[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Ani nechci myslet na to, až se předmětný most snese a začne se stavět nový... To bude teprve ten "správný" masakr !
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Aktuální stav pozemků pro stavbu D1 01191.C MÚK Brno-centrum – MÚK Brno-jih (km 194,542-196,000)
ŘSD: modře
město: žlutě
plné rozlišení:
stav k 17.11.2020
stav k 23.11.2019
náhled:
ŘSD: modře
město: žlutě
plné rozlišení:
stav k 17.11.2020
stav k 23.11.2019
náhled:
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
A ještě stavba D1 01191.A MÚK Brno-jih (km 196,000-197,500), která má už taky pravomocné ÚR, ale pozemky zatím ještě odděleny nejsou.
plné rozlišení:
stav k 17.11.2020
náhled:
plné rozlišení:
stav k 17.11.2020
náhled:
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
A do třetice ještě stavba 01313 Připojení BPZ Černovická terasa na D1
plné rozlišení:
stav k 17.11.2020
náhled:
plné rozlišení:
stav k 17.11.2020
náhled:
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Díky za sledování, ovšem zprávy nic moc tedy.
Vzhledem k tomu, že na 2.etapu MÚK Černovická terasa se má žádat o společné povolení někdy na jaře, tak se majetkoprávní příprava asi plánuje řešit pomocí nejnovější 416, ne ? Protože jak jinak mít pozemky nebo alespoň většinu v době podání žádosti o SP, které je součástí společného povolení ...
Vzhledem k tomu, že na 2.etapu MÚK Černovická terasa se má žádat o společné povolení někdy na jaře, tak se majetkoprávní příprava asi plánuje řešit pomocí nejnovější 416, ne ? Protože jak jinak mít pozemky nebo alespoň většinu v době podání žádosti o SP, které je součástí společného povolení ...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tak v novém letáku ke stavbě MÚK Brno-západ - MÚK Brno-centrum už je i zmínka o plánované koordinaci s VRT. Došlo i k posunu jednotlivých termínů. Doufám, že to alespoň přinese i změnu v celé koncepci rozšíření tohoto úseku a křižovatkou Centrum budou na hlavní trase pořád procházet 3 průběžné pruhy Kdybychom se dočkali i polopřímé větve pro Vídeň>Praha, bylo by to už úplně super. Každopádně to zde bude opravdu oříšek, zvlášť jestli se bude budovat přímá spojka pro VRT Praha>Břeclav.
Jinak, ví někdo z internějších, jaká je nyní současně plánovaná podoba MÚK Kývalka na vedlejším úseku ? Mám k dispozici 2 materiály, z toho ten novější se neshoduje s kresbou v letáku, tak nevím. Každopádně je přestavba této MÚK brutálně podhodnocena pro primární směr Rosice-Brno.Probíhá zpracování aktualizace DÚR a IČ k ÚR. Vzhledem k nutnosti koordinace záměru se stavbou VRT bude nutné navrhnout technické řešení nových mostních objektů a dalších činností, tak aby byl zajištěn soulad technických řešení obou staveb. Probíhá zpracování technické studie koordinace stavby s VRT. Probíhá činnost koordinátora přípravy a výstavby IT systémů pro celý úsek rozšíření dálnice na šestipruhové uspořádání.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
A to zase ne, protože od Rosic na Brno (po dálnici) je bypass OK. Od Rosic na Popůvky se vjíždí do OK, kde by na OK nemělo skoro nic jezdit (směr od Popůvek na D1 do Brna má minimální intenzity. Celá OK se dělá kvůli doplnění chybějícího směru od Prahy na Rosice, aby se nemuselo projíždět přes Ostrovačice.
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Takže ještě šest járů bude doprava mezi exitem západ a jih denodenně kolabovat. Co na tom ŘSD 20 let dělali?!!!!
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
UP je 2029. Za 6 let teprve začne to pravý peklo.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
No, vzhledem k tomu, jak jde příprava u nás rychle, jsem rád, že se koordinace s VRT začíná řešit již nyní a ne až v průběhu stavebního řízení všechno měnit. Teď by to zdržení nemuselo být tak bolestivé. Každopádně souhlas, že 6-pruh u Brna je asi největší ostudou brněnského ŘSD, o tom, že se začne za pár let, se píše tak od roku 2005, ne-li dříve. Věřím ale, že hodně pomůže ten prostřední úsek, ten by snad mohl být dříve než celý zbytek.
PS: stejně tak je na tom I/43, dennodenní kolony tam budou nejméně ještě 6 let, spíše tak 12.
mapman: od Rosic na Brno je to právě jako asi jediné vpohodě. Resp. umím si tam představit i 2-pruhové připojování na D1, nicméně nezbytné určitě není. Ve špičkách už by se ale dost hodilo, zažívám tam docela pravidelně zmatky a nebezpečné brždění a zařazování.
Ale ten opačný směr je problém už dnes, to se často štosuje už na D1, protože se zpomaluje po odbočení a to je tam plynulá rampa na 80 km/h. MPR 60. Prostě moc aut, je to také silnice špiček, podobně jako na sever po I/43. A po přestavbě tam má být vratná rampa - přestavba, která bude zhoršením oproti současnému stavu. Naštěstí tam asi bude odbočovací pruh plynule pokračovat z pravého průběžného, tudíž bude mít alespoň pořádnou délku. Ale takováhle MÚK, kde cca 15-20 tisíc aut (2016) najíždí/sjíždí z dálnice v přímém směru, mě přijde špatně už z principu. Navíc se bude stavět nejdříve za 6 let. A jestli se někdy postaví přímé spojení Bystrce s D1, tak tahle MÚK bude totálně kolabovat.
Popravdě, tento návrh by oproti záměru ŘSD znamenal přidat jediný most na vykřížení ramp na pravé straně. Jinak jen přestavby na polích, nové rampy jsou stejně v plánu na opačné straně D1. Kolektor vpravo ano, ten by byl drahý, nicméně pro přestavbu na 6-pruh by se most nad D1 musel stejně rozšiřovat. A vše by bylo mnohonásobně plynulejší a kapacitnější a hlavně připravenější i na 6-pruh nebo třeba D43. Navíc v mnohem větší míře využívá již postavených částí oproti všem těm kruháčům. Ta přestavba, co se udělá teď, je zhoršení a dost nekoncepční do budoucna. Bude všesměrná, ale za jakou cenu. Opravdu by mě zajímaly simulace na této MÚK v roce 2030+.
PS: stejně tak je na tom I/43, dennodenní kolony tam budou nejméně ještě 6 let, spíše tak 12.
mapman: od Rosic na Brno je to právě jako asi jediné vpohodě. Resp. umím si tam představit i 2-pruhové připojování na D1, nicméně nezbytné určitě není. Ve špičkách už by se ale dost hodilo, zažívám tam docela pravidelně zmatky a nebezpečné brždění a zařazování.
Ale ten opačný směr je problém už dnes, to se často štosuje už na D1, protože se zpomaluje po odbočení a to je tam plynulá rampa na 80 km/h. MPR 60. Prostě moc aut, je to také silnice špiček, podobně jako na sever po I/43. A po přestavbě tam má být vratná rampa - přestavba, která bude zhoršením oproti současnému stavu. Naštěstí tam asi bude odbočovací pruh plynule pokračovat z pravého průběžného, tudíž bude mít alespoň pořádnou délku. Ale takováhle MÚK, kde cca 15-20 tisíc aut (2016) najíždí/sjíždí z dálnice v přímém směru, mě přijde špatně už z principu. Navíc se bude stavět nejdříve za 6 let. A jestli se někdy postaví přímé spojení Bystrce s D1, tak tahle MÚK bude totálně kolabovat.
Popravdě, tento návrh by oproti záměru ŘSD znamenal přidat jediný most na vykřížení ramp na pravé straně. Jinak jen přestavby na polích, nové rampy jsou stejně v plánu na opačné straně D1. Kolektor vpravo ano, ten by byl drahý, nicméně pro přestavbu na 6-pruh by se most nad D1 musel stejně rozšiřovat. A vše by bylo mnohonásobně plynulejší a kapacitnější a hlavně připravenější i na 6-pruh nebo třeba D43. Navíc v mnohem větší míře využívá již postavených částí oproti všem těm kruháčům. Ta přestavba, co se udělá teď, je zhoršení a dost nekoncepční do budoucna. Bude všesměrná, ale za jakou cenu. Opravdu by mě zajímaly simulace na této MÚK v roce 2030+.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Podle poslední TS (odpovídá letáku) má mít odbočovací pruh na Rosice obvyklou délku a v jeho místě má končit levý.Aram96 píše:Naštěstí tam asi bude odbočovací pruh plynule pokračovat z pravého průběžného, tudíž bude mít alespoň pořádnou délku.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Aha. Akorát to tedy znamená (když do toho stoupání vedou 4 pruhy), že se budou postupně vlevo ubírat 2 pruhy ? Prvně levý stoupací pruh a posléze i 3.levý průběžný ? Protože dál za touto MÚK už je přece 4-pruh...
Není to doufám myšleno tak, že to tam bude "podobně" jako dnes, že pravý stoupací pruh se stihne ukončit a poté vzniká sólo odbočovací pruh na Rosice, to by byla opravdu škoda ..
Není to doufám myšleno tak, že to tam bude "podobně" jako dnes, že pravý stoupací pruh se stihne ukončit a poté vzniká sólo odbočovací pruh na Rosice, to by byla opravdu škoda ..
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
U Popůvek se otevře čtvrtý pruh vlevo, do kopce půjdou 4 pruhy, nahoře pravý pruh plynule přejde v odbočovací, odbočí a teprve pak pod mostem 23ky se levý uzavře.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Ano, také jsem myslel, že to bude takhle. Za mě správné řešení, navíc nachystané na budoucí 6-pruh dál na Prahu Akorát ta samotná křižovatka ..
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Jaká je vlastně "oficiální objízdná trasa" při kolapsu D1 u Brna? Je to někde v nějakých dopravních plánech?
Laicky bych řekl, že je jenom jedna rádoby kapacitní možnost (od západu): (Jihlavská) - I/23 (Bítešská) - I/42 (Bauerova - Poříčí - Heršpická - Opuštěná - Zvonařka - Hladíkova) - I/50 (Ostravská).
Alternativně Jihlavská - I/52 (Heršpická) - I/42 - I/50.
Prakticky se ještě využívá Lány - Bohunická - Sokolova.
Všechny tyto trasy jsou ve špičkách přetížené už teď. Dost by pomohla jižní část VMO, ale ta je v nedohlednu.
Laicky bych řekl, že je jenom jedna rádoby kapacitní možnost (od západu): (Jihlavská) - I/23 (Bítešská) - I/42 (Bauerova - Poříčí - Heršpická - Opuštěná - Zvonařka - Hladíkova) - I/50 (Ostravská).
Alternativně Jihlavská - I/52 (Heršpická) - I/42 - I/50.
Prakticky se ještě využívá Lány - Bohunická - Sokolova.
Všechny tyto trasy jsou ve špičkách přetížené už teď. Dost by pomohla jižní část VMO, ale ta je v nedohlednu.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Žádné "oficiální objízdné trasy" neexistují. Tedy zatím...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Pokud je ucpaná D1, tak nemá skoro žádnou cenu objíždět to přes Brno. Jednou jsem použil vesnickou JZT a dalo se to.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... B%5D&rut=1
Případně pak dál přes Tuřany, Křenovice, Holubice. Volím radši složitější objíždky, kde člověk aspoň pomalu jede než poskakovat po D1 nebo v Brně.
Anebo ideálně použít nějakou objížku v "Trumpově stopě"
https://brnensky.denik.cz/galerie/donal ... 27-2244-50
Příspěvky k rušené rampě Bítešká - Jihlavská přesunuty do tématu I/50, I/23. Jirka L.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-tras ... B%5D&rut=1
Případně pak dál přes Tuřany, Křenovice, Holubice. Volím radši složitější objíždky, kde člověk aspoň pomalu jede než poskakovat po D1 nebo v Brně.
Anebo ideálně použít nějakou objížku v "Trumpově stopě"
https://brnensky.denik.cz/galerie/donal ... 27-2244-50
Příspěvky k rušené rampě Bítešká - Jihlavská přesunuty do tématu I/50, I/23. Jirka L.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Ve smlouvě na TES D1 01312 MÚK Brno východ - MÚK Holubice se v popisu plnění píše o MÚK Rohlenka.
Vypadá to tedy na docela jiný záměr, než je popsán v aktuálním letáku s novou MÚK Tvarožná.
Vypadá to tedy na docela jiný záměr, než je popsán v aktuálním letáku s novou MÚK Tvarožná.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Ano, ZUR JMK určily, že místo MÚK Tvarožná a toho velkého kruháče přes dálnici vznikne jedna MÚK zhruba uprostřed mezi těmito dvěma stavbami. Akorát nevím, jak to poté bude s odpočívkou - jestli pak zůstane napojena čistě na dálnici nebo bude z vedlejších komunikací alespoň přístup na parkoviště a umožněn pěší vstup do restauračních zařízení.
Jen moc nechápu, k čemu má být technicko-ekonomická studie celého úseku .. to se jako další příprava tohoto úseku zastaví ? Nestačí prostě doprojektovat MÚK a v průběhu přípravy ji sloučit s původním záměrem ? Rozšiřování D1 u Brna nejsou stavby, které si mohou klidně nějaký ten rok počkat ..
Jen moc nechápu, k čemu má být technicko-ekonomická studie celého úseku .. to se jako další příprava tohoto úseku zastaví ? Nestačí prostě doprojektovat MÚK a v průběhu přípravy ji sloučit s původním záměrem ? Rozšiřování D1 u Brna nejsou stavby, které si mohou klidně nějaký ten rok počkat ..
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
U stavby MÚK Brno-jih je nový leták k 03/2021, ale v něm pořád větička: Termín IČ k DSP (podání žádosti) do 02/2021. A nevím, proč je SP až 2022 když se má každou chvilku žádat ..
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tak si to vezmi, než to všechno proběhne, uplyne nějaký ten měsíc.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tak to opravili, nový termín je do 12/2021Aram96 píše:U stavby MÚK Brno-jih je nový leták k 03/2021, ale v něm pořád větička: Termín IČ k DSP (podání žádosti) do 02/2021. A nevím, proč je SP až 2022 když se má každou chvilku žádat ..
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Přesně takhle funguje příprava většiny staveb brněnského ŘSD (samozřejmě nejenom, ale tady je to 90+ %). Co si s tím budeme lámat hlavu, prdneme tam prosinec pro jistotu, nějaké termíny, které jsou ve smlouvě .. k čemu.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
K 07/21 byly aktualizovány letáky. Až na kosmetické změny (myslím, že přibyla D43 v malůvce ) došlo akorát k posunu termínů realizace úseku MÚK Brno-západ - Brno centrum. Na 2027-2030.
Bohužel se to dalo očekávat. Pevně věřím, že po nalezení ideální podoby této stavby, resp. křížení v km 194 dohromady s VRT a vyřešení dalších neduhů této křižovatky, které původní podoba neřešila, proběhne příprava stavby podle novější legislativy zásadně rychleji. Neumím si představit, že tento 2.nejpotřebnější úsek celého zkapacitnění bude až za 10 let.
U úseku prvního, tj. Kývalka-Brno-západ je pořád klasická brněnská věta: probíhá aktualizace DUR. Ta už probíhá hezkou řádku let .. A když vidím, že teprve teď probíhá zakázka na technickou studii na telematiku, říkám si, jestli nebude rychlejší se na to vyprdnout a začít zpracovávat rovnou dokumentaci k DUSP.
Snad se alespoň na tom úseku MÚK Centrum-MÚK Jih začne příští rok něco dít.
Bohužel se to dalo očekávat. Pevně věřím, že po nalezení ideální podoby této stavby, resp. křížení v km 194 dohromady s VRT a vyřešení dalších neduhů této křižovatky, které původní podoba neřešila, proběhne příprava stavby podle novější legislativy zásadně rychleji. Neumím si představit, že tento 2.nejpotřebnější úsek celého zkapacitnění bude až za 10 let.
U úseku prvního, tj. Kývalka-Brno-západ je pořád klasická brněnská věta: probíhá aktualizace DUR. Ta už probíhá hezkou řádku let .. A když vidím, že teprve teď probíhá zakázka na technickou studii na telematiku, říkám si, jestli nebude rychlejší se na to vyprdnout a začít zpracovávat rovnou dokumentaci k DUSP.
Snad se alespoň na tom úseku MÚK Centrum-MÚK Jih začne příští rok něco dít.
-
- Příspěvky: 432
- Registrován: 10.12.2019 1:24:50
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
V letáku se výslovně píše, že dálniční křižovatka Bosonohy km 188,5 s D43 a JZT NENÍ součástí stavby.WTF, to si z nás ŘSD dělá fakt kozy? Kdy jindy udělat aspoň most a další nezbytnou přípravu? Celé by to mohlo být koordinováno s obchvatem Bosonoh, ale to by musel dělat někdo jiný, než brnenský závod, že pane Fialo.