Stránka 8 z 16

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 5.6.2019 10:04:24
od Warcz
Dneska jsem nad tim premyslel. Nebylo by lepsi mezi 194-196 postavit dalsi paraelni cestu ? Treba jak to je v Olomouci. Tedy kdo by jel Praha -》 Ostrava jel by po leve ceste. Kdo by sjizdel mezi 194 a 196 by jel po nove komunikaci.

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 5.6.2019 10:08:30
od mapman
Lepší by to samozřejmě bylo, dokonce v tomto smyslu byly vznášeny různé připomínky, ale s ohledem na prostorová omezení v okolí a mnohem větší zábor takového uspořádaní šéfstvo rozhodlo o prostém rozšíření na šestipruh. Přitom u Černovické terasy se bude dělat dvojkřižovatka s kolektory, kde bude místy uspořádání 2+3+3+2...

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 10.6.2019 19:00:02
od Aram96
Kromě upozornění, že byly k 06/19 aktualizovány letáky stejně jako celý JMK, bych se chtěl zeptat (dříve jsem si toho vůbec nevšiml) jak se hodlá řešit ta jednostranná odpočívka pro oba směry (myslím že Ivanovice), když necelých 300 metrů vedle budou začínat připojovací resp. odbočovací pruhy do kolektorů nové dvojMÚK Černovická terasa ??
I kdyby to bylo 300 m, jak se to hodlá řešit ? Zase tím systémem "přídatných pruhů" které na D1, kde jezdí 70 000 vozidel dát můžeme, ale jinde přes to nejede vlak a vzdálenost křižovatek či odpočívek menší než 2 km být nemůže a proto bla bla bla ? :)
Podle mě by bylo zcela na místě a správně do kolektorů obsáhnout i tuhle odpočívku. Pokud si dobře vzpomínám, Martin z Ostravy nebo někdo, kdo se vyzná v odpočívkách někde psal, že tahle je v plánu pro budoucí rozšíření (což mi smysl naprosto dává, kvůli poloze u křížení hodně dálnic, pochopitelně), ale jaktože bude připojena přímo na dálnici, mi nejde do hlavy :?
Stavba začíná za připojením čerpací stanice.
Tohle to přímo potvrzuje, ale jaktože se "to může" ? :mrgreen:

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 10.6.2019 19:31:22
od Sauce
Jelikož na D1 je kvůli stáří mnoho výjimek. Jinak by se muselo zavřít odpočívek hned několik.

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 10.6.2019 19:50:57
od Aram96
Sauce píše:Jelikož na D1 je kvůli stáří mnoho výjimek. Jinak by se muselo zavřít odpočívek hned několik.
Ano, chápu současný stav, ale když se buduje takováhle novostavba za miliardu korun, tak nemyslíte, že by se po novostavbě měla stavba dostat do norem ? Jiná věc by to ještě byla, kdyby ta odpočívka byla třeba 800 metrů místo normy, ale 300 m ? To mi přijde jako opravdu málo, takhle dlouhé mají být odbočovací pruhy.
Ještě bych pochopil, pokud by přídatné pruhy byly spojeny a připojovací z odpočívky by přešel do odbočovacího pruhu pro kolektor směrem na Ostravu a obdobně v opačném směru.

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 10.6.2019 22:31:52
od mapman
Poslední novela normy zavedla do normy pravidlo, že pokud se jedná o rekonstrukci, modernizaci či zkapacitnění ve stávající trase, vyžaduje se dodržení normy pouze u těch prvků, u kterých je to bez významného zvýšení nákladů možné. Tzn. pokud jsou na existující trase krátké vzdálenosti křižovatek nebo existující připojení, tak se nevyžaduje striktně jejich zrušení. Norma je dogma pouze u novostaveb.

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 12:13:50
od Aram96
Další věc, a musím jen chválit je aktualizace části Brno-východ-Holubice.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/437 ... lubice.pdf
Vrtalo mi pořád hlavou, proč je tento úsek v plánu nejpozději, když podle intenzit by to měl být jeden z prvních. Byl jsem si taktéž vědom, že podle Územní studie pro JMK je v plánu nová křižovatka Rohlenka a doteď se tam nic neobjevovalo. Teď už jo, to je jedině dobře, a navíc je v plánu vodorovným značením upravit tento úsek z 2+2 na 3+3. Předpokládám, že stejně jako na D2, což je jedině dobře, tento úsek si to rozhodně zaslouží a postačí to do doby, než se bude rozšiřovat na plnohodnotný 6-pruh. Je logické, že příprava se protáhne, protože bude zcela nové řešení toho křížení, takže za mě jedině :ok: :ok: Konečně mohu ŘSD Brno pořádně pochválit, stejně jako za VMO :kladivo: :D
Jinak jen jeden otazník, to spojené řízení teď jde pro všechno, čili i novostavby ? Nebo jen pro úpravy, např.takové, jako je tato, čili nestavební ? :?:
Do doby, kdy bude možné připravovat plnohodnotné rozšíření dálnice D1 na šestipruhové uspořádání byla navržena prozatímní úprava tohoto úseku, která se zabývá změnou
šířkového uspořádání vodorovným dopravním značením z uspořádání 2+2 na 3+3 pruhy. Připravuje se společné územní a stavební řízení na prozatímní úpravu úseku k získání SP. Zakázka
na spojené řízení DUSP + IČ k SP je vysoutěžena, zahájení činnosti je na výzvu po odsouhlasení DIO – předpoklad 07/2019. Navržené řešení neznemožňuje dále připravovat a v budoucnu
realizovat plnohodnotné rozšíření na šestipruhové uspořádání.

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 12:34:56
od mapman
Rozhodně ne jako na D2, protože D2 měla šířku vozovky 12 m, tady je jenom 10,75 m, tudíž se musí stavebně rozšířit krajnice...

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 14:34:18
od Warcz
a jak to teda rozšíří na 3 pruhy ? Menší levý pruh ?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 14:42:14
od Martin z Ostravy
Tak jediná možnost je 3+3 bez odstavného s SOS zálivy.

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 14:57:49
od Aram96
No já to pochopil, že určitě bez odstavného. Na D2 jsou odstavné ?? Pokud ano, tak jsem si jich jaksi nevšiml. Určitě tam nebyly od začátku, možná dodělány :D

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 20:23:24
od MichalKM
Dle leteckých map je v tom úseku v některých místech hodně široký střední dělící pás. Navíc v tom "tunelu" u Rohlenky krajnice moc rozšířit nejde.
Jak to v tomto provizoriu bude s odpočívkou Rohlenka? Oba směry. Budou vybudovány připojovací pruhy?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 20:27:12
od Sauce
MichalKM píše:Navíc v tom "tunelu" u Rohlence krajnice moc rozšířit nejde.
Stávající přemostění bude nahrazeno okružní křižovatkou vizte https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/437 ... lubice.pdf

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 20:42:43
od Warcz
Asi jsem taky natvrdlej. Ja to chápu tak, že udělají low cost variantu, kde jenom z 2+2 udělají 3+3 v economy režimu. Potom si seženou povolení a další věci okolo a celé to překopou. Otázka na MUK rohlenka je na místě. Pokud pujdeme economy variantou tak tam asi zůstane v tom místě 2+2 což by nebyl tak zásadní problém. Prostě 3+3 s tím, že z pravého pruhu se stane odbočovací.

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 20:59:28
od Lenny
Prostě tam udělají něco na způsob slovenské D1 mezi Blavou a Trnavou. Bude kolem toho tisíc řečí a nakonec z toho vyleze 6 km.

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 21:27:06
od Aram96
Sauce píše:
MichalKM píše:Navíc v tom "tunelu" u Rohlence krajnice moc rozšířit nejde.
Stávající přemostění bude nahrazeno okružní křižovatkou vizte https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/437 ... lubice.pdf
No já si myslím, že takhle to nebude, územní studie doporučila místo toho kruháče a nové MÚK Tvarožná jednu mimoúrovňovou křižovatku Rohlenka v místech toho "tunelu", která by měla řešit oba "problémy" dohromady. Proto podle mě prodloužení přípravy tohoto úseku .. bude se čekat na nové ZUR.

Ale potom si kladu stejnou otázku, jak chtějí nacpat 3+3 pod ten "tunel" na Rohlence. :shock:
Jinak zbytek úseku si myslím, že bude 3+3 a pruhy prostě nebudou úplně poctivé a bude třeba všude 110 km/h, nedivil bych se. Za mě ale možná i dobré řešení, než zde mít dalších 12 let 4-pruh. :ok:

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 21:54:04
od Aram96
Popravdě mě ale trošku mrzí, že když tenhle úsek reaguje na změny, které pravděpodobně v ZUR nastanou, tak ale např. změna MÚK Brno-centrum asi v plánu není. Podle mě je bez jihozápadní tangenty tahle křižovatka slabá. Samozřejmě by bylo super mít pro směr Vídeň-Praha polopřímou rampu, ale kdyby ne to, tak alespoň stávající čtyřlístek s tím, že pro tento směr nebude v kolektoru proplet, ale bude to vykříženo mimoúrovňově, jako to dělají Němci na vytížených čtyřlístcích. :jidlo:
MÚK Kývalka je bohužel pořád naprosto mimo, dnešní situace pro směr Brno-Rosice je víceméně bezproblémová. Po přestavbě bude tímto směrem končit 6-pruh a všechny tyto auta budou mířit na vratnou rampu a pak ještě "objíždět" druhý kruháč .. za mě řešení, které do nových takovýhle křižovatek rozhodně nepatří. :roll: Přece logicky když má zde být znatelný úbytek dopravy, protože zde jde 6 pruhů ve 4, tak by pokračování mělo asi nějak vypadat...

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 12.6.2019 22:15:08
od Roman813
A podaří de něco změnit na relaci Vídeň - Olomouc/Ostrava? Tam ten kraťoučký kvazi-prúpletečíčíček, občas tam vjede autobus, směrová cedule mate řidiče, co se snaží odbočit dřív, nebo si chybu, že se jedná o průplet uvědomí až těsně před sjezdovou rampou... Tam je to naprosto hrozné...

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 20.6.2019 19:22:14
od MichalKM
Je nějaké bližší info o tom provizoriu 3+3 od Holubic? Např. termíny realizace a nějaké technické detaily?

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 21.6.2019 14:13:45
od Aram96
Roman813 píše:A podaří de něco změnit na relaci Vídeň - Olomouc/Ostrava? Tam ten kraťoučký kvazi-prúpletečíčíček, občas tam vjede autobus, směrová cedule mate řidiče, co se snaží odbočit dřív, nebo si chybu, že se jedná o průplet uvědomí až těsně před sjezdovou rampou... Tam je to naprosto hrozné...
Jako, zrovna tenhle směr bude do velkého budoucna z velké části vyřešen jižní tangentou, ale jinak souhlas, že to místo je tam úplně otřesné. A to nemluvím o tom, že v současných plánech je ponechat hlavně směr Vídeň-Praha beze změn, čili všechna auta vratnou rampou a hlavně ten další strašný krátký průpletitíček W>P vs. P>B centrum. :roll:
Osobně bych řešení viděl v nové polopřímé rampě pro směr Vídeň-Praha. Jakmile by se odpojila, tak by se z ní odpojil i právě směr Vídeň-Ostrava a hlavně pod touto rampou by ještě prošla silnice právě ta, která se tam teď připojuje.

nějak takto přibližně:
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdaleno ... SCKNQrLqPn
Samozřejmě úplně ideální by bylo tu novou rampu oddělit ještě dříve, aby toto připojení mohlo zůstat +-stejně, ale už by byly oddělený auta na D1 :kladivo:

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 20.8.2019 21:25:36
od Aram96
Neví někdo něco nového ohledně toho prostředního a nejpotřebnějšího úseku rozšíření na 6-pruh mezi velkými MÚK ?
V letáku (07/19 :!: ) se píše akorát tohle:
Dne 10.7.2018 byl dán pokyn k zahájení činnosti na DSP, IČ a ZP. Byl zpracován koncept DSP a byla zahájena inženýrská činnost.
Čili poslední "novinka" je z roku 2018. O výkupech bohužel ani slovo, jsou potřeba, běží ? Že by nebyly potřeba, to se mi nechce věřit.
A zajímavé je i ZS - 2023, když vezmu, že letos má běžet DSP a ZP, v letáku je SP 2020, tak ZS 2023 mi přijde docela mimo :( Druhá a reálnější možnost je, že bude ZS v pořádku a mimo je SP, kvůli odporu :roll:

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 25.9.2019 5:04:21
od Kulich
Ze dvou pruhů na tři. Policisté chtějí rozšířit dálnici D1 v Brně:

https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/j ... -d1-v-brne

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 25.9.2019 7:07:57
od xipecko
zajímavé, nevíte někdo, jak se pohnulo provizorní rozšíření v km 203-210? podle letáku měly podle předpokladu začít práce po výzvě po odsouhlasení DIO, cca 7/2019. Nikde o tom ale žádná zmínka dál není.

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 25.9.2019 7:29:16
od michal
Rozšíření na 3+3 nejdřív v roce 2031??? :crazy: :crazy: :crazy: To je prostě vymalováno v téhle zemi... :zvraci:

Re: [D1] Kývalka – Holubice, rozšíření na šestipruh

Napsal: 25.9.2019 9:24:09
od Aram96
Michale, já pevně věřím, že 2031 bude jen ten východní úsek. Ten je totiž v plánu zkapacitnit provizorně, asi jako D2, na 3+3 bez odstavných, což je podle mě dostačující na nezbytnou dobu, než se pomocí ZUR rozhodne, jak bude vypadat křížení u Rohlenky. Proto to zdržení a za mě jedině dobře, že se uvažuje o tom provizorním zkapacitnění. (provizorní myslím samozřejmě na těch cca 10 let :D ) Důležitý je především úsek mezi múk Centrum a múk Jih a poté mezi Brno-západ a múk Centrum. Ostatní úseky tolik nehoří, raději ať se pořádně naplánují.