Rekonstrukce má smysl,ale jedině,když později při uzavírce a při provozu 2+2 budou takové úseky max.5km,ne 18km,jak na D1.A hlavně ne v zimě.dvs píše:Potom je otázkou zda má smysl rekontrukce D1, aby tam šlo udělat právě takovéhle 2+2.Martin z Ostravy píše:Podle mně je ale 11,5m na bezpečné provizorní uspořádání 2+2 málo.
Kolik tak můžou stát ty plechová svodila?
D47 - aktuální stav
Re: D47 - aktuální stav
Re: D47 - aktuální stav
Tento názor zastávám od počátku,dávno,než se spustil provoz na D1.Když jsem to tu prezentoval,tak se do mne skoro všichni pustili,co je to za nesmysl.mapman píše:Přesně tohle jsem čekal, zas jen 2+2 je špatně atp atp ... Je to o lidech, ne o 2+2... Nicméně....
2+2 v tomhle provedení má podle mě smysl jen tam kde jsou opravdu velké intenzity, je to oprava a ten úsek je krátký (do 10ti km), protože pak vlastně ani není moc potřeba předjíždět, spíš jde o to pojmout tu kapacitu. Na těch 17ti kilometrech to je trochu zhůvěřilost. 2+1 by tam bylo lepší řešení, bezpochyby. Na střídačku.
Jel jsem v tom úseku jen 1x,ze zvědavosti pár dnů po otevření.od té doby,když jedu tím směrem,si nechávám zajít chuť a volím raději menší zlo -I/48.Ještě štěstí,že mně to ted v tom marastu vychází,že nemusím do OV jezdit.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
1)To ano, stalo se to na 4706, ale mělo to souvislost s 4705.Lenny píše: Nehoda favoritu se stala až na 4706 a ne na 4705. Takže na normálním profilu. To za prvé.
Za druhé, s odklízením sněhu je problém, ale v případě oprav a dlouhodobých uzavírek, toto nehrozí, bo se tyto úzavírky nedějí v zimě .
Za třetí, komu to přijde málo, má svobodnou volbu jet, buď v pravém pruhu celou dobu anebo po nějaké jiné silnici.
Protože jak jsem psal výše, dodávka pokračovala dále ve stopě provizorního uspořádání (nepozornost řidiče).
2)Souhlas
3) Mi to stačí.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Jako mně osobně to nedělá problém, tak jak to tam je.mapman píše:Přesně tohle jsem čekal, zas jen 2+2 je špatně atp atp ... Je to o lidech, ne o 2+2... Nicméně....
2+2 v tomhle provedení má podle mě smysl jen tam kde jsou opravdu velké intenzity, je to oprava a ten úsek je krátký (do 10ti km), protože pak vlastně ani není moc potřeba předjíždět, spíš jde o to pojmout tu kapacitu. Na těch 17ti kilometrech to je trochu zhůvěřilost. 2+1 by tam bylo lepší řešení, bezpochyby. Na střídačku.
Ale viděl jsem tam dost případů kdy lidi zmatkovali a brzdili a vím, že spousta lidí má problémy už na I/48, takže pro tyto lidi, kterých bude asi většina, ale to lze jen těžko něčím podložit, by bylo vhodnější střídavé 2+1.
Hodně by pomohly ty plechové dělící plechy místo těch pitomých terčíku.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D47 - aktuální stav
Teď to bylo v televizi
Yaris se dostal do protisměru pod levé přední kolo Tatrovky s přívěsem.
Zůstali stát kousek od toho ekoduktu. (ten měl možná nějaký vliv na vznik krizové situace)
Vzhledem k tomu, že snězilo a na trase jsou značky, že se za sněžení udržuje pouze 1 pruh, tj. de fakto tam bylo sjizdné pouze 1x1.
Osobně vidím ten druhý pruh v zimě kolem těch terčíku za značně problematický - mezi terčíky je totiž 5cm vysoká souvislá vrstava ledu a je někdy místy rozlezlá i 20cm směrem ke krajinici - tj. ten předjížděcí pruh má i méně než 1,80cm.
Pěkné překvapení pro toho kdo zrovna předjíždí a najednou ho ta vrztva ledu hodí do pravého pruhu.
Yaris se dostal do protisměru pod levé přední kolo Tatrovky s přívěsem.
Zůstali stát kousek od toho ekoduktu. (ten měl možná nějaký vliv na vznik krizové situace)
Vzhledem k tomu, že snězilo a na trase jsou značky, že se za sněžení udržuje pouze 1 pruh, tj. de fakto tam bylo sjizdné pouze 1x1.
Osobně vidím ten druhý pruh v zimě kolem těch terčíku za značně problematický - mezi terčíky je totiž 5cm vysoká souvislá vrstava ledu a je někdy místy rozlezlá i 20cm směrem ke krajinici - tj. ten předjížděcí pruh má i méně než 1,80cm.
Pěkné překvapení pro toho kdo zrovna předjíždí a najednou ho ta vrztva ledu hodí do pravého pruhu.
Re: D47 - aktuální stav
Si myslím,že kdyby tam byl střídavý 2+1,tak by se to ted dalo udržovat tak,aby ten 2 byl plnohodnotný.Takhle je to opravdu velmi nebezpečné,když ten "předjížděcí" je tak úzký.Co to pomůže,když mně tu někdo řekne,at jedu trvale v pravém(ani bych jinak nejel),když to do mne napálí ten,co mne předjíždí,když ho ten led odhodí.Slabá útěcha,že by to byla jeho vina,když budu mít zničené auto,anebo nedejbože něco horšího.
Re: D47 - aktuální stav
Já minuly týden jel pravě spodem. Valil jsem to tam cca 100Km/h a předjíždělo mě několik řidičů. Každému jsem hodil směrovku vpravo a uhnul co to šlo. Všichni poděkovali což potěšilo... Jinak jsem ale pro 2+1 ve směru od Ostravy ( pro jednodušší údržbu )
Re: D47 - aktuální stav
Já jsem pro 1+1/130. Když tam při 2+2 potkám náklaďák tak se stejně potáhnu 80 za ním, protože místa tam bude hodně málo. Takže pokud budu mít štěstí a žádný nepotkám tak profičím 130 a pokud potkám tak za ním pojedu 80. Takhle musím jezdit 80 stále a ještě doufat že mne pži předjíždění někdo neťukne.
Holt je to prostě trochu tvrdší zima (se kterou asi nepočítali). Teď už to stejně nechají být. V létě to bude jakžtakž ok a pak už snad plný profil vše vyřeší.
Bylo to na zkoušku, doufám že i na ŘSD vidí že se to moc neosvědčilo a už to nebudou jinde zkoušet.
Holt je to prostě trochu tvrdší zima (se kterou asi nepočítali). Teď už to stejně nechají být. V létě to bude jakžtakž ok a pak už snad plný profil vše vyřeší.
Bylo to na zkoušku, doufám že i na ŘSD vidí že se to moc neosvědčilo a už to nebudou jinde zkoušet.
Re: D47 - aktuální stav
Neřekl bych, že se to neosvědčilo, proto ŘSD od toho má navždy ustoupit. Na jiných místech se to osvědčilo velie dobře, např. při rozšířování Praha - Mirošovice, nebo u Velkého Meziříčí.
Pouze bych konstantoval, že toto schéma není vhodné používat v zimním období, kdy jsou problémy s odklízením sněhu.
Pouze bych konstantoval, že toto schéma není vhodné používat v zimním období, kdy jsou problémy s odklízením sněhu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D47 - aktuální stav
Ještě bych doplnil .......při dlouhých úsecích.Myslím,že při správce by měla činit max.délka oprav.úseků,kde bude 2+2 optimálně max.5km.Lenny píše:Neřekl bych, že se to neosvědčilo, proto ŘSD od toho má navždy ustoupit. Na jiných místech se to osvědčilo velie dobře, např. při rozšířování Praha - Mirošovice, nebo u Velkého Meziříčí.
Pouze bych konstantoval, že toto schéma není vhodné používat v zimním období, kdy jsou problémy s odklízením sněhu.
Re: D47 - aktuální stav
jen tak pro zajimavost, ani dnes mapy.cz a google maps nemaji stale uktualizovanou trasu D1 do Ostravy ... pritom trebas ovi maps (nokia navigace) uz tam D1 je v poradku.
jeste jsem si vsiml ze na mapach neni oznacen usek D1 mezi Mořice Kroměříž... to se tam jako nejezdí a nebo opet seznam a google nestiha...
jeste jsem si vsiml ze na mapach neni oznacen usek D1 mezi Mořice Kroměříž... to se tam jako nejezdí a nebo opet seznam a google nestiha...
Re: D47 - aktuální stav
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_ ... trava.html
Ostrava /DISKUSE/ - Přestože od celkového zprovoznění dálnice D1 mezi Bohumínem, Ostravou, Olomoucí, Brnem a Prahou již uplynuly více než dva měsíce, nemalá část dálničního úseku stále není zanesena na řadě internetových plánovačů tras. D1 na nich končí někde v polích – v Klimkovicích, v lepším případě v Bravanticích.
Ostrava /DISKUSE/ - Přestože od celkového zprovoznění dálnice D1 mezi Bohumínem, Ostravou, Olomoucí, Brnem a Prahou již uplynuly více než dva měsíce, nemalá část dálničního úseku stále není zanesena na řadě internetových plánovačů tras. D1 na nich končí někde v polích – v Klimkovicích, v lepším případě v Bravanticích.
Re: D47 - aktuální stav
http://www.lidovky.cz/dalnice-d1-kvuli- ... _domov_pks
Dálnice D1 je mezi 311. a 330. kilometrem v obou směrech uzavřen kvůli navátému sněhu zhruba do 13:00. Objížďka je vedena po silnici I/47.
Dálnice D1 je mezi 311. a 330. kilometrem v obou směrech uzavřen kvůli navátému sněhu zhruba do 13:00. Objížďka je vedena po silnici I/47.
Re: D47 - aktuální stav
ok diky za info tak si jeste pockame chvilku...
Re: D47 - aktuální stav
Jde přeci o to to vyzkoušet. Hodnotíme to po dvou měsících, kdy 1,5 měsíce leží sníh... Nemyslím si, že to je špatné řešení a jak říká Lenny, opravy se nedělají v zimě. Pro D1 to určitě smysl má, hlavně kvůli kapacitě, jak řekl mapman. Úsek je to opravdu dlouhý, ale jsem pro to, aby se to zkoušelo.
Ocelové vodící desky jsou údajně mc drahé, kdyby měly být na celé délce. Navíc když do nich údajně nekdo najel, zkroutily se v hrozné délce dospirály a bylo tak velmi obtížné je za provozu rovnat.
Při rekonstrukci D1 by se ale nejspíš znovu používat měly, neboť je to opravdu opticky mnohem bezpečnější než vodící desky použité na 4705 s odstupem 18 metrů.
Ocelové vodící desky jsou údajně mc drahé, kdyby měly být na celé délce. Navíc když do nich údajně nekdo najel, zkroutily se v hrozné délce dospirály a bylo tak velmi obtížné je za provozu rovnat.
Při rekonstrukci D1 by se ale nejspíš znovu používat měly, neboť je to opravdu opticky mnohem bezpečnější než vodící desky použité na 4705 s odstupem 18 metrů.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: D47 - aktuální stav
Já jsem dneska jel Ostrava-Polička-Frýdek-Ostrava, takže jsem z Ostravy jel po D1 a pohodička, dá se. Prvních pár km 4705 striktně 80, pak jsem už ale zrychlil na 100 a i jedno auto předjel a v pohodě.....
Re: D47 - aktuální stav
No když jsem nad tím uspořádním později přemýšlel, tak je fakt, že nemá cenu dělat teď závěry. Možná jsem reagoval trochu unáhleně, že to je špatné celé, protože s tou zimou je to fakt...a navíc ta délka úseku. Co se týče staré D1, tak tam bych to při rekonstrukci použil, ale u těchto nových úseků co se otevírají v polovičním profilu bych do budoucna hodně přemýšlel. V zimě věčně nehody nebo uzavřené kvůli sněhu...navíc jak jsem psal, tak ta délka. No uvidíme jak to v budoucnu bude
Re: D47 - aktuální stav
Dneska jsem si D1 projel od Hranic do Ostravy a musím změnit názor. Nebylo to zafoukané jak jsem čekal, oba dva pruhy pěkně volné a na předjíždění taky bylo dost místa (auta autem). I celý ten úsek mi přišel nějaký "kratší" než minule. Takže zas takové špatné to tam není.Krupp píše:Já jsem pro 1+1/130. Když tam při 2+2 potkám náklaďák tak se stejně potáhnu 80 za ním, protože místa tam bude hodně málo. Takže pokud budu mít štěstí a žádný nepotkám tak profičím 130 a pokud potkám tak za ním pojedu 80. Takhle musím jezdit 80 stále a ještě doufat že mne pži předjíždění někdo neťukne.
Holt je to prostě trochu tvrdší zima (se kterou asi nepočítali). Teď už to stejně nechají být. V létě to bude jakžtakž ok a pak už snad plný profil vše vyřeší.
Bylo to na zkoušku, doufám že i na ŘSD vidí že se to moc neosvědčilo a už to nebudou jinde zkoušet.
Akorát těch aut tam na dálnici jezdní nějak málo
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Tak na návěstích přibyla Ostrava, trvalo to půlroku.Martin z Ostravy píše: Tak hlásím, že pořád žádná aktualizace značení
Asi je to možná schválně, aby lidi netahali na půl profil
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D47 - aktuální stav
Jedna z mála věcí co dokončili... ještě toho dost chybí aby byla i druhá polovina zprovozněna. Ale toto bylo asi nejjednoduší co mohli udělat i před půl rokem
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: D47 - aktuální stav
Nemá někdo nějaké foto nebo video z toho půl profilu jak si tam ti stravbaři pohli za ten půl rok.Jak znám Slováky,tak víc než práce je láká borovička , ale mohu se mýlit.
Re: D47 - aktuální stav
Video nemám, ale jel jsem tam naposledy v pondělí a viditelně se nic dle mě nezměnilo... Ten poslední most co tam chybí ještě není, protihlukové stěny jsou jen někde, lidí tam teda moc vidět pracovat není... Snad to teda do toho srpna stihnou...
Ford S-Max MK 2
VW Golf VII variant
VW Golf VII variant
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D47 - aktuální stav
Já mám jen tady toto průjezdní video, jestli tam něco pochytíte
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D47 - aktuální stav
Jel jsem ten úsek včera. Poctivě 80, abych viděl, jak postupujou práce. Dělníky je vidět na různejch místech. Nejproblémovější úsek -Most přes údolí potoka Luha u Bělotína je zase o jedno pole delší, ale ještě jedo pole k propojení chybí. Až budu mít cestu do Hranic, tak tam zajedu a nafotím to.