[D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Nemyslím si, že by vedení 2+2+kolektory na D1 bylo špatné. Kapacitně to bude určitě vyhovovat, protože velké množství aut pojede na Břeclav a zase od Břeclavi na Vyškov. Stejný způsob je použitý třeba v DE na křížení A4xA9 u Hermsdorfu, kdy na přímém směru A4 je jen 2+2 a 3 pruh z obou směrů je přímé odbočení na kolektory k A9.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
aktualizovaný leták Brno-západ - Brno-jih
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Aktualizované letáky:
Brno-jih – Brno-východ: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/586d ... 625200.pdf
MÚK Brno-západ – MÚK Brno-jih: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/586d ... 601507.pdf
MÚK Kývalka – MÚK Brno-západ: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/586d ... 563919.pdf
Brno-jih – Brno-východ: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/586d ... 625200.pdf
MÚK Brno-západ – MÚK Brno-jih: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/586d ... 601507.pdf
MÚK Kývalka – MÚK Brno-západ: https://www.rsd.cz/mapa/attachment/586d ... 563919.pdf
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
hmm hodně optimistické - získat územko v roce 2018... uvidíme... V okolí stavby totiž bydlí dost pomatenců - profesionálních škodičů co místo 3+3 s kvalitními protihlukovými stěnami preferují současný stav D1, argumentujíc hlukovou a emisní zátěží. Ignorujíc fakt, že časté kolony generují víc zplodin než při plynulé jízdě na 3+3, i kdyby by měla být omezena na 80-100kmh - tj. rychlostech kdy je plynulost dopravy nejvyšší a emise nejnižší. No uvidíme. Je jen otázkou kdy se tito lidé proti záměru ozvou. Držím záměru palce a přeji všem úředníkům pevné nervy !
-
- Příspěvky: 710
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Hlavně mně tam chybí jakékoliv budoucí napojední - křížení D 43 - jihozápadní tangenta.
Takže budeme mít možná ,,novou" dálnici 3+3, kterou následně po třeba pár letech znovu rozkopeme... Tady někdo nemyslí.....
Takže budeme mít možná ,,novou" dálnici 3+3, kterou následně po třeba pár letech znovu rozkopeme... Tady někdo nemyslí.....
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
tak jiste, kdyby ne rovnou D43, tak alespon MUK pro napojeni Bystrce....to chybi jako sul!Tomas 1975 píše:Hlavně mně tam chybí jakékoliv budoucí napojední - křížení D 43 - jihozápadní tangenta.
Takže budeme mít možná ,,novou" dálnici 3+3, kterou následně po třeba pár letech znovu rozkopeme... Tady někdo nemyslí.....
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tím bych se vůbec nestresoval. Než se dostanou ke stavbě D43, tak bude povrch a ostatní věci na výměnu.Tomas 1975 píše:Hlavně mně tam chybí jakékoliv budoucí napojední - křížení D 43 - jihozápadní tangenta.
Takže budeme mít možná ,,novou" dálnici 3+3, kterou následně po třeba pár letech znovu rozkopeme... Tady někdo nemyslí.....
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Snad se Martyss mýlí... Třeba se jednoho dne dožijeme situace, kdy se rozhodnutí o státních stavbách začnou reflektovat zájmy většiny obyvatel a přestanou upřednostňovat NIMBY zájmy menšin. Ale bohužel mám obavu, že dřív budou běžná elektroauta a nákladáky na vodík a tak automaticky odpadnou NIMBY argumenty typu hluk a zvýšená emisní zátěž... Teprve pak se snad něco pohne. Nezbývá doufat, že podobně jako revoluce v 90tých letech s mobily a internetem, dojde k této revoluci na silnicích už ve 20tých letech tohoto století...Martyss píše:Tím bych se vůbec nestresoval. Než se dostanou ke stavbě D43, tak bude povrch a ostatní věci na výměnu.Tomas 1975 píše:Hlavně mně tam chybí jakékoliv budoucí napojední - křížení D 43 - jihozápadní tangenta.
Takže budeme mít možná ,,novou" dálnici 3+3, kterou následně po třeba pár letech znovu rozkopeme... Tady někdo nemyslí.....
@Tomas1975: křížení s D43-jihozápadní tangentou je sice potřebné, ale bohužel zatím není 100pct. zakotveno. NIMBY aktivisté si pořád myslí, že zachovají status quo (přeji jim ať zvládnou výčitky svědomí a pocitu spoluviny za mrtvé z čelních srážek na I/43 - podle mne nejvytíženějším dvoupruhu u nás) nebo aspoň prosadí variantu Boskovickou brázdou, kterou by stejně skoro nikdo nevyužíval a dopravu by akorát natáhla VMO a právě D1...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Ohledně MÚK D1-D43, vypadá to, že na to bohužel nikde není místo už teď, kdy jsou tam 2+2 pruhy. Vešel by se tam asi jenom exit na Bystrc, podobný exitu 190 o kousek dál.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
A použít něco takového? D1 jen přemostit a protáhnout SMPV23 až na D43 a využít ji tak pro spojku?
- Přílohy
-
- D1xD43xSMPV23.jpg (165.05 KiB) Zobrazeno 17176 x
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Tak ono lze snadným výpočtem odhadnout, kdy budou mít celou síť hotovou.Marty píše:Snad se Martyss mýlí... Třeba se jednoho dne dožijeme situace, kdy se rozhodnutí o státních stavbách začnou reflektovat zájmy většiny obyvatel a přestanou upřednostňovat NIMBY zájmy menšin.Martyss píše:Tím bych se vůbec nestresoval. Než se dostanou ke stavbě D43, tak bude povrch a ostatní věci na výměnu.Tomas 1975 píše:Hlavně mně tam chybí jakékoliv budoucí napojední - křížení D 43 - jihozápadní tangenta.
Takže budeme mít možná ,,novou" dálnici 3+3, kterou následně po třeba pár letech znovu rozkopeme... Tady někdo nemyslí.....
Vstupní údaje: Začátek stavby 1967 (budeme stranit ŘSD a zapomeneme rok 1939)
Aktuální stav: Hotovo asi 1300 km a cílový stav cca 2000 km
Čili nám vychází tempo budování 26 km ročně, což dává rok dokončení přibližně 2044.
Pokud by chtěli dosáhnout cíle pana Ťoka a Kroupy roku 2030, tak to zamená každý rok postavit 54 km, což je u nás v říši snů.
Výpočty jsem zaokrouhlil ve prospěch ŘSD. Reálně bych to nečekal dříve než 2050...
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Vejde se tam jak rozšíření na 3+3 pruhy, tak i celá křižovatka. Viz situace z Dopravně urbanistické studie z 2003.KarelLer píše:Ohledně MÚK D1-D43, vypadá to, že na to bohužel nikde není místo už teď, kdy jsou tam 2+2 pruhy. Vešel by se tam asi jenom exit na Bystrc, podobný exitu 190 o kousek dál.
- Přílohy
-
- MUK Troubsko.png (391.31 KiB) Zobrazeno 17006 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Doba stavby 2020-2028, to bude zase v Brně pozdvižení
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Místa tam je dost, sice na těsno, ale s tím se vždycky počítalo. Jenže okolní obce a sateliťáci v nových domcích se tváří děsně překvapeni a budou dělat vše aby stavbu zdržovali.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Nejpikantnější na tom je, že díky absenci občanské vybavenosti jsou lidé ze satelitů ala Troubsko nuceni jezdit auty mnohem víc než lidé z města, kteří nemusí vždy kvůli každému rohlíku, cestě do práce, zavezení dítěte do školky nebo na kroužky hned sedat do auta...Honey72 píše:Místa tam je dost, sice na těsno, ale s tím se vždycky počítalo. Jenže okolní obce a sateliťáci v nových domcích se tváří děsně překvapeni a budou dělat vše aby stavbu zdržovali.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Taková trochu kacířská myšlenka... Na brzkou realizaci to zatím nevypadá, nebylo by lepší to rovnou začít plánovat jako 4+ pruh v jednom směru? Minimálně alespoň mezi MUK s D2 a D52. Obávám, že po dostavbě v současnoti plánovaný tří pruh bude zase na hranici kapacity.
A s tím souvisí další myšlenka (možná spíš na samostatné téma). Nebylo by lepší u třech a více proudých dálnic zrušit pravidlo držení se vpravo? Minimálně na D1 před Prahou a v budoucnosti okolo Brna (případně i teď na prnívch 3 km D2 u Brna)? Tedy stejně jak to funguje na více proudých komunikách ve městě nebo třeba na US dálnicích?
A s tím souvisí další myšlenka (možná spíš na samostatné téma). Nebylo by lepší u třech a více proudých dálnic zrušit pravidlo držení se vpravo? Minimálně na D1 před Prahou a v budoucnosti okolo Brna (případně i teď na prnívch 3 km D2 u Brna)? Tedy stejně jak to funguje na více proudých komunikách ve městě nebo třeba na US dálnicích?
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
S první částí bych vřele souhlasil
Ale ta druhá ve mne vyvolává dost obavy. Při představě, že se bude v levém rychlém pruhu motat někdo v malé "nákupní tašce" rychlostí 80km/h, tak mi naskakuje husí kůže a vyrážejí mi i brka.
Ale ta druhá ve mne vyvolává dost obavy. Při představě, že se bude v levém rychlém pruhu motat někdo v malé "nákupní tašce" rychlostí 80km/h, tak mi naskakuje husí kůže a vyrážejí mi i brka.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Proto spíš myslím jenom úseky s hodně MUK a velkým provozem, jako D1 před Prahou a kolem Brna. Křečovité držení se vpravo mi příjde mnohem více nebezpečné než to kdyby si jel kažý ve svém pruhu jak by potřeboval. Bohužel by to asi vyžadovalo snížení max. povolené rychlosti (kvůli nákupní tašce s jedoucí 80 km/h )... Na D1 kolem Hranic na Moravě, kde je provoz menší a není moc MUK je to celkem zbytečné.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Třeba by mohla konečně přijít na řadu značka s minimální povolenou rychlostí, stejně jako tomu je na okruhu kolem Budapešti.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
NeKulich píše:Nebylo by lepší u třech a více proudých dálnic zrušit pravidlo držení se vpravo? Minimálně na D1 před Prahou a v budoucnosti okolo Brna (případně i teď na prnívch 3 km D2 u Brna)? Tedy stejně jak to funguje na více proudých komunikách ve městě nebo třeba na US dálnicích?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Možnost jet v levém pruhu ve městě vzniklo z důvodů odbočování doleva. Kdybyste se museli pořád řadit do pravého v hustém městském provozu plného světelných křižovatek, bylo by to kontraproduktivní. Dálnice se začaly budovat až později a většinou doleva nikde odbočovat nemusíte, až na výjimky, které jsou však u nás právě jen ve městech - třeba v tunelu Mrázovka. Na dálnicích kde sjezd doleva není by byla jízda ve všech pruzích spíše přítěží, protože ve 130 prokličkovávat z levé strany až doprava ke svému sjezdu a to v situaci, kdy každý pruh může jet rychlostí jakou chce (vlastně takové předjíždění zprava), by bylo dost nebezpečné. Jsou sice státy, kde se může takto jezdit, ale všimněte si, všichni jaksi jedou souběžnou rychlostí, žádné šílené kličkování.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
Ne nebylo. D52 bude pomocí projektu jižní tangenty zaústěna do D2 v km 3, je tedy potřeba se soustředit hlavně na zkapacitnění D2 mezi D1 a km 3 a na přestavbu uzlu D1×D2. Ale zároveň platí, že rozšíření D1 mezi Vídeňskou a D2 je taky prioritní akcí, která by měla být realizovaná jako první z celého souboru staveb.Kulich píše:Taková trochu kacířská myšlenka... Na brzkou realizaci to zatím nevypadá, nebylo by lepší to rovnou začít plánovat jako 4+ pruh v jednom směru? Minimálně alespoň mezi MUK s D2 a D52. Obávám, že po dostavbě v současnosti plánovaný tří pruh bude zase na hranici kapacity.
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
To by me vcelku zajimalo, jak bude to krizeni D2/D52 vypadat. Nebyla by nejaka mapka (treba i celeho useku)?mapman píše:Ne nebylo. D52 bude pomocí projektu jižní tangenty zaústěna do D2 v km 3, je tedy potřeba se soustředit hlavně na zkapacitnění D2 mezi D1 a km 3 a na přestavbu uzlu D1×D2. Ale zároveň platí, že rozšíření D1 mezi Vídeňskou a D2 je taky prioritní akcí, která by měla být realizovaná jako první z celého souboru staveb.Kulich píše:Taková trochu kacířská myšlenka... Na brzkou realizaci to zatím nevypadá, nebylo by lepší to rovnou začít plánovat jako 4+ pruh v jednom směru? Minimálně alespoň mezi MUK s D2 a D52. Obávám, že po dostavbě v současnosti plánovaný tří pruh bude zase na hranici kapacity.
Z meho pohledu by mozna stalo za to zacit prave timto bypassem, nebot by potom nasledne rozsireni D1 na 3+3 bylo pohodlnejsi, a zaroven by se vyresil problem s najezdem ze stare hitlerovky na D1....
Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh
studie jižní tangenty od PK OSSENDORF
- Přílohy
-
- varianta B.jpg (247.78 KiB) Zobrazeno 15736 x
-
- varianta A.jpg (243.59 KiB) Zobrazeno 15736 x