[D1] Exit 4
[D1] Exit 4
Byla zveřejněna přepracovaná dokumentace záměru Exit 4 D1 a dopravní připojení Západní komerční zóny Průhonice (ZKZP). Stavbu tvoří dálniční mimoúrovňová křižovatka na dálnici D1 v km 3,756 v místě křížení s Vesteckou spojkou a navazující část Vestecké spojky od Exitu 4 D1 až po vjezd do připravované západní komerční zóny Průhonice (dále jen ZKZP) v délce cca 500 m včetně vjezdu do ZKZP a zárodku pokračování Vestecké spojky ve směru na jihozápad. Křižovatka s dálnicí D1 je v základním tvaru kosodélná, se světelnou signalizací na úrovňových křižovatkách větví křižovatky s Vesteckou spojkou, která je umístěna do spodní úrovně. Také křižovatka na vjezdu do ZKZP bude řízena světelnou signalizací. Rozmístění činností v rámci ZKZP a jejich rozsah v současné době není ustálený, ale záměr je součástí územního plánu obce Průhonice.
Výstavba Vestecké spojky bude bezprostředně navazovat na dokončení stavby Exit 4 D1 (ale až na zmíněných 500 m není součástí záměru). Vestecká spojka byla uvažována jako dělený čtyřpruh v úsecích Pražský okruh – Vídeňská, jako dvoupruh v úseku Vídeňská – výjezd ze zóny Průhonice západ a opět jako dělený čtyřpruh v úseku výjezd ze zóny Průhonice západ – D1.
Záměr zohledňuje požadavek na ukončení možnosti pokračování kapacitní komunikace na sever od křižovatky - v trase jsou již navrženy jiné objekty, které mají vydané územní rozhodnutí, případně jsou v závěrečné fázi projednání územního plánu, takže trasu kapacitní komunikace dnes již není možno realizovat. Případné místní napojení na ulici Formanskou není v návrhovém období současně platného ÚP HMP, nicméně průkaz o možnosti napojení je v DÚR obsažen.
Dokumentace obsahuje zajímavé přílohy včetně dopravně inženýrské studie. Záměr se nachází zhruba zde.
Výstavba Vestecké spojky bude bezprostředně navazovat na dokončení stavby Exit 4 D1 (ale až na zmíněných 500 m není součástí záměru). Vestecká spojka byla uvažována jako dělený čtyřpruh v úsecích Pražský okruh – Vídeňská, jako dvoupruh v úseku Vídeňská – výjezd ze zóny Průhonice západ a opět jako dělený čtyřpruh v úseku výjezd ze zóny Průhonice západ – D1.
Záměr zohledňuje požadavek na ukončení možnosti pokračování kapacitní komunikace na sever od křižovatky - v trase jsou již navrženy jiné objekty, které mají vydané územní rozhodnutí, případně jsou v závěrečné fázi projednání územního plánu, takže trasu kapacitní komunikace dnes již není možno realizovat. Případné místní napojení na ulici Formanskou není v návrhovém období současně platného ÚP HMP, nicméně průkaz o možnosti napojení je v DÚR obsažen.
Dokumentace obsahuje zajímavé přílohy včetně dopravně inženýrské studie. Záměr se nachází zhruba zde.
Re: Exit 4
Měla by tu v budoucnu ústit Vestecká spojka, proti které brojí okolní části, mají strach, že by mohlo dojít k jejímu protažení východním směrem.
Někde v těchto místech bylo kdysi plánováno ESO.
Někde v těchto místech bylo kdysi plánováno ESO.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Exit 4
Nejspíš právě, aby je uklidnili, v dokumentaci píšou, že v trase jsou již navrženy jiné objekty, které mají vydané územní rozhodnutí, případně jsou v závěrečné fázi projednání územního plánu, takže trasu kapacitní komunikace dnes již není možno realizovat.Lenny píše:Měla by tu v budoucnu ústit Vestecká spojka, proti které brojí okolní části, mají strach, že by mohlo dojít k jejímu protažení východním směrem.
Jj, exit 4 je vlastně zredukovaná původní MÚK D1xR1 - hezky je to vidět tady.Lenny píše:Někde v těchto místech bylo kdysi plánováno ESO.
Re: D1 Exit 4
No a jakej sme mohli mít pěknekj okruh, bez tunelů za levno a sto třicet furtumfurt. Zatracený klíče
Mmch Škroupovo náměstí je oplocený a je tam umělecká mokřinová zahrádka, aby to tam nemohla spustit nějaká další demonstrace
Mmch Škroupovo náměstí je oplocený a je tam umělecká mokřinová zahrádka, aby to tam nemohla spustit nějaká další demonstrace
Re: D1 Exit 4
Dokumentace EIA už byla po třetí vrácena k přepracování. Nezkoumal jsem to, tak nevím podrobnosti.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 Exit 4
Jsou někde podrobnosti k dispozici? Mám to kilák od baráku, taky bych se tím rád pročetl.Lenny píše:Dokumentace EIA už byla po třetí vrácena k přepracování. Nezkoumal jsem to, tak nevím podrobnosti.
Re: D1 Exit 4
Proces EIA lze sledovat zde
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Rozšíření komunikace Formanská
Dnes byly v informačním sytému EIA zveřejněny závěry zjišťovacího řízení záměru Stavba č. 0101 TV Újezd, Etapa 0004 komunikace - Rozšíření komunikace Formanská. Oznámení záměru uvádí následující:
Oznámení záměru píše:Záměr zahrnuje rekonstrukci a rozšíření komunikace Formanská (včetně výstavby cyklostezky a chodníků) v úseku mezi Kateřinkami a Újezdem u Průhonic. Záměr dále zahrnuje dostavbu splaškové a dešťové kanalizace, odbočných řadů, výstavbu veřejného osvětlení podél komunikace a vyžádané přeložky stávajících inženýrských sítí v témže úseku.
Rekonstrukce komunikace začíná na západě v úrovni ulice Na Cípu. Na západní straně komunikace je zřízena malá okružní křižovatka, z které odbočuje jedna souběžná komunikace (není součástí posouzení), která bude obsluhovat území mezi ulicí Formanskou a dálnicí D1 a na východě se napojí na novou komunikaci směřující k nové mimoúrovňové křižovatce na D1. Na východě ulice Formanské je navržena další okružní křižovatka, do které bude napojena výše zmíněná nová komunikace vedoucí k nové mimoúrovňové křižovatce s dálnicí D1 (není součástí posouzení) a severním směrem od okružní křižovatky vedoucí do Křeslic (není součástí posouzení). Rozšíření ulice Formanské končí na západním okraji Újezda.
Důvodem k realizaci záměru je rozvojových ploch jižně od Formanské ulice, na území klesajícím k trase dálnice D1 a Újezdu. Pro toto území je proto nutné zajistit kvalitní komunikační dostupnost a možnost napojení inženýrských sítí. Dalším důvodem je zvýšení bezpečnosti silničního provozu na komunikaci.
Re: D1 Exit 4
Dnes byla v informačním systému EIA zveřejněna přepracovaná dokumentace záměru.
Re: D1 Exit 4
Zaujal mě nákres na straně 18 přílohy, kde je situace křižovatky. To se skutečně plánuje příjezd k ČS směr Brno a výjezd od ČS směr Praha přes úrovňovou křižovatku? Kdo tohle vymyslel?
Re: D1 Exit 4
Taky mě to zaujalo! Dokonce se SSZ, to budou mít pumpaři a další tam působící obchodníci určitě obrovskou radost!
Re: D1 Exit 4
Tak nevim, ale jinde se lamentuje nad nedostatkem prostředků .. kolik aut za hodinu na tu pumpu pojede?
Re: D1 Exit 4
Pokud tam budou ta světla, tak NIKDO.jonáš píše:Tak nevim, ale jinde se lamentuje nad nedostatkem prostředků .. kolik aut za hodinu na tu pumpu pojede?
Re: D1 Exit 4
Faktem je, že asi jiné řešení není, jinak by se nevykřížil nájezd na Brno s výjezdem k pumpě, ani výjezd od pumpy se sjezdem od Brna v opačném směru. Asi si budeme muset zvyknout, ve světě to bývá docela běžné, v USA (tedy alespoň tam, kde jsem byl) dokonce vůbec nejsou pumpy či jiné služby napojeny přímo na dálnici - vždycky musíte sjet minimálně do kolektoru, kde už bývají i semafory (dokonce tam bývají speciálně značeny exity, kde žádné pumpy nejsou).
Re: D1 Exit 4
Snad někoho napadne udělat most na D1 širší a odpojení (směr Brno) i napojení (směr Praha) řešit kolektorem. Nebo bude levnější benzínky vykoupit a zrušit? )
Re: D1 Exit 4
Tak vzhledem k tomu, že přímo v areálu pumpy je vždycky hafo úrovňových křížení a předností .. třeba tady na desítce je prakticky stejná situace, jestlipak si u Shellu stěžujou? http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@x=1345586 ... 90944@z=15
Kolik bude stát širší most, o dvě pole, aby se pod něj vešly kolektory? Ten z R35, co má ty pole po straně zbytečně, se bohužel přešoupnout nedá
Kolik bude stát širší most, o dvě pole, aby se pod něj vešly kolektory? Ten z R35, co má ty pole po straně zbytečně, se bohužel přešoupnout nedá
Re: D1 Exit 4
Tohle je ČS na kolektoru, s tím nemám ani já, ani další řidiči problém. Exit 4 ji ale bude mít před/za úrovňovou křižovatkou řízenou SSZ. Tam bych já osobně teda rozhodně nejel. A už vůbec ne, když o 2 km dál je ČS, která je krásně přístupná.jonáš píše:Tak vzhledem k tomu, že přímo v areálu pumpy je vždycky hafo úrovňových křížení a předností .. třeba tady na desítce je prakticky stejná situace, jestlipak si u Shellu stěžujou? http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTcP@x=1345586 ... 90944@z=15
Kolik bude stát širší most, o dvě pole, aby se pod něj vešly kolektory? Ten z R35, co má ty pole po straně zbytečně, se bohužel přešoupnout nedá
Re: D1 Exit 4
Mi spíš překvapilo, že pod mostem na D1 jsou z jedné strany 3 pruhy a z druhé jen dva. Není tam žádná rezerva.
Na co se ten exit staví? V současné podobě bez pokračování Vestecké spojky to vypadá jen jako sjezd do komereční zony a nic víc.
Na co se ten exit staví? V současné podobě bez pokračování Vestecké spojky to vypadá jen jako sjezd do komereční zony a nic víc.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 Exit 4
Nojo, asi máte pravdu, já na tu Benzinu nejezdim ani teď, tak je mi to tak nějak jedno .. spíš by se měla ta křižovatka dimenzovat s ohledem na to, že tam tudy jednou stejně povede obchvat Jižáku aka JVK varianta okruhu Prahy, bo pokrok se nedá zastavit
Re: D1 Exit 4
To jako Vestecká spojka bude končit SSZ? To bude fakt perfektní spojka mezi D3 a D1. Když teď přestavujeme křižovatku Veselská x Kbelská (taky taková spojka u nákupního centra sloužící jako obchvat), tak mi tento návrh přijde velmi perspektivní.
Re: D1 Exit 4
Tak to on nepochybně je, zejména s tím výhledem, jak píše Jonáš (který si další vývoj i podle mého názoru vynutí). Navíc se bude velká část Vestecké spojky stavět jen jako 1+1, takže do roku 2040 se bude muset znovu přestavovat... Jenže v nějaké perspektivnější podobě je neprůchozí u dotčených MČ (Hrnčíře, Šeberov, Újezd), ostatně i takhle se vyrojí kvanta občanských sdružení.dvs píše:To jako Vestecká spojka bude končit SSZ? To bude fakt perfektní spojka mezi D3 a D1. Když teď přestavujeme křižovatku Veselská x Kbelská (taky taková spojka u nákupního centra sloužící jako obchvat), tak mi tento návrh přijde velmi perspektivní.
Re: D1 Exit 4
Na co je ten Exit 4 potřeba?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D1 Exit 4
Pro Vesteckou spojku a hlavně pro majitele okolních pozemků
Re: D1 Exit 4
A dodejme: kteří si bytostně nepřejí, aby tamtudy někdo projížděl.jonáš píše:... a hlavně pro majitele okolních pozemků
Ať žije 21. století v Evropě v pojetí lobistů "made in ČR".
Re: D1 Exit 4
Zajímavé je, že investorem části II/603 - Západní komereční zona Průhonice je Středočeský kraj, ale u MÚK už ŘSD. Přitom by to dle mě měl být kraj/Praha.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)