Právě je 28.11.2020 4:02:33




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 3
Příspěvek Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Ahojte,
prosímvás...píšu diplomku, ve které se zmiňuju o historii D1 a jejím posledním vymezením trasy...já se s tím už lámu OPRAVDU několik dnů jen a pouze touto záležitostí:
Potřebuju zjistit na základě jakých dokumentů byla vymezena poslední trasa D1. Ano,vím, na této krásné adrese http://www.dalnice-silnice.cz/D1.htm to je napsané, pak jsem ještě našel přílohy k té historii (vládní usnesení) http://www.dalnice-silnice.cz/prilohy.htm
No ale stejně mi to z toho není jasné - nikde není napsané jasně, že D1 vede až k Polským hranicím.
Usnesení vlády z 10. dubna 1963 č. 286 jako poslední usnesení jasně vymezuje trasu D1(tedy aspoň na mapě, v té textové části to taky není explicitně řečeno)
Pak je Usnesení vlády ze dne 16. října 1996 č. 528, které D1 utlo u Kroměříže(Hulína) a ke slovenským hranicím má vést R49.
Usnesením vlády České republiky ze dne 21. července 1999 č. 741 byl konec dálnice D1 posunut až k Lipníku. ....vždyť to tam ale nikde není napsané! z čeho mám vydedukovat že se D1 posouvá až k Lipníku?
To že po dostavení D47 dojde k přejmenování D47 na D1(tedy trasa D1 až k polským hranicím), už tolik neřeším. Spíš mě zajímá hlavně to s usnesením č 741
Za cokoliv budu velmi vděčný...už nad tím sedím takovou dobu a diplomku musím za pár týdnů odevzdat.
diky


16.4.2009 18:56:25
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: vymezení trasy D1
Ohledně usnesení: (píši jen rok)
Přímo usnesení z roku 1963 se mi nepodařilo najít, ale z dokumentu a knih týkající se výstavby je toto usnesení popsano a je tam vymezena D1 v trase Praha - Brno - U.Hradiště - Trenčín - Ružomberok - Poprad - Prešov - SSSR.

Usnesením z roku 1987 byla tato trasa potvrzena. V roce 1993 usnesením byla přetrasována do polohy Vyškov - Zlín - Slovensko, bo vzrustal význam Zlína a bylo ho nutné napojit. Usnesením 1994 o aktualizaci byla potvrzena trasa na Zlín. Usnesením z roku 1996 došlo ke zkrácení po Chropyni. Posunutí k Hulínu a následně k Lipníku se uskutečnilo asi bez vládního usnesení nebo je skryté ve změně číslování z roku 1998. V usnesení 1999 a v Programu investiční výstavby je konec dálnice posunut k Lipníku. Včlenění D47 do D1 se uskutečnilo bez vládního usnesení někdy kolem roku 2005, kdy jsem o tom poprvé slyšel.

Krátký přehled studii zabývajících se tématikou trasování D1.

V červnu 1994 Investprojekt Brno zpracoval Krajinářské vyhodnocení pro lokalizaci tras dálnice D1 v úseku Vyškov - hranice Slovenska. Na základě tohoto hodnocení HBH Projekt v roce 1995 zpracoval vyhledávací studii D1 Vyškov - Kroměříž - Zlín - Lyský průsmyk. Následně v září 1996 Viapont zpracoval Dopravně urbanistickou srovnávací studii koncepce vyšší komunikační sítě v oblasti střední Moravy, která obsahovala 3 varianty vedení v úseku Kojetín - Bochoř (původní trasu, trasu dle vyhledávací studie a nově navrhnutou trasu), ve které byla doporučena varianta C, která byla následně zapracována do územně plánovací dokumentace (1. změny a doplněk ÚP VÚC Zlínská aglomerace a 1. změny a doplněk ÚP VÚC Olomoucká aglomerace).

V březnu 1997 Viapont rozpracoval tuto variantu pro stavbu 0134.2 Kojetín - Hulín v Dopravně urbanistické a technické koncepci, zároveň tato koncepce sloužila jako podklad pro zpracování dokumentace EIA D1 0134.2 Kojetín - Hulín (km 57,000 - 67,560). 15. září 1997 bylo zveřejněno Oznámení EIA. Veřejné projednání se uskutečnilo 13. ledna 1998, dne 19. ledna 1998 MŽP ČR vydalo souhlasné stanovisko.

V červnu a v říjnu 1997 Viapont zpracoval technickou studii D1 0135 MÚK Hulín a v květnu 1998 Dopravoprojekt Brno zpracoval technickou studii D1 0136 Hulín - Říkovice, I. úsek, které posloužily jako podklad pro zpracování dokumentace EIA pro stavbu D1 0135 Hulín - Říkovice. V listopadu 1998 Dopravoprojekt Brno zpracoval studii 0137 Přerov - Lipník a v roce 1998 studii 0136 Hulín - Přerov, II. úsek. Na základě těchto studii byla provedena stabilizace trasy.

Ja vím, dlužím odpověď na mail, omlouvám se za to. Mám i nějaké mapy týkající se trasování nezveřejněné na webu.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


16.4.2009 22:10:40
Profil
 

Příspěvky: 3
Příspěvek Re: vymezení trasy D1
diky za info, jak vidim tak je to zahada pro vsechny :)


25.4.2009 7:15:00
Profil
 

Příspěvky: 749
Bydliště: Most
Příspěvek Re: vymezení trasy D1
Mě by zase zajímalo, kdy bylo rozhodnuto, že D47 defacto zanikne a stane se součástí D1? Hledal jsem to všude možně, ale nenašel. Co nejpřesněji, prosím. ;) Děkuji. :)

_________________
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63


6.5.2009 2:06:07
Profil
Autor

Příspěvky: 616
Bydliště: D1 - km 190,45
Příspěvek D1 a D47 - původní plány

Tak tady je mimo jine zachyceno jedno velice zajimave misto na D1 - misto kde mela vzniknout dalnicni krizovatka D1 x D47, pricemz D1 by odbocovala napravo po smeru jizdy a hned po par sekundach je na tom videu videt rozsireni odstavneho pruhu pro rampu na SK.

Tahle krizovatka taky mela mit jednu nebyvale patologickou vlastnost a to vratnou rampu z D47 na D1 smer SK, pac v tomto smeru se predpokladaly jen male intenzity. V ostatnich ohledech klasicky "dreieck".


21.9.2009 20:18:19
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1632
Příspěvek Re: Kamera do auta (on-board)
mysliš hned na začatku v čase 0:05 ten ukousnuty beton ?

_________________
http://www.youtube.com/Warcz13
https://zabovreska.webnode.cz/


21.9.2009 20:39:43
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Kamera do auta (on-board)
Přesně tam byl odbočovací pruh Brno - Trenčín, o kus dál je vidět připojovací pruh Trenčín - Ostrava. A na druhé straně Ostrava - Trenčín a připojovací pruh Trenčín - Brno. Křižovatka byla dle mě navržena velmi dobře, vratné rampy byly dostačující.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


21.9.2009 22:30:23
Profil
Autor

Příspěvky: 616
Bydliště: D1 - km 190,45
Příspěvek Re: Kamera do auta (on-board)
Tahle diskuse uz je sice trosku off-topic (kandidat na presun poslednich nekolika prispevku do sekce D1), ale neda mi to ;-)

Takto mela ona krizovatka vypadat - jak jsem psal uz vyse, az na tu vratnou rampu ve smeru D47 -> Trencin, klasicky "dreieck":

(pro upresneni smeru: nahoru D47 -> Ostrava, dolu D1 -> Brno/Praha, doprava D1 -> Trencin)


Přílohy:
Poznámka: Zakres krizeni D1 a D47 u Komoran
D1xD47.JPG
D1xD47.JPG [ 59.58 KiB | Zobrazeno 22999 krát ]
22.9.2009 8:50:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1602
Bydliště: D1, 2,78 km
Příspěvek Re: Kamera do auta (on-board)
Tak proto ty dva poměrně luxusní široké mosty přes polní cestu 200 metrů od sebe. :-)
http://mapy.cz/#mm=F@dm=138881280+132912784-2592-5376@x=138880464@y=132910160@z=16
Dálnice na Trenčín tudy už asi nikdy nepovede. Až za iks let mosty doslouží, snad někoho osvíceného napadne NESTAVĚT nové dálniční mosty přes nic, ale namísto nich udělat levnější násep, respektive užší a levnější podjezd pro traktor.

_________________
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.


22.9.2009 9:27:33
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: D1 a D47 - původní plány
Kdo ví, jak to nakonec dopadne, možná se někdy postaví něco úspornějšího na Hradiště.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


22.9.2009 18:29:40
Profil
VIP

Příspěvky: 3327
Bydliště: Kladno
Příspěvek Re: D1 a D47 - původní plány
Teď myslíš Lenny uspornějšího něž co? Snad né než "tvoje" R49 :-)?

_________________
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!


23.9.2009 15:54:30
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: D1 a D47 - původní plány
Myslel jsem to tak, že dálnice se tam asi už nikdy nepostaví, ale místo toho by tam mohlo stát R nebo S, ale kdo ví, co bude za 20 let. ;)

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


23.9.2009 16:40:39
Profil
 

Příspěvky: 251
Příspěvek Re: D1 a D47 - původní plány
někde jsem slyšel, že někde u D1 (snad u Mirošovic) rostou opuncie - pozůstatek experimentu, kdy byly podél dálnice vysazeny opuncie jakožto bariéra proti zvěři - všechny samozřejmě uhynuly, až na jedno místo, kde rostou údajně dodnes. Nevíte někdo, kde přesně to je ?


30.10.2009 9:23:06
Profil
 

Příspěvky: 1602
Bydliště: D1, 2,78 km
Příspěvek Re: D1 a D47 - původní plány
Nosorožec píše:
někde jsem slyšel, že někde u D1 (snad u Mirošovic) rostou opuncie - pozůstatek experimentu, kdy byly podél dálnice vysazeny opuncie jakožto bariéra proti zvěři - všechny samozřejmě uhynuly, až na jedno místo, kde rostou údajně dodnes. Nevíte někdo, kde přesně to je ?

V jedné publikaci se mluvilo o Lensedelském zářezu, který je tady: http://www.mapy.cz/#mm=FP@ax=133836544@ay=135237568@at=Lensedly@ad=opuncie?@x=133830400@y=135234432@z=14

_________________
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.


30.10.2009 9:41:59
Profil
Autor

Příspěvky: 1629
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: D1 a D47 - původní plány
Údajně jsou i u D11 ...
foto: http://www.parfotek.estranky.cz/fotoalb ... ce-d11/626
a povídání k tomu: http://www.parfotek.estranky.cz/clanky/ ... ncie-u-d11


30.10.2009 10:46:58
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Máme nové kilometrovníky na východ od Brna. V létě SSÚD Chrlice a v září i SSÚD Ivanovice vyměnila kilometrovníky a jsou nově osazeny vpravo. Jen to uchycení je trochu neobvyklé.


Přílohy:
kilometrovník.jpg
kilometrovník.jpg [ 89.84 KiB | Zobrazeno 19990 krát ]

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
28.10.2012 10:50:16
Profil
 

Příspěvky: 1301
Příspěvek Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Takovéto uchycení je na všech kilometrovnících?


28.10.2012 10:54:38
Profil ICQ
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Toto uchycení na jen na kilometovnících SSÚD Ivanovice v úseku km 219-229. Obvykle bývá uprostřed.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


28.10.2012 11:15:00
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Situace vedení D 47 kolem Přerova.
První je vyhledávací studie D47 Vyškov - Polsko z listopadu 1981. Špatně je tam vidět varianta východního obchvatu Přerova
Příloha:
D47 Přerov 1981.jpg
D47 Přerov 1981.jpg [ 456.51 KiB | Zobrazeno 13646 krát ]


Druhý obrázek je ze studie Variantího řešení v úseku Nezamyslice - Lipník z prosince 1991. Z MÚK Kroměříž-východ (var. 5) vedla H55 na Otrokovice a Zlín.
Příloha:
D47 Přerov 1991.jpg
D47 Přerov 1991.jpg [ 421.78 KiB | Zobrazeno 13646 krát ]

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


23.12.2016 13:04:56
Profil
 

Příspěvky: 53
Bydliště: Přerov
Příspěvek Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Díky Lenny, pěkné.


23.12.2016 14:16:56
Profil
 

Příspěvky: 5432
Příspěvek Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Moc moc pěkné ! Díky :D


24.12.2016 22:41:30
Profil
 

Příspěvky: 53
Bydliště: Přerov
Příspěvek Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Měl bych dotaz ohledně vedení D1 kolem Přerova. Není někde celá mapa jak měla vést východně, t.j. kde se měla napojovat dál (u Hranic nebo Lipníka)? A také proč se takto rozhodlo?
(Předem díky Lenny :) )


29.12.2016 15:18:31
Profil
 

Příspěvky: 859
Příspěvek Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Já se ještě vrátím k úvodním příspěvkům tohoto vlákna, které jsem si pročetl až nyní... Vyštrachal jsem atlas ČSFR (či jak ten název správně zrovna tehdy zněl) z roku 1990, kde je zcela jasně zaznačena křižovatka dálnic D1 a D47 u Tučap. Plyne z toho zřetelně význam těch dvou mostů, co tam teď stojí "ladem". Dálnice směrem na Vyškov (tenkrát ve stavbě - zprovozněno 1991) je označena jako D47 a D1 pokračuje na UH. Zajímavé je, že za křižovatkou je zaznačení trasy D1 přerušeno, ale je zde pak následně znázorněna křižovatka D1 a sil. II/431 (Vyškov - Bučovice) u Bohatých Málkovic... Zajimavý, již historický materiál. U Vyškova je pro tu dobu značně nadčasově znázorněn tvar křižovatky D47 s R46, k čemuž pak došlo až po dlouhých 15-ti letech a do té doby D47 (či už D1) volně přecházela v R46... Navíc je zde patrno napojení D1 na sil. II/431 v jakémsi exitu "Vyškov - střed, či centrum", k čemuž pak nedošlo a dnes jsou zde pouze služební sjezdy... Omlouvám se za mizernou kvalitu obrázku, ale fotil jsem to foťákem při světle, takže nic moc...


Přílohy:
PC300007a.jpg
PC300007a.jpg [ 86 KiB | Zobrazeno 13038 krát ]
30.12.2016 2:18:40
Profil
Autor

Příspěvky: 9684
Bydliště: na levém břehu Dunaje
Příspěvek Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Dívám se do atlasu a nezdá se mi, že by tam byla MÚK Vyškov-střed. A také tam chybí MÚK Rousínov, která byla postavena později. V projektu 4701.2 byla kilometrovníky D47.
Na východní vedení kolem Přerova se podívám.

_________________
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)


30.12.2016 7:27:24
Profil
 

Příspěvky: 787
Bydliště: D1
Příspěvek Re: Projekt D47 aneb historie D1 od Brna na východ
Proč prosazujete takové svinstvo? Exporadce po letech vzpomíná, jak Zemanovi rozmlouval dálnici D47
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/proc- ... 5900fea04/


5.6.2017 18:28:46
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz