k DSP (podání žádosti) do 02/2021. A nevím, proč je SP až 2022 když se má každou chvilku žádat ..
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Lenny »

Tak si to vezmi, než to všechno proběhne, uplyne nějaký ten měsíc.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Brnak46
Příspěvky: 185
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Brnak46 »

Aram96 píše:U stavby MÚK Brno-jih je nový leták k 03/2021, ale v něm pořád větička: Termín IČ k DSP (podání žádosti) do 02/2021. A nevím, proč je SP až 2022 když se má každou chvilku žádat ..
Tak to opravili, nový termín je do 12/2021 :evil:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

Přesně takhle funguje příprava většiny staveb brněnského ŘSD (samozřejmě nejenom, ale tady je to 90+ %). Co si s tím budeme lámat hlavu, prdneme tam prosinec pro jistotu, nějaké termíny, které jsou ve smlouvě .. k čemu. :zvraci:
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od Aram96 »

K 07/21 byly aktualizovány letáky. Až na kosmetické změny (myslím, že přibyla D43 v malůvce :) ) došlo akorát k posunu termínů realizace úseku MÚK Brno-západ - Brno centrum. Na 2027-2030.
Bohužel se to dalo očekávat. Pevně věřím, že po nalezení ideální podoby této stavby, resp. křížení v km 194 dohromady s VRT a vyřešení dalších neduhů této křižovatky, které původní podoba neřešila, proběhne příprava stavby podle novější legislativy zásadně rychleji. Neumím si představit, že tento 2.nejpotřebnější úsek celého zkapacitnění bude až za 10 let. :shock:
U úseku prvního, tj. Kývalka-Brno-západ je pořád klasická brněnská věta: probíhá aktualizace DUR. Ta už probíhá hezkou řádku let .. A když vidím, že teprve teď probíhá zakázka na technickou studii na telematiku, říkám si, jestli nebude rychlejší se na to vyprdnout a začít zpracovávat rovnou dokumentaci k DUSP.
Snad se alespoň na tom úseku MÚK Centrum-MÚK Jih začne příští rok něco dít. :kladivo:
goldfinger
Příspěvky: 432
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Příspěvek od goldfinger »

V letáku se výslovně píše, že dálniční křižovatka Bosonohy km 188,5 s D43 a JZT NENÍ součástí stavby.WTF, to si z nás ŘSD dělá fakt kozy? Kdy jindy udělat aspoň most a další nezbytnou přípravu? Celé by to mohlo být koordinováno s obchvatem Bosonoh, ale to by musel dělat někdo jiný, než brnenský závod, že pane Fialo.
Odpovědět

Zpět na „D1“