Tak jsem si všiml, že aktualizovali letáky pro rozšíření na 6-pruh kolem Brna. Došlo k přidání letáku na jižní tangentu, MÚK Černovická terasa a úsek Brno-východ-Holubice, který myslím ještě nebyl. I když je to vše ještě hodně daleko tak jedině
. Dále došlo k rozdělení letáku na úsek Brno-západ - Brno-jih na jednotlivé 3 etapy, což je jedině dobře.
Škoda těch termínů, 2030 na některých částech je žalostný, když tu jezdí už dnes přes 50 000 vozidel, ale lepší než nikdy
Co mi ale nejde do hlavy, že zatím jediný leták nereaguje na územní studii JMK
Já vím, zatím jen studie, ale je potřeba si uvědomit, že jestli se má něco v Brně a jeho okolí někdy postavit, musí to být v ZUR a ty mít dobře podložené, jinak > SOUD a zrušení ZUR ... z těchto důvodů nemá podle mě nikdy (nebo v nejbližších 20 letech) šanci projít jihozápadní tangenta, protože výsledek ÚS JMK ji nepovažuje za nutnou. Samozřejmě by pomohla D1, ale ne tolik a proto jakákoli snaha ji do ZUR zanést a následná příprava a realizace nikdy nemá šanci projít. Prostě si myslím, že pokud to není podloženo tou 2-letou studií, nepostaví se ani metr silnice navíc. Stejně tak je na stavbě před Holubicemi uvažováno s MÚK Tvarožná, ale podle studie by měla vzniknout MÚK Rohlenka kousek blíže Brnu. Ale chápu, že studie je chvíli a ještě nejsou konkrétní plány této múk, proto je tam "starý" plán.
Někde však už jsou konkrétní plány teď a to s realizací ne za 10 let, ale o dost dříve. Bohužel právě nehledě na studii, a proto tu vidím 3 nedostatky. Víceméně je to o MÚK:
V prvé řadě asi MÚK Brno-centrum ... myslím, že průchod 2 pruhy křižovatkou je málo. 3 pruhy jdou z východu, v Brno-jih se jeden oddělá, odpadnou auta na Bratislavu a stejně tak i na Vídeň. Poté od D2 přibudou auta na Prahu a těch nikdy už neubude na rozdíl od jiných směrů díky D55 či pořádné I/38.
Právě kvůli chybějící JZT.
Dále také kvůli chybějící JZT je podle mě potřeba vrátit se částečně k minulým plánům a větev Vídeň-Praha postavit pořádnou semi-direktní s pořádným poloměrem jako v Brno-jih, ideálně 2-pruhovou. Naprosto minimalistické řešení by mohlo být stávající řešení, ale proplet v kolektoru vyřešit po vzoru Německa, kdy dojde k přemostění a k propletu v kolektoru vlastně nedochází, to by snad stačilo s vidinou "SMV 38"
Ono hlavně když by se dělala pořádná rampa Vídeň-Praha, tak pod stávajícím mostem zbyde místo na 3.pruh v průběhu křižovatkou směrem na Prahu
Ve směru od Prahy se stejně musí most rozšiřovat, pokud chtějí přidávat kolektor k D1, i kdyby měla jen 2 pruhy.
Další chybu v plánech vidím v MÚK Kývalka. Ta je dokonce závadná i bez ohledu na výsledky studie. Možná jsem o tom už psal, ale tohle nemohou myslet vážně. Na konci 6-pruhu, kdy odpadá velká část aut, po spojení Bystrce s D1 půjde minimálně o 20 000 vozidel a to při DNEŠNÍCH intenzitách, navrhují vratnou větev směrem na Rosice. Naprosto nedostačující řešení, tahle MÚK by měla vypadat tak, že připojení a odpojení od D1 by mělo být dvoupruhové a "přímé" na rychlost 100 km/h. Silnice pokračující do Rosic bude v budoucnu stejně směrově dělený 4-pruh bez úrovňové křižovatky do Ostrovačic, pokračující novým jižním obchvatem Rosic a pak se rozdělující dál na I/23 a obchvat Tetčic a Neslovic do Ivančic. Tohle všechno jsou už dnes satelity pracující v Brně, intenzity budou jedině růst ... a my se bavíme o stavbách, které se budou stavět SNAD do roku 2030, takže by se k tomu mělo přihlédnout, si myslím.
A 3.věc jsou počty pruhů v MÚK Brno-jih a hlavně tvar MÚK Chrlice II (připojení JT na D2) viz. MÚK Sedlice, což je naprostá zhovadilost v dnešní době stavět takovéhle idiotské tvary, které nejenže jsou nekomfortní, ale i zaberou více půdy, jsou nebezpečné, obzvláště v zimě, možná i dražší, ale hlavně naprosto zbytečné. A ještě navíc pro jiný tvar mluví nereálnost dostavby JZT tudíž NEpotřebnost připojení směru od Bratislavy na JT.
Závěrem .. jako pardon, ale tady se začínají plánovat zkapacitnění dálnice D10, D11 na 6-pruhy (což je super a ve správný čas
), úpravy některých křižovatek u Prahy na "modernější" a kapacitnější, ale tady máme plány stavět za 5-8 let něco nového, ale co je i při dnešních intenzitách docela málo a hlavně na tohle století i nemoderní. PROČ
A bohužel vše hrozně pozdě, včera bylo na 6-pruh pozdě. Když už tedy roky realizace 2025-28, či 27-30, tak do**** pořádně